Miksi persut eivät hyväksy faktoja siitä, että huivi on monen naisen oma valinta?
Ei Suomessa asuvat mus l iminaiset pakosta niitä käytä, vaan koska itse haluavat korostaa uskontoaan. Huivi on monelle voimaannuttava asia ja sen tehtävänä on suojata naista vieraiden miesten lähentelyiltä ja iskuyrityksiltä. Se on oma metoonsa,.
Kommentit (1499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen isoäiti pukeutui 1930-1950 luvulla huiviin? Oliko Suomessakin silloin huivipakko??
Minun isoäitin käytti huivia. Se oli hänen valintansa. Mitään huivipakkoa ei Suomessa ole ollut, paitsi se, että kirkossa naisen pitää peittää päänsä.
Nimenomaan oma valinta. Jos ei olisi käyttänyt niin kylän ukot ei olisi tulleet talikoiden kanssa hakkaamaan.
Kerropa, missä kuvittellisessa suomalaisessa kylässä näin olisi tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu kun arabimaissa kaikki naiset pukeutuvat mustaan säkkiin. Suomessa valitetaan kun on kuuma mikäli lämpöä on 27 astetta. Nyt vinkki suoraan sieltä mihin aurinko paistaa. Laittakaa naiset musta paksusta kankaasta tehty jätesäkki vapaaehtoisesti päälle. Sitten voitte vain miettiä miten kuuma niillä arabimaiden säkitetyillä naisilla on.
Se vaate ei ole säkki, se ei ole kauhtana. Mutta vihamielisyyttähän voi ilmentää niin monilla eri tavoilla.
Vihamielisyyttä voi ilmentää silpomalla pikkulasten sukuelimiä. Vihamielisyyttä voi ilmentää myös pakottamalla pukeutumaan hengenvaaralliseen vaatteeseen.
Kirstittyjen keskeinen pelastaja oli ympärileikattu.
Menkää tukemaan Perussuomalaisia! Kaikki anarkistit ovat tä ään liikkeellä. Suomen tulevaisuudesta kysymys.
Laittakaamme tukemislenkin jokaiseen Eurooppalaiseen facebooksivuun.Auttakaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen isoäiti pukeutui 1930-1950 luvulla huiviin? Oliko Suomessakin silloin huivipakko??
Haluatko siis lähes 100 vuotta vanhat ajat takaisin? Hakattiinko nainen tuolloin, jos ei käyttänyt huivia?
Melko outo vertaus. Suomessa huivittumuus ei kuitenkaan ole poistanut naisten kokemaa perheväkivaltaa tai kuoleman tuottamuksia.
Suomalaiset naiset eivät käytä huivia, mutta silti tänäkin päivänä, Suomi on edelleen toiseksi vaarallisin Eu-maa naiselle. Suomalaisen naisen oma koti tulla hakatuksi, jopa menettää henkensä omassa kodissaan ja tekijä on suomalainen mies.
-Suomessa satoja kunniaväkivallan uhreja
Suomessa oli 221 pakkoavioliiton uhria vuonna 2022 ihmiskaupan uhrien auttamisjärjestelmän tilaston mukaan. Vuonna 2021 heitä oli 176.
Kunniaan liittyvän väkivallan uhreja oli eri järjestöjen tiedossa noin 400 vuonna 2021. Nämä asiakkaat ovat itse ilmoittaneet kokeneensa kunniaväkivaltaa.
Turvakodeissa oli 101 kunniaan liittyvää väkivaltaa kokenutta asiakasta vuonna 2022. Vuonna 2021 heitä oli 162 ja vuonna 2020 211.
Suuri osa jää edelleen viranomaisilta piiloon. YLE
Kyllä, ja näihin asioihin pitää kiinnittää huomio! Mutta niin, että naiset ovat ihmisiä, eivätkä säkkejä. Naisten kohtaama väkivalta on väärin, ihan siitä riippumatta, mikä on hänen uskontonsa tai kulttuurinsa. Sama tietysti koskee miehiä.
Kirjoitin tänne aiemmin kokemukseni kun menin kampaaja kouluun ja opiskelija leikkasi hiukseni. Opiskelija oli aikuinen musliminainen, pää peitossa tiukasti huivin alla.
Kysyin että haluaisitko itse pitää hiuksesi avoinna? Kyllä hön vastasi. Mikä estää kysyin? Uskonto määrää , sanoi,
Kerroin, että etkö voi siirtyä kristinuskoon niin voit pukeutua vapaasti. En saanut siihen vastausta. Nainen oli naimisissa joten ainaki mies kieltäisi luulen. On aika hullua, että joutuu laittamaan toisten naisten hiuksia kun itsellä pitää olla huivi peittona.
Mä tarvitsisin tyylikkään, peittävän huivin, koska auringossa oleminen tekee huonovointiseksi ja siitepölyaikaan (ja kevään hiekkamyrskyissä) pitää joka tapauksessa olla huivi suun ja nenän edessä.
Onneksi voi pitää nykyisin hengityssuojainta, vaikka sekin herättää aggressioita joissakin. Ei kannattaisi valittaa, jos muut suojautuu. Esim. mulla on ollut nyt keväällä 2 koronaa kuukauden välein. Yhteensä myös kuukausi sairauslomaa niiden takia.
Onko huivi lapsen oma valinta? Alkaa melkein itkettämään aina kun näen alle kouluikäisen tytön peitettynä hunnulla. Kuinka niin nuorelle ja viattomalle lapselle voi opettaa, että sinun pitää peittää itsesi koska olet nainen? Sehän jos mikä on lapsen seksualisoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hauska kun valkoiset etuoikeutetut naiset tietää paremmin mitä musliminaiset haluaa
Lue enemmän, luulet vähemmän.
-Al Husaini kertoo kirjassa ihmetelleensä lapsesta saakka, miksi hänen tuntemassaan muslimiyhteisössä tytöillä ja pojilla oli eri säännöt. Tyttöjen piti käyttää huiveja, mutta pojat saivat pukeutua vapaasti. Veljellä sai olla tyttöystäviä, mutta tytöt eivät saaneet seurustella poikien kanssa.
Jo lapsena Al Husaini yritti keskustella naisten ja miesten erilaisesta asemasta isänsä kanssa, mutta hänet vaiennettiin. Kuopiossa asuneen perheen kotona odotettiin ehdotonta alistumista jumalalle.
- Huivin pitäminen ei toteudu vapaana valintana kaikille musliminaisille, vaikka moni haluaa niin sanoa ja yleistää. Sen näkee siitä erottelusta ja petturina pitämisestä, mikä huivin poistamisesta seuraa, Al Husaini toteaa.-
Tätä jaksan ihmetellä, miten osa etuoikeutetuista valkoisista naisista luulevat tietävänsä enemmän islamista/muslimeista kuin musliminaiset itse, jotka elävät sitä elämää.
Näitä ulostuloja on saanut lukea jo monia ja silti osa suomalaisista feministeistäkin jaksaa paasata edelleen vapaaehtoisuudesta.
Todella alentavaa näitä naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tänne aiemmin kokemukseni kun menin kampaaja kouluun ja opiskelija leikkasi hiukseni. Opiskelija oli aikuinen musliminainen, pää peitossa tiukasti huivin alla.
Kysyin että haluaisitko itse pitää hiuksesi avoinna? Kyllä hön vastasi. Mikä estää kysyin? Uskonto määrää , sanoi,
Kerroin, että etkö voi siirtyä kristinuskoon niin voit pukeutua vapaasti. En saanut siihen vastausta. Nainen oli naimisissa joten ainaki mies kieltäisi luulen. On aika hullua, että joutuu laittamaan toisten naisten hiuksia kun itsellä pitää olla huivi peittona.
Ei jumalauta, joku on niin törppö, että alkaa kampaajalla käännyttämään.
Eniten huvittaa miten hunnutetut kuvittelevat olevansa pelkän hunnun takia jotenkin parempia kuin hunnuttomat. Itseni päälle on yrittänyt sylkeä joukko hunnutettuja nuoria ilman mitään syytä vaikka olin pukeutunut länsimaalaiseksi todella peittävästi pitkiin housuihin ja löysään neuleeseen. Eivät kestäneet kun rinnat ei ollut piilossa kaavun alla. Ei se pelkkä rätinpala mitään todista.
Vierailija kirjoitti:
95% suomalaisista on rasisteja tai vähintään todella pelokkaita tutustumaan erilaisiin ihmisiin. Kuinka monella on tuttu tai ystävä ulkomaalainen?
Itse asun ulkomailla ja siitä voit vetää johtopäätökset !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin, että etkö voi siirtyä kristinuskoon niin voit pukeutua vapaasti. En saanut siihen vastausta. Nainen oli naimisissa joten ainaki mies kieltäisi luulen. On aika hullua, että joutuu laittamaan toisten naisten hiuksia kun itsellä pitää olla huivi peittona.Ei jumalauta, joku on niin törppö, että alkaa kampaajalla käännyttämään.
Telttanainen alkoi väkisin tuputtamaan minulle is. mia ihan kadulla. Otti käsistä kiinni KOVASTI ja oli raivo?! Ne on vähän erilaisia jos näin voin sanoa .
Kukaan itseään kunnioittava moderni nainen ei peitä itseään huiviin eikä varsinkaan kaapuun.
Täällä TUkholmassa on nuoria naisia jotka oyttavat pois huvin kun tulevat sopivan välimtakan päähän kotoa.Senpä takia on "shariapoliisit" laitettu valvomaan ettei näin käy.Auta armias jos joutuu kiinni! Ruotsissa ei saa puhua tästä avoimesti!
Vierailija kirjoitti:
Mä tarvitsisin tyylikkään, peittävän huivin, koska auringossa oleminen tekee huonovointiseksi ja siitepölyaikaan (ja kevään hiekkamyrskyissä) pitää joka tapauksessa olla huivi suun ja nenän edessä.
Onneksi voi pitää nykyisin hengityssuojainta, vaikka sekin herättää aggressioita joissakin. Ei kannattaisi valittaa, jos muut suojautuu. Esim. mulla on ollut nyt keväällä 2 koronaa kuukauden välein. Yhteensä myös kuukausi sairauslomaa niiden takia.
Ketä tää kiinnostaa oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin, että etkö voi siirtyä kristinuskoon niin voit pukeutua vapaasti. En saanut siihen vastausta. Nainen oli naimisissa joten ainaki mies kieltäisi luulen. On aika hullua, että joutuu laittamaan toisten naisten hiuksia kun itsellä pitää olla huivi peittona.Ei jumalauta, joku on niin törppö, että alkaa kampaajalla käännyttämään.
Ei tämä käännyttäjä ymmärrä, minkälaiseen asemaan joutuu islaminuskosta kristityksi kääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko siis lähes 100 vuotta vanhat ajat takaisin? Hakattiinko nainen tuolloin, jos ei käyttänyt huivia?
Melko outo vertaus. Suomessa huivittumuus ei kuitenkaan ole poistanut naisten kokemaa perheväkivaltaa tai kuoleman tuottamuksia.
Suomalaiset naiset eivät käytä huivia, mutta silti tänäkin päivänä, Suomi on edelleen toiseksi vaarallisin Eu-maa naiselle. Suomalaisen naisen oma koti tulla hakatuksi, jopa menettää henkensä omassa kodissaan ja tekijä on suomalainen mies.
-Suomessa satoja kunniaväkivallan uhreja
Suomessa oli 221 pakkoavioliiton uhria vuonna 2022 ihmiskaupan uhrien auttamisjärjestelmän tilaston mukaan. Vuonna 2021 heitä oli 176.
Kunniaan liittyvän väkivallan uhreja oli eri järjestöjen tiedossa noin 400 vuonna 2021. Nämä asiakkaat ovat itse ilmoittaneet kokeneensa kunniaväkivaltaa.
Turvakodeissa oli 101 kunniaan liittyvää väkivaltaa kokenutta asiakasta vuonna 2022. Vuonna 2021 heitä oli 162 ja vuonna 2020 211.
Suuri osa jää edelleen viranomaisilta piiloon. YLE
Ei Ruotsissa saa lukea statistiikkaa tästä aiheesta.Kaikki on piilotettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isoäitin käytti huivia. Se oli hänen valintansa. Mitään huivipakkoa ei Suomessa ole ollut, paitsi se, että kirkossa naisen pitää peittää päänsä.
Nimenomaan oma valinta. Jos ei olisi käyttänyt niin kylän ukot ei olisi tulleet talikoiden kanssa hakkaamaan.
Olisi ainoastaan estetty pääsy kirkkoon ja sitten joutunut koko kylän hylkäämäksi, mikä on käytännössä kuolemantuomio.
En usko että kenenkään 2023 elävän isovanhempien elinaikana tuollainen kohtalo olisi ollut. Ei olisi päässyt kirkkoon ja koko kylä olisi hylännyt -> käytännössä kuolemantuomio. Pysytään ihan realiteeteissa eikä keksitä omia.
Tutustu Suomen historiaan ja Suomen sosiaalipolitiikan kehitykseen Suomen itsenäisyyden ajalta
Vihamielisyyttä voi ilmentää silpomalla pikkulasten sukuelimiä. Vihamielisyyttä voi ilmentää myös pakottamalla pukeutumaan hengenvaaralliseen vaatteeseen.