Alavtasakipukohtaukset jotka tulee ja menee???!
Kävin jo lääkärilläkin ,multa otettiin kaikki kokeet mutta ei löytynyt mitään. Kun kipu tulee se tuntuu alavatsalla, kyljissä ja alaselässä säteilee myös ylös. Tuntuu inhottavalta ja särkee!!! Mulle tehtiin myös gynekologin tutkimus, sormella, lääkäri ei ainakaan tuntenut mitään epäilyttävää? Olen 29v nainen. Nämä kivut ei oo tulleet kuukautisten aikaan, vaan ihan miten sattuu
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Myomat?
Voiko ne siis oirella noin, että ei kuukautisten aikaan ja sit yhtenä päivänä kipukohtaus, seuraavana ei, ja sit taas uusi kohtaus? Gyne ei ainakaan tuntenut mitään kun koetteli vatsaa
Kaikki kokeet otettiin? No, sittenhän sulla ei ole mitään, mikä tuon aiheuttaisi. Kuvittelet koko jutun, eli todennäköisesti on psykosomaattista. Mene pollatohtorille.
Vierailija kirjoitti:
Kysta esim munasarjoissa.
Lääkäri tunnusteli vatsaa eikä tuntenut mitään ja teki gynekologisen tutkimuuksen
Endometrioosi. Gynikselle ja kunnon tutkimukset ja lääkitys.
Kävitkö gynellä, naistentautien erikoislääkärillä vai yleislääkärillä, tehtiinkö ultra tai laitettiinko lähete ultraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri tunnusteli vatsaa eikä tuntenut mitään ja teki gynekologisen tutkimuuksen
Eihän tuo vielä mitään tarkoita.
Tutkimus sormella? No yleislääkäri ei ainakaan osaa tehdä mitään.
Itsellä todettiin ultralla nesteiset munatorvet. On noita lystiä, joista juurikin tuollaisia kipukohtauksia jotka ei liity kiertoon.
Nyt epäili endometrioosia (lasta ei ole kuulunut vuosien yrityksestä huolimatta) ja määräsi hoidoksi e-pillerit. Joskus olen joutunut päivystykseen kipujen takia ja ne kohtaukset tuntuu, kuin joku iskisi veitsellä vatsaan.
Verikokeissa on jo pitkään valkosolut olleet hieman koholla, mutta voi liittyä muutenkin.
Sun pitäis nyt päästä ultraan ainakin. Kuinka pitkään nää on jatkuneet?
Mulla oli vuosia ja kerkesin jo tottua niihin, oon onnellinen että mulle sattui gyne joka otti tosissaan ja tiesi mitä pitää tehdä eli tuo ultra ja sisätutkimus, itsehän olisin pyytänyt vain kipulääkettä ettei aina tarvitse päivystykseen mennä piikille.
Tuosta voi seurata lapsettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö gynellä, naistentautien erikoislääkärillä vai yleislääkärillä, tehtiinkö ultra tai laitettiinko lähete ultraan?
Lääkärillä kävin ja otettiin verikokeet, sydän tutkittu, ja lääkäri tunnusteli vatsan ja kyseli kysymyksiä. mulla ei kuumetta tai mitään outoa vuotoa, kakka ja pissa tulee. Siksi outoa ja ei oikein otettu ehkä tosissaan kun nää kohtaukset tulee ja menee,,, Sanotitin että voi olla jotain kohdun supisteluja muka, mutta eihän mulla ole nyt enää edes menkat. Ja muutenkaan menkkakipu ei ole ollut tälläistä että koko kehoa puristaa ja ei saa henkeä tuntuu kuin sisällä joku repeäisi!
Vierailija kirjoitti:
Itsellä todettiin ultralla nesteiset munatorvet. On noita lystiä, joista juurikin tuollaisia kipukohtauksia jotka ei liity kiertoon.
Nyt epäili endometrioosia (lasta ei ole kuulunut vuosien yrityksestä huolimatta) ja määräsi hoidoksi e-pillerit. Joskus olen joutunut päivystykseen kipujen takia ja ne kohtaukset tuntuu, kuin joku iskisi veitsellä vatsaan.
Verikokeissa on jo pitkään valkosolut olleet hieman koholla, mutta voi liittyä muutenkin.Sun pitäis nyt päästä ultraan ainakin. Kuinka pitkään nää on jatkuneet?
Mulla oli vuosia ja kerkesin jo tottua niihin, oon onnellinen että mulle sattui gyne joka otti tosissaan ja tiesi mitä pitää tehdä eli tuo ultra ja sisätutkimus, itsehän olisin pyytänyt vain kipulääkettä ettei aina tarvitse päivystykseen mennä piikille.
Ainoastaan jotain 12 päivää vasta. lääkäri sano et pitää tulla takaisin vasta jos voimistuu, tulee useammin tai koko ajan tai jos tulee kuumetta. Muuten sanoi, vain että kohtu se siellä supistelee. Mulla ei ole nyt edes menkkoja...
Vierailija kirjoitti:
Eikö nekin oireile vain menkkojen aikaan?
Usein epämääräiset vaivat ovat psykologista alkuperää, eli tunteet aiheuttavat fyysisiä vaivoja. Onko seksuaalisia traumoja tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Usein epämääräiset vaivat ovat psykologista alkuperää, eli tunteet aiheuttavat fyysisiä vaivoja. Onko seksuaalisia traumoja tai jotain?[/quote Ei ole...
Mullekin tehtiin kesällä vain gynekologinen tutkimus, ei suostunut lääkäri lähettämään ultraan kun ei mitään syytä hänen mielestään siihen ollut. Tunnusteli munasarjat ja sanoi kaiken olevan ok. Kallistui siihen, että vasemman puoleinen alavatsakipuni olisi suolistoperäistä johon sitten aloin itsekin uskoa. Kävin siitä pari kk laitattamassa kierukan, siinäkin yhteydessä munasarjat palpoitiin ja kaikki oli tämän naistentautien lekurin mukaan ok. Vieläkin minulla tuota alavatsakipua toisinaan, on kausittaista, mutta uskon sen tosiaan olevan suolistoperäistä, lekuri selitti että sigmasuolen kipu tuntuu samalla kohdalla kuin vas.munasarja sijaitsee.
Kystat elää ihan omaa elämäänsä ja oireilee ympäri kiertoa.
Multa puhkesi joskus ja olin 4 päivää tarkkailtava ja naistentautien osastolla, ei leikattu silloin.
Sen jälkeen kivut menee miten sattuu ja noita nestekystiä kasvaa ja pieneen, ilmeisesti puhkeileekin itsekseen. Kipu on lamaavaa välillä.
Sulla on tota kipuilua toisaalta niin vähän aikaa, että koita ottaa rauhallisesti ja hakeudu ammattilaisen pakeille jos ne jatkuu.
Tosiaan ultraan sun pitäis päästä, kystat ei aina tunnu ulospäin.
Voiko olla suolistoperäistä?
Vierailija kirjoitti:
Kystat elää ihan omaa elämäänsä ja oireilee ympäri kiertoa.
Multa puhkesi joskus ja olin 4 päivää tarkkailtava ja naistentautien osastolla, ei leikattu silloin.
Sen jälkeen kivut menee miten sattuu ja noita nestekystiä kasvaa ja pieneen, ilmeisesti puhkeileekin itsekseen. Kipu on lamaavaa välillä.
Sulla on tota kipuilua toisaalta niin vähän aikaa, että koita ottaa rauhallisesti ja hakeudu ammattilaisen pakeille jos ne jatkuu.
Tosiaan ultraan sun pitäis päästä, kystat ei aina tunnu ulospäin.
Voiko olla suolistoperäistä?
Ainakaan suolentoiminnassa ei ole ollut mitään erikoista
Vierailija kirjoitti:
Verikokeissa on jo pitkään valkosolut olleet hieman koholla, mutta voi liittyä muutenkin.Sun pitäis nyt päästä ultraan ainakin. Kuinka pitkään nää on jatkuneet?
Niin unohdin sanoa että ei pelkästään sormella, kyllä se tutki jollain laitteella, en ole varma mikä se oli.
up