Pitäiskö petetylle kertoa totuus pettäjästä?
1,5 vuoden parisuhde päättyi, toinen osapuoli olikin naimisissa. Mitä olette mieltä, pitäisikö tämän pettäjän vaimolle kertoa mitä aviomies on puuhaillut selän takana?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mies on kusettanut sua että on vapaa, ja serustellut kanssasi yli vuoden vaikka on naimisissa toisen kanssa? JA sinä mietit pitäisikö kertoa tuolle vaimolle, ja pyörittelet että olisikohan se "oikein" tai "moraalista" tai mitä tahansa. Teet kuule ihan miten itse lystäät, ei sun kannata kysellä muilta mielipiteitä "oikein" tekemiseen silloin kun sua itseäs on kohdeltu noin väärin. Mä varmaan kertoisin ihan kaikille, myös siis sille vaimolle, jotta kaiki saisivat tietää millainen mulukkuheikki tuollainen mies on.
Ihan vaan kostoksi, rangaistukseksi, siksi kun olisin niin vihainen, ja siksi että haluaisin että kaikki tietäisivät, en mistään ylevämmästä syyystä, vaan ihan vain siksi että mies oppisi että kun tuulettimeen heittää, niin kyllä se sieltä naamalle lävähtää.
Juuri näin. Sosiaalinen paitsio on sopiva näille. Jäävät laitamille jolleivät nöyrry, kadu ja muuta käytöstään ja asenteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä henkilökohtaisesti haluaisin tietää jos mies pettää. Pelkästään jo oman terveyteni takia. Suurin osa parisuhteista eivät ole avoimia. Ja jos tosiaan on avoin suhde niin eihän silloin häiritse jos panot tulee kertomaan että panin sun ukkoasi tai vaimoa.
Sitä ei tiedetä kuinka moni parisuhde on avoin. Mekin olemme päätyneet sen salaamiseen. Kuten yllä jo sanoin minun kanssa saa tulla ihan avoimesti keskustelemaan. Esim nyt kiinnostaa suunnattomasti miten mies tuon oikein teki, että onnistui 1,5 vuotta salaamaan asian.
Tutkimusten mukaan 1-2 prosenttia. Siis selvästi harvinaisempaa kuin persoonallisuushäiriöt. Ja tuosta voinee ehkä vetää sen johtopäätöksen että avoimissa suhteissa lienee normaaleja perinteisiä parisuhteita enemmän persoonallisuuhäiriön piirteitä ilmentäviä ihmisiä
Me emme ainakaan ole osallistuneet mihinkään tutkimukseen. Me Naiset, iltalehden, jne vai minkä lehden "tutkimukseen" sinä nyt vetoat? Opiskeluaikoina osallistuin erääseen ruokavalioon liittyvään tutkimukseen ja minua ei mitenkään "viehätä" mielipiteet, jotka perustuu tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en toivoisi ketään ulkopuolisia raportoimaan mieheni menemisiä ja tekemisiä. Todella kiusallinen ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuisi.
Minulla on mies joka käy töissä, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä, viettää perheen kanssa laatuaikaa, jne. Se on ihan riittävää osa miehestä minulle. Mitä väliä mitä hän muulla ajallaan tekee? Nyt rikotaan jotain sopimusta? Mistä te olette saaneet sellaisen käsityksen, että jonkun pitää taata teille joku oppikirja elämä jossa kaikki menee tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan? Käsityksenne parisuhteesta perustuu raamattuun? Elättekö muutenkin raamatunmallin mukaan?
Olet miehen kanssa vain elintason takia,vaikka mies juoksisi ympäri kyliä?
Käsitys parisuhteesta perustuu keskinäiseen sopimukseen, jossa on joko sovittu olla yksiavioisia tai että muitakin tapaillaan ja pannaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en toivoisi ketään ulkopuolisia raportoimaan mieheni menemisiä ja tekemisiä. Todella kiusallinen ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuisi.
