Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadinko liikaa mieheltä (miehiltä)?

Vierailija
14.07.2023 |

Mietin tätä nyt liittyen nykyiseen parisuhteeseen, mutta sama koskee kyllä kaikkia miehiä, siis jo aiempiakin parisuhteitani ja tapailujuttuja.

En vaadi miehiltä uraa, en huenoa työpaikkaa, en varallisuutta, koulutuksellakaan ei ole niin väliä minulle. Eikä muulla ns. statuksella. Ulkonäön puolestakaan vaatimuksia ei paljoa ole, kalju ei haittaa eikä silmälasit, ylipainoakin saa jonkun verran olla eikä se haittaa. Siisti olemus toki pitää olla mutta useimmillahan onkin. Mutta minulla on aika kovia vaatimuksia sellaiseen henkiseen kypsyyteen liittyen. Vaadin korkeaa tunneälyä, yleistä henkistä kypsyyttä, sitä että osaa kypsästi hoitaa erimielisyydet, ei leiki mitään mykkäkouluja, osaa rauhallisesti ja älykkäästi perustella kantansa, on hyvä kuuntelija, on empaattinen, ei käyttäydy huonosti jne voisin jatkaakin listaa mutta ymmärrätte jo tästä varmaan mitä tarkoitan. Tuntuu, että vaadin mieheltä tai siis miehiltä aivan liikaa kun vaadin näitä. Suhteeni kariutuu siihen, että mies ei ole tällainen ja lopetan suhteen. Nytkin mietin lopettavani tämän suhteen taas samasta syystä kuin aiemmatkin.

N36

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaadin korkeaa tunneälyä, yleistä henkistä kypsyyttä, sitä että osaa kypsästi hoitaa erimielisyydet, ei leiki mitään mykkäkouluja, osaa rauhallisesti ja älykkäästi perustella kantansa, on hyvä kuuntelija, on empaattinen, ei käyttäydy huonosti jne voisin jatkaakin listaa mutta ymmärrätte jo tästä varmaan mitä tarkoitan."

No et vaadi liikaa. Empatiakyvyttömät, tavalla tai toisella huonosti käyttäytyvät miehet eivät yksinkertaisesti ole parisuhdekelpoisia oikein kenellekään, paitsi ehkä kaltaisilleen.

Vierailija
22/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on just niitä "osaa kuunnella", kun minä olen oikeassa enkä muuta kantaani ja nalkutan

Olet käsittänyt kyllä asian nyt aivan väärin. En tiedä mikä teksteissäni sai sinut päättelemään tuollaista vai halusitko vain trollailla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaadi liikaa. Jostain syystä et vain osaa valita miehiä, jotka toteuttavat haluamasi kriteerit.

En ole tutustunut kriteerini täyttäviin miehiin juuri missään. Työn kautta tunnen yhden sellaisen, mutta hän on jo pitkään ollut vakaasti avioliitossa. En yhtään tiedä missä vaatimukseni täyttäviä miehiä voisi edes kohdata. Jos kohtaisin niin valitsisin kyllä hänet.

Ap

On vaikea kuvitella, että miespuoliset opettajakollegani eivät täyttäisi noita ehtoja.

Seurustelin kerran pari kuukautta yhden opettajamiehen kanssa. Hän täyttikin monta niistä kriteereistäni. Mutta hänkin harrasti mykkäkoulua ja sitä en vain siedä.

Ap

Kumma kyllä kun sulle sattuu noin paljon noita että heti suhteen alussa jo mykkäkoulu pystyssä. Oletko tarkastellut omaa käyttäytymistäsi vai mistä syystä heti sukset ristissä? Itse olen joskus pitänyt mykkäkoulua koska silloinen tyttöystävä ei ottanut vastuuta virheistään. Ikävä kyllä sama asia toistuu usean naisen kanssa.

Vierailija
24/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin kohtuulliset odotukset ja noihan pitäisi olla ihan normaalit asiat ihmisellä. Voin miehenä lohduttaa, ettei niitä vastaavalla tavalla toimivia naisiakaan ihan valtavasti ole. :/

On ajankuluksi riitelijät, horistaan "miehet pelkää vahvaa ja itsenäistä naista" vaikka tässä on käytännössä aina joku omistushaluinen tai ripustautuva kontrollifriikki kyseessä vähän samaan tapaan kuin tämä nice guy-ilmiö.

Vierailija
25/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaadin korkeaa tunneälyä, yleistä henkistä kypsyyttä, sitä että osaa kypsästi hoitaa erimielisyydet, ei leiki mitään mykkäkouluja, osaa rauhallisesti ja älykkäästi perustella kantansa, on hyvä kuuntelija, on empaattinen, ei käyttäydy huonosti jne voisin jatkaakin listaa mutta ymmärrätte jo tästä varmaan mitä tarkoitan."

No et vaadi liikaa. Empatiakyvyttömät, tavalla tai toisella huonosti käyttäytyvät miehet eivät yksinkertaisesti ole parisuhdekelpoisia oikein kenellekään, paitsi ehkä kaltaisilleen.

Mutta minä siis vaadin noiden asioiden suhteen paljon. Yksikin mykkäkoulu mieheltä niin alan miettimään eroa. Yksikin ovet paukkuen paikalta häipyminen erimielisyyden tullessa niin alan miettimään eroa. Yksikin miehen aloittama vänkääminen (jossa mies ei rauhallisesti ja kunnolla perustele kantaansa) niin alan miettimään eroa. Jne.

Ap

Vierailija
26/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaadi liikaa. Jostain syystä et vain osaa valita miehiä, jotka toteuttavat haluamasi kriteerit.

En ole tutustunut kriteerini täyttäviin miehiin juuri missään. Työn kautta tunnen yhden sellaisen, mutta hän on jo pitkään ollut vakaasti avioliitossa. En yhtään tiedä missä vaatimukseni täyttäviä miehiä voisi edes kohdata. Jos kohtaisin niin valitsisin kyllä hänet.

Ap

On vaikea kuvitella, että miespuoliset opettajakollegani eivät täyttäisi noita ehtoja.

Seurustelin kerran pari kuukautta yhden opettajamiehen kanssa. Hän täyttikin monta niistä kriteereistäni. Mutta hänkin harrasti mykkäkoulua ja sitä en vain siedä.

Ap

Kumma kyllä kun sulle sattuu noin paljon noita että heti suhteen alussa jo mykkäkoulu pystyssä. Oletko tarkastellut omaa käyttäytymistäsi vai mistä syystä heti sukset ristissä? Itse olen joskus pitänyt mykkäkoulua koska silloinen tyttöystävä ei ottanut vastuuta virheistään. Ikävä kyllä sama asia toistuu usean naisen kanssa.

Ei ole suhteen alussa mykkäkouluja. Enhän minä missään niin väittänyt. Tämä nykyinenkin suhde on jo kestänyt kaksi vuotta. Ja takana minulla on myös pidempi avoliitto.

Ap

Vierailija
27/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli mieleeni.

Vierailija
28/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Onko silmälasit joku miinus miehelle? Tai naiselle?

Itselläni on ihana mies, ei kiukuttele mistään ja osaa asettua muidenkin asemaan. Vähän on tuota läntistä kerääntynyt ja silmälasejakin käyttää, mutta enpä kyllä vaihtaisi.

Vierailija
29/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä siis vaadin noiden asioiden suhteen paljon. Yksikin mykkäkoulu mieheltä niin alan miettimään eroa. Yksikin ovet paukkuen paikalta häipyminen erimielisyyden tullessa niin alan miettimään eroa. Yksikin miehen aloittama vänkääminen (jossa mies ei rauhallisesti ja kunnolla perustele kantaansa) niin alan miettimään eroa. Jne.

Ap

Ymmärrän sinua ap täysin, olen samaa mieltä. En voisi seurustella tuollaisten kanssa (enää!) koska se on niin vastenmielistä käytöstä ja itse haluan aina selvittää asiat toista kunnioittaen. Mielenterveys horjuu jos joutuu sietää ovien paiskomista, mykkäkoulua, huutoa, kiukuttelua.

N30

Vierailija
30/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan luonnollista alkaa miettimään eroa noissa tilanteissa. Tuollaisesta käytöksestä tulee pakostikin hyvin epävarma olo, varsinkin jos asiasta keskustelu ei onnistu tai mikään ei muutu. Kun on kyse kunnioituksen puutteesta, sitä ei ihan niin vain korjatakaan.

Vierailija
31/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän sinua ap täysin, olen samaa mieltä. En voisi seurustella tuollaisten kanssa (enää!) koska se on niin vastenmielistä käytöstä ja itse haluan aina selvittää asiat toista kunnioittaen. Mielenterveys horjuu jos joutuu sietää ovien paiskomista, mykkäkoulua, huutoa, kiukuttelua.

N30

Kyllä, juuri noin. Mutta minulle käy myös niin, että ihastumiseni ja rakastumiseni katoaa, jos joudun yhtään sietämään vaikka kiukuttelua tai mykkäkoulua. Eikä ne tunteet palaa enää takaisin. Eli minun on mahdoton silloin jatkaa suhdetta.

Ap

Vierailija
32/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Onko silmälasit joku miinus miehelle? Tai naiselle?

Itselläni on ihana mies, ei kiukuttele mistään ja osaa asettua muidenkin asemaan. Vähän on tuota läntistä kerääntynyt ja silmälasejakin käyttää, mutta enpä kyllä vaihtaisi.

Silmälasit ja kalju ovat kummatkin geneettistä heikkoutta ilmentäviä asioita. Siihen on syynsä, miksi yhdelläkään miesmallilla, romanttisen Hollywood-draaman tai edes kirjan päähenkilöllä ei ole silmälaseja (kaljusta nyt puhumattakaan).

Vierailija
33/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei ole suhteen alussa mykkäkouluja. Enhän minä missään niin väittänyt. Tämä nykyinenkin suhde on jo kestänyt kaksi vuotta. Ja takana minulla on myös pidempi avoliitto.

Ap

Juurihan tuota sanoit että seurustelit pari kuukautta opettajan kanssa joka piti mykkäkoulua. Onko sinulla dementia vai pidätkö tuota paria kuukautta pitkänäkin suhteena?

Vierailija
34/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisia miehiä sitten oikein löytää? Baareissa en juuri koskaan käy, koska bilettäminen ei ole oikein minun juttu. Työn kautta tuntemani miehet on kaikki naimisissa tai aivan väärän ikäisiä, eli ei käy. Harrastuksien kautta en ole tutustunut miehiin, niissä kohtaan oikeastaan vain muita naisia, voi toki johtua harrastuksistani. Netin kautta olin joskus aktiivinen tapaamaan uusia miehiä, eli lähdin tapaamiseen aika matalalla kynnyksellä, jos mies vaikutti kunnolliselta ihmiseltä, mutta niin usein paljastui tavatessa kaikkia valkoisia valheita, sitä että olikin salaa varattu jne ikävää, että alkoi usko loppua. Toki tapasin useita rehellisiäkin, mutta heidän kohdalla muutaman tapaamisen jälkeen tuli olo, että eivät ole henkisesti riittävän kypsiä niin jätin tapailun sitten siihen. Ap

Vierailija
35/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyinen miesystäväsi ei täytä tuota? Välitätkö hänestä kuinka paljon?

Välitän hänestä kyllä. Mutta hän harrastaa mykkäkouluja, enkä halua sellaista elämääni.

Ap

Sinä puolestasi olet varmaan täydellinen? Kaikkea ei voi saada, luultavasti ainakaan.

Vierailija
36/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Juurihan tuota sanoit että seurustelit pari kuukautta opettajan kanssa joka piti mykkäkoulua. Onko sinulla dementia vai pidätkö tuota paria kuukautta pitkänäkin suhteena?

Ei se ollut pitkä suhde. Meillä tuli sen seurustelun kestettyä kaksi kuukautta yksi erimielisyys yhteiseen ajanviettoon liittyen, hän pettyi kun en pystynyt tarjoamaan hänelle niin paljon aikaani kuin hän olisi halunnut ja hän hoiti tilanteen niin, että sanoessaan asiasta minulle ensimmäisen kerran sanoi sen tiuskaisten ja häipyi eikä vastannut viesteihin tai soittoihin pariin päivään. Yritin siis ottaa häneen yhteyttä, jotta oltaisiin voitu rauhallisesti puhua asia auki ja kuulla molempien näkemykset ja toiveet. Kun lopulta hän vastasi minulle niin olin niin kypsä sen yhden ja ensimmäisen mykkäkoulun takia, että ihastumiseni oli loppunuyöt siihen ja kerroin etten näe enää meillä yhteistä tulevaisuutta.

Ap

Vierailija
37/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaadi liikaa. Mykkäkoulu lasketaan virallisesti henkisen väkivallan muodoksi. On ihan normaalia vaatia kumppanilta niitä samoja asioita, joita itsekin tuo suhteeseen. Mitään uhmaikäisen tasolle henkisesti jäänyttä kumppania ei tarvitse sietää.

Vierailija
38/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kuvittelet olevasi parempi saalis kun todellisuudessa olet.

Vierailija
39/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitivätkö vanhempasi mykkäkoulua kun olit lapsi? Jostain tuo tulee että hakeudut mykkäkoulua pitävien miesten luokse.

Vierailija
40/179 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kuvittelet olevasi parempi saalis kun todellisuudessa olet.

En kuvittele. Enkä edes ymmärrrä tuollaista saalis-ajattelua, kuulostaa joltain tasoteoriahömpältä. Ja johan jo sanoin, voin ihan hyvin olla yksinkin, ei minulla ole mitään pakkoa päästä parisuhteeseen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan