Puolison exä ei halua minun osallistuvan lasten juhliin.
Mieheni taas haluaa minut mukaansa. Kuka on oikeassa? Miten toimia?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten etu ei ole aikuisten reviiritappelut. Olin juuri rippijuhlissa, johon osallistui lapsen vanhempien lisäksi vanhempien uudet puolisot, jotka myös olivat osallistuneet juhlien järjestelyihin. Juhlissa oli hyvä ja positiivinen tunnelma.
Minä olin viikko sitten juhlassa, jossa homma meni toisinpäin eli äiti oli järjestänyt kaiken ja sitten isä ilmestyi uuden tyttiksen ja tämän 4 lapsen kanssa paikalle ryhtyen isännöimään. Exästään hän teki kahvinkaatajan, tyttis sai emännöidä ja ottaa kehut juhlista. Jäi ikävä maku koko juhlasta ja rippilapsi totesi, ettei halua nähdä isää enää koskaan.
Eikö vieraat nähneet, että lapsen äiti oli se järjestäjä? Miksi tyttistä kiittivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni aina hyvin sivistyneeksi ihmiseksi kun luen näitä exien katkeria kommentteja.
Se on kyllä kumma, että katkerat exät järjestävät ja usein maksavatkin ne yhteisten lasten juhlat. Ne nyksien puolisot kieltäytyvät osallistumasta esim. juhlatilan vuokraan, koska kyllähän ne juhlat voi vähemmäkin rahanmenolla järjestää ihan omassa kodissa ilman pitopalvelua.
Eikä niitä nyksien puolisoita näe myöskään valmisteluissa, ruoanlaitossa eikä leipomisessa puhumattakaan, että jäisivät tiskaamaan.Silti heillä on oikeus päättää, keitä he lapsensa juhliin kutsuu. Oikein vielä lapselta kysytään, että onko ok, jos tyttis juhliin tulee. Lapsi tietenkin vastaa ok, koska pelkää, että muuten se nyksän puoliso eli oma isä ei tule.
Jälkikäteen/juhlissa tulee toki asiaankuuluvaa palautetta (lue haukkumista) tarjoiluista yms. Taaskaan ei se katkera exä mitään osannut tehdä!
En ole katkera ex. Olen vain elämää nähnyt. Äidit hoitavat lasten asiat ennen ja jälkeen eron. Miesten rooli on useissa tapauksissa valitettavan pieni. On ymmärrettävää, että juhlien järjestäjä haluaa juhliinsa vain sellaisia ihmisiä, jotka eivät pahoita hänen mieltään. Lapsen isää on siedettävä, mutta ei hänen tuoretta kumppaniaan. Järjestäköön tämäkin mies lapselleen aivan ihanat juhlat, jossa on hänen kutsumat vieraat.
Ehkä sinun lähipiirissäsi on tuo tilanne, mutta älä nyt yleistä koskemaan kaikkia miehiä. Myös lastensa elämään aktiivisesti osallistuvia miehiä on.
-ohis
En ole se jolle vastasit, mutta tässä juhlatilanteessahan tuo ap:n poikaystävä ei toimi aktiivisesti muuten kuin kiusaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni aina hyvin sivistyneeksi ihmiseksi kun luen näitä exien katkeria kommentteja.
Se on kyllä kumma, että katkerat exät järjestävät ja usein maksavatkin ne yhteisten lasten juhlat. Ne nyksien puolisot kieltäytyvät osallistumasta esim. juhlatilan vuokraan, koska kyllähän ne juhlat voi vähemmäkin rahanmenolla järjestää ihan omassa kodissa ilman pitopalvelua.
Eikä niitä nyksien puolisoita näe myöskään valmisteluissa, ruoanlaitossa eikä leipomisessa puhumattakaan, että jäisivät tiskaamaan.Silti heillä on oikeus päättää, keitä he lapsensa juhliin kutsuu. Oikein vielä lapselta kysytään, että onko ok, jos tyttis juhliin tulee. Lapsi tietenkin vastaa ok, koska pelkää, että muuten se nyksän puoliso eli oma isä ei tule.
Jälkikäteen/juhlissa tulee toki asiaankuuluvaa palautetta (lue haukkumista) tarjoiluista yms. Taaskaan ei se katkera exä mitään osannut tehdä!
En ole katkera ex. Olen vain elämää nähnyt. Äidit hoitavat lasten asiat ennen ja jälkeen eron. Miesten rooli on useissa tapauksissa valitettavan pieni. On ymmärrettävää, että juhlien järjestäjä haluaa juhliinsa vain sellaisia ihmisiä, jotka eivät pahoita hänen mieltään. Lapsen isää on siedettävä, mutta ei hänen tuoretta kumppaniaan. Järjestäköön tämäkin mies lapselleen aivan ihanat juhlat, jossa on hänen kutsumat vieraat.
Ehkä sinun lähipiirissäsi on tuo tilanne, mutta älä nyt yleistä koskemaan kaikkia miehiä. Myös lastensa elämään aktiivisesti osallistuvia miehiä on.
-ohisEn ole se jolle vastasit, mutta tässä juhlatilanteessahan tuo ap:n poikaystävä ei toimi aktiivisesti muuten kuin kiusaamalla.
Minun käy sääliksi lapsia, jotka joutuvat näihin riitoihon välikädeksi. Äitini vihasi isäni sukua. Äidin persoonallisuushäiriö pyöriitti näitä sukujuhlia, niin että aina sai jännittää miten asiat sujuvat. Se on ja oli väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap
Eikös lapsi saa itse päättää vieraat kun on noin vanha jo?
Tottakai saa, jos maksaa juhlat omassa kodissaan. Silloin saa kutsua äidin, äidin rakastajan ja rakastajattaren, äidin viime yön hoidon ja äidin poikaystävän, jonka on tavannut pari kertaa.
Saa myös kutsua isän ja tämän tyttiksen.
Miksi lapsen pitää maksaa juhlat omassa kodissaan ennen kuin saa päättää omien juhliensa vieraista? En ymmärrä tätä ollenkaan. Ainakin minun lapseni päättää omien rippijuhliensa vieraslistan vaikka ei voikaan juhlista rahallisesti ollakaan vastuussa. Hänen juhlansahan ne silti ovat.
Annoin teinieni lukea ketjun.
Heidän mielestään lapsen isä vain haluaa näyttää lapsen äidille, että mullapa on tyttöystävä. Harvempi ( toinen sanoi ei kukaan) halua rippijuhliinsa äidin tai isän uutta seurustelukumppania, jonka on nähnyt vaan muutaman kerran.
Tuli pitkä selostus kavereista, jotka sanoo etävanhemmilleen vaikka mitä, jotta nämä tapaavat lasta. Heidän mielestä lapsi on sanonut ok, jotta lapsi olisi varma, että isä tulee juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Kyllä, näitä on ja he järjestävät lapselleen rippijuhlat olettamatta, että exä kantaa kaiken vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten etu ei ole aikuisten reviiritappelut. Olin juuri rippijuhlissa, johon osallistui lapsen vanhempien lisäksi vanhempien uudet puolisot, jotka myös olivat osallistuneet juhlien järjestelyihin. Juhlissa oli hyvä ja positiivinen tunnelma.
Minä olin viikko sitten juhlassa, jossa homma meni toisinpäin eli äiti oli järjestänyt kaiken ja sitten isä ilmestyi uuden tyttiksen ja tämän 4 lapsen kanssa paikalle ryhtyen isännöimään. Exästään hän teki kahvinkaatajan, tyttis sai emännöidä ja ottaa kehut juhlista. Jäi ikävä maku koko juhlasta ja rippilapsi totesi, ettei halua nähdä isää enää koskaan.
Eikö vieraat nähneet, että lapsen äiti oli se järjestäjä? Miksi tyttistä kiittivät?
Kyllä ne kiittivät sitä varsinaista juhlien järjestäjää, mutta tyttis osasi niin kivasti sanoa, että "eikö me järjestettykin Kaisalle ihanat juhlat" eli hän antoi ymmärtää, että oli kovasti osallistunut.
Lapsen etua ajatellen en tekisi asiasta numeroa. Jäisin suosiolla pois. Lapselle selittäisin asian nätisti.
Turhaa lähteä näistä asioista tappelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap
Kannattaa mennä. Mikään ei ole muille niin voimaannuttavaa kuin kääntää sinulle selkänsä. Siellä muisteltaisiin kuultesi rippilapsen lapsuutta ja vanhempien rakkautta oikein kunnolla ja saisit kokea, millaista on olla kahdesta suvusta täysin ulkopuolinen. Ei pelkästään se exä osoittaisi paikkaasi, saman tekisi koko exän suku ja mahdollisesti aika moni lapsen isänkin puolelta. Että eikö tuo tajua, että ei ole tervetullut perhejuhlaan.
Mutta kokeile ihmeessä, sen jälkeen voit tulla itkemään, miten väärin esimerkiksi kummit sinua kohtelivat muistellessaan rippilapsen vanhempien ensitapaamista tms.
Ei kai kukaan normaali noin käyttäydy? Itse olisin vastaavassa tilanteessa ainakin tyytyväinen, että tulisi ajoissa esiin jos miehen kaverit ja sukulaiset on lapsellisia m*lkkuja - eiköhän se kerro miehestäkin jotain. Ainakin siinä tapauksessa, jos on niin tyhmä ettei tajua tai niin lapanen ettei välitä.
Jos omat sukulaiseni plus lasteni kummit - siskoni ja kaksi parasta kaveriani - alkaisivat huvikseen. passiivis-aggressiivisesti nälviä kumppaniani, niin kyllä aika äkkiä tulisi sanottua suorat sanat ja lopetettua sellainen sirkus hyvin lyhyeen. Tosin en hetkeäkään kuvittele kenenkään heistä toimivan noin.
Mun ex:sä tuli kokoo mun uuden vuoteen.Sen siloinen sussu istu autossa ,Kun nitä uusia pitoja en suostunut tapaa.Ensi ajoivat Helsingin lähiöön 2h. Sussu tietoinen kotiini ei asiaa.Istu autossa ainkin 2h. Kun eksä kokosi vuoteeni ja juotin kahvit rauhassa.Meidän yheinen aikuinen lapsi oli käymässä luonani ,jotta näkee rauhassa iskan.Ilman sitä sussua.
Minun mielestäni niitä uusia seurustelukumppaneita ei pitäisi lapsillekaan esitellä kuin vasta siinä vaiheessa, kun seurustelu on vakavaa. Ei missään tapauksessa alle vuodessa.
Ja mihinkään perhejuhliin ei noita eilen-tavattuja todellakaan ole soveliasta raahata. Varsinkaan lapsen juhlaan. Johonkin pikkuserkun häihin voi viedä sitten sen edellisen illan löydön, se ei ole ihan näin paha!
Vierailija kirjoitti:
EEEEIII! Älä mene. Ihan älytöntä.
Noilla spekseillä mietin, miten edes harkitset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä. Mikään ei ole muille niin voimaannuttavaa kuin kääntää sinulle selkänsä. Siellä muisteltaisiin kuultesi rippilapsen lapsuutta ja vanhempien rakkautta oikein kunnolla ja saisit kokea, millaista on olla kahdesta suvusta täysin ulkopuolinen. Ei pelkästään se exä osoittaisi paikkaasi, saman tekisi koko exän suku ja mahdollisesti aika moni lapsen isänkin puolelta. Että eikö tuo tajua, että ei ole tervetullut perhejuhlaan.
Mutta kokeile ihmeessä, sen jälkeen voit tulla itkemään, miten väärin esimerkiksi kummit sinua kohtelivat muistellessaan rippilapsen vanhempien ensitapaamista tms.
Ei kai kukaan normaali noin käyttäydy? Itse olisin vastaavassa tilanteessa ainakin tyytyväinen, että tulisi ajoissa esiin jos miehen kaverit ja sukulaiset on lapsellisia m*lkkuja - eiköhän se kerro miehestäkin jotain. Ainakin siinä tapauksessa, jos on niin tyhmä ettei tajua tai niin lapanen ettei välitä.
Jos omat sukulaiseni plus lasteni kummit - siskoni ja kaksi parasta kaveriani - alkaisivat huvikseen. passiivis-aggressiivisesti nälviä kumppaniani, niin kyllä aika äkkiä tulisi sanottua suorat sanat ja lopetettua sellainen sirkus hyvin lyhyeen. Tosin en hetkeäkään kuvittele kenenkään heistä toimivan noin.
Tuskin miehen kaverit ja sukulaiset kovin laajasti ovat miehen exän järjestämissä rippijuhlissa, eiköhän tuolla ole pääosin exän sukulaisia ja sen lisäksi miehen suvista isovanhemmat ja mahdolliset kummit. Ei ainakaan minua kiinnostaisi isoäitinä pätkääkään rupatella mukavia tyttäreni exän kanssa, joka tuo tyttäreni kotiin täysin tuntemattoman tyypin, jolle pitää olla mukava siksi, että hän saa hyvän kuvan tuosta ex-vävystä.
Mitä ajattelisit tilanteesta, jossa kumppanisi exän sisko muistuttaisi mieliin, miten kumppanisi jätti perheensä ja yritti erossa ohittaa avioehdon ilmoittamalla, että jos ei saa enempää rahaa niin jättää elarit maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran tilanne on tulehtunut, niin miksi isä ei järjestä omia juhlia?
Tää on ehkä typerintä mitä voi olla. Kahdet juhlat, kun aikuiset ei osaa käyttäytyä? :D
Kirkkokin tietenkin varataan omaan käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen nyksän pitäisi yhtään mitää maksaa niistä juhlista tai tehdä siellä yhtään mitään auttaakseen juhlien järjestämisessä? Sehän on vain vieras siellä juhlissa jos sinne on kutsuttu. Se on eri asia jos tämä nyksä on ollut lapsen elämässä ihan pienestä saakka. Ja lisäksi meillä ainakin puolisoni maksaa puolet kaikista kuluista mitkä meillä on ja näin ollen maksaa myös puolet minun lapseni rippujuhlista. Eipä exä tätä tiedä.
Tälle nyxälle voi tehdä kuin entiselle ministerille eli sorry, kutsu ei ole enää voimassa ja sitten käännytetään ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex:sä tuli kokoo mun uuden vuoteen.Sen siloinen sussu istu autossa ,Kun nitä uusia pitoja en suostunut tapaa.Ensi ajoivat Helsingin lähiöön 2h. Sussu tietoinen kotiini ei asiaa.Istu autossa ainkin 2h. Kun eksä kokosi vuoteeni ja juotin kahvit rauhassa.Meidän yheinen aikuinen lapsi oli käymässä luonani ,jotta näkee rauhassa iskan.Ilman sitä sussua.
Tässä tapauksessa on hyvä esimerkki siitä, että tapauksessa on kolme idioottia ja suurin niistä olet sinä.
Minkä PUOLISOn?
Puoli vuotta sitten tavattu mies ei todellakaan ole mikään puoliso!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran tilanne on tulehtunut, niin miksi isä ei järjestä omia juhlia?
Tää on ehkä typerintä mitä voi olla. Kahdet juhlat, kun aikuiset ei osaa käyttäytyä? :D
Kirkkokin tietenkin varataan omaan käyttöön?
Pienetkin kirkot on sen verran suuria että siellä mahtuu istumaan eri paikoissa.
Kun järjestää omat juhlat omassa kodissa, saa kutsua ketä haluaa, tarjoilla mitä haluaa ja järjestää sellaisen ohjelman kuin haluaa.
Meillä tosin oli exät, uudet puolisot ja jopa exän ex-tyttöystävä lasten juhlissa. Ketään näistä ei juhlalapset olleet nähneet vain paria kertaa. Jokaiseen oli oma, lämmin suhde. Kukaan ei myöskään tuonut uutta seurustelukumppaniaan vain loukatakseen.
-ohis