Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäiskö petetylle kertoa totuus pettäjästä?

Vierailija
17.07.2023 |

1,5 vuoden parisuhde päättyi, toinen osapuoli olikin naimisissa. Mitä olette mieltä, pitäisikö tämän pettäjän vaimolle kertoa mitä aviomies on puuhaillut selän takana?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin täysin ulkopuolinen (kuulopuheita tai olen itse nähnyt jotain) en kertoisi, mutta tuo on eri tilanne. Pystyt kuitenkin antamaan ensikäden tietoa vaimolle, joten sinuna varmaan kertoisin.

Vierailija
62/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo älä kerro asenne on sama kuin hyssyttely fyysisen parisuhdeväkivallan osalta. Ei nykypäivänä enää pidä hyssytellä väkivaltaa lähisuhteissa jota salasuhteiden ylläpitäminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin jos tuollaisiin valheisiin mies pystyy.

Jättäisin ihan omaan arvoonsa nuo tässäkin ketjussa olleet kuluneet kliseet miksi ei pitäisi kertoa. Ne kliseet kertovat niiden esittäjistä ja heidän ajattelustaan kaiken tarpeellisen.

Vierailija
64/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kenenkään parisuhteen laatua tietää? Tuossahan voi olla kyseessä vaikka avoin liitto, jolloin sivusuhteet ovat käypäsiä. Ihmettelen vain, miten on voinut jäädä moinen seikka huomaamatta? Mies ollut äärimmäisen taitava roolissaan? Tai sitten toinen niin ruusunpunaisissa laseissa, ettei ole huomannut varatun merkkejä? No, sattuuhan sitä.

Itse en menisi kertomaan, kun en taustoja tiedä sopimuksistaan.

No jos on avoin liitto niin sitten ei varmaasti pahemmin tarvitse loukkaantua jos jokin kertoo asiasta.

Vierailija
65/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo älä kerro asenne on sama kuin hyssyttely fyysisen parisuhdeväkivallan osalta. Ei nykypäivänä enää pidä hyssytellä väkivaltaa lähisuhteissa jota salasuhteiden ylläpitäminen on.

Niin. Eikö olisi jo aika puhua asioista suoraan. Eli salasuhtelijat harjoittavat parisuhteissaan henkistä väkivaltaa. Ei se muuksi kuorruttamalla muutu.

Vierailija
66/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään miettimistä. Ilman muuta pitää kertoa. Eikä vain vaimolle, vaan KAIKILLE. Niin sana leviää, ja joku muu ei ehkä mene enää lankaan.

MInä kerroin sekä vaimolle että kaikille muillekin, ja olen tyytyväinen, että niin tein.

Vierailija
67/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin ihan omaan arvoonsa nuo tässäkin ketjussa olleet kuluneet kliseet miksi ei pitäisi kertoa. Ne kliseet kertovat niiden esittäjistä ja heidän ajattelustaan kaiken tarpeellisen.

Tässä ketjussa jollakin on oikein hätä siitä, että kerrotaan. Niin tyhmiä perusteluita on.

Vierailija
68/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsin olla kertomatta, koska en halua vihamiehiä itselleni. Olen kärsinyt salasuhteesta sarjapettäjän uhrina jo ihan tarpeeksi muutenkin. Hänen vaimonsa tietänee edellisistä suhteista jo eikä ole silti lähtenyt kävelemään, niin miksi haluaisin ilmiantaa itseni. Pahinta on toki se, että pettäjä ei saa ikinä mitään rangaistusta vaan voi jatkaa valitsemallaan tiellä hamaan tappiin. Aviorikos pitäisi kriminalisoida.

Vierailija
69/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä henkilökohtaisesti haluaisin tietää jos mies pettää. Pelkästään jo oman terveyteni takia. Suurin osa parisuhteista eivät ole avoimia. Ja jos tosiaan on avoin suhde niin eihän silloin häiritse jos panot tulee kertomaan että panin sun ukkoasi tai vaimoa.

Sitä ei tiedetä kuinka moni parisuhde on avoin. Mekin olemme päätyneet sen salaamiseen. Kuten yllä jo sanoin minun kanssa saa tulla ihan avoimesti keskustelemaan. Esim nyt kiinnostaa suunnattomasti miten mies tuon oikein teki, että onnistui 1,5 vuotta salaamaan asian. 

Lähdetäänkö vaikka siitä että jos suhde olisi oikeasti avoin, se olisi kerrottu tälle uudelle kumppanille 😁

Että jos sulle on ok että sun mies pettää niin aivan sama.

Vierailija
70/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa jollakin on oikein hätä siitä, että kerrotaan. Niin tyhmiä perusteluita on.

Taitaa olla vain vaimolla hätä että kulissit kaatuu. Voin kertoa että aika moni jo tietää että kulissi teillä vaan on josta pidät kynsin ja hampain kiinni. 🤭

Vierailija
71/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostoksi vai ihan hyvää hyvyyttään? Miten et 1,5 vuoden aikana huomannut, että mies on naimisissa?

Vierailija
72/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään miettimistä. Ilman muuta pitää kertoa. Eikä vain vaimolle, vaan KAIKILLE. Niin sana leviää, ja joku muu ei ehkä mene enää lankaan.

