Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämelle, kuinka vaikeaa olisi siirtyä täysin absolutisti

Vierailija
12.07.2023 |

Miten vaikea muutos olisi, jos tähän pakotettaisiin ja siitä täytyisi pitää kiinni? Ei siis olisi mitään lääketieteellistä syytä tai mitään muutakaan erityistä syytä, ainoastaan ajatusleikki, kuinka pahalta tuntuisi siirtyä absolutistiksi vai tuntuisiko?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kauhean usein, joskus ravintolassa ruuan kanssa lasin viiniä ja ulkomailla drinkin pari päivässä ja esim häissä skumppalasin. Arkena en juo lähes koskaan.

Mutta --- en kyllä mielelläni luopuisi noista.

Vierailija
102/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukemalla saa käsityksen, että me suomalaiset hädin tuskin käytämme alkoholia lainkaan.

Samaa mietin.

Se on ihan totta, että ne jotka juo liian paljon, juo ihan helvetisti, koska meitäkin on paljon jotka emme juo ollenkaan. Ne mitä sanotaan että juodaan alkoholia per pää, on koko kulutus jaettuna kansalaisten määrällä, joten joku vetää ne ylimääräiset, ja se on huima määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut täysin absolutisti alkoholin suhteen juhannuksesta lähtien. Seksin suhteen absolutismi ion kestänyt jo yli 20 vuotta.

Vierailija
104/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut absolutisti vuodesta 1999. Sitä ennen juominen oli sellaista, että en siitä kauheasti tykännyt, mutta join, kun muutkin. Oli jotenkin selkeää, kun teki päätöksen, ettei juo koskaan missään tilanteessa. Ei ole ollut alkoholia ikävä. 

Vierailija
105/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Onneksi alkoholin kanssa ei ole ongelmaa, ja lasi viiniä tai siideri silloin tällöin on ihana nautinto. Vaikeampaa olisi lopettaa herkkujen syönti.

Vierailija
106/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin pitkään, että kokeilisin olla vuoden kokonaan ilman alkoholia. Ajattelin kuitenkin aina, että se on varmaan kamalan vaikeaa ja kokeilu jäi aina vaan ajatuksen asteelle.

Sitten kerran vaan tuli sellainen vahva fiilis, että nyt minä kokeilen sen vuoden. Ei se ollutkaan yhtään vaikeaa ja vuoden sijaan meni vahingossa kolme vuotta ihan huomaamatta.

Nykyään otan lasillisen silloin tällöin, mutta ei se kyllä kovin hyvin enää maistu.

Vierailija
107/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon harvoin ja en paljon silloinkaan. Suht vain isot juhlat, tapahtumat, joulut, satunnaisesti joskus omillani. Olisi helppoa. 

Vierailija
108/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin helposti, kun juon olemattoman harvoin muutenkin - lähinnä pari lasia vuodessa silloin kun oikein erityisesti tarjotaan (jouluglögi, juhannusskumppa, jonkun erityinen juhla -skumppa). Joten helposti voisin olla täysin ilman, jos olisi juuri se lääketieteellinen syy - vaikkei tätä kysyttykään. Nytkin mulle on aika sama, juonko noi pari lasia vuodessa, mutta miksei, muiden ihmisten seurassa ja takia.

Vierailija
109/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi olis olla absona kuin ottaa kerran kuukaudessa yksi olut.

Vierailija
110/110 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn hyvinkin olemaan juomatta, mutta kaipaan kyllä tietyissä tilanteissa alkoholia. Hyvän ruuan kanssa, jossain spesiaalitilanteessa kaverin kanssa kippistellessä...Ja itse koen, että alkoholilla on myös positiivisia puolia. Se ei ole pääasiallinen rentoutuskeinoni ja ison osan stressiäni hoitelen liikunnalla jne., mutta kyllä pieni humalakin silloin tällöin tekee hyvää pääkopalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi