Olantsapiini
Onko täällä kukaan lopettanut Olantsapiiniä. (5 mg)?
Kuinka kauan meni, että nukuitte edes jotenkin ilman Olantsapiiniä? Tällä viikolla ajattelin puolittaa Olantsapiini 5 mg tabletin.
Vertaistukea. 😔
Kommentit (50)
Älä vähennä liian nopeasti. Menee unet sekaisin ja voi tulla muutakin ongelmaa. Jos on tabletin puolittaja niin käytä sitä ahkerasti. Mitä hitaammin lasket annosta niin sitä paremmin aivot tottuu annoksen laskuun . Liian nopea vähennys on yleisin virhe
Janita rinnalle alkuun melatoniini
Valvonkohan kuukauden vai enemmän?
Mihin sulle määrätty? Vaikeaan unettomuuteen vai skitsofreniaan?
Älä ilman lääkärin konsultaatiota itse lopettele!
Vierailija kirjoitti:
Älä vähennä liian nopeasti. Menee unet sekaisin ja voi tulla muutakin ongelmaa. Jos on tabletin puolittaja niin käytä sitä ahkerasti. Mitä hitaammin lasket annosta niin sitä paremmin aivot tottuu annoksen laskuun . Liian nopea vähennys on yleisin virhe
Onko 5 mg:sta noin 2,5 mg:aan ok pudotus? Kuinka pitkään kannattaisi ottaa 2,5 mg ennen kuin lopetan kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Mihin sulle määrätty? Vaikeaan unettomuuteen vai skitsofreniaan?
Älä ilman lääkärin konsultaatiota itse lopettele!
Vaikeaan unettomuuteen on määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Janita rinnalle alkuun melatoniini
Olen joskus kokeillut melatoniinia, mutta siitä ei ole ollut minulle juurikaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 5 mg:sta noin 2,5 mg:aan ok pudotus? Kuinka pitkään kannattaisi ottaa 2,5 mg ennen kuin lopetan kokonaan?
Juu. Puoleen vaan. 1kk riittää. Sitten nollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok.
Ota pienempää annosta 4-6vk sen jälkeen 1mg kuukauden ajan. Jos tulee oloja, oikase bentsolla, älä kasvata olan annostusta.
Arvostan sitä, että kysyt todelliselta kokemusasiantuntijalta, höpöhöpölääkärien sijaan.
T. Raaka-arska44
ainahan se on hyvä että yrittää elää ilman myrkkyjä. itse lopetin mieliala lääkkeen joka oli myös tarkoitettu unettomuuteen. hyvin on nukuttanut....tais olla vaan tapa ottaa iltaisin se lääke.
nyt kun vielä pääsen piikki mielialalääkkeestä eroon. elokuussa on lääkärin etäyhteys ja siinä sovitaan jatkosta. neljä vuotta olen juossut ottamassa piikin mielialalääkkeeksi, enkä itse ole huomannut mitään eroa....tosin niitä itkukausia ei ole ollut mutta johan minulla on suruajastakin sopivasti kulunut aikaa, joten en senkään piikkiin enää itke. sain jo puolitettua tuon piikin lääkeannoksen ja en ole huomannut mitään uutta tai parempaa elämässä. joutaa mun puolesta koko lääke pois, mutta lääkäri sen päättää. odotan innokkaasti lääkärin etätapaamista niin jos tuo piikki lopetetaan, niin loppuu myös tuo juokseminen joka kuukausi hoitajan piikitettävänä. on aika ärsyttävää juosta tuolla terkkarilla ja siellä on ryhmässä oikeesti höpelöitä, jotka vetää vaikka mitä lääkettä ja siihen mielialapiikit vielä persuksiin. ei ole kiva nähdä näitä höppänöitä kerran kuussa. en edes tajua miksi pitää olla joku yhteispiikitysaika jossa pitää sitten jonottaa puoli päivää ennenkuin saa piikin. kaikkea ne keksii että hullutkin saa nähdä toisiaan.
En tiedä, miksi pelkään lääkkeen lopetuksesta seuraavaa unettomuutta, sillä valvon lääkettä käyttäessäkin helposti nelisen vuorokautta.
Muistan kun tuo tuli ja sitä hehkutettiin ihmelääkkeenä laihdutukseen nyt alettu puhumaan haitoistakin. Hyvä tämä.
Olen syönyt olantsapiinia pienellä annoksella kymmenen vuotta. Olen kaksi kertaa yrittänyt lopettaa, huonoin seurauksin. Eka kerta johti osastolle parin viikon jälkeen. Toisella kerralla aloitin uudelleen, kun huomasin, että pakka hajoaa justiinsa. En varmaan pääse siitä ikinä eroon.
Onko Mirtatsapin tai vaikkapa Triptyl kokeiltu?
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt olantsapiinia pienellä annoksella kymmenen vuotta. Olen kaksi kertaa yrittänyt lopettaa, huonoin seurauksin. Eka kerta johti osastolle parin viikon jälkeen. Toisella kerralla aloitin uudelleen, kun huomasin, että pakka hajoaa justiinsa. En varmaan pääse siitä ikinä eroon.
Oliko sulla Olantsapiini mihin tarkoitukseen? Vähän samaa pelkään minäkin.
Silti yritän parhaani mukaan lopettaa Olantsapiinin, sillä siitä ei ole enää juurikaan apua unettomuuteen, tuntuu kuin pastillin söisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko Mirtatsapin tai vaikkapa Triptyl kokeiltu?
Mirtatsapiinia olen kokeillut aiemmin, mutta se ei auttanut minua kuin muutaman vuorokauden. Triptylistä en ole kuullut aiemmin.
Eikö ketään?