Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikilla keski-ikäisillä useita kymmeniä tuhansia ja maksettu asunto?

Vierailija
12.07.2023 |

Minulla on säästössä ainoastaan 45 000e joka ei ole paljon ikäiselleni. On velaton asunto mutta arvoa tällä läävällä ei ole varmaan kuin 60 000e. Eli tilanteeni on huonompi kuin monilla muilla 40 vuotiailla.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palstan mammat on täällä rahoissaan ovat hoikkia ja sileä ihoisia 🤣🤣

Vierailija
22/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v. Asuntolainasta puolet maksettu (iso laina, asutaan pk-seudulla ja n. 100 000e vielä jäljellä). Tilillä myös jonkin verran rahaa (vajaa 40 000e) ja nyt itse asiassa just mietin pitäiskö maksaa asuntolainaa lisää vaan pois, kun alunperin oli tarkoitus ostaa mökki ja ottaa lisää lainaa ja siksi käsiraha tilillä.

Yllättävän hyvin asiat. Kolme lasta ja duunareita ollaan molemmat miehen kanssa. Säästeliäästi ollaan eletty ja töitäkin aina tehty. Mitään maksuvapaita ei olla otettu edes kun lapset olleet pieniä ja hoidin heitä kotona, koska pystyin silloinkin tekemään keikkatöitä (hoitoala).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet tämän saman aloituksen niin usein? Mitä yrität sillä saavuttaa?

Haen vertaistukea tähän huonoon tilanteeseeni. ap

Sulla on omaisuutta yli 100000 ja oot noin negatiivinen. Onko sulla muuten elämässä asiat hyvin vai huonosti?

Vierailija
24/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet tämän saman aloituksen niin usein? Mitä yrität sillä saavuttaa?

Haen vertaistukea tähän huonoon tilanteeseeni. ap

Sulla on omaisuutta yli 100000 ja oot noin negatiivinen. Onko sulla muuten elämässä asiat hyvin vai huonosti?

100 000e on pieni omaisuus tässä iässä. ap

Vierailija
25/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten on elänyt.

Minä olen tehnyt töitä ja käytännössä kaikki rahat on menneet matkusteluun, omaisuutta ei ole kun 3kk bruttopalkan verran jemmatilillä.

Mutta ei haittaa, jos kuolisin huomenna kuolisin elämääni tyytyväisenä ja onnellisena!:)

Samoin tehnyt ja olen tyytyväinen! Ihania muistoja ei korvaa mikään.

Vierailija
26/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On talo, mökki, kaksi autoa ja paljon muuta. Tilillä miljoonia. Ei tämä varmaan sinua lohduta?

Täytyy olla vähän yksinkertainen jos pitää tilillä miljoonia. Ehkä senttejä. Ainiin mut eihän sulla ole mitään.

Vierailija
27/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ,asun vuokralla,tili tyhjä ennen eläkkeenmaksupäivää,ei perillisiä, toiveena että kuollessa olisi velkaa 200000€,tämä jälkimmäinen ei ehkä toteudu. Eläköön elämä,pihtarit ovat eri rotua.

Vierailija
28/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo.

Vierailija
29/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Tilillä on n. 50 euroa ja velkaa niin että rahat eivät riitä mihinkään. Eikä ole edes omistuasuntoa.

Vierailija
30/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D ei ole. Puolison kanssa ollaan sen verran pienituloisia, että ei ole ollut varaa olla velkaa. Ollaan kohta 5-kymppisiä ja puoliso on vasta nyt löytänyt paikkana yhteiskunnassa oman yrityksen muodossa. Muutettiin vuokralta asumioikeusasuntoon ja asomaksu maksettiin puolison saamalla ennakkoperinnöllä. Pienet säästöt käytämme matkoihin ja kodin tavaroitten/koneitten uusimiseen.

Ei ehkä kadehdittavaa elämää, mutta eipä olla mihinkään suuntaan velkaa. Ja omaisuudesta joutuu luopumaan kun koiranputkea kasvava maa kutsuu. Perillisiä meillä ei ole.

