Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi persut eivät hyväksy faktoja siitä, että huivi on monen naisen oma valinta?

Vierailija
14.07.2023 |

Ei Suomessa asuvat mus l iminaiset pakosta niitä käytä, vaan koska itse haluavat korostaa uskontoaan. Huivi on monelle voimaannuttava asia ja sen tehtävänä on suojata naista vieraiden miesten lähentelyiltä ja iskuyrityksiltä. Se on oma metoonsa,.

Kommentit (1499)

Vierailija
181/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kukaan itseään kunnioittava moderni nainen ei peitä itseään huiviin eikä varsinkaan kaapuun.

Jokainen itseään kunnioittava moderni nainen pukeutuu tasan tarkkaan niin kuin haluaa.

Vierailija
182/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että huivin käyttö voi olla näennäisesti vapaaehtoista. Nainen alkaa käyttää huivia, koska haluaa olla oman yhteisön hyväksymä. Esim. osa muslimiehistä ei suostu naimisiin naisen kanssa, joka ei käytä huivia.

Olen kohdannut huivista luopuneita. Päätöstä ei ole yleensä kiitelty suvussa. Siitä voi seurata esim. huorittelua ja väkivaltaa.

Myös naiset kontrolloivat toistensa huivinkäyttöä. Huivittomat musliminaiset kokevat painostusta ja ahdistelua, jolla pyritään saamaan nainen huivin käyttäjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen isoäiti pukeutui 1930-1950 luvulla huiviin? Oliko Suomessakin silloin huivipakko??

Minun isoäitin käytti huivia. Se oli hänen valintansa. Mitään huivipakkoa ei Suomessa ole ollut, paitsi se, että kirkossa naisen pitää peittää päänsä.

Nimenomaan oma valinta. Jos ei olisi käyttänyt niin kylän ukot ei olisi tulleet talikoiden kanssa hakkaamaan.

Olisi ainoastaan estetty pääsy kirkkoon ja sitten joutunut koko kylän hylkäämäksi, mikä on käytännössä kuolemantuomio.

Valepuhetta. Oma mummo eli lapsuutensa lestadiolaisalueella. Oli kylän ensimmäinen joka pukeutui housuihin. Huiviton elämä ei ollut mitenkään poikkeuksellista, lähinnä sitä käytettiin käytännöllisyyssyistä, ei siveyssyistä. Ei mummoa suljettu mistään ulkopuolelle. Kirkkoon oli omat pukeutumiskoodinsa varmasti, mutta vapaa-ajalla ei syrjitty vaatetuksen perusteella.

Vierailija
184/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänne aiemmin kokemukseni kun menin kampaaja kouluun ja opiskelija leikkasi hiukseni. Opiskelija oli aikuinen musliminainen, pää peitossa tiukasti huivin alla.

Kysyin että haluaisitko itse pitää hiuksesi avoinna? Kyllä hön vastasi. Mikä estää kysyin? Uskonto määrää , sanoi,

Kerroin, että etkö voi siirtyä kristinuskoon niin voit pukeutua vapaasti. En saanut siihen vastausta. Nainen oli naimisissa joten ainaki mies kieltäisi luulen. On aika hullua, että joutuu laittamaan toisten naisten hiuksia kun itsellä pitää olla huivi peittona.

Ei jumalauta, joku on niin törppö, että alkaa kampaajalla käännyttämään. 

Ei tämä käännyttäjä ymmärrä, minkälaiseen asemaan joutuu islaminuskosta kristityksi kääntynyt.

Hyvää hän tarkoitti ei tietoisena siitä ,että islamia ei saa jättää. 

Vierailija
185/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen isoäiti pukeutui 1930-1950 luvulla huiviin? Oliko Suomessakin silloin huivipakko??

Minun isoäitin käytti huivia. Se oli hänen valintansa. Mitään huivipakkoa ei Suomessa ole ollut, paitsi se, että kirkossa naisen pitää peittää päänsä.

Nimenomaan oma valinta. Jos ei olisi käyttänyt niin kylän ukot ei olisi tulleet talikoiden kanssa hakkaamaan.

Kylän ukot olisi sitten tuomittu murhasta.

Vierailija
186/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva peitti sillä naamaansa, paitsi ehkä hirmupskkasilla.

Harva muslimeistakaan peittää naamansa.

Vierailija
187/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänne aiemmin kokemukseni kun menin kampaaja kouluun ja opiskelija leikkasi hiukseni. Opiskelija oli aikuinen musliminainen, pää peitossa tiukasti huivin alla.

Kysyin että haluaisitko itse pitää hiuksesi avoinna? Kyllä hön vastasi. Mikä estää kysyin? Uskonto määrää , sanoi,

Kerroin, että etkö voi siirtyä kristinuskoon niin voit pukeutua vapaasti. En saanut siihen vastausta. Nainen oli naimisissa joten ainaki mies kieltäisi luulen. On aika hullua, että joutuu laittamaan toisten naisten hiuksia kun itsellä pitää olla huivi peittona.

Ei jumalauta, joku on niin törppö, että alkaa kampaajalla käännyttämään. 

Ei tämä käännyttäjä ymmärrä, minkälaiseen asemaan joutuu islaminuskosta kristityksi kääntynyt.

Hyvää hän tarkoitti ei tietoisena siitä ,että islamia ei saa jättää. 

Voihan tuon noinkin ajatella, mutta epämiellyttävää joka tapauksessa.

Vierailija
188/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että huivin käyttö voi olla näennäisesti vapaaehtoista. Nainen alkaa käyttää huivia, koska haluaa olla oman yhteisön hyväksymä. Esim. osa muslimiehistä ei suostu naimisiin naisen kanssa, joka ei käytä huivia.

Olen kohdannut huivista luopuneita. Päätöstä ei ole yleensä kiitelty suvussa. Siitä voi seurata esim. huorittelua ja väkivaltaa.

Myös naiset kontrolloivat toistensa huivinkäyttöä. Huivittomat musliminaiset kokevat painostusta ja ahdistelua, jolla pyritään saamaan nainen huivin käyttäjäksi.

glöm aldrig pela och fadime - Bing images

Glöm aldrig Pela och Fadime. Näillä sanoilla voitte läöytää kuvat. 

Katsokaa kuvat kahdesta "kunnia"murhatusta .Huivit jäivät ja tytöt tapettiin. 

Vierailija
189/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuumuudessa varmaan todella kivaa käyttää kaapua mutta miehet kyllä t-paidoissa kulkevat. Ajatella jos naisella on vaikka sydämen kanssa ongelmia tai kilpirauhasen vajaatoiminta ja kaapua pitää käyttää.

vieläpä musta kaapu! eikä ne miltään ohuiltakaan näytä.

toisaalta, voi hikoilla rauhassa eikä punaisuus näy.

Vanhukset kuolevat kuumuuteen ilman säkkiäkin. Laittakaapa jollekin kasikymppiselle burkha päälle ja ulos aurinkoon.

Kyllä burkha viilentää jos on oikein valittu. Kiertoilma-jäähdytys kerroksitain on nimi. Ensimäinen kerros ottaa säteilylämmön pois ja alta tuleva ilma viilentää. Ejektoriperiaate. 

Vierailija
190/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta kaapu ja koko pään peittävä huppu on just IHANA kuumana kesäpäivänä!

Ja vaikka kuolet lämpöhalvaukseen niin teet sen oikeaoppisena muslimina.

Varmaan +45 asteen lämpötiloista tänne muuttanut kuolee täällä lämpöhalvaukseen.

Vierailija
191/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko siis lähes 100 vuotta vanhat ajat takaisin? Hakattiinko nainen tuolloin, jos ei käyttänyt huivia?

Melko outo vertaus. Suomessa huivittumuus ei kuitenkaan ole poistanut naisten kokemaa perheväkivaltaa tai kuoleman tuottamuksia.

Suomalaiset naiset eivät käytä huivia, mutta silti tänäkin päivänä, Suomi on edelleen toiseksi vaarallisin Eu-maa naiselle. Suomalaisen naisen oma koti tulla hakatuksi, jopa menettää henkensä omassa kodissaan ja tekijä on suomalainen mies.

https://yle.fi/a/3-11167864

Mm-taustaisten naisten riski väkivallalle on moninkertainen. Lisäksi monissa Itä-Euroopan maissa kotiväkivaltaa ei edes tunnusteta laissa, joten läpsiminen, töniminen ja lyöminen on täysin sallittua. Ja uskotko todella, että Tanska on väkivaltaisempi maa naisille kuin Puola?

Vierailija
192/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, missä kuvittellisessa suomalaisessa kylässä näin olisi tehty?

Hänhän vertasi suomalaista yhteiskuntaa islamilaisiin. Suomessa naiset ja miehet tekivät töitä yhdessä eikä kunnimu#ha uhannut pitipä työhuivia päässään tai ei ja suomalaismiehet ja - naiset seurustelivat keskenään vapaasti toisin kuin yhdessäkään muslimimaassa missä naisten ja miesten segregaatio on tosiasia vielä tänäkin päivänä.

Vierailija
193/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kaapu ja koko pään peittävä huppu on just IHANA kuumana kesäpäivänä!

mut pakko pitää tai ruoska viuhuu.mut tää on hyvää meininkiä  kysykää vaikka aloittajalta

Vierailija
194/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuumuudessa varmaan todella kivaa käyttää kaapua mutta miehet kyllä t-paidoissa kulkevat. Ajatella jos naisella on vaikka sydämen kanssa ongelmia tai kilpirauhasen vajaatoiminta ja kaapua pitää käyttää.

Kävin Dubaissa ja siellä terassilla istui paikallinen pariskunta. Mies lyhyissä shortseissa ja t-paidassa nautti limonadia ja nainen mustassa kaavussa missä vain silmät näkyi ja lasi vettä. Lämpötila oli noin +38.

Hienoa, että kävit Dubaissa rahoittamassa riistoa. 

Vierailija
195/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko oli keskiajalla kauppapaikka ja riiaustilaisuus nuorille. Miksi luulette rippileirin olevan kesän kauneimpana hetkenä sekaporukassa? Siellä vilkuiltiin ensimäisen kerran vastapuolta. Miksi luulette paripulpettien olleen? 5 ensimäistä vuotta minä istuin PAKOSTA...köh...pakosta tytön vieressä. Ei siinä ollut kyse sxxistä vaan ystävästä. Ei minulla pili edes tienyt mitä varten se on. Tytöt tietty heräsivät ensimäisinä. Tiedän tarkkaan mikä on tyttöjen ja naisten viha aikaisia meikaajia kohtaan. 

Vierailija
196/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut lestadiolaisia ja siitä luopuneita. Aika samanlaista juttua heilläkin, synnytetään lisää lapsia vaikka ei jaksaisi, suku ja tuttavat hylkää jos eroat yhteisöstä, ei saa meikata tai värjätä hiuksia yms.

Vierailija
197/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olin itsekin aluksi skeptinen, mutta päätin kuunnella niin naisia jotka ei käytä huivia kuin naisia jotka itse haluaa käyttää. Kyseessä on uskonnollinen vaate jota jotkut naiset käyttää merkkinä henkilökohtaisesta suhteestaan jumalaansa. Eli täysin sama asia kuin jos joku kristitty nainen haluaa pukeutua peittävästi, ei paljastavasti. (vaikka jotkuthan siihenkin pakotetaan) Se hänelle suotakoon. Meidän ateistien silmin kyseessä voi olla uskonnon/kulttuurin historiallinen tapa kontrolloida naisia, mutta kun valinta on tehty tietoisesti niin kenelläkään ulkopuolisella ei pitäisi olla siihen mitään sanomista.

Valinta on tehty yhtä tietoisesti kun kristinuskossa lapsikasteessa lapsi liitetään seurakuntaan. Eli ei, kyse ei ole omasta valinnasta vaan pakosta, joka iskostetaan jo vauvasta asti päähän. Sitten kun siitä haluaa irtaantua niin eipä onnistukkaan.

Etkö tunne Kunniamurhia jotka kohdistuu naisiin?

Suomessa on vapaus irtautua mistä tahansa yhteisöstä jos haluaa ja laki suojelee oikeuksien toteutumista. Samalla tavalla suvun ja yhteisön hylkäämäksi joutuvat kristityt naiset jotka eivät enää halua elää sillä tavalla miten kyseinen yhteisö on päättänyt että eletään. Minäkin olen tällainen tapaus, eikä kyse ole edes mistään kultista tai kiihkouskovaisista. Jostain syystä kuitenkin vain muslimiyhteisöjä tästä kritisoidaan.

Vierailija
198/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut lestadiolaisia ja siitä luopuneita. Aika samanlaista juttua heilläkin, synnytetään lisää lapsia vaikka ei jaksaisi, suku ja tuttavat hylkää jos eroat yhteisöstä, ei saa meikata tai värjätä hiuksia yms.

Etkö tunne Kunniamurhia suvun miesten puolelta?

Vierailija
199/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn huivin mutta en että he ovat suomessa

Vierailija
200/1499 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, uskonnon takia pakotettua naisten alistamista se on.

Näin teinitytön itkevän kavereilleen, ettei halua pitää huivia muttei uskalla ottaa pois koska siitä seuraa kun*iaväkivalta. Pieni lapsi yritti helteellä repiä huivia pois ja isä voimalla pakotti sitä pitämään. Ei ole valinta, vaan väkivaltaa ja alistamista jonka suomen hyväuskoiset suv*kit hyväksyvät.