Mitä mieltä olet tatuoinneista? Kaunistavatko mielestäsi kantajaansa? Ovatko tatuoinnit mielestäsi taidetta?
Onko tatuoitu ihminen mielestäsi mielenkiintoisempi kuin sellainen joilla nitä ei ole? Katseletko ihastellen ihmisiä jotka ovat uskaltaneet teetättää ikuisen kuvan iholleen? Kyseletkö mielenkiinnolla tarinoita tatuointien takana? Kuka on suosikki tatuointiartsistisi?
Kommentit (165)
Ihan yks ja sama. Onhan joillakin raskausarpia, luomia, aknea jne.
Jokaisen iho on kantajansa oma asia.
Voivat olla hienojakin jos hyvin tehty. Itselleni en ottaisi. Miesystävällä on pari ja sopivat hänelle.
No yleisesti ottaen en pidä. Muutamia ihan ok olen nähnyt. Itsellä ei ole, eikä tule. Silloin 2000 luvun alussa alkoi meidänkin kaveripiireihin ilmestyä kaikennäköistä tribaalia ja tiikerintassua
. Ne on kyllä rumia. Älkää hyvät ihmiset kuitenkaan laittako naamaan niitä.
Ei kiinnosta enkä kysele. Ns. EVVVK.
Kertovat ihmisen kuuluvan tiettyyn yhteiskuntaluokkaan.
Itselläni ei ole tatuointeja eikä tule. Muiden tatuoinnit eivät minua häiritse ja niitä saa kukin ottaa ihan oman makunsa ja harkintansa mukaan. 90-luvulta lähtien olen kuitenkin toisinaan ihmetellyt osaamattomuutta tai ymmärtämättömyyttä, mitä niissä näkee: kuvat on lätkäisty miten ja mihin sattuu.
Monta kertaa ihan sama tatuointi näyttäisi paremmalta, jos sen sijoittelu olisi mietitty muutaman sentti tarkemmin suuntaan tai toiseen tai koko harkittu tarkemmin isommaksi tai pienemmäksi. Ehkä nykyään on jo enemmän osaamista, mutta varsinkin aiempie vuosien tatuoinnit olisivat päässeet paremmin oikeuksiinsa perusymmärryksellä kuvan rakentamisesta, sommittelusta jne.
BB-Kätlin tekee nykyään todella taidokkaita tatuointeja. Googlatkaapa
Oikeastaan tatuoinnit pitäisi kieltää. Ihminen on kauniimpi ilman niitä.
En tykkää tatuoinneista enkä halua itselleni. Toisaalta jos jollakulla niitä on, ei ne herätä suuria tunteita. Harvoin kuitenkaan ajattelen, että onpa hieno tatuointi.
Hiljattain näin jutun tatuoijista, jotka tekevät värikkäitä, isoja valokuvamaisia tatuointeja. Onhan ne taidokkaita, mutta ihmettelin, miksi joku haluaa naisen naaman, käärmeen tai hevosen koristamaan koko säärtä pakarasta nilkkaan.. hurjan näköistä on.
Itse en ole törmännyt vielä yhteenkään ihmiseen sukupuolesta riippumatta, jolla tautuoinnit olisi kaunistaneet kantajaansa.
Taidetta ne jossain muodossa ilman muuta ovat.
Tatuointejeja oli ennen vain huorilla, vangeilla ja merimiehillä. Näin on nykyäänkin suurimmassa osassa maailmaa. mm Thaimaassa baaritytöillä on tatuointeja
En pidä tatuoinneista mutta en niitä mitenkään kauhistelekaan. Tatuoinneissa minua mietityttää eniten niiden mahdolliset terveyshaitat. Tatuointivärit voivat kulkeutua imusolmukkeisiin jne.
En tykkää yhtään tatuoinneista. Olen sinkku, mutta jos tulisi parisuhde-ehdokas, niin tatuointi olisi automaattisesti turn off.
Iigor sai lopulta läpi tämän vihanlietsonnan. Ja kylläpä vihaajat menittekin mukaan Iigorin lankaan!
Tämä sama aloitus siis poistettiin eilen noin 30 kertaa. Iigorin copypaste-vihanlietsonta.
Mielestäni ovat hienoja paitsi jotkin amistribaalit
Vierailija kirjoitti:
Kertovat ihmisen kuuluvan tiettyyn yhteiskuntaluokkaan.
Kertoo halusta samaistua vankeihin, merimiehiin ja stroppareihin.
Mitä enemmän oli huonoja lapsuuden kokemuksia, sitä enemmän vastaajalla oli kehossaan tatuointeja ja lävistyksiä. Tutkijat varoittavat, että tatuointien ja lävistysten runsaudesta ei kannata vetää liian suoria johtopäätöksiä.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000008932089.html
Olen tutkijoiden kanssa samaa mieltä. Kiinnostavaa, että tatuoidut ja lävistetty haluavat näin kertoa kaltoinkohtelustaan.