Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normi, että miehet ei halua tarjota

Vierailija
14.07.2023 |

Itse treffeille kutsumalleen naiselle??? Mitään??

En tiedä kuka nainen hyväksyy mutta itselleni ei tule hyvä fiilis....

Kommentit (722)

Vierailija
521/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysytään, että mitä ihmeellisetä siinä oven pitämisessä on.

No, se on aina ihmeellistä että toinen huomioi sinua ja tekee jotain sinun puolestasi. Katsos sellaisiin ihmisiin yleisemmin ihastutaan ja rakastutaan, jotka haluavat sinulle hyvää ja ajattelevat sinua.

Vierailija
522/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani (kaveri) latinomiehet tarjoavat aina ravintolassa/baarissa. Olen muutamia kertoja tarjoutunut vastineeksi tarjoamaan heille, mutta he ovat sanoneet, että heidän kulttuurissa miehen kuuluu maksaa. Olisi kuulemma outoa antaa naisen maksaa. Tietyissä kulttuureissa on tapana, että mies maksaa, mutta sellainen tapa ei yleisesti kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Saisi kyllä mielestäni kuulua

Heillä on myös muita tapoja. Nainen tekee heillä lähes kaikki kotityöt. Saisiko sekin kuulua?

Suomessa nainen nimenomaan tekee lähes kaikki kotityöt. Sen oman työnsä lisäksi.

Suomessa nimenomaan nainen tekee maailman vähiten kotitöitä suhteessa muiden maailman naisiin, vaikka tekeekin niistä yli puolet.

Suomalainen nainen käy palkkatyössä enemmän kuin naiset missään muualla maailmassa. Suomalaisten naisten työllisyysprosentti on suurempi kuin suomalaisten miesten. Ja SILTI suomalaiset naiset tekevät miehiä enemmän kotitöitä. Ja maksavat puolet perheen kuluista, vähintään. Sitten täällä jätkät huutaa miten epätasa-arvoista on, jos joutuu itse treffeille pyytämälleen naiselle maksamaan kahvikupillisen. 😂 Vtu mitä vellihousuja suomalaiset miehet ovat.

Mitä tekemistä kotitöillä on treffien kustantamisen kanssa? Treffeillä tavataan tuntematon ihminen, jonka kanssa ei asuta yhdessä.

Tästäkin keskustelusta näkee, että suominaiset ovat itksekkäitä ja heillä on vaan mielessä se, miten toisesta ihmisestä voisi hyötyä.

Sil-lä on te-ke-mis-tä sen ta-sa-ar-von kans-sa, jos-ta täs-sä ket-jus-sa mie-het o-vat niin ko-vin huo-lis-saan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään äijä ei tarjoa mitään.

Muijat joutuu maksaa kaiken.

Vierailija
524/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normimies tarjoakaan, mutta herrasmies tarjoaa. Herrasmies tarjoaa myös siskolleen, sedälleen, kavereilleen, työkavereilleen ja joskus jopa naapurin mummolle.

Herrasmies on siis helposti hönäytettävissä oleva surkimus.

Herrasmies ei arvota kaikkea rahassa, toisin kun ilmeisesti sinä. Kaiken pitää olla vastikkeellista.

Vierailija
525/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tasa-arvo. Oletusarvoisesti jokainen maksaa omansa. Naisillahan on usein vieläpä tänä päivänä suurempi palkka. Olisi noloa laittaa köyhä mies maksamaan vähistä rahoistaan.

Jos köyhä mies haluaa elokuviin, hän maksaa lipun. Jos köyhä mies haluaa naisen seurakseen kahville, hän maksaa kahvit. Miksi naisen pitäisi lahjoittaa aikaansa ja seuraansa miehelle, joka ei osaa käydä kahvilla yksin vaan tarvitsee naisen saattajakseen?

Vierailija
526/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa se on aika normi. Jos mies on hyvätuloinen tai perinteikäs, hän tarjoaa.

Vierailija
527/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina tarjottu. N32

Vierailija
528/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi ehdottaa treffejä maksaa. Valitsee sellaisen paikan joka sopii omalle kukkarolle, ei siinä sen kummempaa.

Missä laissa noin on kirjoitettu?

Jos olet niin pihi paska, ettet vaikka kahvikupposta viitsi tarjota ihmiselle, jonka kutsut treffeille, niin ei kovin vahvasti mene.

Vierailija
529/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan osannut valikoida herrasmiesmäisempää deittiseuraa kuin minä. Toisaalta minulle ei ole mitään väliä tarjoaako hän, minä vai maksetaanko erikseen.

Vierailija
530/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuntipalkka on 8 e, niin en todellakaan tarjoa mitään.

Vierailija
531/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mentäiskö vaikka syömään johonkin?" = kumpikin maksaa lähtökohtaisesti omansa

"Voisinko viedä sut syömään?" = pyytäjä maksaa

Vierailija
532/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tarjoamisesta otetaan aina kierroksia, kun ajatellaan että siinä on kyse rahasta. Raha ei ole tässä missään roolissa, kyse on kohteliaisuudesta ja hyvistä käytöstavoista. Herrasmies avaa naiselle oven, auttaa takin päältä, auttaa tuolin kanssa ja maksaa laskun huomaamttomasti sillä aikaa, kun nainen käy aterian jälkeen wc:ssä. Ei siitä laskun maksamisesta kuulu tehdä mitään numeroa ja ruveta neuvottelemaan, kuka sen maksaa. Herrasmies maksaa laskun ensimmäisillä treffeillä.

Jatkossa voidaan sitten keskustella, miten halutaan toimia, kun yhdessä vietetään aikaa ja maksetaan pääsylippuja, kahviloita ja mitä näitä on. Mutta ensimmäisillä treffeillä se vain pilaa tunnelman, jos aletaan puida tällaisia asioita.

Herrasmies maksaa ja nainen kiittää kohteliaisuudesta.

Ei toimi nykyään. Nykyään pitää käydä kymmenet tai sadat ensi treffit jotta saa tyttöystävän. Kyllä mä mun tyttöystävälle tarjoan aina mutta en niille tuntemattomille ekoilla treffeillä.

Vierailija
533/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan osannut valikoida herrasmiesmäisempää deittiseuraa kuin minä. Toisaalta minulle ei ole mitään väliä tarjoaako hän, minä vai maksetaanko erikseen.

Mulle erikseen maksaminen tarkoittaa sitä että kyseessä ei ole treffit. Yleensä kun jostain syystä omalla kohdallani usein kavereidenkin kesken jompikumpi tarjoaa vuorotellen.

Rahalla ei ole niinkään väliä, opiskelija voi tarjota vaikkapa kivan piknikin ulkona hyvin edullisesti.

Jos treffeillä toinen on huomattavasti varakkaampi, hänen olisi kohteliasta vaatia saada tarjota useammin. N32

Vierailija
534/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Jos mies kutsuu paikkaan mihin mulla ei ole varaa niin ehdotan halvempaa paikkaa.

Vierailija
535/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellisesti naimisissa, mutta näin hypoteettisesti ajateltuna, jos kävisin treffeillä, niin kyllä olettaisin miehen tarjoavan. Mies, joka tarjoaa, antaa herrasmiesmäisen kuvan, joka osaa käytöstavat ja on valmis panostamaan naiseen. Jos olisin tositarkoituksella liikenteessä, niin tämä olisi ensisijaisen tärkeää. Tuskin tapaisin miestä uudelleen, jos ei tarjoaisi. En ottaisi vakavasti miestä, joka jonkun näennäisen tasa-arvon takia ei tarjoaisi. Kyllä aidon miehen täytyy olla valmis tarjoamaan ja pitämään huolta naisesta.

Mutta se on valtava riski miehelle, koska mies ei vielä tiedä onko nainen kunnollinen vai ghoustaaja.

Joku parin euron kahvi on susta valtava riski??? Onpa sulla ollut helppo elämä.

Vierailija
536/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dracula kirjoitti:

Treffien tarkoitus on napata hyvä mies, ei tutustua tuntemattomaan.

Kumman itse mielummin ottaisit? Sinua kiinnostavan miehen, vai 150€ ravintolakuitin turhasta juttelusta

jonkun tylsän tumpin kanssa? 

Luulisi olevan selvä vaihtoehto.

Tuntemattoman miehen avokätisyydestä hyötyy vain ravintola,

ja itse tuhlasit tärkeää aikaasi etsiessä jotain mitä satunnainen mies ei voi sinulle antaa.

Ei treffien tarvitse välttämättä olla satojen eurojen ilallistreffit. Yleensä maksan oman osani mukisematta ja toisinaan tarjoankin, mutta jos kahvikupillisen maksaminen on miehelle kynnyskysymys tai joudun ottamaan maskuliinisen roolin suhteessa mieheen, niin en usko meillä olevan juurikaan yhteistä. sivusta

Omien kulujensa maksaminen on sun mielestä "maskuliininen rooli"? Loinen.

Aukaistaan ovi, autetaan rakki pois päältä, tarjotaan tuoli, pyydetään tarjoilija paikalle. Noita pieniä juttuja, joista näkee, kuka on illan isäntä.

Eri

Okei eli tämmöisiä 1950-luvun roolituksia. Mies alistaa naista ylistämällä. Nainen ei saa itse edes ovia auki, miehen täytyy ne hänelle aukoa. Nainen ei saa takkia päältään. Naisella ei ole rahaa maksaa omia ruokiaan.

Mikäs siinä jos haluat tämmöisen muinaisen patriarkaatin jatkavan vielä 2020-luvulla. Älä kysele kuitenkaan tasa-arvon ja kunnioituksen perään samalla.

Mitä patriarkaattia se on, jos olen kohtelias miehelle? Enkö saa edes pitää ovea auki?[/quote]

Mikä h*lvetti siinä oven pitämisessä on nyt niin ihmeellistä?

Kohteliaisuus. On kohteliasta avata naiselle ovi.

Meidät miehet on kotona opetettu olemaan kohteliaita ihmisille, koska se on hyvää käytöstä. En kykene ymmärtämään, miksi se sinussa aiheuttaa raivoa.

Mutta älä ole huolissasi, kohtelias sukupolvi on katoamassa. Me emme enää kovin pitkään ole sinua kiusaamassa typerillä käytöstavoillamme.

Ja tiedätkö mitä? Sinä tulet vielä kaipaamaan "niitä vanhoja hyviä aikoja", jolloin miehet oli miehiä, eikä veteliä vässyköitä.

Vierailija
537/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät halua ravintoloissa viihtyvää miestä, mutta haluavat treffailla ravintolassa? Aika suuri riski on saada juuri se, mitä välttelee.

Eiköhän se treffeille pyytäjä valitse paikan, joten miksi ihmeessä pihit tai varattomat miehet haluavat viedä naisen ravintolaan tai edes kahville? En ymmärrä.

Koska naiset haluavat ravintolaan. Miesten unelmatreffit olisi omassa sängyssä.

Ai? Juuri äsken väitettiin, että naiset haluavat treffeille kahvilaan eivätkä suostu muualle.

Vierailija
538/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mentäiskö vaikka syömään johonkin?" = kumpikin maksaa lähtökohtaisesti omansa

"Voisinko viedä sut syömään?" = pyytäjä maksaa

Ensimmäinen on kavereiden tapaaminen tai lounas työkaverin kanssa, jälkimmäinen sitä että viedään joku romanttisille treffeille.

Ei siinä, voi asiallisella lounaallakin ihastua mutta ei se viesti erityisestä romanttisesta kiinnostuksesta

Vierailija
539/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tarjoamisesta otetaan aina kierroksia, kun ajatellaan että siinä on kyse rahasta. Raha ei ole tässä missään roolissa, kyse on kohteliaisuudesta ja hyvistä käytöstavoista. Herrasmies avaa naiselle oven, auttaa takin päältä, auttaa tuolin kanssa ja maksaa laskun huomaamttomasti sillä aikaa, kun nainen käy aterian jälkeen wc:ssä. Ei siitä laskun maksamisesta kuulu tehdä mitään numeroa ja ruveta neuvottelemaan, kuka sen maksaa. Herrasmies maksaa laskun ensimmäisillä treffeillä.

Jatkossa voidaan sitten keskustella, miten halutaan toimia, kun yhdessä vietetään aikaa ja maksetaan pääsylippuja, kahviloita ja mitä näitä on. Mutta ensimmäisillä treffeillä se vain pilaa tunnelman, jos aletaan puida tällaisia asioita.

Herrasmies maksaa ja nainen kiittää kohteliaisuudesta.

Ei toimi nykyään. Nykyään pitää käydä kymmenet tai sadat ensi treffit jotta saa tyttöystävän. Kyllä mä mun tyttöystävälle tarjoan aina mutta en niille tuntemattomille ekoilla treffeillä.

Jos sun pitää käydä sadan kanssa treffeillä niin luulenpa ongelman olevan muualla sussa.

Kokeileppa vaikka ensin tutusta niihin ihmisiin ja sitten pyytää treffeille jos ovat kiinnostavia. Sitten ei tarvitse maksaa sadan treffiseuran ekoja treffejä. 

Vierailija
540/722 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat kertoneet että heillä on varaa maksaa omat syömiset ja juomiset. Tarjoaminen koetaan jopa epäkohteliaana vihjailuna ettei näin muka olisi.

Tarjoaminen on peruskohteliaisuutta, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä tarjoaja olettaa tai ei oleta vastapuolen tuloista ja kyvystä maksaa oman osansa.

Jos olisin ekaa kertaa tms lähdössä yhdessä ulos enkä tietäisi mihin mennään ja mitä maksaa, olettaisin ilman muuta, että tarjotaan. Niin ei käy nolosti, että paikka on kukkarolleni liian kallis.

En muista miten oli silloin alkuun, kun olemme tämän saman miehen kanssa juoneet aamukahvit saman pöydän ääressä yli 30 vuotta, mutta nykyään ulkona syödessä hän yleensä maksaa.

Nyt kun ollaan lähdössä kartanolomalle viettämään miehen merkkipäivää, minä maksan, kun on kyseessä lahja. Vuorotellen tilanteen mukaan mennään, eikä siitä mitään lukua pidetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi