Mitä todellakin asiatonta lääkäri on kysynyt sinulta tai sanonut sinulle vastaanotollasi?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"oot niin hyvännäköinen ettei sulla voi olla mitään ongelmaa" Psykiatri minulle kun hain apua masennukseen.
Mullekin yks psykiatri vähätteli oireitani ja sai mut itkemään. Olin jo valmiiksi niin hajalla kun olla voi. Päällepäin ei tuo masennus tai ahdistus aina näy.
Ei varsinkaan nuorilla ja minullakin oli vielä tuolloin tapana meikata. Olin tehnyt mallin töitäkin joten kai sitten olin nätti mutta miksi ihmeessä olisin A) varannut ajan B) odottanut kuukausikaupalla pääsyä C) valittanut masennusta jos minulle ei sitä olisi ollut. En miksikään!
Nykyään tekisin tuollaisesta ilmoituksen mutta nuorena en tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"oot niin hyvännäköinen ettei sulla voi olla mitään ongelmaa" Psykiatri minulle kun hain apua masennukseen.
Mullekin yks psykiatri vähätteli oireitani ja sai mut itkemään. Olin jo valmiiksi niin hajalla kun olla voi. Päällepäin ei tuo masennus tai ahdistus aina näy.
Kuuluisit suljetulle osastolle.
Sä kuuluisit käyttäytymiskurssille.
Vierailija kirjoitti:
On kysynyt painoa ja että olenko raskaana.
Niin? Täysin normaali kysymys.
Aikoinaan omaiseni sai syöpädiagnoosin, kun hän sitten vastaanotolla kysyi ennustetta elinajalle, oli lääkäri vastannut että "Ole huoleti, kyllä sinä tähän kuolet".
Eka gynekäynti, neitsyt vielä silloin.
Kyseessä oli päivystävä gynekologi , sattui olemaan iäkäs kärttyinen mieshenkilö joka jo sisään astuessani näytti työhönsä kyllästyneeltä.
Muutenkin olin jännittynyt ja tämä kireä tunnelma ei asiaa auttanut.
Tutkimuspöydälle päästyäni hän vain tiuskaisi että eihän tänne mahdu mitään, millä hän muka tutkisi minut.
Tuota , en tiennytkään että gynelle mentäessä pitäisi olla auki tietty senttimäärä..
Vierailija kirjoitti:
Luki kannasta ammattini ja alkoi kysellä töistäni. Ties mitä muuta siellä lukee, luulin laittaneeni estot.
Ja mitä varten se Kanta sitten on jollei lääkäriä??? Turhaan sinä yrität peitellä niitä mt-ongelmia ja psykooseja!
Vierailija kirjoitti:
On teillä läskeillä selitykset. Sydän sitä ja tätä😆🤣
Palstapsykolla on taas hauskaa muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys: miksi tämä v*ttuilu?
Vierailija kirjoitti:
Rouvan kannattaisi vähän laihduttaa niin se sydänkin jaksaisi paremmin... seuraavan 3 päivän aikana osastolla nesteenpoistajalla lähti reilut 10 kiloa ja paino putosi normaaliin. Oli paha sydämen vajaatoiminta joka aiheutti nestekertymää. Lääkäri kävi jossain vaiheessa katsomassa ja tuumasin, että eikös ollutkin nopea painonpudotus. Kaveri vähän kröhi ja mutisi.
Ihan pelkkää nestettä joo kaikki uskoo 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä kun et ole asiaa kokenut ja naureskelet vieressä. Taidat tarvita psykiatrista apua tuohon läskikompleksiisi.
Ja normipainoni on kyllä edelleen sydänsairaudenkin kanssa ihan suositellussa rajoissa ilman ylipainoa vaikka sitä hetkellisesti olikin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun syy on olla tässä ketjussa mukana? Kerropas omista lääkärikokemuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Korva oli kipeä, tuttu vastaanottosihteeri järkkäsi toiselle lääkärille "väliajan". Kipu vaati korvakäytävien huuhtelun ja antibioottikuurin. Ja tämä ystävällinen ensimmäinen lääkäri joutui etsimään uuden lääkärikeskuksen, jossa moittia asiakkaita. Sai niin paljon kuraa niskaan ja piti olla työterveyteen perehtynyt. Vittuilun ainakin siis osasi.
Mitä?
Olin viidennellä kuulla raskaana kun satutin polveni ja jouduin päivystykseen. En ehtinyt kissaa sanoa kun lääkäri alkoi vaahdota, että polvi kestää paremmin kun pudotan vähän painoa!
Vastasin hölmistyneenä että ai voiko raskaanakin laihduttaa ja lääkäri huudahti ettå oletko sinä raskaana?! Loppuajan oli melko vaisu ja lopulta poistuin keppien kanssa kotiin.
Minulla on vaiva joka ei nyt varsinaisesti haittaa elämää hengenvaarallisesti, mutta kyllästyin sen kanssa elämiseen ja aloin hoitaa asiaa kuntoon. Lääkäri jolle sain työterveydestä lähetteen oli vähän... Erikoinen. Ei uskonut että minulla on asiaan liittyviä oireita ja lopuksi vielä jankkasi että ei nuorilla ole tällaisia. Koko vastaanotto kesti ehkä vajaa 10min.
Pääsin kyllä toiselle lääkärille ja kävi muuten ilmi että tuo eka jolle pääsin oli vieläpä puhunut ihan omiaan mm. toipumisajoista, leikkauskriteereistä sun muista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi ketju johon te Prismassa paksuilla nilkoilla ostoskärryyn nojaten hitaasti eteenpäin lyllertävät akat olette kerääntyneet.
No paljonko maksaa nainen siinä X maassa? Nauroi lääkärimulkku ja irvisteli.
Vastasin: Jos olisi sellaisesta kysymys, se olisi minun ja naisen välinen asia!
Vierailija kirjoitti:
Ja läskihullu löysi ketjun.
Se elää muiden kärsimyksillä.
Kaikkitietävät kesäkandit täällä alapeukuttamassa.