Käsi sydämelle, kuinka vaikeaa olisi siirtyä täysin absolutisti
Miten vaikea muutos olisi, jos tähän pakotettaisiin ja siitä täytyisi pitää kiinni? Ei siis olisi mitään lääketieteellistä syytä tai mitään muutakaan erityistä syytä, ainoastaan ajatusleikki, kuinka pahalta tuntuisi siirtyä absolutistiksi vai tuntuisiko?
Kommentit (198)
En tykkää humaltua, en tykkää huonosta viinistä.. Hyvää viiniä tai shamppanjaa juon lasin tai kaksi. Olisi huomionhakuisuutta kieltäytyä esim juhlissa tarjoilusta. Kotona voin hyvin olla juomatta.
Varsin helppoa, en juo paljoakaan. Siitä minkä juon niin nautin kyllä, eli en mitenkään huvikseni sitä olisi valmis tekemään, mutta jos jostain syystä olisi pakko niin ei olisi vaikeaa.
Ei siinä mitään vaikeuksia ollut kun lopetti valehtelun itselleen.
Helppoa on ollut. Tänään on päivä numero 596 ilman pisaraakaan alkoholia.
Narsisteille lopettaminen on vaikeampaa.
Aivan mahdotonta. Koko idea on niin typerä, ettei se sovi omaan ajatusmaailmaani lainkaan. Jos olisi lääketieteellinen pakko, sille ei sitten mahtaisi mitään. Muuten en todellakaan halua olla absolutisti.
Minusta on mukavaa juoda itsensä kunnon humalaan kolme kertaa vuodessa. Lasillinen viiniä ruokailun yhteydessä -menetelmää en harrasta lainkaan. Kun otan, otan niin paljon kuin sillä kerralla huvittaa, ja seuraava kerta tulee sitten muutaman kuukauden kuluttua. Esim. tänä vuonna olen toiminut näin uutenavuotena, vappuna ja juhannuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa. En osta mitään tuotteita missä alkoholia. Mitä hyvää alkoholista on ikinä kenellekään seurannut. En keksi yhtään syytä miksi pitäisi juoda alkoholia. Mutta kymmeniä miksi ei.
Rentoutuminen, nautinto, ajatusten vapautuminen, energisyys, nauraminen, sosiaalinen avoimuus, uudet maut, seksuaaliset ja romanttiset kohtaamiset, musiikin voimakas kokeminen. Nuo ainakin tuli mieleen.
Mihin noissa tarvitaan alkoholia?
Kaiken olen kokenut ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää humaltua, en tykkää huonosta viinistä.. Hyvää viiniä tai shamppanjaa juon lasin tai kaksi. Olisi huomionhakuisuutta kieltäytyä esim juhlissa tarjoilusta. Kotona voin hyvin olla juomatta.
Alkoton vaihtoehto juhlissa on ihan tavallinen juttu.
Kyllä tuntus pahalta, koska otan vain viikonloppuna muutaman oluen tai valkkarin.
Kuusi vuotta sitten lopetin alkoholin käytön, tuli ns. tunnit täyteen. En tosin koskaan juonut kuin juhlissa enkä ole ottanut loiventavia tai juonut yksin. Tein vaan päätöksen ja se pysyy - TAHDONVOIMALLA
Erittäin vaikeaa, itse haluaisin lopettaa alkoholin. Antabus ei toiminut kuin kerran laiton jälkeen, silloinkin vain lievää pahoinvointia. Olen nainen vähän alle 70kg, juon kolme kertaa viikossa kännit, kerralla joko 18 olutta, 3l viinitonkka ja ehkä joskus hyvällä tuurilla vain pari six packia lonkeroa tai olutta. Verikokeet olleet aina kunnossa, maksa-arvot joskus heittäneet mutta olleet taas normaalit, aina kaikki jostain syystä palannut viitteisiin. Vuosia olen juonut, olen myös vielä työkykyinen, mutta ei näin voi kauan jatkaa, tämä putki on kestänyt jo reilu seitsemän vuotta ilman paria päivää pidempiä taukoja, pisin tauko ollut 9 päivää, ja määrät aiemmin pienemmät, aina kuitenkin humalaan asti olen juonut. Eli käsi sydämellä ei auttanut apukaan minua, kävin juttelemassa terapiassakin juomisestani, Päihdelinkin sivut ovat myös erittäin tutut. En tiedä mitä odotan, kuolemaa varmaan. Eli vielä vain itseään suurkuluttajina pitäviä ihmisiä suosittelen lopettamaan juomisen, ennen kuin koko elämä menee juomisen miettimiseen ja sen alkoholin ympärillä pyörimiseen, mistään muusta jos ei siihen tottuneena saa enää apua tunteakseen mitään.
Miksi?
Kaikki ismit kuten absolutismi ovat pahasta.
Sinäkö olisit kieltämässä?!
Jos vaikka lopettaisin hengittämästä?
Minulle helppoa kun en juo lainkaan. :DDD jos on viinaan menevä toki vaikeaa. Itse en voi sietää alkoholia, mm. Maun ja muunkaan vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa. En osta mitään tuotteita missä alkoholia. Mitä hyvää alkoholista on ikinä kenellekään seurannut. En keksi yhtään syytä miksi pitäisi juoda alkoholia. Mutta kymmeniä miksi ei.
Kapakoissa tapaa naisia, antautuvaisia.
T. M55
Vierailija kirjoitti:
Erittäin vaikeaa, itse haluaisin lopettaa alkoholin. Antabus ei toiminut kuin kerran laiton jälkeen, silloinkin vain lievää pahoinvointia. Olen nainen vähän alle 70kg, juon kolme kertaa viikossa kännit, kerralla joko 18 olutta, 3l viinitonkka ja ehkä joskus hyvällä tuurilla vain pari six packia lonkeroa tai olutta. Verikokeet olleet aina kunnossa, maksa-arvot joskus heittäneet mutta olleet taas normaalit, aina kaikki jostain syystä palannut viitteisiin. Vuosia olen juonut, olen myös vielä työkykyinen, mutta ei näin voi kauan jatkaa, tämä putki on kestänyt jo reilu seitsemän vuotta ilman paria päivää pidempiä taukoja, pisin tauko ollut 9 päivää, ja määrät aiemmin pienemmät, aina kuitenkin humalaan asti olen juonut. Eli käsi sydämellä ei auttanut apukaan minua, kävin juttelemassa terapiassakin juomisestani, Päihdelinkin sivut ovat myös erittäin tutut. En tiedä mitä odotan, kuolemaa varmaan. Eli vielä vain itseään suurkuluttajina pitäviä ihmisiä suosittelen lopettamaan juomisen, ennen kuin koko elämä menee juomisen miettimiseen ja sen alkoholin ympärillä pyörimiseen, mistään muusta jos ei siihen tottuneena saa enää apua tunteakseen mitään.
Katkolle ja kuntoutukseen sen jälkeen. Olet alkoholisti ja juominen on pakko lopettaa kokonaan, on paljon helpompi olla täysin ilman kuin leikkiä kohtuukäyttöä. Voimia, kyllä pystyt, niin ovat muutkin onnistuneet.
Ei muuttaisi mun elämää ollenkaan. Voi mennä vuosi tai useampi aina ilman alkoholia muutenkin. Alkoholi aiheuttaa todella paljon monien elämään ongelmia ja erityisesti läheiset ja pienet lapset maksavat kovan hinnan. Jos voisin heidän kärsimykset poistaa, olisi helppo luopua alkoholista kokonaan. Suurin osa rikoksistakin tehdään päihtyneenä. Tulee kalliiksi siis meille kaikille sitä kautta.
Helposti. Olen absolutisti, ja funktionaalinen syöjä (Japanissa kehitetty ruokavalio).
En syö leivoksia, karkkeja, jäätelöitä, limsoja, mehuja, lettuja, piirakoita, en mitään sattumia. Ruoan maku on sivuefekti. Pääasia on syödä kaikkea mitä elimistö tarvitsee. Käytän 42 eri ruoka-ainetta, eli siis syön kyllä keskivertoa (25-30 eri ruoka-ainetta, keskiverto suomalainen) laajemmin. Herkuttelen hedelmillä ja marjoilla.
-M50