MInä kerroin sekä vaimolle että kaikille muillekin, ja olen tyytyväinen, että niin tein.

Juu kyllä se aika nopeasti on ns julkinen salaisuus vaikka ei kerro kun yhdelle tai kahdelle ystävälle ja ainahan joku jossain näkee jotain. 🙃

Vierailija
73/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en toivoisi ketään ulkopuolisia raportoimaan mieheni menemisiä ja tekemisiä. Todella kiusallinen ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuisi. 

Minulla on mies joka käy töissä, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä, viettää perheen kanssa laatuaikaa, jne. Se on ihan riittävää osa miehestä minulle. Mitä väliä mitä hän muulla ajallaan tekee? Nyt rikotaan jotain sopimusta? Mistä te olette saaneet sellaisen käsityksen, että jonkun pitää taata teille joku oppikirja elämä jossa kaikki menee tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan? Käsityksenne parisuhteesta perustuu raamattuun? Elättekö muutenkin raamatunmallin mukaan?

Olet miehen kanssa vain elintason takia,vaikka mies juoksisi ympäri kyliä?

Käsitys parisuhteesta perustuu keskinäiseen sopimukseen, jossa on joko sovittu olla yksiavioisia tai että muitakin tapaillaan ja pannaan.

Elintaso ja kulissi, siitähän noissa on kyse, kun pitää vakuutella ettei haittaa eikä ole itseltä pois jos kumppanilla toinen suhde. Edelleen; aika moni näistä useimmiten tietää vaikkei mitään julkista asiasta erikseen tekisi, siis kumppanin toisesta suhteesta tietää.

Vierailija
74/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä mitään muuta ehtisikään tekemään, jos noin pitää tehdä. Puolisoille kertominen ei ole mikään pikkujuttu. Ensin kerrot ja sitten lohdutat ja lopuksi voi vielä olla kostoseksinkin paikka.

Vierailija
75/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi!! Itse olisin halunnut ihmisten kertovan minulle ex-mieheni sivusuhteesta. Aavistelin kyllä asiaa, mutta perhe-elämän säilyttääkseni suljin silmäni.

Vaikka totuus sattuu. Vaikka vastaanottaja syyttäisi sinua kieltäytyisi uskomasta. Silti kertoisin. Joskus voi tulla päivä, että on kiitollinen asiasta. Vaikka se päivä ei ehkä ole heti.

Minä olen kiitolline sille ainoalle ihmiselle joka puhui exästä suoraan ja rehellisesti, vaikka meni vuosia että tunnustin asian. Nyt olen häntä siitä rehellisyydestään kiittänyt.

Muut hyssytteli ja suojasi minua. Pelkäsivät että pahoittaisin mieleni.

Ovat kertoneet mielipiteitään vasta eron jälkeen.

Vierailija
76/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en toivoisi ketään ulkopuolisia raportoimaan mieheni menemisiä ja tekemisiä. Todella kiusallinen ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuisi. 

Sellainen ajatus tähän, että tuollaiset suhteet on tiedossa jo useammalla teidänkin tuttavapiiristä. Ja totuus tulee ilmi eniveis 1-10 v aikana, aina ne jostain tulee niin se vaan on. Se sitten että haluaako vaikka viiden vuoden päästä kuulla että kumppanilla ollut suhde toiseen vuosikausia vai kuulisko mieluummin heti sen toisen suhteen alkaessa. Omalla kohdalla ei lainkaan vaikea valinta. Mutta totuus tulee aina ilmi jostain vaikkei edes ap kertoisi.

Vierailija
77/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää eli kerro.

Tekstistä päätellen moni noista kertomista vastustavista kommenteista on yhden ja saman kirjoittamia. Hänon luultavasti se pettäjä ja ei halua, että jäisi kiinni.

Vierailija
78/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tietää eli kerro.

Tekstistä päätellen moni noista kertomista vastustavista kommenteista on yhden ja saman kirjoittamia. Hänon luultavasti se pettäjä ja ei halua, että jäisi kiinni.

Sarjapettäjä kuitenkin. Tuo argumentaatio ja lauserakenteet sekä vetoaminen johonkin oppikirjaan jnejne. Kuuluu heillä vakiokalustoon puheissa.

Vierailija
79/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettäjä on mies niin se mies pitää tuomita julkisesti mutta jos pettäjä on nainen ei siittä saa puhua kun siittä saatraisi aiheutua naiselle itselle pahaa mieltä ja muutenkin se että nainen meni vieraaseen sänkyyn ja riisui itsensä alasti on jollain tapaa sen miehen vikaa joka odottaa kotona

Vierailija
80/120 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin varmaan kertomatta ihan siitä syystä, että hävettäisi oma tyhmyyteni. Siis se, että olisin antanut jonkun huijata itseäni 1,5 vuotta. Miten on mahdollista, ettet ole tiennyt miehen olevan naimisissa? Millainen teidän suhde oikein oli, etkö koskaan käynyt miehen kotona? Et tavannut ystäviä, sukulaisia? Ette liikkuneet julkisesti missään, et etsinyt häntä somesta? En nyt halua syyllistää, mutta ihmettelen. Enkä syytä sinua tyhmäksi, mutta itseni tuntien tiedän, että syyttäisin itseäni tyhmyydestä.