Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä todellakin asiatonta lääkäri on kysynyt sinulta tai sanonut sinulle vastaanotollasi?

Vierailija
10.07.2023 |

Kerro kokemuksesi!

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi painoa ei saa kysyä? Moni lääkeaine annostellaan sen mukaan. T: lääkäri

Vierailija
62/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin nuorempana ns emätinkouristuksesta ja menin gynelle kyselemään neuvoja. Tämä vanhempi nainen lähes pilkkasi minua ja halusi tehdä gynekologisen tutkimuksen vaikka sanoin ettei se onnistu. Lääkäri koetti saada spatulaa sisään ja tuskaili"  mitä sinä oikein jännität?rentoudu! rentoudu!" Tiuskiminen sai alapääni entistä pahemmin lukkoon eikä lääkäri saanut enää tutkimusvälinettä vedettyä ulos.

Lääkäri sitten seisoi puhisten ikkunan luona ja minä koetin rentouttaa itseni,lopulta tepsi että nousin seisomaan ja väline tipahti lattialle .Sanoin surkeana "sattuu!" johon lääkäri "no ei ihmekään!"

En saanut mitään apua. Auttoi vasta kun tapasi nykyisen mieheni joka ymmärtämyksellä ja kärsivällisyydellä sai alapääni ottamaan vastaan ensin sormen, sitten peniksen. Mutta gynen tutkimuksia jännitän yhä hirveästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin jatkuvan väsymyksen, vilun tunteen (helteellä) ja kuukautisten poisjäämisen takia.

Vastaanotolla lääkäri kysyi, olenko vakituisessa parisuhteessa. Kun vastasin myöntävästi, lääkäri pudisteli päätänsä ja pahoitteli "koska sulla on todennäköisesti klamydia". Tämä ennen laboratoriokäyntiä.

Labratulokset osoittivat kyseessä olevan kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkkeellä oireet katosivat, lääkäri ei pahoitellut sanomaansa millään lailla.

Vierailija
64/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi olisi luetella ne kerrat, jolloin hoitaja on sanonut asiattomasti.

Vierailija
65/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin nuorempana ns emätinkouristuksesta ja menin gynelle kyselemään neuvoja. Tämä vanhempi nainen lähes pilkkasi minua ja halusi tehdä gynekologisen tutkimuksen vaikka sanoin ettei se onnistu. Lääkäri koetti saada spatulaa sisään ja tuskaili"  mitä sinä oikein jännität?rentoudu! rentoudu!" Tiuskiminen sai alapääni entistä pahemmin lukkoon eikä lääkäri saanut enää tutkimusvälinettä vedettyä ulos.

Lääkäri sitten seisoi puhisten ikkunan luona ja minä koetin rentouttaa itseni,lopulta tepsi että nousin seisomaan ja väline tipahti lattialle .Sanoin surkeana "sattuu!" johon lääkäri "no ei ihmekään!"

En saanut mitään apua. Auttoi vasta kun tapasi nykyisen mieheni joka ymmärtämyksellä ja kärsivällisyydellä sai alapääni ottamaan vastaan ensin sormen, sitten peniksen. Mutta gynen tutkimuksia jännitän yhä hirveästi!

Tämä on ihan hirveä. 

Vierailija
66/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppinen nuori nainen ja kävin terveyskeskuksessa virtsatieinfektion takia. Lääkäri oli nuori mies, ja vastaanotto sujui aluksi ihan normaalisti. Reseptin kirjoittamisen jälkeen hän tarjoutui opettamaan minulle, kuinka rinnat tutkitaan. Hämmennyin täysin ja jotain mutisten poistuin nopeasti.

Vierailija
67/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivystykseen 16-vuotiaana. Kondomi oli hajonnut edellisenä iltana. Siihen aikaan ei saanut katumuspillereitä kuin vain reseptillä. Terveyskeskuksessa oli vain yksi lääkäri, joka ei suostunut kirjoittamaan katumuspillereitä, koska koki niiden olevan abortin kaltainen toimenpide. Itkin hänelle, että jos tulen raskaaksi niin sitten on pakko miettiä oikeaa aborttia, koska koulut on vielä täysin kesken. 

Vierailija
68/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole asiatonta, mutta ihmettelin kyllä kovasti kun mainitsin kroonisesta sairaudestani ja lääkärin rupesi googlaamaan mikä sairaus se tuommoinen on. Luulisi, että lääkäri nyt ainakin suurin piirtein nimen perusteella tietää mikä sairaus on kyseessä.

Tuo on niin tuttua, ja kun vielä kerroin biologisen lääkkeeni nimen varmistaessani, ettei hänen määräämälleen lääkkeelle ole esteitä olemassa olevan lääkkeeni kanssa, niin johan vastaanottoaika venyi ja paukkui, kun luki koneeltaan lääkkestä ja kyseli lisäksi minulta kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Hyvä, kun tarkisti, kun ei tiennyt, mutta suurin osa kysymyksistä ei liittynyt aiheeseen, tunnustikin olevansa utelias. Siihen aikaan biologiset eivät olleet vielä niin yleisessä käytössä kuin nyt. Itse onneksi pärjään nykyään ilman.

Mutta noin pääsääntöisesti olen saanut erittäin hyvää palvelua lääkäreiltä ja muultakin hoitohenkilökunnalta. Mitä nyt välillä ottaa päähän, kun kaikki mahdolliset viat ja oireet pistetään kroonisen sairauteni piikkiin, niin kuin silloinkin, kun menin vastaanotolle kaaduttuani portaissa. Itse syytin omaa varomattomuuttani ja huurtuneita silmälaseja.

Vierailija
69/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miehelläni on yliliikkuvat nivelet ja mies mainitsi tästä mutta lääkäri kiskaisi silti miehen olkavarren sijoiltaan kipeää rannetta tutkiessa

-Laihduin refluksi-oksentelun takia ja lääkärin mielestä minulla oli masennus sekä bulimia

-Nousin maailmapyörästä tytär sylissä, astuin huonosti ja satutin nilkkani,lääkäri kirjasi että olin  KÄNNISSÄ PUDONNUT maailmanpyörästä ja  jouduin raivokkaasti vaatimaan että kirjaus korjataan. Olin saanut jo tarpeeksi huonoa mainetta refluksi-masennuksesta (oikeasti masentuneet varmasti tietävät sen vaikuttavan useampien lääkärien asenteisiin),tämä oli viimeinen niitti.

Vierailija
70/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Miehelläni on yliliikkuvat nivelet ja mies mainitsi tästä mutta lääkäri kiskaisi silti miehen olkavarren sijoiltaan kipeää rannetta tutkiessa

-Laihduin refluksi-oksentelun takia ja lääkärin mielestä minulla oli masennus sekä bulimia

-Nousin maailmapyörästä tytär sylissä, astuin huonosti ja satutin nilkkani,lääkäri kirjasi että olin  KÄNNISSÄ PUDONNUT maailmanpyörästä ja  jouduin raivokkaasti vaatimaan että kirjaus korjataan. Olin saanut jo tarpeeksi huonoa mainetta refluksi-masennuksesta (oikeasti masentuneet varmasti tietävät sen vaikuttavan useampien lääkärien asenteisiin),tämä oli viimeinen niitti.

Jos putoaa maailmapyörästä seuraava osoite on ruumishuone ja lääkärin luulisi tietävän tämän. Saitko virheen oikaistua?

Vierailija
71/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi painoa ei saa kysyä? Moni lääkeaine annostellaan sen mukaan. T: lääkäri

Tämä. T. Ei-lääkäri

Vierailija
72/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kysyi yhtäkkiä teiniltä koulutarkastuksessa, 'onko sinua kiusattu lihavuuden takia'? Painosta ei oltu tuohon mennessä keskusteltu, se ei ollut ollut huoli tuohon hetkeen mennessä. Ei oltu kiusattu.

Vierailija
73/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että aviomiehen kanssa pitää harrastaa seksiä, vaikka ei itse haluaisi, jotta liitto pysyy hyvänä 🥶😤😫 nuorena uskoin tämän ja siitä koitui traumoja ja ongelmia ja lopulta ero.

Vierailija
74/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasi rehellisesti kun kysyin, olenko ylipainoinen.

Vierailija
75/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kysyi yhtäkkiä teiniltä koulutarkastuksessa, 'onko sinua kiusattu lihavuuden takia'? Painosta ei oltu tuohon mennessä keskusteltu, se ei ollut ollut huoli tuohon hetkeen mennessä. Ei oltu kiusattu.

Meillä taas lääkäri totesi 15v olevan ruipelo. Olisi nyt edes hoikaksi sanonut. Normipainossa kuitenkin.

Vierailija
76/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni käynyt lääkärillä (vaikea maksaongelma nuoresta alkaen, nyt tehty akaa siirto). Tosi asiallista on ollut.

Yksi ainoa kerta jäi mieleen: eminentti sisätautilääkäri yritti ottaa lonkkaydinpunktiota eikä oikein onnistunut. Moitiskeli että kun laskikin on noin paljon.

Se jäi mieleen selvästi epäammattimaisena kommenttina - olin tyyliin 8v ja tavattoman pyöreä syötyäni isoa kortisoniannosta - olin ollut laiha ennen kortisonia mutta kortisoni turvottaa aika tavalla.

Vierailija
77/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työhöntulotarkastuksessa 165 cm, 50 kg ja kun lääkäri tunnusteli mahaa ja jouduin nostamaan paidan helman ylös, kysyi mahamakkarani nähtyään "harrastatko mitään liikuntaa?" Olen aina ollut mahakas vaikka olin 45-kiloinen, kaikki rasva mahassa kun syön vain hiilarihöttöä karkkia leipää yms.

Vierailija
78/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä yhtään näytä masentuneelta sanoi venlöistaustainen lääkäri. Keskivaikea masennus testin mukaan ja toki sen itsekin tiesin. Paljon pahempikin kokemus hänestä mutta en viitsi sitä kertoa.

Vierailija
79/100 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin nuorena ja nättinä lääkäriin ja tämä rupesi kyselemään seurustelenko Kimi Räikkösen kanssa, mistä olen saanut niin kauniin rusketuksen ja mitä luulen käykö cittarissa vai prismassa enemmän asiakkaita. Nykyään poistuisin paikalta ja varaisin ajan toiselle lääkärille. Tohon aikaan olin niin arka että maksoin kiltisti laskun vaikken mitään apua saanutkaan. Myöhemmin kuulin että oli ollut outo myös muille asiakkaille ja pakotettu eläkkeelle.

Vierailija
80/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi peräaukkoani tiukaksi. Kuulosti kyllä vähän pervolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän