Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikilla keski-ikäisillä useita kymmeniä tuhansia ja maksettu asunto?

Vierailija
12.07.2023 |

Minulla on säästössä ainoastaan 45 000e joka ei ole paljon ikäiselleni. On velaton asunto mutta arvoa tällä läävällä ei ole varmaan kuin 60 000e. Eli tilanteeni on huonompi kuin monilla muilla 40 vuotiailla.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä löydy muutakuin velkaa ja tuulen huuhtoma perse. 😊

Miksi?

Vierailija
42/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa 200000 eikä ole säästöjä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olenkin kuulkaa niin rikas, että saan aina henkilökohtaisen VIP kutsun G7- maiden kokoukseen. Ettäs tiedätte. Nih. Mitäs siihen sanotte hyyryläiset.

Vierailija
44/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omistusasuntoon eikä tule. En halua sitoa itseäni pitkään laina-aikaan. Säästöjä on sekä lapsille että itselle. Mitään erityistä kohdetta omille säästöille ei ole paitsi jos haluan ostaa jotain nopeasti tai lähteä yhtäkkiä reissuun.

Tässä elämässä on niin paljon kaikkea kivaa etten viitsi käydä töissä lainanmaksun ja säästämisen vuoksi vaan siksi, että saan rahaa tehdä mitä huvittaa.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä miksi vieläkin aikuisuuden tunnusmerkkeinä käytetään omistusasuntoa ja säästöjä. Ei se ole mikään vaikea homma, lainaa saa jos on töissä ja säästöjä kertyy jos jaksaa säästää.

Useimmille omistusasunto on helpoin tie kasvattaa varallisuutta.

Toki jos jatkuvasti meinaa muuttaa, niin silloin ainoastaan vuokra-asuntoa kannattaa miettiä.

Lisäksi asuntolainaa on halvempi maksaa, kuin samankokoisesta asunnosta vuokraa.

Lisäksi todella monet sijoittavat samaan aikaan.

Vierailija
45/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuoja heikennetään ja kohta voi irtisanoa kenet vaan. 580 netto työmarkkinatuella et omaisuuttasi pidä. Ja yritysten kannattaa varautua asiakkaiden vähenemiseen.

Ei tsiisus, taas näitä harhaanjohtavia kommentteja.

Aina on voinut irtisanoa työntekijän, nyt se vielä helpottuu.

Eli työnantajat ja tunnolliset työntekijät voittavat tässä.

Ne ketkä kritisoi, niin suurin osa taitaa olla työttömiä, tai työnvieroksujia. 

Tähän asti ei ole tullut ilmi tavalliselle työläiselle mitään haittaa, tai moitittavaa tästä muutoksesta.

Vierailija
46/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin näin: pyrin että on tietty vähimmäissumma, eikä:  olisi hyvä olla puskuria niin ja niin paljon. 

Oma tavoite ettei ihan pientä lainaa tarvitsisi ottaa.

Vierailija
47/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole omaisuutta eikä rahaa

No miksi täällä sitä valitat, mene töihin.

Vierailija
48/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaisuutta tai säästöjä. Palkka menee elämiseen.

Vierailija
49/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole niin pakko kysyä mihin on palkkansa hassannut olettaen että on valmistumisensa jälkeen ollut työelämässä noin 25-vuotiaasta alkaen.

Itellä ikää 51 v ja osakesalkun arvo noin 180 000 euroa. Talo maksettu, mökki maksettu, autot maksettu ja kohta on maksettu myös sijoitusasunto. Toki tilannetta helpottaa kun on puoliso, joka on osallisena kuluissa.

Vierailija
50/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

51v

3 asunto- osaketta, joista 2:sta vuokratuloja

Säästössä tuotto- osuuksia 15600€.

Asunnoista 2 velattomia. Pärjään mielestäni hyvin. Sinkkutalous.

Vierailija
51/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten on elänyt.

Minä olen tehnyt töitä ja käytännössä kaikki rahat on menneet matkusteluun, omaisuutta ei ole kun 3kk bruttopalkan verran jemmatilillä.

Mutta ei haittaa, jos kuolisin huomenna kuolisin elämääni tyytyväisenä ja onnellisena!:)

Juuri näin👍! Ei niitä rahoja haudassa tarvitse kukaan. Elämä on elämistä varten.

Vierailija
52/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vertaat? Elä omannäköistä elämää. 200000 talo velaton, kaksi velatonta autoa ja palkka juoksee. En mä kysele, miten kaverit elämäänsä elelee. Ikää 45v.

Minä taas olen koittanut normalisoida lähipiirissäni rahasta puhumista, koska erinäisten uutisten mukaan edelleenkin on olemassa merkittävä määrä naisia jotka eivät ole koskaan miettineet miten he tulevat toimeen jos mies jättää tai vaikka kuolee yllättäen. Jokaisella pitäisi olla ainakin sen verran tietämystä omista talousasioistaan, että he pystyvät vastaamaan tuohon. (Koskee myös miehiä, mutta perinteisen roolijaon johdosta tämä tuntuu olevan useammin naisten ongelma.)

-eri

Vierailija
53/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti realisoitavaa yritysomaisuutta muutaman sadan tuhannen edestä.

Iso, loppuun asuttu talo, parikymmentä tuhatta säästöjä.

Terveys alkaa reistata, eläkeikään 13v, tonni työeläkettä tienattuna.

Vierailija
54/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet tämän saman aloituksen niin usein? Mitä yrität sillä saavuttaa?

Haen vertaistukea tähän huonoon tilanteeseeni. ap

Sulla on omaisuutta yli 100000 ja oot noin negatiivinen. Onko sulla muuten elämässä asiat hyvin vai huonosti?

100 000e on pieni omaisuus tässä iässä. ap

Eli mittaatko oman elämäsi arvoa ja/tai onnistumista rahassa sekä muihin vertaamalla????😳

Vierailija
55/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten on elänyt.

Minä olen tehnyt töitä ja käytännössä kaikki rahat on menneet matkusteluun, omaisuutta ei ole kun 3kk bruttopalkan verran jemmatilillä.

Mutta ei haittaa, jos kuolisin huomenna kuolisin elämääni tyytyväisenä ja onnellisena!:)

Juuri näin👍! Ei niitä rahoja haudassa tarvitse kukaan. Elämä on elämistä varten.

Ja miten tämä liittyy mihinkään?

Meillä säästetään, sijoitetaan, on kaksikin sijoitusasuntoa, iso okt Uudellamaalla, käydään kaksi kertaa vuodessa etelässä. Kuukausittain ulkona syömässä, leffassa, keilaamassa yms...

On sitten eläkkeelläkin varaa tehdä kaikenlaista, kun on tuloja eläkkeen päälle.

Vierailija
56/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain useita kymmeniä kiloja ylimääräistä, muttei latiakaan säästöjä tai omaisuutta.

Vierailija
57/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettu asunto on, säästöjä ei ole ollenkaan. Että minuun verraten sulla menee ap ihan hiton hyvin.

Vierailija
58/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon ostin nyt mietittynä pahimpaan aikaan ja velka taitaa rehellisesti olla isompi kuin nykyarvo. Onneksi sentään asumiskulut on pienet.

Nyt jos kupsahdan, niin olisi lapsilla selvitettävää nollatulokseen. Mutta käsittääkseni omistusta on enempi kuin velkaa kuitenkin.

Mä luulen, että markkinatalous lopulta pyörii meidän hieman sinisilmäisten ja helposti vedätettävien avulla. Varakas saa kaiken halvemmalla.

Mutta eipä tuo nyt mua niin ahdista: töissä kulkee, upea parisuhde, seksi loistavaa, terveys hyvä ja kavereita on. Eilen kävin uistelemassa ja yhtään en kaivannut veneeseeni muskeleita, kun aurinko, soutuvene ja halvin mahdollinen sähköperämoottori tuntui ihan taivaalta.

Vierailija
59/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin muutama vuotta sitten yksiön jonka sain halvalla. Se on maksettu. Olen elämäni aikana ollut enemmänkin köyhä kuin rikas rahallisesti mutta en siitä välitä. Nyt olen saanut perinnön jota kai säästän pahan päivän varalle tai vielä mieluiten suurimman osan lapsille perinnöksi. Vaikka mistä sen tietää, pieni eläke (puolipäivä työn jälkeen) ja kaikki kallistuu koko ajan. Tällä hetkellä tilillä noin 43 295 euroa mutta jos vielä kauan elän niin kyllä siitä suurin osa katoaa, varsinkin kun ehkä haluan elää hieman köyhyysrajan yläpuolella.

Vierailija
60/66 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun ei ehkä kannata verrata, mutta kerronpa kuitenkin, että ikä lähempänä 50 kuin 40 ja asunnosta vielä velkaa 150 000.... Arvokin laskenut niin, että en tuosta myydessä paljon enempää varmaan saisi.

Tilillä on 20 000, jota yritän säästää pahan päivän varalle. Palkasta menee tasan kaikki mikä tulee, vaikka ei ole edes autoa. Tosin teinin yh olen, ja haluan, että hänellä olisi hyvin asiat nyt ja tulevaisuudessa. Siksi käytän rahaa hänen harrastuksiin, matkoihin ym.