Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vieraassa maassa ihmiset ovat olleet töykeimpiä?

Vierailija
18.07.2023 |

Voit myös halutessasi kertoa mitä tapahtui.

Kommentit (297)

Vierailija
41/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna käytiin Italiassa ja ihmiset ovat todella tylyjä ja ilkeitä ihmisiä turisteille! Tämä Roomassa

Vierailija
42/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa on ollut tylyjä ja ystävällisiä. Jos on huono kielitaito, niin saa huonompaa kohtelua. Mulla on huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa ja Unkarissa.

Vierailija
44/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tšekissä, Virossa ja Venäjällä olivat tylyimmät ihmiset. Sen sijaan täällä paljon mainitussa Ranskassa sain oikein mukavaa palvelua.

Vierailija
45/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bulgariassa.

Tätä ei varmaan tarvi edes selittää.

Uhattiin kenkäkaupassa kun kaveri ei halunnut ostaa kenkiä.Itse ostin pelosta . Sievät ovat kylläkin. Ei siellä saa pyytää sovittaa jos et osta. 

Vierailija
46/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liettua. Todella tylyä väkeä turisteja kohtaan niin ravintoloissa, ruokakaupoissa, hotelleissa, kadulla jos yritti kysyä jotain paikalliselta.

Sama kokemus. Taisi tosin osittain johtua myös heidän kielitaitonsa puutteellisuudesta.

Ravintolassa saimme myös aivan karmeaa ruokaa, puolentoista tunnin odottelun jälkeen.

Minulla hyvä kokemus liettualaisista ravintoloista.

Muuten kyllä rautatieaseman (Vilnan eli maan suurimman) infon täti käänsi päänsä alas, kun kysyin, puhuuko hän englantia.

😀

Vierailija
47/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa. 

Vierailija
48/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikossa paikalliset olivat ystävällisiä, sain heistä lämpimän kuvan. Samaa ei voi sanoa espanjalaisista. Mielestäni espanjalaiset ovat töykeitä.

Vierailija
49/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meksikossa paikalliset olivat ystävällisiä, sain heistä lämpimän kuvan. Samaa ei voi sanoa espanjalaisista. Mielestäni espanjalaiset ovat töykeitä.

Lisäyksenä tuohon edelliseen viestiini, mielestäni Espanja olisi muuten kiva maa, mutta kun siellä on niitä espanjalaisia...

Vierailija
50/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa asiakaspalvelutyössä olevat. Esimerkiksi kaupoissa myyjät haukkuvat suomalaiset turistit lyttyyn. Ymmärrän joka sanan, heiltä jää joskus huomaamatta etten ole turisti, kunnes avaan suuni.

Vierailija
51/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa. Kokeilin ensin mannermaata ja ihmiset olivat aivan kamalia. Sitten joku sanoi että kokeile saaria. Sama juttu siellä. 

Vähän vaikea uskoa.

Mä ennen koe että missään ois oltu erikoisen töykeitä, Virossa ehkä ja Ranskassa. Mutta Kreikassa ei todellakaan, missään.

Vierailija
52/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa

Vierailija
53/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin luokkaretkellä Virossa peruskoulun päättäjäisiksi ja ravintolassa eräs mies tuli ja röyhkeästi vaan vei yhden tuolin pöydästämme sillä välin kun yksi oli tilaamassa.

Milanossa eräs mies tuli jakelemaan rannenauhoja "rakkauden ja ystävyyden nimissä" ja laittoi nauhan ranteeseen. Sen jälkeen alkoi vaatia rahaa nauhasta.

Näitähän on nyt turistikohteet pullollaan joka maassa. Ja ovat välillä tehneet maininnousun Suomeenkin.

Vierailija
54/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Japanissa.

Epävirallinen "sääntö" menee niin, että Etelä-Japanissa ihmiset ovat rentoja ja sietävät ulkomaalaisia. Ja mitä pohjoisempaan menee, niin sitä töykeämpiä ihmiset ovat turisteille.

Naiset ovat ihania, mutta miehet ovat Pohjois-Japanissa ilkeitä turisteille.

Huom. tämä on erittäin karkea yleistys. Riippuu myös turistista paljon, että saako hyvää kohtelua. Itselläni auttaa paljon, kun osaan kieltä, tunnen kulttuurin ja tavat ja olen myös asunut Japanissa. On ihan siis uskottavaa, että tavallisella ihmisellä voisi olla ongelmia paikallisten kanssa esim. baareissa ja klubeilla. M28

Tämä, sama kokemus japanilaisista, joita sattuneesta syystä tunnen harrastuksen kautta paljon. 

He pitävät muita kuin omiaan ali-ihmisinä, mutta yleensä erittäin hyvin peittävät sen.

Mielestäni maailman rasisssisin kansa. 

Vierailija
55/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti Virossa.

Turisteina taasen töykeimpiä (esim Suomessa) on kaikki kaukoidästä kotoisin olevat, etenkin kiinalaiset. Näillä ei ole alkeellisimpiakaan taitoja muiden kunnioittamiseen vaan se ylimielisyys on jotain aivan käsittämätöntä.

Vierailija
56/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa- muutama vuosi sitten.

Yksi esimerkki; esimerkkejä olisi useampiakin.

Aamulla varhain olin menossa hammaslääkäriin, jonne olin siis tilannut ajan aikaikaisemmin.

Katuovea avatessani, ovelle tuli samanaikaisesti keski- ikäinen pariskunta; he työnsivät minut ovelta ja säntäsivät ohitseni hissin ovelle.

Menin kuitenkin samanaikaisesti heidän kanssaan hissiin (iso hissi); siitäkös he eivät tykänneet ollenkaan.

Rumia sanoja ja nimittelyä; sitä sain osakseni.

Itse pysyin hiljaisena.

Mistähän moinen käyttäytyminen!?

Ehkä he eivät tykänneet, että toivottelin heille *hyväthuomenet* katuovella kohdatessamme; täälläpäin maailmaa, jossa itse olen lähes ikäni elänyt/ asunut; tervehtiminen kuuluu kuitenkin ns hyviin tapoihin.

Valitettavasti...vastaukseni on: Suomessa

Vierailija
57/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liettua. Todella tylyä väkeä turisteja kohtaan niin ravintoloissa, ruokakaupoissa, hotelleissa, kadulla jos yritti kysyä jotain paikalliselta.

Sama kokemus. Taisi tosin osittain johtua myös heidän kielitaitonsa puutteellisuudesta.

Ravintolassa saimme myös aivan karmeaa ruokaa, puolentoista tunnin odottelun jälkeen.

Täysin eri kokemus taas. Yllättävän kielitaitoisia, englantia ja saksaa. Ja hyvää palvelua joka puolella.

Vierailija
58/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialle ääni täältäkin. Ei ole tullut käytyä uudestaan mutta tuskin on suuri vahinko heillekään.

Vierailija
59/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä muista missään oikein tylyä kohtelua. Madeiralla ei kansanluonne ole kovin ulospäin suuntautunutta. Eivät ole suorastaan tylyjä, mutta vieraiden kielten osaamattomuus (paitsi turistiammateissa) voi antaa sellaisen vaikutelman.

Erikoisen ystävällisiä ollaan Yhdysvalloissa, aina autetaan turistia, jos hän kysyy jotain. Jos eivät osaa, soittavat jollekin, joka osaa neuvoa-

Vierailija
60/297 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria, Viro ja Venäjä. Kaikista erittäin huonoja muistoja. Espanja, Italia, Meksiko, Kreikka, Ranska, Ruptsi, Norja,Tunisia ....mukavia muistoja ystävällisistä palvelua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi