Vaadinko liikaa mieheltä (miehiltä)?
Mietin tätä nyt liittyen nykyiseen parisuhteeseen, mutta sama koskee kyllä kaikkia miehiä, siis jo aiempiakin parisuhteitani ja tapailujuttuja.
En vaadi miehiltä uraa, en huenoa työpaikkaa, en varallisuutta, koulutuksellakaan ei ole niin väliä minulle. Eikä muulla ns. statuksella. Ulkonäön puolestakaan vaatimuksia ei paljoa ole, kalju ei haittaa eikä silmälasit, ylipainoakin saa jonkun verran olla eikä se haittaa. Siisti olemus toki pitää olla mutta useimmillahan onkin. Mutta minulla on aika kovia vaatimuksia sellaiseen henkiseen kypsyyteen liittyen. Vaadin korkeaa tunneälyä, yleistä henkistä kypsyyttä, sitä että osaa kypsästi hoitaa erimielisyydet, ei leiki mitään mykkäkouluja, osaa rauhallisesti ja älykkäästi perustella kantansa, on hyvä kuuntelija, on empaattinen, ei käyttäydy huonosti jne voisin jatkaakin listaa mutta ymmärrätte jo tästä varmaan mitä tarkoitan. Tuntuu, että vaadin mieheltä tai siis miehiltä aivan liikaa kun vaadin näitä. Suhteeni kariutuu siihen, että mies ei ole tällainen ja lopetan suhteen. Nytkin mietin lopettavani tämän suhteen taas samasta syystä kuin aiemmatkin.
N36
Kommentit (179)
Tuollaisena miehenä vähän mietityttäisi 36v nainen joka ei ole vähintään kolmasosaa iästään ollut vakaassa suhteessa yhden henkilön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaadi liikaa. Jostain syystä et vain osaa valita miehiä, jotka toteuttavat haluamasi kriteerit.
En ole tutustunut kriteerini täyttäviin miehiin juuri missään. Työn kautta tunnen yhden sellaisen, mutta hän on jo pitkään ollut vakaasti avioliitossa. En yhtään tiedä missä vaatimukseni täyttäviä miehiä voisi edes kohdata. Jos kohtaisin niin valitsisin kyllä hänet.
Ap
Olin juuri kirjoittamassa, että tässähän minä mutta olen naimisissa minäkin. Kuten varmaankin kaikki kuvailemasi miehet.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olet kuvitelmissasi luonut ihannemiehen ja jos deittisi poikkeaa tästä edes vähän niin kenkää tulee. Opettele hyväksymään ettei kukaan ole täydellinen tai saat jäädä yksin.
Harkitse ap tätä. Nainenhan on yksin onnellisimmillaan ja elää silloin pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaadi liikaa. Jostain syystä et vain osaa valita miehiä, jotka toteuttavat haluamasi kriteerit.
En ole tutustunut kriteerini täyttäviin miehiin juuri missään. Työn kautta tunnen yhden sellaisen, mutta hän on jo pitkään ollut vakaasti avioliitossa. En yhtään tiedä missä vaatimukseni täyttäviä miehiä voisi edes kohdata. Jos kohtaisin niin valitsisin kyllä hänet.
ApOn vaikea kuvitella, että miespuoliset opettajakollegani eivät täyttäisi noita ehtoja.
Seurustelin kerran pari kuukautta yhden opettajamiehen kanssa. Hän täyttikin monta niistä kriteereistäni. Mutta hänkin harrasti mykkäkoulua ja sitä en vain siedä.
ApKumma kyllä kun sulle sattuu noin paljon noita että heti suhteen alussa jo mykkäkoulu pystyssä. Oletko tarkastellut omaa käyttäytymistäsi vai mistä syystä heti sukset ristissä? Itse olen joskus pitänyt mykkäkoulua koska silloinen tyttöystävä ei ottanut vastuuta virheistään. Ikävä kyllä sama asia toistuu usean naisen kanssa.
Ei ole suhteen alussa mykkäkouluja. Enhän minä missään niin väittänyt. Tämä nykyinenkin suhde on jo kestänyt kaksi vuotta. Ja takana minulla on myös pidempi avoliitto.
ApJuurihan tuota sanoit että seurustelit pari kuukautta opettajan kanssa joka piti mykkäkoulua. Onko sinulla dementia vai pidätkö tuota paria kuukautta pitkänäkin suhteena?
