Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa on niin vaikeaa päästä LÄÄKÄRIN vastaanotolle? Joka paikassa joutuu asioimaan sairaanhoitajan kanssa

Vierailija
13.07.2023 |

Enkä nyt siis sano tätä sairaanhoitajia väheksyäkseni, mutta ärsyttää kun lääkäriin on tässä maassa todella vaikea päästä.
Oli vaiva melkein mikä hyvänsä, sitä joutuu ensin selvittämään sairaanhoitajan kanssa joka sitten konsultoi lääkäriä ja ilmoittaa mitä lääkäri on päättänyt.
Itse ei pääse lääkärille puhumaan, vaan kaikki tieto kulkee sairaanhoitajan kautta.
Minulla on pitkäaikaissairaus ja lääkärin olen tavannut KERRAN tässä puolentoista vuoden aikana. Siis yhden ainoan kerran. Sairaanhoitaja vastaa hoidostani (eli keskustelee siitä lääkärin kanssa kun en itse ole paikalla) ja tuntuu että minut on sysätty ihan sivuun vaikka ei sen niin pitäisi mennä.
Ihan jo pelkkä hoidontarpeen arviointi on nykyään hoitajien vastuulla, eli he päättävät esim. kuka pääsee päivystykseen tai erikoissairaanhoitoon.
Miksei lääkäreitä kouluteta lisää?

Kommentit (161)

Vierailija
161/161 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portinvartijat terveyskeskuksissa tulevat kalliiksi veronmaksajille ja vaikeuttavat lääkärille pääsyä. Onneton systeemi joka pitää heti lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi