Pitäisikö testamentin lahjoitus mainokset kieltää?
Omasta mielestäni kyllä. Suorastaan etovia.
Käännän kanavaa aika kun joku ruikuttaa rahaa testamentilla, enkä 100 varmasti laita mihinkään tällaiseen keräykseen sentin senttiä.
Kommentit (23)
Nehän on ihan hyviä kohteita esim. lapsettomille tai muuten varakkaille. Eivät joudu maksamaan perinnöstä veroakaan. Mekin ollaan tehty keskinäinen testamentti, jossa toissijaisaajana on yhdistys.
Yleensähän nämä yhdistykset hyödyttävät vain työntekijöitään, lähes kaikki rahat menee yhdistyksen pyörittämiseen ja murto-osa hyväntekeväisyyteen tai ns. yhdistyksenbtavoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on ihan hyviä kohteita esim. lapsettomille tai muuten varakkaille. Eivät joudu maksamaan perinnöstä veroakaan. Mekin ollaan tehty keskinäinen testamentti, jossa toissijaisaajana on yhdistys.
Jep. Tai jos lapset on vieraannutettu, niin kivempi testamentata jäljelle jäävä varallisuus johonkin hyödyllliseen kuin vieraille lapsille.
Vielä kun olisi yhdistys jossa ne rahat menee valkoisille lihaasyöville heteroille, niin alan harkita.
Minulla menee jokainen ruikutusmainoksen rekijä mustalle listalle.
Olen sitä ikäpolvea, jolle hoettiin Etiopian lapsia ja sain jo lapsena tarpeekseni näistä Ambomaan asukkaista, joita olisi pitänyt koko ajan auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tai jos lapset on vieraannutettu, niin kivempi testamentata jäljelle jäävä varallisuus johonkin hyödyllliseen kuin vieraille lapsille.
Vaikka kuinka olisit luistanut isän velvollisuuksistasi, ne sun lapset perivät sen 50% sun omaisuudesta joka tapauksessa. Jos nyt eivät aivan väkivaltaisiksi sua kohtaan ryhdy-
Jos saisi jotenkin sellaisen testamentin / lahjoituksen aikaiseksi, että säästöt ja rahoiksi muutettu omaisuus menisi torilla sunnuntaisin jaettavaan hernekeittoon niin kauan kuin on varaa. 500g kuivia herneitä / 500g porsaanlihaa suhteella. Läskipitoista sellaista.
Tai sitten tieteelle. Ei yhdistyksille joissa voi olla vaikka millaista hiihtäjää.
Kuulostaa kyllä säälittävältä ruinaamiselta.
Ihmisten olisi kyllä hyvä saada oikeaa tietoa, miten perinnöt lain mukaan menevät, monilla ei ole harmainta aavistusta perintökaaresta.
Paljon on vääriä käsityksiä siitä, kenelle omat rahat ovat menossa. Liian paljon väärää olettamista. Sinänsä testamentti olisi aina hyvä tehdä ja voihan joku lapseton haluta tehdä jollekin itselleen tärkeälle taholle, mutta pyytäminen tuntuu nololta.
En tykkää siitäkään, että soittelevat ja pyytävät lahjoituksia. Tulee ennemminkin kielteinen suhtautuminen asiaan, jos ruinaavat. Kyllä sitä infoa näistä järjestöistä saa muutenkin tarpeeksi, että voi halutessaan itse päättää minne lahjoittaa. Lopetin yhden tahon auttamisen, kun pyysivät lahjoituksen jälkeen lisää, ihan kuin sitä aiemmin lahjoitettua summaa ei pidetty riittävänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä ikäpolvea, jolle hoettiin Etiopian lapsia ja sain jo lapsena tarpeekseni näistä Ambomaan asukkaista, joita olisi pitänyt koko ajan auttaa.
Sama. Aina sanottiin että lautanen pitää syödä tyhjäksi koska Afrikassa lapset kuolee nälkään. Mitä se mun syömäni tai syömättä jättämäni ruoka niitä olisi auttanut paskan vertaa, ei niitä ruoantähteitä sinne koskaan ole lähetty.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Olen lapseton ja varakas eikä tulisi mieleenkään testamentata omaisuuttani millekään humpuukikerjäläisille, vieläpä verottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän nämä yhdistykset hyödyttävät vain työntekijöitään, lähes kaikki rahat menee yhdistyksen pyörittämiseen ja murto-osa hyväntekeväisyyteen tai ns. yhdistyksenbtavoitteeseen.
Kuulostaa ihan Suomen valtion virkamieskoneistolta.
Vierailija kirjoitti:
Kukas poliitikko se juuri hiljattain reissasi tutkimaan mitä Suomesta poliitikkojen toimesta syydetyillä kehitysapu- ja lahjoitusvaroilla oli saatu aikaan, paikalla piti olla rakennuksia ja kaikenlaista muuta hyödyllistä. No, eipä näkynyt niitä rakennuksia, ei kyllä ollut rahoistakaan enää mitään tietoa, mihin lie menneet. Tämä hyysääminen ja ilmaisen rahan syytäminen jos mikä pitäisi saada loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun nuoruudessani ne oli Biafralaiset. Maa vain muuttuu, mutta aina ne on Afrikassa. Se on loputon rahaa nielevä kaivo, joka ei koskaan johda mihinkään parannukseen. Mitä enemmän niitä syötetään ja rokotetaan, sitä enemmän ne lisääntyy ja taas ollaan nälänhädässä la länkkäreitten tuen varassa. Kaikki raha-avustukset Afrikkaan pitäisi lailla kieltää.
Minusta ne on hyviä. Moni kantis on nykyään lapseton ja työllä tehty omaisuus voi mennä muuten hukkaan.