Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin 7 vuotta sitten erosin ex-miehestäni ja minusta tuli lapsen lähivanhempi. Yksi asia ei jätä rauhaan.

Vierailija
14.07.2023 |

Lapsi viettää siis suurimman osan ajastaan kanssani. Kasvatan hänet yksin ja eron jälkeen menin monta vuotta lapsen ehdoilla, kun hän oireili pahasti. Ex-mieheni perusti heti uuden perheen ja sai lapsia. Elatusavun ja mone muun asian kanssa on ollut ongelmia.

Yksi asia on jäänyt valtavasti painamaan, ja nousee esiin säänöllisin väliajoin: se, miten ex-mieheni vanhemmat ovat kohdelleet minua.

He eivät ole eromme jälkeen KERTAAKAAN kysyneet minulta miten jaksan, pärjäänkö lapseni kanssa, tarvitsemmeko jotain. Ei kertaakaan. Heillä ei ole puute resursseista, päinvastoin.

Mietin, miten ihmiset voivat olla noin julmia. Heidän poikansa on jättänyt vastuun minulle. Kukaan ei ole kertaakaan kysynyt miten minä jaksan tai voin.

Viime aikoina minulla on ollut itsetuhoisia ajatuksia ja luulen, että olen sairastunut masennukseen. Joku näkymättömyys vaivaa ja tällaiset ajatukset pyörivät päässä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raukkamaista toimintaa isovanhemmilta.

Vierailija
22/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös sama. Miehen lähdettyä he eivät edes tervehtineet minua kun satuimme samaan aikaan kauppaan. Tervehdin heitä silti sillä kuuluu mielestäni perustapoihin.

Tsemppiä ja unohda koko poppoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et enää kuulu heidän perheeseensä, joten miksi pitäisi kysellä.

Mikä empatiakyvytön juntti olet? Ymmärrätkö että mies on jättänyt apn ja lapsen? Jos isovanhemmat ovat kiinnostuneita yhtään lapsesta, he ovat kyllä kiinnostuneita myös tämän äidistä.

Ohiksena, että tämä voi hyvin olla isovanhempien syy, ei tämän kommentin jättäjän henkilökohtainen mielipide.

24/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella raukkamaista toimintaa isovanhemmilta.

Mitenkä?

Tuskin niitä lapsia on heidän vaateestaan tehty kuitenkaan.

Jos ei enää lapsihommat kiinnostele.

Vierailija
25/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et enää kuulu heidän perheeseensä, joten miksi pitäisi kysellä.

Oodtin tätä vastausta.

Ehkäpä siksi, että olen kasvattanut heidän lapsenapsestana hienon ihmisen. Olen laittanut resurssinin änen kasvattamiseen samaan aikaan kun heidän poikansa on jättänyt kaiken ja aloittanut uuden elämän.

Ehkä he kyselevät pojaltaan, miten sinä mahdat jaksaa, ja ex-miehesi vaan ei kerro sitä eteenpäin sulle.

Vierailija
26/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on Ap tuplahylätty kaikkien taholta. Pitää olla kylmiä ihmisiä, jos noin voivat tehdä

Vierailija
27/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyt on mennyttä eikä se vie venettäsi eteenpäin, joten anna asioiden olla. Tajusin juuri, että eivätpä ole poikani toiset isovanhemmatkaan kysyneet mitään, mutta niinpä vain sain kasvatettua totaaliyh:na reippaan nuoren miehen. Jee. Olisiko pitänyt uhriutua siitä hyvästä 🙂

Kuulostat kaikesta huolimatta kyllä vähän katkeralta

Vierailija
28/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä appivanhemmat kokevat tilanteen jotenkin "kiusalliseksi" itselleen,  eivät sitten osaa toimia tilanteessa.

Vierailija
29/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en pidä yhteyttä lapseni ex puolisoon koska oletan ettei hän halua olla tekemisissä meistä kenenkään kanssa, koska ei ole yrittänyt ottaa yhteyttä. Ei se sitä tarkoita heti että olisi jotenkin kylmä.