Vierailija
31/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 v. helsinkiläissinkku. Asun kaksiossa keskustan tuntumassa. Täällä päin asunnot on niin kalliita, että minun ikäisillänikin on vielä velkaa. Mulla menee vielä n. 15 vuotta että saan kaiken maksettua. En omista autoa enkä kesämökkiä. Ihan normaalia täälläpäin. Asuntoni arvo tietysti nousee kohtisten. Olen tyytyväinen, enkä haikaile halvempaan asuntoon, koska se tietäisi muuttoa pois Helsingistä.

Vierailija
32/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaisuutta, ei asuntoa, ei työpaikkaa, ei perhettä. No, velkaakaan ei ole, mutta se on pieni lohtu.

Pienessä vuokra-asunnossa yritän saada rahat riittämään. Aina tämä ei onnistu.

m43

Vierailija
33/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 mies kirjoitti:

Asuntoni maksoi 72000 euroa ja maksoin käteiselle koko summan kerralla.

Mulla on samanhintainen, käteisellä maksettu auto.

Vierailija
34/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palstan mammat on täällä rahoissaan ovat hoikkia ja sileä ihoisia 🤣🤣

Köyhemmät ei vastaa näihin. Ai niin, sinähän vastasit.

Vierailija
35/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella leski-ikäisellä on nolla euroa. Ei omaa asuntoa ja on vielä ulosotossa velkaa.

Ap sua ei ole järjellä siunattu,

On mulla säästöjä mutten kerro minkä verran En tykkää puhua rahasta.

Vierailija
36/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 on säästössä. Pitää ostaa auto, jotta pääsee töihin. Työttömänä on erittäin vaikeaa tulla toimeen näillä nyky hinnoilla. On mulla visa ja masteri mutta ei niillä pahemmin kärsi ostella. m38

Vierailija
37/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minulla on miljoonia tilillä ja oma velaton triljoonan neliön luksusasunto Floridassa.

t:kokoomustrolliii

Vierailija
38/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 49 vuotta - jemmarahaa 75 euroa, omaisuutena kassillinen tyhjiä vissypulloja. Vuokralla asun.

Vierailija
39/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 49 & 48

Asunto arvo 500  000 -700 000

Sijoitusasunto arvo 100 000

sijoituksia 450 000 - 700 000 Isolla summalla Gazpromia. Mikähän sen arvo lienee.

Lainaa 180 000

Käteistä 100 000 - 150 000 maksetaa lainaa pois tai ostetaan uusi sijoitusasunto

Autot onkin sitten taas halpoja 5000 & 8000

Lapset 16, 20 & 21

Aika järkyttävä haitari tuo 200 000 euroa asunnossa. Taitaa olla ihan sun omia ajatelmia asiasta? Todellinen arvo kun tulee vasta kun olet asuntosi myynyt. Sillä ei ole mitään arvoa, että mitä sun naapuri on omastaan just nyt eilen saanut. Sijoituksissa jos et tiedä, että onko niiden arvo 450 000 vai 700 000 euroa on aika heikko suoritus ja veikkaan, että sulla ei todellakaan ole tuollaisia summia sijoituksissa kiinni. Sijoittajat ihan oikeasti tuolla tasolla seuraavat omaa salkkuaan aktiivisesti ja tietävät sen minuutti sitten olleen arvon. 

Täytyy sanoa, että jos tuollaisella omaisuudella on noin hakoteillä siitä omaisuuden todellisesta arvosta niin suosittelen ottamaan excelin ja ihan oikeasti seuraamaan sitä omaa talouttaan. Toivottavasti ette ole ainakaan lapsillenne noin heikkoa esitystä näyttänyt taloudesta.

Vierailija
40/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omaisuutta, ei asuntoa, ei työpaikkaa, ei perhettä. No, velkaakaan ei ole, mutta se on pieni lohtu.

Pienessä vuokra-asunnossa yritän saada rahat riittämään. Aina tämä ei onnistu.

m43

Hanki ruoanlaittotaitoinen nainen.