Minulla on mies joka käy töissä, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä, viettää perheen kanssa laatuaikaa, jne. Se on ihan riittävää osa miehestä minulle. Mitä väliä mitä hän muulla ajallaan tekee? Nyt rikotaan jotain sopimusta? Mistä te olette saaneet sellaisen käsityksen, että jonkun pitää taata teille joku oppikirja elämä jossa kaikki menee tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan? Käsityksenne parisuhteesta perustuu raamattuun? Elättekö muutenkin raamatunmallin mukaan?
Olet miehen kanssa vain elintason takia,vaikka mies juoksisi ympäri kyliä?
Käsitys parisuhteesta perustuu keskinäiseen sopimukseen, jossa on joko sovittu olla yksiavioisia tai että muitakin tapaillaan ja pannaan.
Ja siitä selvästi sovitaan suhteen alussa. Vain pelkuri ei puhu suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä persumies? Persut pettää aina.
Miten onnistuit vetämään politiikan tähänkin? Sinä olet se ongelma.
Persufobiaan ei auta edes lääkitys...
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kertoisi, enkä haluaisi, että mulle kerrottaisiin. Tulisin vihaamaan tällaisen asian juoruajaa lopun elämääni, koska en todellakaan halua, että kukaan sekaantuu meidän elämäämme. Jos puoliso pettää, niin sitten pettää, hänellä on varmaan ollut siihen tarvetta. Se ei kuulu ulkopuolisille millään lailla, ei muiden tule kantaa huolta meidän elämästä. Jos se toinen osapuoli tulisi kertomaan, pitäisin häntä ehkä maailmankaikkeuden suurimpana idioottina. Jos puoliso itse kertoisi, se olisi keskustelun paikka.
En ole ikinä ymmärtänyt näitä naisia, jotka vihaa sitä toista naista eikä pettäjä itse.
Itse olin ainakin vain tyytyväinen kun sain jutella miehen "sivu"naisen kanssa ja moni asia loksahti kummallakin paikoilleen ja päästiin kumpikin eroon miehestä.
Se jatkaa sitä samaa nyt seuraavissa kun suhteissaan.
Itsestä tuntui idiootilta, kun silmäni aukesivat kun tajusin kaikki miehen valheet.
Ottaisin naiseen yhteyttä. Tommosen ei pitäisi päästä pilaamaan muiden elämiä ja pakottaa muita elämään valheessa.
Aplla on taas viikon aluksi tyhjyyden tunne kun tänne pitää tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan kertoisi, enkä haluaisi, että mulle kerrottaisiin. Tulisin vihaamaan tällaisen asian juoruajaa lopun elämääni, koska en todellakaan halua, että kukaan sekaantuu meidän elämäämme. Jos puoliso pettää, niin sitten pettää, hänellä on varmaan ollut siihen tarvetta. Se ei kuulu ulkopuolisille millään lailla, ei muiden tule kantaa huolta meidän elämästä. Jos se toinen osapuoli tulisi kertomaan, pitäisin häntä ehkä maailmankaikkeuden suurimpana idioottina. Jos puoliso itse kertoisi, se olisi keskustelun paikka.
En ole ikinä ymmärtänyt näitä naisia, jotka vihaa sitä toista naista eikä pettäjä itse.
Itse olin ainakin vain tyytyväinen kun sain jutella miehen "sivu"naisen kanssa ja moni asia loksahti kummallakin paikoilleen ja päästiin kumpikin eroon miehestä.
Itsestä tuntui idiootilta, kun silmäni aukesivat kun tajusin kaikki miehen valheet.
Siksi varmaan koska on olemassa myös naisia, jotka luulee saavansa sulan hattuunsa, kun saavat "napattua" tuollaisen ilmeisen varatun uroon. Ihan tutkimuksienkin valossa naiset ja miehet luulee, että varattu ihminen on jotenkin parempaa seuraa kuin sinkku. Eri asia sitten tietenkin lesket, jotka ovat yksin "ilman omaa syytään"
Puhutaan siis hyvin eläimellisistä vaistoista
Eli jäit lehdellä soittelemaan ja nyt haluat katkerana kostaa.
Voit kertoa.
Hyväksy kuitenkin se että välttämättä petetty osapuoli ei ymmärrä kuulemaansa koska eihän nyt minun puoliso ole voinut ennättää pitämään sivusuhdetta ja näinollen tappi ei mene pohjaan.
Itselle kävi näin. En uskonut koska pidin sitä mahdottomana. En, vaikka toiseen kertaan tuli random kertomaan.
Uskon että oma elämäntilanteeni oli silloin niin vaikea etten pystynyt näkemään / hyväksymään totuutta. Tosin exä oli myös N ihminen ja vasta vuosia erosta törmäsin tuohon käsitteeseen joka aukaisi silmäni moneen muuhunkin asiaan.
Voit kertoa. Älä leimaa petettyä. Me kaikki voimme kantaa vain tietyn määrän vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Uusi viikko taas edessä surkeita provoja kirjoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestä tuntui idiootilta, kun silmäni aukesivat kun tajusin kaikki miehen valheet.Siksi varmaan koska on olemassa myös naisia, jotka luulee saavansa sulan hattuunsa, kun saavat "napattua" tuollaisen ilmeisen varatun uroon. Ihan tutkimuksienkin valossa naiset ja miehet luulee, että varattu ihminen on jotenkin parempaa seuraa kuin sinkku. Eri asia sitten tietenkin lesket, jotka ovat yksin "ilman omaa syytään"
Puhutaan siis hyvin eläimellisistä vaistoista
Varatut on turvallisempia. Ne ei huutele kylillä ketä käyvät painamassa, he ei odota, että seksistä seuraa jotain suurempaa, he käyttää kumia sanomatta, jne.
Jos sulle tulee hyvä mieli siitä, niin kerro. Kestä myös sekin jos jotain traagista tapahtuu.
Ihmiset ovat erilaisia kestään vaikeuksia, kun täynnä hänen lasi on tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi viikko taas edessä surkeita provoja kirjoittelemassa.
Ja joka kerta näissä provojen synnyttämässä kommentoinnissa isossa kuvassa sama lopputulos joka on muuta kuin haluaisi kieroutuneessa mielessään sen olevan. Kannattaisiko tunnustaa tosiasiat?
En kertoisi.
Saat vain itse paskan maineen paljastamalla olleesi toinen nainen jos vaimo ylipäätään edes uskoisi sinua. Jos se ukko on osannut 1,5 vuotta pitää suhteensa vaimoltaan salassa niin ei se sitä tule enää myöntämäänkään ja sinä itse tuosta saat eniten paskaa niskaasi. Eli anna olla. Nuo pettäjät kyllä jää ennemin tai myöhemmin itse kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mies on kusettanut sua että on vapaa, ja serustellut kanssasi yli vuoden vaikka on naimisissa toisen kanssa? JA sinä mietit pitäisikö kertoa tuolle vaimolle, ja pyörittelet että olisikohan se "oikein" tai "moraalista" tai mitä tahansa. Teet kuule ihan miten itse lystäät, ei sun kannata kysellä muilta mielipiteitä "oikein" tekemiseen silloin kun sua itseäs on kohdeltu noin väärin. Mä varmaan kertoisin ihan kaikille, myös siis sille vaimolle, jotta kaiki saisivat tietää millainen mulukkuheikki tuollainen mies on.
Ihan vaan kostoksi, rangaistukseksi, siksi kun olisin niin vihainen, ja siksi että haluaisin että kaikki tietäisivät, en mistään ylevämmästä syyystä, vaan ihan vain siksi että mies oppisi että kun tuulettimeen heittää, niin kyllä se sieltä naamalle lävähtää.
En kertoisi minään kostona tai rangaistuksena miestä kohtaan. Kertoisin,että nainen saisi lopettaa valheessa elämisen ja päättää itse haluaako olla suhteessa, jossa toinen ei olekaan yksiavioinen.
Joo, toiset nyt esiintyvät aina tomivansa niin korrektisti ja oikein, ja ettei heillä itsellään oikein ole tunteitakaan kun ovat vain moralistin ja "oikeintekijän" roolissa täällä olemassa.
Kerro. Itse haluaisin tietää, jos olisin se vaimo.
En kertoisi minään kostona tai rangaistuksena miestä kohtaan. Kertoisin,että nainen saisi lopettaa valheessa elämisen ja päättää itse haluaako olla suhteessa, jossa toinen ei olekaan yksiavioinen.