Pitäiskö petetylle kertoa totuus pettäjästä?
1,5 vuoden parisuhde päättyi, toinen osapuoli olikin naimisissa. Mitä olette mieltä, pitäisikö tämän pettäjän vaimolle kertoa mitä aviomies on puuhaillut selän takana?
Kommentit (120)
Itse en puuttuisi toisten tekemisiin, jos ei olisi ihan pakko.
Tuli taas sinun katsotua tv ava ,viimeviikolla,viitaten aihe. Tänään jatkuu kello 20. Hoida vaan omat suhteesi,liitosi ymm.Pidä pää kiinni toisten suhteet liitot ymm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kenenkään parisuhteen laatua tietää? Tuossahan voi olla kyseessä vaikka avoin liitto, jolloin sivusuhteet ovat käypäsiä. Ihmettelen vain, miten on voinut jäädä moinen seikka huomaamatta? Mies ollut äärimmäisen taitava roolissaan? Tai sitten toinen niin ruusunpunaisissa laseissa, ettei ole huomannut varatun merkkejä? No, sattuuhan sitä.
Itse en menisi kertomaan, kun en taustoja tiedä sopimuksistaan.Toisaata, jos on sovittu avoin liitto, niin silloinhan kertomisesta ei ole mitään haittaa.
Totta toki tuokin, ja tuolloinhan vain kertoja itse joutuu...noloksi? Jotenkin sain aloituksesta sellaisen kuvan, että tarkoitus olisi laittaa mielensäpahoitus kiertämään toisaallekin.
Millä tavalla hän joutuisi noloksi?
Mitä sitä totuutta salailemaan, itse ainaki haluaisin tietää, koska meillä ei todellakaan ole mikään avoinsuhde, ukko sais painuu pellolle, ku leppäkeihäs, jos kiinni jäis...
Minä en toivoisi ketään ulkopuolisia raportoimaan mieheni menemisiä ja tekemisiä. Todella kiusallinen ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kenenkään parisuhteen laatua tietää? Tuossahan voi olla kyseessä vaikka avoin liitto, jolloin sivusuhteet ovat käypäsiä. Ihmettelen vain, miten on voinut jäädä moinen seikka huomaamatta? Mies ollut äärimmäisen taitava roolissaan? Tai sitten toinen niin ruusunpunaisissa laseissa, ettei ole huomannut varatun merkkejä? No, sattuuhan sitä.
Itse en menisi kertomaan, kun en taustoja tiedä sopimuksistaan.Toisaata, jos on sovittu avoin liitto, niin silloinhan kertomisesta ei ole mitään haittaa.
Totta toki tuokin, ja tuolloinhan vain kertoja itse joutuu...noloksi? Jotenkin sain aloituksesta sellaisen kuvan, että tarkoitus olisi laittaa mielensäpahoitus kiertämään toisaallekin.
No, onhan se vähän noloa että joku on onnistunut vedättämään noin pitkään.
En koskaan kertoisi, enkä haluaisi, että mulle kerrottaisiin. Tulisin vihaamaan tällaisen asian juoruajaa lopun elämääni, koska en todellakaan halua, että kukaan sekaantuu meidän elämäämme. Jos puoliso pettää, niin sitten pettää, hänellä on varmaan ollut siihen tarvetta. Se ei kuulu ulkopuolisille millään lailla, ei muiden tule kantaa huolta meidän elämästä. Jos se toinen osapuoli tulisi kertomaan, pitäisin häntä ehkä maailmankaikkeuden suurimpana idioottina. Jos puoliso itse kertoisi, se olisi keskustelun paikka.
Sinä haluat vain käyttää valtaa kostoksi, koska sun itsetuntosi sai kolauksen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en toivoisi ketään ulkopuolisia raportoimaan mieheni menemisiä ja tekemisiä. Todella kiusallinen ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuisi.
Minulla on mies joka käy töissä, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä, viettää perheen kanssa laatuaikaa, jne. Se on ihan riittävää osa miehestä minulle. Mitä väliä mitä hän muulla ajallaan tekee? Nyt rikotaan jotain sopimusta? Mistä te olette saaneet sellaisen käsityksen, että jonkun pitää taata teille joku oppikirja elämä jossa kaikki menee tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan? Käsityksenne parisuhteesta perustuu raamattuun? Elättekö muutenkin raamatunmallin mukaan?
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kertoisi, enkä haluaisi, että mulle kerrottaisiin. Tulisin vihaamaan tällaisen asian juoruajaa lopun elämääni, koska en todellakaan halua, että kukaan sekaantuu meidän elämäämme. Jos puoliso pettää, niin sitten pettää, hänellä on varmaan ollut siihen tarvetta. Se ei kuulu ulkopuolisille millään lailla, ei muiden tule kantaa huolta meidän elämästä. Jos se toinen osapuoli tulisi kertomaan, pitäisin häntä ehkä maailmankaikkeuden suurimpana idioottina. Jos puoliso itse kertoisi, se olisi keskustelun paikka.
Toi on niiin väsynyt selittely. On nähty ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei itse ole huomannut asianlaitaa? En tiedä, teen vain oletuksia kuten moni muukin.
Jollain tasolla petetty aina tietää.
Ei hänelle tarvitse erikseen lesoilla sillä, että sun sukuelin hetken kelpasi hänen kumppanilleen. Eikä asia edes ole niin iso kuin minkä merkityksen sinä sille panet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mies joka käy töissä, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä, viettää perheen kanssa laatuaikaa, jne. Se on ihan riittävää osa miehestä minulle. Mitä väliä mitä hän muulla ajallaan tekee? Nyt rikotaan jotain sopimusta? Mistä te olette saaneet sellaisen käsityksen, että jonkun pitää taata teille joku oppikirja elämä jossa kaikki menee tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan? Käsityksenne parisuhteesta perustuu raamattuun? Elättekö muutenkin raamatunmallin mukaan?
Mikä ihmeen oppikirja? Kerrotko tarkemmin? Omaa tyhjyyden tunnetta joka kumpuaa itsestä ei salasuhde korjaa.
Pettäminen kuulostaa jo sanana pahuksen alaluokkaiselta ja melodramaattiselta :D
Mistäs sinä tiedät, vaikka sen entisen, tilapäisen seksikumppanisi puoliso olisi antanut luvan sivusuhteeseen? Ehkä hänellä itselläänkin on sellainen.
Ehkä sinä vain suurentelet omaa merkitystäsi ja nolaat itsesi. Paljastat, mikä olet.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen kuulostaa jo sanana pahuksen alaluokkaiselta ja melodramaattiselta :D
Mistäs sinä tiedät, vaikka sen entisen, tilapäisen seksikumppanisi puoliso olisi antanut luvan sivusuhteeseen? Ehkä hänellä itselläänkin on sellainen.
Ehkä sinä vain suurentelet omaa merkitystäsi ja nolaat itsesi. Paljastat, mikä olet.
Täysin neutraali ja yleiskielinen ilmaisu tuo sana pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Kerro. Aina. Velvollisuus.
Mikä ihme velvollisuus? Velvollisuus sekaantua toisten asioihin ja parisuhteisiin? Itse en kertoisi ja jättäisi toisten parisuhteet ja niiden ongelmat rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro. Aina. Velvollisuus.
Mikä ihme velvollisuus? Velvollisuus sekaantua toisten asioihin ja parisuhteisiin? Itse en kertoisi ja jättäisi toisten parisuhteet ja niiden ongelmat rauhaan.
Ihminen on laumaeläin. Toimiva yhteiskunta perustuu arvoon nimeltä luottamus. Siksi.
Eli siis mies on kusettanut sua että on vapaa, ja serustellut kanssasi yli vuoden vaikka on naimisissa toisen kanssa? JA sinä mietit pitäisikö kertoa tuolle vaimolle, ja pyörittelet että olisikohan se "oikein" tai "moraalista" tai mitä tahansa. Teet kuule ihan miten itse lystäät, ei sun kannata kysellä muilta mielipiteitä "oikein" tekemiseen silloin kun sua itseäs on kohdeltu noin väärin. Mä varmaan kertoisin ihan kaikille, myös siis sille vaimolle, jotta kaiki saisivat tietää millainen mulukkuheikki tuollainen mies on.
Ihan vaan kostoksi, rangaistukseksi, siksi kun olisin niin vihainen, ja siksi että haluaisin että kaikki tietäisivät, en mistään ylevämmästä syyystä, vaan ihan vain siksi että mies oppisi että kun tuulettimeen heittää, niin kyllä se sieltä naamalle lävähtää.
Tutkimusten mukaan 1-2 prosenttia. Siis selvästi harvinaisempaa kuin persoonallisuushäiriöt. Ja tuosta voinee ehkä vetää sen johtopäätöksen että avoimissa suhteissa lienee normaaleja perinteisiä parisuhteita enemmän persoonallisuuhäiriön piirteitä ilmentäviä ihmisiä