Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitejä aina mollataan

Vierailija
10.07.2023 |

Viet lapsen hoitoon 10kk olet huono äiti, mutta auta armias jos viekin vasta kolme vuotiaana niin sitten vasta oletkin huono äiti. Alkanut ärsyttämään tämä nyt kun on saanut oman lapsen.
Kuulun näihin äiteihin jotka siis ovat lapsen kanssa kolme vuotta kotona, harrastetaan muskaria, ulkoillaan paljon, piirrellään ja maalaillaan, lorutellaan ja millon mitäkin, niin siltikin sanotaan että lapselle oppimisen kannalta paras paikka olisi hoidossa, en ymmärrä. Tai kun en kurkku suorana huuda lapselleni ni en kuulemma osaa pitää mitään kuria. Ja Vaikka itse kohdannut monenlaista äitiä en koskaan ole huonoa sanaa sanonut kenestäkään, vaikka mieli olisikin välillä tehnyt.
Onko muillakin samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia tuollaiset miehet.

Vierailija
2/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Jostain syystä miehen puolen suvun naiset on olleet hanakoita arvostelemaan nimenomaan negatiivisesti. Kaikki alkoi jo raskausaikana. Minä en tosiaan jaksa välittää ja sanon ihan suoraan, että me toimimme näin. Mutta juuri tuota, että tee niin tai näin, niin aina on väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa äityyteen. Mitä tahansa teetkin, on se väärin, ja lapsesi pitäisi huostata ja otsaasi polttomerkitä huonon äidin merkki. 👍

T: äiti jota syyllistettiin siitäkin etten rintaruokinnut koska leikkauksesta johtuen minulla ei ole rintoja joilla ruokkia

Vierailija
4/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä arvostelijat ovat kyllä 95% naisia, lieneekö sitten kateus vai mikä...

Vierailija
5/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten oikein odotit? Haloo, olet nainen! Mitä tahansa teetkin, niin aina on väärin, ei tarpeeksi hyvä ja ei lähellekään niin hyvä, mitä mies olis tehny. Haukutaanko isiä lastenhoitopäätöksistä?? Meneekö isät liian aikaisin/ myöhään töihin? Miksi mollata miehiä, kun on naisia, joita voi riepotella / hu oritella / arvostella??

Vierailija
6/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa äityyteen. Mitä tahansa teetkin, on se väärin, ja lapsesi pitäisi huostata ja otsaasi polttomerkitä huonon äidin merkki. 👍

T: äiti jota syyllistettiin siitäkin etten rintaruokinnut koska leikkauksesta johtuen minulla ei ole rintoja joilla ruokkia

Ei herranjumala sentään, siiis kyllä on todella idiootti ihminen se kuka on sinua rintaruokinta asiasta moittinut.

Vierailija
7/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjumala sentään, siiis kyllä on todella idiootti ihminen se kuka on sinua rintaruokinta asiasta moittinut.

Öö Synnytyssairaalan henkilökunta? Anoppi? Av-palsta? Mitä näitä nyt on. Haukut tuli siis siinä vaiheessa kun tilanne oli jo selitetty. :D

Vierailija
8/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä selväksi ettei teidän asioihin puututa ja mielipidettä ei tarvita.

Älä vaan rupea samanlaiseksi.

Hyvin vähän kannattaa kertoa lapsista ja omista ratkaisuista.

Omani ovat jo täysikäisiä.

Vierailija
9/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patriarkaatista johtuu. Jokainen osallistuu siihen sukupuolesta riippumatta, jopa naiset sisäistävät nämä asenteet. Sitten sättivät toisiaan että miksi et ole sellainen täydellinen äiti mikä miesten mielestä edustaa täydellistä, esim. uhrautuvainen.

Vierailija
10/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kun jättää lapset tekemättä. ei tarvi tuotakaan paskaa kokea ettei mitään osaa tehdä toisten mieliksi. 

itellä kun ei ole lapsia niin ei tulis mieleenkään antaa neuvoja miten minä tekisin jos olisin äiti. tehköön mun puolesta jokainen lapsenkasvatuksen niinkuin parhaaksi katsoo. 

minä kasvatan vaan kissaa ja se riittää mulle....siinäkin on tapeeksi tekemistä. 

Vierailija
11/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele viimeinkin olemaan välittämättä muiden ihmisten sanomisista ja mielipiteistä. Pääset elämässä paljon helpommalla.

Vierailija
12/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö Synnytyssairaalan henkilökunta? Anoppi? Av-palsta? Mitä näitä nyt on. Haukut tuli siis siinä vaiheessa kun tilanne oli jo selitetty. :D

Järkyttävää, itsellä myös huonoja kokemuksia synnytys osastolta. Minuakin syytettiin kun imetys ei onnistunut, olin nuori ensi kertaa äidiksi tullu, vaikea raskaus muutenki takana. Sektio oli lapsen perätilan vuoksi ja maito ei yksinkertaisesti vain noussut. Hirveet paineet tuli asiasta. Myös yksi ensimmäisiä kysymyksiä sukulaisilta, työkavereilta ym oli että onnistuuko imetys jne. Jäi silloin vähän pahamieli asiasta mutta nyt jo sinut sen kanssa. Hyvä ja terve lapsi kasvoi korvikkeellakin.

Vierailija
13/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on, valitettavasti. Ihan sama mitä teet. Siihen onneksi kehittyy kuori ajan myötä. Tai itselleni on. Ja kuten joku tuossa jo sanoikin, kannattaa kertoa mahdollisimman vähän lapsistaan ja ratkaisuistaan.

Vierailija
14/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole arvostellut ketään, eikä minua ole arvosteltu. Kannattaa valita sellaiseksi, jossa ei omia valintoja koko ajan kommentoida.

Vierailija
15/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton, mutta omaan silmääni on pistänyt se kuinka yksinhuoltajaäitejä syyllistetään siitä, että isä on syystä tai toisesta jättänyt oman vastuunsa kantamatta. Miksi kuraa niskaansa se vanhempi joka on jäänyt kantamaan sen vastuun? Tätä minun on hyvin vaikea käsittää.

Vierailija
16/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Äitien kannattaisi miettiä miten itse kohtelee muita. Esimerkiksi tuo että minä haluan olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa niin minö en voi töihin mennö ja on muiden velvollisuus rahoittaa minun ja minun lapsen elämä kun minä en halua mennä töihin kun haluan minä haluan olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon. Todennäköisesti siihen päälle vielä se vittumainen ja ärsyttävä nuoren naisen itsekäs ja omahyväinen asenne niin soppa on valmis ja en yhtää ihmettele että sinua mollataan

Vierailija
17/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nuo ap:n mainitsemat asiat saa nuoria naisia lykkäämään lastentekoa, tai ainakin omaani. Olo on kuin olisi jatkuvasti luupin alla ja milloin vain kuka tahansa voi tulla närpöttämään mistä tahansa asiasta. Ja ihmiset vielä kuvittelevat heillä olevan oikeus puuttua toisten asioihin "koska lapsella ei ole puolustajaa ja on vanhempiensa armoilla".

Vierailija
18/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Äitien kannattaisi miettiä miten itse kohtelee muita. Esimerkiksi tuo että minä haluan olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa niin minö en voi töihin mennö ja on muiden velvollisuus rahoittaa minun ja minun lapsen elämä kun minä en halua mennä töihin kun haluan minä haluan olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon. Todennäköisesti siihen päälle vielä se vittumainen ja ärsyttävä nuoren naisen itsekäs ja omahyväinen asenne niin soppa on valmis ja en yhtää ihmettele että sinua mollataan

Olet sinäkin aika vittumainen. Jotain vikaa päässä?

Vierailija
19/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suureen ääneen arvostelijat ovat oman kokemukseni mukaan aina olleet naisia. Nainen on naiselle susi.

Kun omat kaksoset syntyivät, olin niin äitiyden kuplassa, etten heti tajunnut sitä selän takana puhumista ja järkyttävää arvostelua, jota sain osakseni. Vasta jälkeenpäin havahduin ilkeisiin sivulauseisiin, latistamiseen ja suoraan p**kan puhumiseen. Mieheni pyysi minua olla välittämättä ja keskittyä vain olennaiseen.

Pahinta oli oman sisareni ilkeä heitto, että meidän olisi parasta antaa pienet kaksoset adoptioon, koska se tulee joka tapauksessa olemaan väistämätöntä. Se sisarussuhde katkesi siihen paikkaan, eikä ole uutta luottamussuhdetta syntynyt.

Täysin aiheeonta sontaa. Olen tietoisesti pitänyt etäisyyttä ilkeisiin ja myrkyllisiin ihmisiin. Mieheni pitää edelleen satunnaisesti yhteyttä omiin sisariinsa. Minä en.

Nykyään kaksoseni ovat terveitä ja tasapainoisia aikuisia (28v), jotka ovat opiskelleet, hankkineet kumppanit, kodit ja elävät onnellista elämää eteenpäin. Olemme viikoittain yhteydessä. Minulla on heihin ja heidän kumppaneihin hyvät välit.

Vierailija
20/43 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lapseton, mutta omaan silmääni on pistänyt se kuinka yksinhuoltajaäitejä syyllistetään siitä, että isä on syystä tai toisesta jättänyt oman vastuunsa kantamatta. Miksi kuraa niskaansa se vanhempi joka on jäänyt kantamaan sen vastuun? Tätä minun on hyvin vaikea käsittää.

Saattaahan joskus olla, että mies ei olisi lapsia halunnut, mutta nainen on hankkiutunut omasta tahdostaan raskaaksi. Ei aina näin, mutta osassa tapauksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi