Miksi äitejä aina mollataan
Viet lapsen hoitoon 10kk olet huono äiti, mutta auta armias jos viekin vasta kolme vuotiaana niin sitten vasta oletkin huono äiti. Alkanut ärsyttämään tämä nyt kun on saanut oman lapsen.
Kuulun näihin äiteihin jotka siis ovat lapsen kanssa kolme vuotta kotona, harrastetaan muskaria, ulkoillaan paljon, piirrellään ja maalaillaan, lorutellaan ja millon mitäkin, niin siltikin sanotaan että lapselle oppimisen kannalta paras paikka olisi hoidossa, en ymmärrä. Tai kun en kurkku suorana huuda lapselleni ni en kuulemma osaa pitää mitään kuria. Ja Vaikka itse kohdannut monenlaista äitiä en koskaan ole huonoa sanaa sanonut kenestäkään, vaikka mieli olisikin välillä tehnyt.
Onko muillakin samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Äitien kannattaisi miettiä miten itse kohtelee muita. Esimerkiksi tuo että minä haluan olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa niin minö en voi töihin mennö ja on muiden velvollisuus rahoittaa minun ja minun lapsen elämä kun minä en halua mennä töihin kun haluan minä haluan olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon. Todennäköisesti siihen päälle vielä se vittumainen ja ärsyttävä nuoren naisen itsekäs ja omahyväinen asenne niin soppa on valmis ja en yhtää ihmettele että sinua mollataan
Näetkö sen pahana, jos vanhempi haluaa olla lapsensa kanssa? Että voi olla sekopäätä porukkaa...
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten oikein odotit? Haloo, olet nainen! Mitä tahansa teetkin, niin aina on väärin, ei tarpeeksi hyvä ja ei lähellekään niin hyvä, mitä mies olis tehny. Haukutaanko isiä lastenhoitopäätöksistä?? Meneekö isät liian aikaisin/ myöhään töihin? Miksi mollata miehiä, kun on naisia, joita voi riepotella / hu oritella / arvostella??
Sen minäkin haluan nähdä että yksikään äiti antaa miehen tehdä tuommoisia päätöksiä jotka on noin isoja ja koskee suoraan hänen lapsen elämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavia tuollaiset miehet.
Nämä arvostelijat ovat kyllä 95% naisia, lieneekö sitten kateus vai mikä...
Patriarkaatista johtuu. Jokainen osallistuu siihen sukupuolesta riippumatta, jopa naiset sisäistävät nämä asenteet. Sitten sättivät toisiaan että miksi et ole sellainen täydellinen äiti mikä miesten mielestä edustaa täydellistä, esim. uhrautuvainen.
Miksi pelkäät miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Äitien kannattaisi miettiä miten itse kohtelee muita. Esimerkiksi tuo että minä haluan olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa niin minö en voi töihin mennö ja on muiden velvollisuus rahoittaa minun ja minun lapsen elämä kun minä en halua mennä töihin kun haluan minä haluan olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon. Todennäköisesti siihen päälle vielä se vittumainen ja ärsyttävä nuoren naisen itsekäs ja omahyväinen asenne niin soppa on valmis ja en yhtää ihmettele että sinua mollataan
Näetkö sen pahana, jos vanhempi haluaa olla lapsensa kanssa? Että voi olla sekopäätä porukkaa...
En näe sitä pahan jos sitä varten on säästänyt rahaa että sen kykenee tekemään mutra sen nöen suhteellisen oahana että ei olla säästetty senttiäkään ja velvoitetaan muut maksamaan koo aikuisen ja lapsen elämä ja kiitokseksi muut saa siittä haukkimisen ja valittamisen kun kaikki ei mene niin kuin äiti haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Patriarkaatista johtuu. Jokainen osallistuu siihen sukupuolesta riippumatta, jopa naiset sisäistävät nämä asenteet. Sitten sättivät toisiaan että miksi et ole sellainen täydellinen äiti mikä miesten mielestä edustaa täydellistä, esim. uhrautuvainen.
Heh, hyvä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe sitä pahan jos sitä varten on säästänyt rahaa että sen kykenee tekemään mutra sen nöen suhteellisen oahana että ei olla säästetty senttiäkään ja velvoitetaan muut maksamaan koo aikuisen ja lapsen elä ja kiitokseksi muut saa siittä haukkimisen ja valittamisen kun kaikki ei mene niin kuin äiti haluaa
Opettele kirjoittamaan pelle.
Sama yllätti itsenikin. Olin ennen lastensaantia ollut täysvaltainen ihminen ja muutenkin ihan kykenevä huolehtimaan asioistani ilman arvostelua ja opastusta.
Lapsen saatuansa nainen on vapaata riistaa arvostelulle ja lähtökohtaisesti ongelma yhteiskunnalle. Teki sitten niin tai näin. En ymmärrä.
Vastaus ap:n alkuperäiseen kysymykseen: miksi äitejä mollataan. Johtuisiko ihan kultturiperinnöstä ajalta, jolloin äidit oli kotona ja heidän työ oli lapset? Lastenhoito ja kasvatus oli ainoa asia, jossa olivat miehiä parempia (koska työelämässä eivät olleet) ja tässä aihepiirissä pääsivät pätemään ja olemaan mestari. Ihan vaan spekulaatiota, mutta mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan tuo vittumainen asenne ihan siitä, ettei kukaa jaksa montaa kertaa kuunnella arvostelua kaikesta mahdollisesta? Oma kuori on pakko kasvattaa ympärille, jos ympäristöstä tulee sietämätöntä painetta imetyksestä turvakaukalon malliin, ruokailutavoista vatsan toimiseen, nukkumiseen, päivärytmiin. Oma asenteesi tekee nuorista äideistä veemäisiä, ootko koskaan ajatellut?
Kyllä jokainen on vastuussa itse omasta asenteesta eikä siittä voi muita syyttää! Se että JOTKUT on mulkkuja sinua kohtaan ei todellakaan oikeuta sitä että sinä saat olla mulkku KAIKKIA kohtaan
Oletko kokeillut olevasi isä? Minulla toiminut ihan hyvin. Kukaan ei odota mitään minulta, koska olen "isä" .
Meillä on 1, 2, 5v lapset.
Olen huomannut että melkein jokaisella on mielipide siitä, mitä pitäisi tehdä, mikä on oikein ja mikä ei. Oli lapsia tai ei.
Jos orjallisesti noudattaisin esim simppeli sormiruokaryhmän ismejä, eläisivät lapset pelkällä tislatussa vedessä 14,52h uitetuilla okranjyvillä.
Yleensä jätän muiden mielipiteet omaan arvoonsa.
Minun lapset, minun päätös, minun vastuu.
M40
Tässä sen huomaa minkä takia äideistä ei pidetä. Kerroin suoraan mistä johtuu ilman naisten tyylistä kiertelyä ja kaartelua pienen mielistelyn kanssa niin heti nämä äidit alkoivat haukkumaan minua henkilönä. Ottaako se noin koville kun teidän omat huonot puolet sekä tavat ja tyylit ottaa esille?
Saman olen huomannut. Jopa oma isosiskoni, jonka kanssa olin tosi läheinen, alkoi vttuilla, kun sain lapsen. Milloin tein sitä ja tätä väärin, milloin en komentanut lasta tarpeeksi ym. Välit viileni tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut. Jopa oma isosiskoni, jonka kanssa olin tosi läheinen, alkoi vttuilla, kun sain lapsen. Milloin tein sitä ja tätä väärin, milloin en komentanut lasta tarpeeksi ym. Välit viileni tuon jälkeen.
Luulen tämän olevan jotain kateutta, katkeruutta ja/tai paremmuuden korostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäät miehiä?
Voi kätevästi uhriutua tarpeen vaatiessa ja käyttää sitä uhriutumista hyväkseen miestä vastaan
Vierailija kirjoitti:
Tässä sen huomaa minkä takia äideistä ei pidetä. Kerroin suoraan mistä johtuu ilman naisten tyylistä kiertelyä ja kaartelua pienen mielistelyn kanssa niin heti nämä äidit alkoivat haukkumaan minua henkilönä. Ottaako se noin koville kun teidän omat huonot puolet sekä tavat ja tyylit ottaa esille?
Jos olet tuo, joka haukkui äitejä siitä, että haluavat olla lastensa kanssa, niin eipä tuollaisen älykääpiön mielipiteillä ole mitään painoarvoa. Pelkkää kirjoitusvirhettä koko paskanjauhanta.
Luulen tämän olevan jotain kateutta, katkeruutta ja/tai paremmuuden korostamista.[/quote]
Mä luulen kanssa että jotain tämän tyyppistä on asian takana. Se että teet jotenkin eri tavalla koetaan arvosteluksi ja sitten "annetaan takaisin" tuutin täydeltä. Johtunee heikosta itsetunnosta.
Tämän tyyppiset keskustelut saa mut aina miettimään, että olenko sosiaalisesti täysin idiootti vai onko koko suku ja kaikki tapaamani ihmiset jotenkin erityisen ihania, koska kukaan ei koskaan arvostele negatiivisesti äitiyttäni, vaatteitani tai mitään muutakaan mistä täällä säännöllisesti valitetaan.
Kolmas vaihtoehto tietysti on, että ihmiset, jotka koko ajan tuntevat ihmisten arvostelevan tekojaan, jotenkin vahtaavat toisten sanomisia ja vain kokevat ne negatiivisena arvosteluna, vaikka toiset vain kertovat elämästään. Esimerkiksi kaveri kertoo imettäneensä lastaan niin kauan kuin lapsi halusi, jota toinen, jonka imetys ei onnistunut, sitten pitää kritiikkinä itseään kohtaan, vaikka kaveri vain kertoi omasta tilanteestaan ottamatta mitään kantaa toisen imetykseen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista naisista on äitejä. Jos joku ei tykkää äideistä, se kertoo enemmän hänestä kuin äideistä. Jos suurin osa suomalaisista naisista on ihmisiä josta sä et tykkää, sä taidat olla ihminen joka ei tykkää ihmisistä.
Johtuisikohan tuo vittumainen asenne ihan siitä, ettei kukaa jaksa montaa kertaa kuunnella arvostelua kaikesta mahdollisesta? Oma kuori on pakko kasvattaa ympärille, jos ympäristöstä tulee sietämätöntä painetta imetyksestä turvakaukalon malliin, ruokailutavoista vatsan toimiseen, nukkumiseen, päivärytmiin. Oma asenteesi tekee nuorista äideistä veemäisiä, ootko koskaan ajatellut?