Miksi ulkonäöstä ja timmistä kropasta huolehtimista pidetään pinnallisena? Sehän on kaikkea muuta!
Timmin kropan hankkiminen ja ennenkaikkea ylläpitäminen vaatii uskomattoman paljon työtä, itsekuria, ahkeruutta, määrätietoisuutta, pitkäjänteisyyttä ja mielenlujuutta.
Mielestäni nuo ovat erittäin arvostettavia ominaisuuksia, jotka usein säteilevät positiivisesti myös muuhun elämään.
Kommentit (238)
Tuttu haukkuu kaikki tuollaiset itseään täynmä olevaksi, vaikka ei olisi sanaakaan koskaan vaihtanut henkilön kanssa.
Sivulta
Vierailija kirjoitti:
Pinnallista siitä tulee siinä vaiheessa, kun itsestä pitää laittaa kuvia someen useita kertoja päivässä.
Miksi työn tuloksista ei saisi olla ylpeä ja esitellä niitä? Esitteleehän taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat jne. myös harrastuksiensa ja osaamisensa tuloksia, ja sitä pidetään aivan ihanan upeana sisäisenä rikkautena.
Miksi itsekurista, ahkeruudesta ja määrätietoisuudesta iloitseminen on dissattu pinnalliseksi pashaksi ja demonisoitu täydellisesti?
ap
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä muuta sisältöä elämässä. Pelkkä ulkonäöstä huolehtiminen ei ole mielestäni arvostettavaa
No kyllähän esim. aika monella ulkonäkökeskeiseksi leimatulla somettajalla on myös upeasti sisustettu koti, kiva auto ja elämän puitteet (terveys, työelämä, sosiaalinen elämä, parisuhde) muutenkin kunnossa. Silti heidät leimataan pinnallisiksi yhden asian ihmisiksi vain vaikkapa fitness-harrastuksen vuoksi.
ap
Kysymys on yhteisön arvoista. Jos suurin osa ihmisistä ei pidä tuntitolkulla ulkonäköön satsaamista mielekkäänä, niin sitten sitä ei yleisesti arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallista siitä tulee siinä vaiheessa, kun itsestä pitää laittaa kuvia someen useita kertoja päivässä.
Miksi työn tuloksista ei saisi olla ylpeä ja esitellä niitä? Esitteleehän taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat jne. myös harrastuksiensa ja osaamisensa tuloksia, ja sitä pidetään aivan ihanan upeana sisäisenä rikkautena.
Miksi itsekurista, ahkeruudesta ja määrätietoisuudesta iloitseminen on dissattu pinnalliseksi pashaksi ja demonisoitu täydellisesti?
ap
Niin, miksi narsismi olisikaan pahasta?
Taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat ym. eivät ole samalla tavalla itsekeskeisiä, koska he ovat tehneet työnsä yleensä muille.
Taiteilija toivoo saavansa kaupallista näkyvyyttä töitään esitellessään ja talonrakentajat rakentavat taloja myytäväksi (tai eivät ainakaan pelkästään itselleen).
Yleensä pelkästään itselle tehty työ (kuten kehonmuokkaus) mielletään narsistiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän esim. aika monella ulkonäkökeskeiseksi leimatulla somettajalla on myös upeasti sisustettu koti, kiva auto ja elämän puitteet (terveys, työelämä, sosiaalinen elämä, parisuhde) muutenkin kunnossa. Silti heidät leimataan pinnallisiksi yhden asian ihmisiksi vain vaikkapa fitness-harrastuksen vuoksi.
ap
Siis ainakin nuo sometyrkyt haluavat muiden luulevan, että muutkin elämän osa-alueet ovat kunnossa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Taiteilijat, talonrakentajat, sisustajat ym. eivät ole samalla tavalla itsekeskeisiä, koska he ovat tehneet työnsä yleensä muille.
Taiteilija toivoo saavansa kaupallista näkyvyyttä töitään esitellessään ja talonrakentajat rakentavat taloja myytäväksi (tai eivät ainakaan pelkästään itselleen).
Yleensä pelkästään itselle tehty työ (kuten kehonmuokkaus) mielletään narsistiseksi.
Talonrakentajilla viitattiin tässä omaa taloa tai mökkiä rakentaviin. Taiteilijatkin tekee työnsä kylläkin itselleen ja ottavat usein todella raskaasti, jos joku muu ei siitä itselle tehdystä teoksesta tykkääkään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka nainen, silti kärsin pahoista selkäkivuista 16-35 vuotiaana. Julkinen terveydenhuolto vain vähätteli asiaa. Vaikka usein aamuisin oli vaikea saada kenkiä jalkaan.
Palkkasin PT:n ja aloin käymään salilla joka toinen päivä. Täytin juuri 40 ja olen erittäin hyvässä kunnossa, mutta se on vaatinut paljon työtä. Selkäni ei ole enää kipeä. Syön myös terveellisesti ja olen kiinnostunut henkisestä hyvinvoinnista.
En todellakaan postaa kuvia kuten aivan naurettavalla tavalla oletat.
Ei kai se poista sitä että toiminta on pinnallista, jos sen eteen joutuu näkemään vaivaa?
Jos minä puuhaan pihalla kolme tuntia joka päivä ja pidän puutarhan täydellisenä, niin onko naapurillani joku velvollisuus jollain tavalla tunnustaa tämä ahkerointi ja arvostaa sitä?
Koska nyt on kehopostiviisuuden aikakausi, kyllä normaalit arvot vielä tekevät paluun
Miksi mikään listaamistasi ominaisuuksista sulkisi pois pinnallisuuden? On olemassa hyväkuntoisia ihmisiä, jotka eivät ole pinnallisia ja sitten on se toinen jengi joka peilaa omaa persaustaan salilla ja postailee kymmenen kertaa päivässä instaan.
Lueppa oma aloituksesi huolella läpi ja mieti onko siinä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin omasta terveydestä huolehtiminen ei ole arvostettavaa!!??
Kyllähän se jossain määrin pinnallista on, mutta on asia erikseen onko se oikein vai väärin? Esimerkiksi itse olin nuorena pinnallinen, sen takia olin niin tikissä kunnossa. Sitten kun se pinnallisuus katosi, katosi myös kaikki motivaatio huolehtia terveydestä. Sekään ei ole hyvä.
Mä ihailen sellaisia tasapainoisia ihmisiä jotka huolehtivat itsestään ja ulkonäöstään, mutta ovat silti samalla pehmeitä luonteeltaan. Sen olotilan kun saavuttaisi, mutta ei taida elinikä riittää sellaisen balanssin löytämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä puuhaan pihalla kolme tuntia joka päivä ja pidän puutarhan täydellisenä, niin onko naapurillani joku velvollisuus jollain tavalla tunnustaa tämä ahkerointi ja arvostaa sitä?
No ei velvollisuus, mutta todennäköisesti sinua pidetään ahkerana puurtajana jolla on kiva piha, ja se sinulle myös sanotaan.
Sen sijaan 3h liikuntaan ja fitnekseen käyttävä henkilö leimattaisiin pinnalliseksi k-pääksi, riippumatta siitä miten tuo asian esiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se poista sitä että toiminta on pinnallista, jos sen eteen joutuu näkemään vaivaa?
SE että näkee toisissa vain ulkonän on pinnallista. Se että sattuu itse olemaan hyvännäköinen ei tee kenestäkään pinnallista!
Mutta se tekee sinusta pinnallisen jos näet muissa vain heidän ulkonäön. Etkö todellakaan tajua että persoonalla ei ole ulkonäön kanssa mitään tekemistä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Talonrakentajilla viitattiin tässä omaa taloa tai mökkiä rakentaviin.
He harvemmin ovat sinkkuja, eli eivät rakenna pelkästään itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijatkin tekee työnsä kylläkin itselleen ja ottavat usein todella raskaasti, jos joku muu ei siitä itselle tehdystä teoksesta tykkääkään.
ap
Ja tämän tiedät mistä? TIetenkin sen on taiteilijalle bonusta, jos taulut menevät kaupaksi. Pumpattua takapuolta sen sijaan on turha yrittää edes myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SE että näkee toisissa vain ulkonän on pinnallista. Se että sattuu itse olemaan hyvännäköinen ei tee kenestäkään pinnallista!
Mutta se tekee sinusta pinnallisen jos näet muissa vain heidän ulkonäön. Etkö todellakaan tajua että persoonalla ei ole ulkonäön kanssa mitään tekemistä???
Nyt en ymmärtänyt. En minä näe toisissa vain ulkonäköä. Sinä teit aloituksen ihmisistä jotka huolehtivat ulkonäöstään ja ihmettelet miksi sitä pidetään pinnallisena. Ulkonäöstä huolehtiminen on pinnallista. Eri asia onko se huono asia vai ei, tai kenen mielipiteestä pitää välittää.