Keitä valtionpäämiehiä tai kuninkaallisia olet bongannut Suomen vierailulla?
Minulle on jäänyt mieleen Kuningatar Elisabet, näin hänet vilaukselta 70-luvulla Helsingissä. Hän oli seurueensa kanssa lähdössä purjehtimaan.
Kommentit (17)
Tanskan kuningatar kävi isoäitini asiakkaana, minä katselin vieressä (olin pikkulapsi).
Suomessa en juuri ketään, mutta olympialaisissa olen bongannut lähietäisyydeltä montakin presidenttiä ja kuninkaallista.
Kun olin pieni en päässyt katsomaan paikan päälle kun Presidentti Urho Kaleva Kekkonen kätteli pappaani.
Sen jälkeen olen bongannut Vierailulla Presidentti Mauno Henrik Koiviston , sekä olen kätellyt monien kansanedustajien kansaa saanut keittää kahvit Mauri Pekkariselle.Ja Risikolle.
Myös Piispa Samuel Salmea on ollut kunnia jututtaa.
Myös Paavo ja Vuokko Väyrystä olen jututtanu.Myös viime viikolla
Oli kunnia jutellaa Presidenttien
Urho Kaleva Kekkosen sekä Mauno Henrik Koiviston Adjutanttia, Everstiä , joka
Oli monien Valtiovirksmiehien Turvamiehenä ja tänä on ollut myös kapteenina.
Komentajana.
Ahtisaaren, mutta hän on niin tavallinen etten osaa pitää häntä valtion päämiehenä.
Gorbatsovin(miten se nyt ikinä kirjoitetaankaan) olikohan 80-luvun lopulla🤔 Enkä sitäkään nähnyt kunnolla kun olivat autosaattuessa Mannerheimintiellä.
Ahtisaarelle mieheni avasi oven kerran Stokkalla.
Kuningatar olisi ollut kiva nähdä, kateellinen sinulle, joka hänet näki.
Trumpit, upea Melanie ja Donald. Näin kun astuivat ulos lentokoneesta, olin lentoasemalla itsekin.
Kekkosen, Koiviston, Ahtisaaren, Halosen, Niinistön, Kalle-kuninkaan, Victorian, Putinin, Trumpin. 1970-luvulla näin melkein kuningatar Elisabethin. En ihan mutta näin hänen laivansa satamassa.
Putinin ajamassa autolla ohi. En ollut tarkoituksella häntä katsomassa, mutta jouduin odottelemaan tien varressa että saattue meni ohi ennen kuin sain ylittää sillan.
Vierailija kirjoitti:
Putinin ajamassa autolla ohi. En ollut tarkoituksella häntä katsomassa, mutta jouduin odottelemaan tien varressa että saattue meni ohi ennen kuin sain ylittää sillan.
Joo sama. Näin autokolonnan mutten nähnyt putinia mutta tiesin että jossain auatossa se istui.
Lasketaanko se että näin Trumpin Air Forse Onen laskeutuvan Vantaalle?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Minä näin parvekkeeltani kun se lensi Suomesta pois😁
Vierailija kirjoitti:
Punkaharjun/Savonlinnan vierailu?
Bongasin autoletkan, oletan että Biden istui lippuautossa.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä näin Bidenin Air Force Onen !
Ruotsin Kaarle Kustaan parikin kertaa, vuosilukuja en muista mutta vilkutteli pressan kanssa parvekkeella.