Ei se ollut pitkä suhde. Meillä tuli sen seurustelun kestettyä kaksi kuukautta yksi erimielisyys yhteiseen ajanviettoon liittyen, hän pettyi kun en pystynyt tarjoamaan hänelle niin paljon aikaani kuin hän olisi halunnut ja hän hoiti tilanteen niin, että sanoessaan asiasta minulle ensimmäisen kerran sanoi sen tiuskaisten ja häipyi eikä vastannut viesteihin tai soittoihin pariin päivään. Yritin siis ottaa häneen yhteyttä, jotta oltaisiin voitu rauhallisesti puhua asia auki ja kuulla molempien näkemykset ja toiveet. Kun lopulta hän vastasi minulle niin olin niin kypsä sen yhden ja ensimmäisen mykkäkoulun takia, että ihastumiseni oli loppunuyöt siihen ja kerroin etten näe enää meillä yhteistä tulevaisuutta.
Ap
Kuulostat niin diplomaattiselta. En pysty sietämään tuommoista. Et muista edes mitä olet 5 minuuttia sitten sanonut ja ei oo puolisolle aikaa. Vaikutat loistosaaliilta. Olet enemmänkin terapeutti kun kumppani.
Et vaadi liikaa. Ei voi kuvitella loppuelämän suhdetta muuta kuin aikuisen miehen kanssa. Onneksi itse löysin hyvän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisena miehenä vähän mietityttäisi 36v nainen joka ei ole vähintään kolmasosaa iästään ollut vakaassa suhteessa yhden henkilön kanssa.
Miksi se sinua mietityttäisi? Voihan ihmiset vaikka keskittyä opiskeluun niin tiivisti, että ei ole tuntunut ajankohtaiselta mikään parisuhde. Tai ehkä on alalla, jossa on ollut mahdollisuus ulkomaan komennuksiin eikä sen vuoksi ole syntynyt mitään todella vakiintunutta. Syitä voi olla monia, ja monet niistä aivan ymmärrettäviä kun miettii asiaa ilman ennakkoluuloja. Itselläni on takana pidempi avoliitto, ihan yhden henkilön kanssa, jos siis minua tarkoitit tuolla mietityttäisi kommentillasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOn vaikea kuvitella, että miespuoliset opettajakollegani eivät täyttäisi noita ehtoja.
Seurustelin kerran pari kuukautta yhden opettajamiehen kanssa. Hän täyttikin monta niistä kriteereistäni. Mutta hänkin harrasti mykkäkoulua ja sitä en vain siedä.
ApKumma kyllä kun sulle sattuu noin paljon noita että heti suhteen alussa jo mykkäkoulu pystyssä. Oletko tarkastellut omaa käyttäytymistäsi vai mistä syystä heti sukset ristissä? Itse olen joskus pitänyt mykkäkoulua koska silloinen tyttöystävä ei ottanut vastuuta virheistään. Ikävä kyllä sama asia toistuu usean naisen kanssa.
Ei ole suhteen alussa mykkäkouluja. Enhän minä missään niin väittänyt. Tämä nykyinenkin suhde on jo kestänyt kaksi vuotta. Ja takana minulla on myös pidempi avoliitto.
ApJuurihan tuota sanoit että seurustelit pari kuukautta opettajan kanssa joka piti mykkäkoulua. Onko sinulla dementia vai pidätkö tuota paria kuukautta pitkänäkin suhteena?
Ei se ollut pitkä suhde. Meillä tuli sen seurustelun kestettyä kaksi kuukautta yksi erimielisyys yhteiseen ajanviettoon liittyen, hän pettyi kun en pystynyt tarjoamaan hänelle niin paljon aikaani kuin hän olisi halunnut ja hän hoiti tilanteen niin, että sanoessaan asiasta minulle ensimmäisen kerran sanoi sen tiuskaisten ja häipyi eikä vastannut viesteihin tai soittoihin pariin päivään. Yritin siis ottaa häneen yhteyttä, jotta oltaisiin voitu rauhallisesti puhua asia auki ja kuulla molempien näkemykset ja toiveet. Kun lopulta hän vastasi minulle niin olin niin kypsä sen yhden ja ensimmäisen mykkäkoulun takia, että ihastumiseni oli loppunuyöt siihen ja kerroin etten näe enää meillä yhteistä tulevaisuutta.
ApKuulostat niin diplomaattiselta. En pysty sietämään tuommoista. Et muista edes mitä olet 5 minuuttia sitten sanonut ja ei oo puolisolle aikaa. Vaikutat loistosaaliilta. Olet enemmänkin terapeutti kun kumppani.
Nimenomaan en ole mikään terapeutti enkä sellaiseksi ryhdy, koska sellaisessa kuviossa miehellä ei ole vaatimaani määrää henkistä kypsyyttä. Eikä suhde ole tasapainoinen.
Ap
Vaadit sikäli, että äärimmäisen harva on tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että kuvittelet olevasi parempi saalis kun todellisuudessa olet.
En kuvittele. Enkä edes ymmärrrä tuollaista saalis-ajattelua, kuulostaa joltain tasoteoriahömpältä. Ja johan jo sanoin, voin ihan hyvin olla yksinkin, ei minulla ole mitään pakkoa päästä parisuhteeseen.
Ap
Pitääkö rautalangasta vääntää? Tarkoitan tietysti sitä että luulet olevasi parempi kumppani parisuhteessa, mitä todellisuudessa olet. Se että sinä arvostat ja nostat korkealle noita syvällisiä keskusteluja ja tunneäly juttuja, ei tarkoita että se toinen osapuoli myös arvostaa noita yhtä paljon kuin sinä. Hänellä voi olla erilaiset elämänarvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuulostat niin diplomaattiselta. En pysty sietämään tuommoista. Et muista edes mitä olet 5 minuuttia sitten sanonut ja ei oo puolisolle aikaa. Vaikutat loistosaaliilta. Olet enemmänkin terapeutti kun kumppani.
Nimenomaan en ole mikään terapeutti enkä sellaiseksi ryhdy, koska sellaisessa kuviossa miehellä ei ole vaatimaani määrää henkistä kypsyyttä. Eikä suhde ole tasapainoinen.
Ap
Miten voit vaikuttaa noin rasittavalta persoonalta tekstin perusteella. Saan päänsärkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele. Enkä edes ymmärrrä tuollaista saalis-ajattelua, kuulostaa joltain tasoteoriahömpältä. Ja johan jo sanoin, voin ihan hyvin olla yksinkin, ei minulla ole mitään pakkoa päästä parisuhteeseen.
ApPitääkö rautalangasta vääntää? Tarkoitan tietysti sitä että luulet olevasi parempi kumppani parisuhteessa, mitä todellisuudessa olet. Se että sinä arvostat ja nostat korkealle noita syvällisiä keskusteluja ja tunneäly juttuja, ei tarkoita että se toinen osapuoli myös arvostaa noita yhtä paljon kuin sinä. Hänellä voi olla erilaiset elämänarvot.
En ajattele olevani parempi. En muutenkaan katso muita ihmisiä alaspäin. Ja tiedän oikein hyvin, että monella miehellä on erilaiset elämänarvot eikä moni mies välttämättä arvosta noita listaamiani asioita. Niin saa ollakin. En ole heille oikea eikä he minulle. Ystävinä minulla on monenlaisia miehiä ja ystävien kohdalla minua ei haittaa edes jos eivät ole niin henkisesti kypsiä. Mutta joku mies joka arvostaa noita listaamiani asioita niin hän varmasti arvostaa myös minua. Toki pelkkä arvostaminen ei vielä riitä rakastumiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten voit vaikuttaa noin rasittavalta persoonalta tekstin perusteella. Saan päänsärkyä.
Ei se minua haittaa, jos joku kokee minut rasittavaksi. Tiedän, että ei kaikki minusta pidä. Ja se on ihan ok. Moni pitää kuitenkin, minulla on aika laaja ystäväpiiri.
Ap
Täällä jotkut itkupotkumiehet on näreissään, kun nainen tietää, mitä haluaa, eikä halua olla äiti perseilevälle miehelle.
Rosebrides.com => search osio.
Perehdy hakuosioon.
Parempi, että unohdat miehet ja keskityt naisiin.
Minulle tärkeintä ei ole edes se, että mies vastaisi jotain listaa, tai ihannemiestä, ja pieniä rosoisuuksia ja epätäydellisyyksiä saa olla. Enhän minäkään ole täydellinen ihminen.
MUTTA, haluan suhteen, joka tuo elämääni iloa ja hyvää fiilistä. Suhteen, jossa on aitoa rakkautta ja toisesta välittämistä. Sitä en ole koskaan vielä onnistunut löytämään. Muita kriteerejä ei ole.
miehen pitää siis kypsästi hoitaa kaikki ne riidat, joita ap keksii aloittaa
Kuulostaa ettet oikein kestä riitelyä. Mahdollisesti ajattelet, että mikä tahansa ristiriitatilanne pitäisi heti keskustella - ja lopputulos on toki sinun kantasi?
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti yleinen ongelma miesten keskuudessa, ainakin ulkonäön osalta. Todennäköisesti myös omien ominaisuuksiensa ja luonteenpiirteidensä puolesta.
When Men Aren't as Good-Looking as They Think.
Research finds, again, that men tend to overestimate their own attractiveness.
Women have better insight when it comes to judging attractiveness. They don’t overestimate their own level of attractiveness (like men do), nor do they let their own level of attractiveness bias their ratings of the attractiveness of others.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/social-instincts/201507/when-me…
Eivät pitäneet. Eikä kaikki seurustelukumppanini ole pitäneet mykkäkoulua. Kaksi vain. Se mykkäkoulu oli vain yksi asia monesta tuossa listassani.
Ap