HS: lukiossa testattu korkea älykkyysosamäärä ennustaa alkoholin suurkulutusta keski-iässä
Kommentit (18)
Ehkä se on indikaattori pakkomielteisestä suoritusmentaliteetista. Stressi johtaa alkoholismiin.
Jos tuo pitää paikkaansa, niin nykynuorten älykkyyttä arvioitaessa, voidaan olettaa, että nykynuoriso ei juo keski-iässä alkoholia ollenkaan.
Helsinki on täynnä huippuälykkäitä
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on raittiusseura.
Kuivaa on joo...
Sitäkse olikin. Olen nyt koettanut rajoittaa juomistani. Lähteeköhän ÄO sen myötä laskuun?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on indikaattori pakkomielteisestä suoritusmentaliteetista. Stressi johtaa alkoholismiin.
Minut testattiin ja en ole elämäni aikana juonut kuin kolme lonkeroa ensimmäisellä ja viimeisellä juomakerrallani. Oli sen verran kauhea kokemus oksentamisen ja penkkarit menivät pilalle vellovan pahoinvoinnintunteen vuoksi. Opin ainakin kerrasta enkä ole kaivannut alkoholia sen jälkeen.
Ihminen voi viisastua elämää eläessään. Joku enemmän ja joku vähemmän. Se ei ole kiinni älykkyydestä. Älykäs ei ole välttämättä suorittaja. Itse olin vielä lukiossa alisuorittaja, joka sai ihmeen kaupalla kohtalaisen hyvän yo-todistuksen ja pääsin haluamaani opiskelupaikkaan opiskelemaan itseäni jo teinistä lähtien kiinnostunutta ainetta. Minulla on sen verran mielikuvitusta, etten tarvi alkoholia mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on raittiusseura.
Kuivaa on joo...
Kännissä on vaikeampaa kirjoittaa mobiililaitteella.
Vierailija kirjoitti:
Äo ei kaiketi ole yhteydessä pakonomaiseen suorittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut testattiin ja en ole elämäni aikana juonut kuin kolme lonkeroa ensimmäisellä ja viimeisellä juomakerrallani. Oli sen verran kauhea kokemus oksentamisen ja penkkarit menivät pilalle vellovan pahoinvoinnintunteen vuoksi. Opin ainakin kerrasta enkä ole kaivannut alkoholia sen jälkeen.Ihminen voi viisastua elämää eläessään. Joku enemmän ja joku vähemmän. Se ei ole kiinni älykkyydestä. Älykäs ei ole välttämättä suorittaja. Itse olin vielä lukiossa alisuorittaja, joka sai ihmeen kaupalla kohtalaisen hyvän yo-todistuksen ja pääsin haluamaani opiskelupaikkaan opiskelemaan itseäni jo teinistä lähtien kiinnostunutta ainetta. Minulla on sen verran mielikuvitusta, etten tarvi alkoholia mihinkään.
Älykäs ihminen ei myöskään välttämättä koskaan testauta älykkyyttään, koska ei hänen tarvitse todistella sitä. Se näkyy arkipäivässä ja se merkkaa, ei testitulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äo ei kaiketi ole yhteydessä pakonomaiseen suorittamiseen.
En niin väittänytkään. Älyn testauttamisella voi olla korrelaatiota suorittamiseen.
Paljon on tosiaan palstalla raivoraittiita ryhriliikeläisiä!
Ja uskiksia, jotka tutkitusti myös-enpä sanokaan, kaikki tietänevät muutenkin!
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tosiaan palstalla raivoraittiita ryhriliikeläisiä!
Ja uskiksia, jotka tutkitusti myös-enpä sanokaan, kaikki tietänevät muutenkin!
Dokaajat yleensä nukkuvat tähän aikaan krapulaansa pois.
Alkoholi on hyvin älykkäälle ihmiselle usein välttämätön psykologisesti siitä syystä, että humalatilassa kognitiiviset toiminnot romahtavat ja huippuälykäs ihminen tulee normi-ihmisten aallonpituudelle humalassa, mikä mahdollistaa luontevan sosiaalisen kanssakäymisen. Selvinpäin huippufiksut ovat usein äärimmäisen masentavaa seuraa normi-ihmisten näkökulmasta: liian teräviä, liian analyyttisia, liian kriittisiä, liian sarkastisia, jne.
Torstaisin näkee tulevia alkoholisteja paljon.
Mitä opimme tästä? Ei kannata tehdä älykkyystestejä lukiolaisille