Vierailija
30/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en pidä yhteyttä lapseni ex puolisoon koska oletan ettei hän halua olla tekemisissä meistä kenenkään kanssa, koska ei ole yrittänyt ottaa yhteyttä. Ei se sitä tarkoita heti että olisi jotenkin kylmä.

Jäikö ex puoliso lapsen kanssa yksin?

Vierailija
31/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko isovanhemmat kuitenkin yhteydessä lapsenlapseensa? Jos ovat, niin minusta se riittää. Minä en ainakaan halua olla missään tekemisissä ex-appivanhempien kanssa mutta olen kyllä iloinen että ovat exän kautta mukana lapsiemme elämässä.

Vierailija
32/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että isovanhemmat ovat joutuneet valitsemaan sinun ja poikansa välillä. Tiedän tapauksia, joissa aikuinen lapsi on katkaissut välinsä omiin vanhempiinsa, koska nämä ovat puhuneet hänen ex-puolisonsa kanssa.

Löytyisikö jostain varamummo tai -pappa? Yritä olla tuhlaamatta ajatuksiasi ihmisiin, jotka eivät varmasti voi hyvin ratkaisunsa kanssa. Se tulee heille vielä eteen, tavalla tai toisella. Ja muista, hyvä ihminen, että sinä lapsellesi maailman tärkein!

Vierailija
33/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin vanhemmat eivät ole vastuussa lapsensa tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Eli siitä että lapsesi isä ei ole huolehtinut velvollisuuksistaan. Et voi tietää jos lapsen isä on kieltänyt heitä pitämästä yhteyttä tai suhtautuu yhteydenpitoon negatiivisesti. Riippuu myös millaiset välit teillä on ollut ennen eroa. Jos minulla ja miehelleni tulisi ero, eivät hänen vanhempansa varmasti pitäisi mitään yhteyttä. Meillä ei meinaan ole mitenkään lämpimät välit. Itsekään en haluaisi enää pitää yhteyttä.

Vierailija
34/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäikö ex puoliso lapsen kanssa yksin?

Lapsi jäi meidän tyttärelle.

Vierailija
35/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isovanhemmat asettuivat lasta ja minua pahoinpidelleen isän puolelle. Ei yllättänyt, koska onhan kyseessä heidän kasvatuksensa tulos. Mieli ei ole muuttunut senkään jälkeen, kun on toistanut saman kaavan, vaan yhä vika on kaikissa muissa paitsi heidän pojassaan.

Vierailija
36/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että minäkään pitäisin yhteyttä lasteni ex-puolisoihin, vaan hoitasin lastenlasten kanssa yhteydenpidon suoraan heidän kanssaan ja omien lasteni kautta.

Vierailija
37/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni isovanhemmat asettuivat lasta ja minua pahoinpidelleen isän puolelle. Ei yllättänyt, koska onhan kyseessä heidän kasvatuksensa tulos. Mieli ei ole muuttunut senkään jälkeen, kun on toistanut saman kaavan, vaan yhä vika on kaikissa muissa paitsi heidän pojassaan.

Väkivaltainen mies siis sai sinun alapääsi kihelmöimään kun oli niin jännitävä.

Vierailija
38/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltainen mies siis sai sinun alapääsi kihelmöimään kun oli niin jännitävä.

No sinä et ainakaan saa kenenkään alapäätä. Olet säälittävä juntti, jonka tulisi tulla rais katuk si venäläisten sotilaiden taholta niin että pe rä suolesi repeäisi ja joutuisit loppuelämäksesi letkuihin

39/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millainen suhde lapsellasi on näihin isovanhempiin? Ovatko nämä isovanhemmat edes kiinnostuneita lapsenlapsestaan? Onko heillä muita lapsenlapsia?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
40/67 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ap, millainen suhde lapsellasi on näihin isovanhempiin? Ovatko nämä isovanhemmat edes kiinnostuneita lapsenlapsestaan? Onko heillä muita lapsenlapsia?

Minkä takia ap vastaisi sinulle? Kaikki tietävät, että olet jankkaaja ja mielipiteesi ovat vääriä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi