Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normi, että miehet ei halua tarjota

Vierailija
14.07.2023 |

Itse treffeille kutsumalleen naiselle??? Mitään??

En tiedä kuka nainen hyväksyy mutta itselleni ei tule hyvä fiilis....

Kommentit (722)

Vierailija
601/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mentäiskö vaikka syömään johonkin?" = kumpikin maksaa lähtökohtaisesti omansa

"Voisinko viedä sut syömään?" = pyytäjä maksaa

Ensimmäinen on kavereiden tapaaminen tai lounas työkaverin kanssa, jälkimmäinen sitä että viedään joku romanttisille treffeille.

Ei siinä, voi asiallisella lounaallakin ihastua mutta ei se viesti erityisestä romanttisesta kiinnostuksesta

Siinä vaiheessa kun ei tunneta vielä ja ollaan vasta menossa ekoille treffeille tutustumaan, ei varmaan ollakaan ketään "viemässä romanttisille treffeille" - pikemminkin mennään katsomaan, saattaisiko sitä romantiikkaa olla ilmassa vai ei.

Ja toisaalta eihän se romanttisuus seurustellessakaan tule siitä ravintolasta tai edes tarjoamisesta, sehän on se mitä kahden ihmisen välillä on.

Miksi ihmeessä pyytää toinen treffeille jos ei ole sen vertaa kiinnostunut että haluaisi romanttiset treffit? Kuulostaa epätoivoiselta hakuammunnalta.

Siinä tapauksessa voit pyytää vaikka kaverina keilaamaan. Treffeille vasta kun on ihastusta.

Ymmärsit väärin. Puhuin nyt tilanteista, joissa on tavattu vaikka deittisovelluksessa - eihän silloin voi olla vielä ihastunut. Mutta samaa mieltä toki tuosta niissä tapauksissa, joissa ollaan tuttuja jotain muuta kautta. Esim. itse tapasin kumppanini töissä, ja ekoille treffeille mennessä molemmilla oli vahva kiinnostus. Deittipalstoilla tilanne on eri, kun siellä ei tunneta. Ja tosiasia kuitenkin on, että todella monille treffeille ihmiset menevät tapaamaan ennestään tuntematonta.

Joo ymmärsin toisiaan väärin, en ole ikinä harrastanut sovelluksia mutta toki ovat nykyään iso osa tapailukulttuuria.

Tuossa tilanteessa silti itse ehdottaisin ilmaista tekemistä tai sitten tarjoaisin jotain edullista. Vaikkapa ulkoilmakonsertti ja toisin sinne meille jotain kivaa naposteltavaa/juotavaa.

Vaikka treffit eivät olisi vielä samalla tavalla romanttiset niin mielestäni erilliset laskut jotenkin korostavat tunnelman olevan kaverillinen.

Ainoastaan silloin maksaisin erikseen, jos kumpaakaan ei selkeästi kiinnosta ja treffeistä muodostuu hyvin selvästi vain ja ainoastaan kaverillinen tapaaminen. :)

Kauhean hankalaa ja vaikeaa ihmiset joskus tekevät asioista. Tässä ketjussa osa haluaa ehdottomasti, että tarjotaan, osa taas kokee sen lokkeiluna - mistä ihmeestä vastapuoli voi tietää, kumpaa koulukuntaa deittikumppani edustaa? Minusta sinäkin annat liikaa painoarvoa nyt sille ekojen treffien laskulle ja saatat ennakkoasenteillasi pilata jopa muuten lupaavan jutun, kun heti annat tunnelman lässähtää vain siksi, että kumpikin maksaa omansa. Eikö voisi suhtautua vähän rennommin? Se on kuitenkin vain rahaa, ja se ihminenhän siinä on se kiinnostava asia. Väittäisin myös, että jos romantiikka, kiinnostus ja kemia katoavat erillisten laskujen vuoksi, silloin se ei kovin vahvalla pohjalla ollutkaan.

Kyse on empiriasta. On tosiaan ihan ok, että kumpikin maksaa omansa, mutta en ole koskaan elävässä elämässä kuullut tilanteesta, jossa mies ei tarjoutuisi maksamaan jos on kiinnostunut. Tai sitten mies on kovin pihi, jokainen valitkoon haluaako sellaisen kanssa toisille treffeille. Se on näitä pieniä signaaleja, joita deittimaailmassa annetaan ja luetaan vaikka kuinka joku haluaisi että näin ei olisi.

Jos mies on pihi, niin mitä se haittaa? Jos mies muuten vaikuttaa kiinnostavalta, niin voihan silti katsoa, mitä jutusta voi tulla. Ei minua ainakaan haittaa se, jos kumppani on pihi, koska eihän se omaan elämääni mitenkään vaikuta. Toki yhdessä en ehkä asuisi, koska silloin yhteisiä hankintoja esim. kotiin voisi olla vaikea tehdä, mutta ei pihiys seurustelussa haittaa.

Niin, sinua ei haittaa ja hyvä näin, toisia haittaa ja se heille suotakoon yhtä lailla. En ole itse pihi ja saita kumppani on minulle poissuljettu. En odota että hän tarjoaisi, jos jostain syystä olis treffeille kuitenkin päädytty. Toisille treffeille en kuitenkaan lähtisi.

Tottakai, on tietenkin sallittua olla erilaiset kriteerit kuin minulla.

Vierailija
602/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies ole välttämättä pihi. Eri asia tehdä hankintoja/maksaa kumppanin kanssa kuin maksella jatkuvasti tapaamisia jotka voivat jäädä siihen yhteen kertaan eivätkä johda mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksikään pyytää treffeille, jos ei halua tarjota? En ymmärrä. Jos on niin vastahakoinen niin ei ole pakko pyydellä ketään treffiseuraksi.

Treffien tarkoitus on tutustuminen. Miksi niissä pitäisi jotain tarjota?

Miksi keität ystävällesi kahvit ja ehkä pullatkin leivot, kun hän tulee käymään vaikka tarkoitus on vain vaihtaa kuulumiset?

Vierailija
604/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan aina, kun nainen on mukava, hyvännäköinen ja aistin mahdollisuuden päästä panemaan.

Vierailija
605/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen on kavereiden tapaaminen tai lounas työkaverin kanssa, jälkimmäinen sitä että viedään joku romanttisille treffeille.

Ei siinä, voi asiallisella lounaallakin ihastua mutta ei se viesti erityisestä romanttisesta kiinnostuksesta

Siinä vaiheessa kun ei tunneta vielä ja ollaan vasta menossa ekoille treffeille tutustumaan, ei varmaan ollakaan ketään "viemässä romanttisille treffeille" - pikemminkin mennään katsomaan, saattaisiko sitä romantiikkaa olla ilmassa vai ei.

Ja toisaalta eihän se romanttisuus seurustellessakaan tule siitä ravintolasta tai edes tarjoamisesta, sehän on se mitä kahden ihmisen välillä on.

Miksi ihmeessä pyytää toinen treffeille jos ei ole sen vertaa kiinnostunut että haluaisi romanttiset treffit? Kuulostaa epätoivoiselta hakuammunnalta.

Siinä tapauksessa voit pyytää vaikka kaverina keilaamaan. Treffeille vasta kun on ihastusta.

Ymmärsit väärin. Puhuin nyt tilanteista, joissa on tavattu vaikka deittisovelluksessa - eihän silloin voi olla vielä ihastunut. Mutta samaa mieltä toki tuosta niissä tapauksissa, joissa ollaan tuttuja jotain muuta kautta. Esim. itse tapasin kumppanini töissä, ja ekoille treffeille mennessä molemmilla oli vahva kiinnostus. Deittipalstoilla tilanne on eri, kun siellä ei tunneta. Ja tosiasia kuitenkin on, että todella monille treffeille ihmiset menevät tapaamaan ennestään tuntematonta.

Joo ymmärsin toisiaan väärin, en ole ikinä harrastanut sovelluksia mutta toki ovat nykyään iso osa tapailukulttuuria.

Tuossa tilanteessa silti itse ehdottaisin ilmaista tekemistä tai sitten tarjoaisin jotain edullista. Vaikkapa ulkoilmakonsertti ja toisin sinne meille jotain kivaa naposteltavaa/juotavaa.

Vaikka treffit eivät olisi vielä samalla tavalla romanttiset niin mielestäni erilliset laskut jotenkin korostavat tunnelman olevan kaverillinen.

Ainoastaan silloin maksaisin erikseen, jos kumpaakaan ei selkeästi kiinnosta ja treffeistä muodostuu hyvin selvästi vain ja ainoastaan kaverillinen tapaaminen. :)

Kauhean hankalaa ja vaikeaa ihmiset joskus tekevät asioista. Tässä ketjussa osa haluaa ehdottomasti, että tarjotaan, osa taas kokee sen lokkeiluna - mistä ihmeestä vastapuoli voi tietää, kumpaa koulukuntaa deittikumppani edustaa? Minusta sinäkin annat liikaa painoarvoa nyt sille ekojen treffien laskulle ja saatat ennakkoasenteillasi pilata jopa muuten lupaavan jutun, kun heti annat tunnelman lässähtää vain siksi, että kumpikin maksaa omansa. Eikö voisi suhtautua vähän rennommin? Se on kuitenkin vain rahaa, ja se ihminenhän siinä on se kiinnostava asia. Väittäisin myös, että jos romantiikka, kiinnostus ja kemia katoavat erillisten laskujen vuoksi, silloin se ei kovin vahvalla pohjalla ollutkaan.

Kyse on empiriasta. On tosiaan ihan ok, että kumpikin maksaa omansa, mutta en ole koskaan elävässä elämässä kuullut tilanteesta, jossa mies ei tarjoutuisi maksamaan jos on kiinnostunut. Tai sitten mies on kovin pihi, jokainen valitkoon haluaako sellaisen kanssa toisille treffeille. Se on näitä pieniä signaaleja, joita deittimaailmassa annetaan ja luetaan vaikka kuinka joku haluaisi että näin ei olisi.

Jos mies on pihi, niin mitä se haittaa? Jos mies muuten vaikuttaa kiinnostavalta, niin voihan silti katsoa, mitä jutusta voi tulla. Ei minua ainakaan haittaa se, jos kumppani on pihi, koska eihän se omaan elämääni mitenkään vaikuta. Toki yhdessä en ehkä asuisi, koska silloin yhteisiä hankintoja esim. kotiin voisi olla vaikea tehdä, mutta ei pihiys seurustelussa haittaa.

Minä etsin joko

1) potentiaalista elämänkumppania jonka kanssa perustaa perhe

Tai jos jäisin leskeksi etsisin ehkä

2) hauskaa miestä jonka kanssa matkustella ja seikkailla kahden aikuisen tuloilla

Pihi mies ei ole vaihtoehto.

Ymmärrän. Itselleni pihiys ei ole ongelma, koska lapset on jo tehty enkä enää halua perustaa uudestaan perhettä, ja voin ihan hyvin matkustella lasteni kanssa, yksin tai vaikka ystävän kanssa, jos ei kumppani halua lähteä mukaan. En myöskään halua asua yhdessä. Omat rahani riittävät omiin seikkailuihini. Minä etsin suhteelta vetoivoimaa ja kipinää, romantiikkaa ja seksiä, mukavaa yhdessäoloa ja läheisyyttä. Toisen rahatilanne tai pihiys on yhdentekevä asia.

Tuossa tilanteessa toki pihiydellä ei ole väliä, kunhan keskittyy pihistelemään rahaa eikä esim. yhdessäoloa ja läheisyyttä.

Vierailija
606/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksikään pyytää treffeille, jos ei halua tarjota? En ymmärrä. Jos on niin vastahakoinen niin ei ole pakko pyydellä ketään treffiseuraksi.

Treffien tarkoitus on tutustuminen. Miksi niissä pitäisi jotain tarjota?

Miksi keität ystävällesi kahvit ja ehkä pullatkin leivot, kun hän tulee käymään vaikka tarkoitus on vain vaihtaa kuulumiset?

Ei maksa paljon pelkät kahvit ja pullat. Yleensä laitan ruoankin mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä etten enää laita. Osa haluaa tulla aina tyhjin käsin syömään mahdollisimman paljon ja vastavuoroisuudesta ei ole tietoakaan.

Vierailija
607/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoan aina, kun nainen on mukava, hyvännäköinen ja aistin mahdollisuuden päästä panemaan.

Se on oikein. Silloin raha ei mene hukkaan.

Vierailija
608/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä vien naisen treffeille niin mä mielelläni tarjoon. Oman ajatusmallini mukaan, jos mies ei tarjoa niin häntä ei ko. nainen kiinnosta tai on renttu. Miksi naiset rakastuvat renttuihin?

M30

Epävarmat rakastuvat renttuihin. Minä olen lähtenyt vain kaltaistesi romanttisten herrasmiesten matkaan.

Kiitos sanomisistasi.

Mä en tuntisi olevani mies, jos mä en tarjoaisi.

Lapsesta asti mulle ollaan opetettu kunnon käytöstavat ja ne ovat iskeneet selkärankaani.

Ei sen pitäisi olla mikään painolasti tarjota kahvit herkkuineen kahvilassa tai muutamat juomat baarissa.

M30

Vierailija
609/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kysytään, että mitä ihmeellisetä siinä oven pitämisessä on.

No, se on aina ihmeellistä että toinen huomioi sinua ja tekee jotain sinun puolestasi. Katsos sellaisiin ihmisiin yleisemmin ihastutaan ja rakastutaan, jotka haluavat sinulle hyvää ja ajattelevat sinua.

Miksi siis naiset ei pitäis ovea auki miehelle ja maksaisi laskua?

Ihanaa huomioimista!

Vierailija
610/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan, jos mies on kiinnostunut, niin hän ainakin yrittää tarjota. Jos mies ei tee elettäkään tarjotakseen, hän ei ole kiinnostunut, tosin saattaa silti kokeilla lähtisikö nainen jatkoille. Kuinka moni kiinnostunut mies ottaisi sen riskin, että jättää huonon ensivaikutelman sillä, että ei tarjoa?

Voi tosin olla, että osa miehistä pelkää, että nainen käyttää rahallisesti hyväksi. Ei ole luottoa siihen, että nainen on aidosti kiinnostunut ja että tästä voisi tulla jotain.

Tai sitten mies pitää naisen kiinnostusta itsestään selvänä, eikä yritäkään tehdä vaikutusta.

Rahallisesti ihan sama, jos kyse on vaikka kahvikupillisesta. Ele on tärkeämpi (eli yrittääkö antaa hyvän vaikutelman vai ei).

Vierailija
611/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tasa-arvo. Oletusarvoisesti jokainen maksaa omansa. Naisillahan on usein vieläpä tänä päivänä suurempi palkka. Olisi noloa laittaa köyhä mies maksamaan vähistä rahoistaan.

Jos köyhä mies haluaa elokuviin, hän maksaa lipun. Jos köyhä mies haluaa naisen seurakseen kahville, hän maksaa kahvit. Miksi naisen pitäisi lahjoittaa aikaansa ja seuraansa miehelle, joka ei osaa käydä kahvilla yksin vaan tarvitsee naisen saattajakseen?

Eikö sama päde naisiin?

Jos nainen haluaa elokuviin, se maksaa lipun. Miksi miehen pitäisi lahjoittaa aikaansa ja seuraansa naiselle, joka ei osaa käydä edes kahvilla yksin, vaan tarvitsee miehen maksajaksi?

Vierailija
612/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan, jos mies on kiinnostunut, niin hän ainakin yrittää tarjota. Jos mies ei tee elettäkään tarjotakseen, hän ei ole kiinnostunut, tosin saattaa silti kokeilla lähtisikö nainen jatkoille. Kuinka moni kiinnostunut mies ottaisi sen riskin, että jättää huonon ensivaikutelman sillä, että ei tarjoa?

Voi tosin olla, että osa miehistä pelkää, että nainen käyttää rahallisesti hyväksi. Ei ole luottoa siihen, että nainen on aidosti kiinnostunut ja että tästä voisi tulla jotain.

Tai sitten mies pitää naisen kiinnostusta itsestään selvänä, eikä yritäkään tehdä vaikutusta.

Rahallisesti ihan sama, jos kyse on vaikka kahvikupillisesta. Ele on tärkeämpi (eli yrittääkö antaa hyvän vaikutelman vai ei).

Mikä sitten on se naisen ele jolla hän osoittaa olevansa kiinnostunut?

Vierailija
613/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa se on aika normi. Jos mies on hyvätuloinen tai perinteikäs, hän tarjoaa.

Onneksi naiset eivät ole enää perinteikkäitä, vaan voimaantuneita.

Vierailija
614/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavalle en tarjoaisi.

Vierailija
615/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei ole valmis kahvikuppia maksamaan hän ei ole riittävän kiinnostunut minusta ja on aika siirtyä eteenpäin.

Vierailija
616/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi ehdottaa treffejä maksaa. Valitsee sellaisen paikan joka sopii omalle kukkarolle, ei siinä sen kummempaa.

Missä laissa noin on kirjoitettu?

Jos olet niin pihi paska, ettet vaikka kahvikupposta viitsi tarjota ihmiselle, jonka kutsut treffeille, niin ei kovin vahvasti mene.

Jep jep. naisilta taas ei tuollaista vaadita.

Naiset ovat tosiaan pihejä paskoja.

Vierailija
617/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ajattelut pyytää mut syömään? = mies maksaa

Vierailija
618/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyytää treffeille, jos ei halua tarjota? En ymmärrä. Jos on niin vastahakoinen niin ei ole pakko pyydellä ketään treffiseuraksi.

Säkenöivän seurani pitäisi riittää.

Vierailija
619/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle olis kyllä ehdoton turn off jos mies alkaisi nillittämään jostain kahvilalaskusta. Siinä tapauksessa mä kuittaan sen ja tapailu jää siihen. Mulle se ei ole big deal enkä näe minkäänlaista yhteistä tulevaisuutta sellaisen miehen kanssa joka vääntää jostain kahvikupin hinnasta. Luoja sentään.

Sama! Tulee heti mieleen että nyt olen eksynyt vahingossa treffeille vauva-palstan inkkulin kanssa..

Olet siis itse vauva-palstan inkkuli, ei reppana saa pidettyä minkään tasoista seuraa  :D

Vierailija
620/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen laittaa satoja euroja kiinni vaatteisiin, ihovoiteisiin ja meikkeihin.

Tietysti mies maksaa.

Laitan miehenä tuhansia euroja vuodessa kuntoiluun ja laadukkaisiin vaatteisiin, jotta näyttäisin hyvältä.

Eli naiset voisivat kyllä tarjota minulle.

Naisia ei vaan yleensä kiinnosta onko mies normivartaloinen vai kova treenaaja kropaltaan.

Ja jos haet itsesilaista naista, joka käyttää tuhansia euroja vuodessa kuntoiluun ja laadukkaisiin vaatteisiin, niin nainen on jälleen kalliimpi, kun naisten ihonhoito ja hiukset aiheuttaa enemmän hintaa, samoin asusteet ja meikit.

Toki pidän ihan todennäköisenä että voit saada tarjoajan naisesta, joka on ihan nätti muuten mutta on esimerkiksi ylipainoinen ja ei treenaa. Että jos sellainenkin sinulle kelpaa, niin menoksi vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme