Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä todellakin asiatonta lääkäri on kysynyt sinulta tai sanonut sinulle vastaanotollasi?

Vierailija
10.07.2023 |

Kerro kokemuksesi!

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi: "haluatko että päätäsi silitellään?"

Kun olin todella hauraassa tilassa oleva nuori nainen joka oli joutunut olemaan psyk osastollakin

Vierailija
82/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi olisi luetella ne kerrat, jolloin hoitaja on sanonut asiattomasti.

Minua kohtaan on hoitajat yleensä tympeimpiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on kyllä ylipainosta keskusteleminen kun lääkäri itse on todella sairaalloisen ylipainoinen ja hyvä että pystyy liikkumaan, mutta varmaan jotain pahaa kirjotitaisi Kantaan jos tuosta olisi maininut. Yleensäkin on ihmetyttänyt kuinka ylipainoisia monet lääkärit ja sairaanhoitajat ovat, vaikka kyllähän heidän pitäisi tietää tuon riskit.

Vierailija
84/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitti että on nivelrikkoa.  - Sitä on jo sinun ikäisilläsi.

Ei ollut. Väärä luulo.

Vierailija
85/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi heti kun pääsin ovesta sisälle, että Oletko aina ollut noin laiha?

Emme olleet edes ehtineet kättelemään.

Mitä asiatonta tuossa on? Maallikkokin ymmärtää indikaatiot.

Vierailija
86/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suurella vaivalla pudottanut painoa  seitsemästäkymmenestä kilosta viiteenkymmeneenkiloon. Laitoin oikein tiukat vaatteet kun lähdin näyttämään sisääkasvanutta varpaankynttä lääkärille.

Lääkäri  haukkui anorektikoksi.

Vierailija
87/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin suurella vaivalla pudottanut painoa  seitsemästäkymmenestä kilosta viiteenkymmeneenkiloon. Laitoin oikein tiukat vaatteet kun lähdin näyttämään sisääkasvanutta varpaankynttä lääkärille.

Aika moni lääkäri ilmeisesti on autisti oikeasti, eikä omaa mitään kommunikaatiokykyjä. Lääkiksen valinta pitäisi pistää täysin uusiksi.

Vierailija
88/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan 50 kiloa aika vähän. Riippuen pituudesta tietenkin. Jos oli huolissaan, ettet syö tarpeeksi ja olit jo alipainoinen?

Vierailija
89/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vain ihan hemmetin tyly.

Vierailija
90/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kierukka ja sattui ihan hemmetisti! Kysyin sitten vähän ajan päästä että joko tää on ohi niin gyne vastasi että kyllä, petyitkö 😲 Menin niin hämilleni etten sanonut mitään mutta en siinä kyllä nautinnosta kiemurrellut. Gynekologi oli mies ja siinä toimenpiteessä oli mukana 2 hoitajaa koko ajan vieressä. Myöhemmin kävin lyhennyttämässä lankoja ja sama gyne taas ja jälleen hoitajat siinä. Tämä gynekologi kysyi ärsyttävä virne naamalla että ai onko mies valitellut lankojen pituutta. Myöhemmin olen miettinyt että onko tästä lääkäristä valitettu vai miksi siinä piti olla aina hoitajat mukana? Olin vähän päälle parikymppisen tuolloin eli en niitä hoitajia vielä silloin osannut ihmetellä mutta kun vastaavia lääkärikäyntejä ollut myöhemmin niin ei siellä ikinä ole hoitajat vieressä seisomassa. 

Vierailija
91/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tutkimuksissa ja selvisi, että minulla oli korkea P-GT -arvo. Lääkärin mukaan tämä viittasi alkoholismiin. Hölmistyin ja sanoin, että ei voi olla, minähän en käytä alkoholia lainkaan. Lääkäri sanoi, että voin ihan vapaasti kertoa alkoholinkäytöstäni, täällä ei tuomita. Sanoin uudelleen, että en käytä alkoholia, miksi valehtelisin? Tuli tunne, että eivät uskoneet kuitenkaan. Todella inhottavaa.

Jonkin aikaa tämän jälkeen päädyin leikkauspöydälle sappileikkaukseen. Sapen ongelmat näkyvät tuossa GT-arvossa, mutta pösilö lääkäri ei sitä tajunnut. 

Vierailija
92/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä kerroin vti epäillystä, on suuentunut eturauhanen ja vitsaumpi ollut ja katetroin tarvittaessa, keski ikäinen naislääkäri käski housut polviin ja laverille polvet koukkuun ja naamani oli seinäänpäin, ajattelin että nyt tulee sormi hanuriin mutta ei lekuri pisti kätensä pakaranpäälle js rupesi kyselemään oireista, kun ilmoitin että ei ole kipua eturauhasessa eikä kiveksissä, lekuri hävisi näpyttämään tietsikkaa varmaa 5 minuutiksi ja ilmoitti että antibioottikuuri odottaa apteekissa ja niin voit nostaa housut, kävin jälkeenpäin katsomaan mitä oli kirjoittanut kantaan, eturauhanen tunnusteltu ja suurentunt ja kivekset normaalit ja aristamattomat eli kirjoitti ne mitä kerroin.

Vierailija
93/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta sitten otettiin verikokeita ja niistä lääkärille.Rupesi tenttaamaan et mitenkäs alkoholi maistuu?Sanoin kyllä kiitos mutta harvoin.Ei kyllä voi olla kovin harvoin kun maksa-arvot tapissa.Olin et oikeesti en välttämättä ota ees joka kuukaus.Ei uskonut.Laittoi sit mut eteenpäin kun muissakin arvoissa häikkää.Olikohan jonkun alan kirurgi kyseessä.Katseli mua päästä jalkoihin ja tuumasi liian yksipuolinen ruokavalio.Juu olin lihava ja olen edelleen lihava.No aikanaan sitten selvisi että sairastan haavaista paksusuolta.Tk lääkäri pyysi anteeksi epäilystään alkoholin käytöstäni.

Vierailija
94/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana olin päivystyksessä raastavien vatsakipujen vuoksi. Siinä jäi menkkakivutkin kakkoseksi kun tuntui, että minua syötiin elävältä sisältäpäin. Lääkäri oli keski-ikäinen mies.

Voisivatko nämä sinun kipusi johtua raskaudesta?

Ei, olen neitsyt.

Oletko ihan varma? Ei olisi ensimmäinen kerta kun nuori tyttö on tietämättään raskaana.

En ole vielä pitänyt poikaa edes kädestä.

Raskaus kyllä selittäisi nämä sinun oireesi.

Se on mahdotonta.

Oletko varma?

En ole ikinä harrastanut seksiä.

Älä nyt suutu! Minun on pakko kysyä.

Sitten otettiin virtsakoe ja lääkäri pyysi minut takaisin huoneeseensa.

Tulehdusarvot ovat vähän koholla. Syytä on vaikea sanoa. Ja hei, et ole muuten raskaana jos sitä arvelet.

Joo, kiitos vaan tiedosta 🤦 Enhän sanonut sinulle kuin neljä kertaa. Tuntuu mukavalta, että lääkäri kuuntelee ja uskoo potilastaan.

Vierailija
95/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repliikkiviivat katosivat näemmä taivaan tuuliin tuosta ylemmästä kommentista, pahoittelut siis epäselvästä sepustuksesta!

Vierailija
96/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonkin vittuilua mihin olisi voinut vastata ilkeästi, mutta kun on lääköri niin on vain vähän huvittunut kun vittuilua tulee taholta, jolta ei odottaisi ollenkaan. 

Vierailija
97/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nouse nyt ylös siitä. Et sä pääse muuten kotiin". Olin ollut hevosonnettomuudessa ja minut oli tuotu ambulanssilla päivystykseen.  Jos yritin nousta makuulta, iski niin hirveä kipu, että mätkähdin takaisin selälleni ja aloin itkeä. 

No yritin sitten uudelleen poikaystävän avustamana nousua, kun lääkäri sitä kiukkuisena vaati ja sama toistui. Lääkäri totesi siihen: "Ai sua sattuu noin paljon. Jos mä nyt katsoisin sun selkäröntgenin".

Kirjasi myös puutaheinää, mm. "kävellessä ja seistessä ei kipua alueella x", vaikka en ollut onnettomuuden jälkeen voinut muuta kuin maata, eikä ihme, kun oli selkärangan ja lamnerangan yhteys murtunut pahasti.

Ihmettelinkin, kun osastolla kysyttiin, pääsenkö itse vessaan jne. Sit hoitajat katsoi oudosti kun kerroin, etten oo voinut kävellä onnettomuuden jälkeen.

Vierailija
98/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vatsan jatkuvan turpoamisen vuoksi lääkäriin. Ikää 25v, mitat 171/72kg, toki liikuin paljon.

Lääkäri vähätteli oireitani. Oli kovasti huolissaan siitä, että pitää syödä tarpeeksi, ettei vain tule anoreksiaa - vaikka mun paino oli normaalin ylärajalla. Toisti vielä tämän huolensa monta kertaa vastaanotolla ja olis halunnut ohjata ravintoterapeutille, jota ei TK:ssa ollut.

Myöhemmin löytyi sitten ruokayliherkkyyksiä, jotka aiheutti tuota turpoamista.

Vierailija
99/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aikuisiän (n. 20 vuotta) unettomuudesta kärsittyäni menin viimein lääkäriin. Lääkäri totesi, että Jumalaan uskominen auttaa. Tein valituksen, johon lääkärikeskus vastasi, että ollaan juteltu lääkärin kanssa. Seuraavan kerran hain apua vaivaan vasta noin 5 vuotta myöhemmin. 

Vierailija
100/100 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi painoa ei saa kysyä? Moni lääkeaine annostellaan sen mukaan. T: lääkäri

Minusta olisi ihan kiva, jos samalla muutamalla sanalla kerrottaisiin, miksi joitain tietoja kysytään. Vastaanottoaika voisi tosin pidentyä puolisen minuuttia, mutta eiköhän lääkäri sen kestäisi.