Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä todellakin asiatonta lääkäri on kysynyt sinulta tai sanonut sinulle vastaanotollasi?

Vierailija
10.07.2023 |

Kerro kokemuksesi!

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskihullu multipeukuttaa omia kommenttejaan. Säälittävää.

Vierailija
42/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16,meikkasin vahvasti ja käytin mustia vaatteita. Mulle iski sitten paha virtsis.

Lääkäri tokaisi heti "sinulla on klamydia!" Eikä kuunnellut kun koetin kertoa että äidillä ja mummolla on myös usein virtsis eli sukuvika.

Otatti minusta myös raskaustestin JA hu""metestit😡.

Kun kokeet osoittivat virtsiksen(enkä ollut raskaanakaan) ei suinkaan pyytänyt anteeksi,vaan työnsi reseptin käteeni (25vuotta sitten) ja kääntyi tuolillaan selin minuun eikä puhunut enää mitään.

Vieläkin vi"ttaa muistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"oot niin hyvännäköinen ettei sulla voi olla mitään ongelmaa" Psykiatri minulle kun hain apua masennukseen.

Mullekin yks psykiatri vähätteli oireitani ja sai mut itkemään. Olin jo valmiiksi niin hajalla kun olla voi. Päällepäin ei tuo masennus tai ahdistus aina näy.

Mulle sanoi terapeutti ensimmäisellä käynnillä puolen tunnin jälkeen, että lopeta tuo uhriutuminen. 

Vierailija
44/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viidennellä kuulla raskaana kun satutin polveni ja jouduin päivystykseen. En ehtinyt kissaa sanoa kun lääkäri alkoi vaahdota, että polvi kestää paremmin kun pudotan vähän painoa!

Vastasin hölmistyneenä että ai voiko raskaanakin laihduttaa ja lääkäri huudahti ettå oletko sinä raskaana?! Loppuajan oli melko vaisu ja lopulta poistuin keppien kanssa kotiin.

Miksi alapeukut? Lääkäri selvästi oletti että vatsani ja tissini olivat viinereillä kasvatetut,ei ollut edes vaivautunut tietojani lukemaan josta asia olisi selvinnyt.

Vierailija
45/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä onko asiatonta, mutta tökerösti muotoiltu ja tuli vähän outo fiilis. Mulla oli siis oireena verenvuotoa peräaukosta, ja kävin näyttämässä tuota lääkärille. Epäili aluksi pukamia, mutta kun katsoi peppuani, niin tokaisi: "Nätiltä näyttää". Tarkoitti siis sitä luultavimmin, että peräaukon seudulla ei ollut näkyviä pukamia, mutta tuo oli muotoiltu mielestäni vähän oudosti. Kyseessä oli siis itseäni ehkä 5-10v vanhempi mieslääkäri, itse olen nainen. 

Vierailija
46/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"oot niin hyvännäköinen ettei sulla voi olla mitään ongelmaa" Psykiatri minulle kun hain apua masennukseen.

Mullekin yks psykiatri vähätteli oireitani ja sai mut itkemään. Olin jo valmiiksi niin hajalla kun olla voi. Päällepäin ei tuo masennus tai ahdistus aina näy.

Mulle sanoi terapeutti ensimmäisellä käynnillä puolen tunnin jälkeen, että lopeta tuo uhriutuminen. 

Sanoiko varmasti aivan noin? Se, että joku uhriutuu, on täysin relevantti huomio. Mutta senkin voi sanoa fiksusti. Silloin se ei ole haukkumista tai syyllistämistä, vaan auttaa sinua eteenpäin. Esim. asian voi muotoilla näin: "Huomaatko, että ajattelet usein itsesi uhrin näkökulmasta?" Eli kysyn sinulta uudelleen: Miten terapeutti sanatarkasti sanoi asian sinulle?

Vierailija
47/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli synnytyksen jälkeen paha virtsankarkailuongelma, joka ei jumpalla poistunut ja piti alkaa miettiä leikkausta. Lääkäri kyseli oireita ja kun yritin kuvailla ongelmaa alkoi huutaa minulle hjuvalla suomenkielellä, että ei tuollaista termiä ole olemaankaan, käytä oikeita termejä. Anteeksi, en ole lääketieteen ammattilainen ja yritin kuvailla virtsankarkailuani termillä, joka mielestäni kuvasi sitä. Siis lääkäri huusi, sairaanhoitaja vieressä oli hyvin vaivautunut tilanteesta ja yritti kompata minua.

Vierailija
48/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kysyi minulta että onko suvussani muillakin mielisairautta tai skitsofreniaa niin oli pakko myöntää et vanhemmat on TRAFILLA töissä pykäliä viilaamassa johon lekuri totesi ettei siihen ole lääkitystä ja antoi kolmenmetrin köyden mukaan lähtiessäni

Vierailija
49/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Neiti vai rouva?" Kysyi gynekologi jo ovelta, kun menin ekaa kertaa pyytämään e-pillereitä. Kerroin olevani vielä neiti. "Jaha ja silti on ehkäisyn tarvetta? "

Vuosi oli 2000 ja olin 21-vuotias.

Vierailija
50/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, jossain on järkevä terapeutti. Lisää noita!

Vierailija
51/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli synnytyksen jälkeen paha virtsankarkailuongelma, joka ei jumpalla poistunut ja piti alkaa miettiä leikkausta. Lääkäri kyseli oireita ja kun yritin kuvailla ongelmaa alkoi huutaa minulle hjuvalla suomenkielellä, että ei tuollaista termiä ole olemaankaan, käytä oikeita termejä. Anteeksi, en ole lääketieteen ammattilainen ja yritin kuvailla virtsankarkailuani termillä, joka mielestäni kuvasi sitä. Siis lääkäri huusi, sairaanhoitaja vieressä oli hyvin vaivautunut tilanteesta ja yritti kompata minua.

Olisit kussu sen tuolille niin olisko termistö täyttynyt

Vierailija
52/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naislääkäri tunnusteli kerran nivusiani ja otti työtä helpottaakseen alushousuni pois ja totesi ilmeisen spontaanisti, että: "Oho, onpa sinulla paksu penis". En nyt pahastunut, mutta ei kyllä kuulunut varsinaisesti asiaankaan.

Vierailija
53/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pelkkää turvotusta joka lähtee nesteenpoistolääkkeellä:

Ketä kiinnostaa sun jutut, kun et mistään mitään tiedä, vaan fanitat tuollaisia mammoja kun niitä niin mielelläsi jaat ja etsit netistä. Voisit ilakoida ihan itseksesi fetissiesi kanssa...

Vierailija
54/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko varmasti aivan noin? Se, että joku uhriutuu, on täysin relevantti huomio. Mutta senkin voi sanoa fiksusti. Silloin se ei ole haukkumista tai syyllistämistä, vaan auttaa sinua eteenpäin. Esim. asian voi muotoilla näin: "Huomaatko, että ajattelet usein itsesi uhrin näkökulmasta?" Eli kysyn sinulta uudelleen: Miten terapeutti sanatarkasti sanoi asian sinulle?

No ihan noilla sanoilla sanoi, että lopeta tuo uhriutuminen. Minä siis varasin ajan terapeutille saadakseni apua enkä vittuilua. 

Vierailija
55/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naislääkäri tunnusteli kerran nivusiani ja otti työtä helpottaakseen alushousuni pois ja totesi ilmeisen spontaanisti, että: "Oho, onpa sinulla paksu penis". En nyt pahastunut, mutta ei kyllä kuulunut varsinaisesti asiaankaan.

In your dreams.

Vierailija
56/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri kysyi minulta kesken vastaanoton täysin yllättäen, että "Osaatko sinä lukea". En todellakaan voi vieläkään ymmärtää, että mitä tuo kysymys tuli.

Vierailija
57/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn sinulta, että jos menen terapeutille siksi, että henkinen kantokyky on loppu ja tarvitsen apua niin miten listaan minua kuormittavat asiat niin, että en vaikuta uhriutuvalta?

Sanoin sitten ihan rauhallisesti terapeutille, että toivoin, että hän kertoisi asiantuntijana, että miten tällaiset tapahtumat yleensä vaikuttavat ihmisen psyykeeseen ja mitä vaiheita toipumisessa on. 

Luin myöhemmin hänen kirjauksensa, siinä oli oleellisia asiavirheitä. Tyyliin potilas kertoo tulleensa rais*atuksi ja terapeutti kirjaa, että ongelmia parisuhteessa. 

Vierailija
58/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs lääkäri kysyi minulta kesken vastaanoton täysin yllättäen, että "Osaatko sinä lukea". En todellakaan voi vieläkään ymmärtää, että mitä tuo kysymys tuli.

Jos hän puhui itsekseen itselleen??

Vierailija
59/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan noilla sanoilla sanoi, että lopeta tuo uhriutuminen. Minä siis varasin ajan terapeutille saadakseni apua enkä vittuilua. 

Lisään vielä, että katsoin netistä nimenomaan traumaterapeutin ja sitten aloin kertoa hänelle, mitä traumatisoivia tapahtumia elämässäni on tapahtunut ja että ne kuormittavat minua sillä hetkellä erittäin paljon. Että miten ihmeessä traumaterapeutille pitäisi mennä, jos niistä traumoista ei saa puhua?

Vierailija
60/100 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

In your dreams.

No en meinannutkaan, että tämä lääkäri teki sen tietoisen tahallaan, vaan spontaanisti sen enempää ajattelematta.