Puolison exä ei halua minun osallistuvan lasten juhliin.
Mieheni taas haluaa minut mukaansa. Kuka on oikeassa? Miten toimia?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni niitä uusia seurustelukumppaneita ei pitäisi lapsillekaan esitellä kuin vasta siinä vaiheessa, kun seurustelu on vakavaa. Ei missään tapauksessa alle vuodessa.
Ja mihinkään perhejuhliin ei noita eilen-tavattuja todellakaan ole soveliasta raahata. Varsinkaan lapsen juhlaan. Johonkin pikkuserkun häihin voi viedä sitten sen edellisen illan löydön, se ei ole ihan näin paha!
Tätä ihmettelin minäkin. Jos on seurusteltu vain puoli vuotta, niin miksi ap on edes lapselle esitelty?
Kertoo kyllä ap:n poikaystävästä aika paljon. Lapsen etu ei ole tässä, kuten ei juhlasnpääsyvaatimuksessa, ensisijalla. Kyllä se on exän loukkaamisen yrittäminen.Me, kun tavattiin uuden puolison kanssa (nykyisin naimisissa) niin hän muutti välittömästi meille asumaan, kun vietettiin ensimmäinen yö yhdessä. Olisiko minun nyt sit palsta mammojen mukaan pitänyt laittaa lapset vaimolle asumaan pysyvästi vuodeksi? Lapset asui minun luonani arkisin ja viikonloput ex:n luona. Olitiin siis erottu vuosi aiemmin ennen, kuin tapasin nykyisen puolison ja lapset olivat 7 ja 6 vuotta silloin.
Kakaramaista käytöstä.
Se edellisen illan pano ei kuulu lapsiperheen kotiin.
En nyt tiedä kuka tässä on kakaramainen mutta se ei todellakaan ollut mikään edellisen illan pano. Todisteena siitä, että ollaan edelleen naimisissa ja oltu yhdessä 25 vuotta.
Jos en olisi tavannut nykyistä puolisoa niin veikkaisin, että lapset olisivat ensimmäisenä lähtenyt sijaiskotiin, et kyllä se nimenomaan kuuluu lapsikotiin, että löytää uuden puolison. Tääl nyt puhuu joku katkera eronnut ilmeisesti.
Aika tyhmästi muutenkin kutsua mikskään edellisen illan panoksi. Ketkäköhän käyttää juuri tuollaisia sanoja tai käyttäytyy noin?
Omat lapset sijaiskotiin, jos ei saa uutta naista?
Kuinka heikkoja ihmiset ovat? Tämä uusi nainenko ne lapset on sitten huoltanut?
Trolli sää oot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en mene miesystäväni lapsen rippijuhliin koska ne pidetään hänen äitinsä kotitalossa. Siis miesystäväni ex appivanhempoen luona. Lapsi toki pyysi minut sinne, mutta olen ajatellut että se ei taida olla kuitenkaan hyvä idea.
Olemme olleet yhdessä reilu 3v ja lapsen tunnen hyvin läheisesti. Silti en mene.
Jätän varmaan lahjankin antamatta?
Niin, voithan tehdä noinkin. Minä olisin tehnyt toisin: koska olette miesystävän kanssa olleet yhdessä 3 vuotta ja lapsi on läheinen, niin tuossa tapauksessa kysyisin lapsen äidiltä, että olisiko sopivaa osallistua, kun lapsikin kutsui. Ja että onko isovanhemmillekin ok? Lapsen äiti lienee tullut tutuksi tuossa kolmessa vuodessa, eikö niin?
Koska 3 vuotta ja läheinen suhde lapseen, lapsen itse esittämä kutsu on täysin eri asia kuin ap:lla puoli vuotta seurustelua, lapsen tavannut muutaman kerran ja lapsen ok, että tyttis tulee juhliin.Toki tuo kommentti lahjan antamatta jättämisestä ilmaisee, että halunnet vain ilkeillä. Jos olisit halunnut ilahduttaa lasta, niin lahjan silti antaisit.
Jaa, että olen ahne ex. Juu ehkä olenkin. Niinhän katkerat exät on aina. Mun lasten suosikkilahjat kaikista rahalahjoista, lahakorteista ja toivekoruista huolimatta - oli isoäidin kutomat villasukat ja kaulaliina.
Ihan vain huomioksi, että viesti ketjun aluksi kukaan ei tiennyt miten kauan ap oli tuntenut miehen ja silti oli ehdoton ei, että ei saa juhliin mennä.
Itse en vastannut ei, ennen kuin tuli tietoja. Lisäksi ap ei vieläkään ole vastannut siihen, että kuka ne juhlat järjestää!
Sinänsä on ihan järkevää olla menemättä juhliin, joissa ainakin toinen järjestäjistä tai maksajista ei sinua sinne tahdo eikä toivota tervetulleeksi.
Mielestäni tuo on aika lailla terveen ihmisen käytöstä.
Aikuisten pitäisi osata käyttäytyä aikuisten lailla ja lasten saada kivat juhlat joissa kaikki läheiset paikalla. Meillä on aina lasten juhliin mahtuneet molemmat vanhemmat uusine puolisoineen, iloisin mielin ollaan hyvässä sovussa juhlittu lapsia ja kaikkien sukulaiset tulleet hyvin toimeen keskenään. Toki vanhemmat ovat olleet fiksuja, mitään deittejä ei oltaisi juhliin tuotu, vaan vakiintuneet kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap
Puoli vuotta? Juu, todellakaan et mene.
Sitten kun olette tyyliin naimisissa, niin sitten asia on eri.
Terv. Uusperheellinen
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten pitäisi osata käyttäytyä aikuisten lailla ja lasten saada kivat juhlat joissa kaikki läheiset paikalla. Meillä on aina lasten juhliin mahtuneet molemmat vanhemmat uusine puolisoineen, iloisin mielin ollaan hyvässä sovussa juhlittu lapsia ja kaikkien sukulaiset tulleet hyvin toimeen keskenään. Toki vanhemmat ovat olleet fiksuja, mitään deittejä ei oltaisi juhliin tuotu, vaan vakiintuneet kumppanit.
Ja sinun mielestäsi UUSI PUOLISO on ihminen joka on tavannut sen lapsesi muutamia kertoja ja tavannut eksäsi puoli vuotta sitten?
Minusta ei todellakaan ole. Tuo on tuore ihmissuhde, jonka ei pitäisi näkyä lapsille vielä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni niitä uusia seurustelukumppaneita ei pitäisi lapsillekaan esitellä kuin vasta siinä vaiheessa, kun seurustelu on vakavaa. Ei missään tapauksessa alle vuodessa.
Ja mihinkään perhejuhliin ei noita eilen-tavattuja todellakaan ole soveliasta raahata. Varsinkaan lapsen juhlaan. Johonkin pikkuserkun häihin voi viedä sitten sen edellisen illan löydön, se ei ole ihan näin paha!
Tätä ihmettelin minäkin. Jos on seurusteltu vain puoli vuotta, niin miksi ap on edes lapselle esitelty?
Kertoo kyllä ap:n poikaystävästä aika paljon. Lapsen etu ei ole tässä, kuten ei juhlasnpääsyvaatimuksessa, ensisijalla. Kyllä se on exän loukkaamisen yrittäminen.Me, kun tavattiin uuden puolison kanssa (nykyisin naimisissa) niin hän muutti välittömästi meille asumaan, kun vietettiin ensimmäinen yö yhdessä. Olisiko minun nyt sit palsta mammojen mukaan pitänyt laittaa lapset vaimolle asumaan pysyvästi vuodeksi? Lapset asui minun luonani arkisin ja viikonloput ex:n luona. Olitiin siis erottu vuosi aiemmin ennen, kuin tapasin nykyisen puolison ja lapset olivat 7 ja 6 vuotta silloin.
Kakaramaista käytöstä.
En nyt tiedä kuka tässä on kakaramainen mutta se ei todellakaan ollut mikään edellisen illan pano. Todisteena siitä, että ollaan edelleen naimisissa ja oltu yhdessä 25 vuotta.
Jos en olisi tavannut nykyistä puolisoa niin veikkaisin, että lapset olisivat ensimmäisenä lähtenyt sijaiskotiin, et kyllä se nimenomaan kuuluu lapsikotiin, että löytää uuden puolison. Tääl nyt puhuu joku katkera eronnut ilmeisesti.
Aika tyhmästi muutenkin kutsua mikskään edellisen illan panoksi. Ketkäköhän käyttää juuri tuollaisia sanoja tai käyttäytyy noin?Omat lapset sijaiskotiin, jos ei saa uutta naista?
Trolli sää oot!
Perusäijä. Oikea alfauros!
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap
Et todellakaan mene jos juhlat on miehesi exän kotona, en suosittele muutoinkaan. Kiusallista. Sinnehän tulee nuoren äidin puoleista sukua ja heistä kukaan on tuskin kiinnostunut seurastasi.
Suhteenne on aika tuore, joten siksikään ei ole sopivaa että menisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakaramaista käytöstä.
Aika tyhmästi muutenkin kutsua mikskään edellisen illan panoksi. Ketkäköhän käyttää juuri tuollaisia sanoja tai käyttäytyy noin?Omat lapset sijaiskotiin, jos ei saa uutta naista?
Trolli sää oot!Perusäijä. Oikea alfauros!
Mua kiinnostaa, että kuka näiden lasten juhlat järjesti?
Niiden isä?
Äiti?
Isän uusi vaimo?
Äidin uusi mies?
Vaiko isän uusi vaimo ja äidin uusi mies yhdessä?
Kunhan muistaa ,ettei se oman puolison antama kuva ja selitykset eksästä aina ole totta vaikka rakastuneena niin haluaa uskoa.
Montakohan teitä ns puolisoja se eksä on jo kohdannut? Jos jokainen just matkaan tarttunut raahataan heti perhejuhliin.
Miksi ihmeessä vieras ä m m ä menisi kenenkään rippijuhliin. Juhlien järjestäjä kutsuu ne ihmiset, jotka haluaa paikalle. Sinua ei ole kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun mielestäsi UUSI PUOLISO on ihminen joka on tavannut sen lapsesi muutamia kertoja ja tavannut eksäsi puoli vuotta sitten?
Minusta ei todellakaan ole. Tuo on tuore ihmissuhde, jonka ei pitäisi näkyä lapsille vielä mitenkään.
No mainitsinkin tuossa vakiintuneet kumppanit. Kumpikaan vanhemmista ei olisi tuonut paikalle mitään uutta suhdetta jonka lapset olisi tavanneet muutamia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi voidaan juhlia ja tapailla ihan rennosti ja hyvillä mielin exät ja nyksät mukana molemmilta puolilta. Lapsillekin kivaa kun ei ole mitään jännitteitä. Ymmärrän kyllä, että erinäisistä syistä näin ei aina vaan kertakaikkiaan aina voi olla. Koen itseni onnekkaaksi ja rikkaaksi kun meillä on eksän kanssa hyvät kaverilliset välit.
Meillä taas ongelmia aiheuttaa äitini, joka ei haluaisi koskaan olla samassa tilassa isäni nykyisen kanssa. Ja erosta on siis yli 25 vuotta aikaa ja isäni naisystävällä ei ollut sen kanssa mitään osaa eikä arpaa. Isäni ja kumppaninsa ovat olleet yhdessä reilut 15 vuotta. Erityisen ärsyttäväksi tilanteessa tekee sen, että isäni naisystävä on oikeasti tosi hyvä tyyppi ja lapsenikin pitävät hänestä paljon. Kun yritän puhua tilanteesta äitini kanssa, hän vaan sanoo, että tottakai saan kutsua järjestämiini juhliini ketä haluan ja lisää sitten marttyrinomaisesti, että hän sitten vain istuu jonnekin kauemmaksi ja viestittää koko kehonkielellään miten ei voi sietää tuollaista mahdollista tilannetta. Käytänössä olen pakotettu valitsemaan äitini ja isäni kumppanin välillä. Ja tietenkin olen lojaali äidilleni. Mutta samalla harmittaa ihan vietävästi.
Inhoan draamaa. Voi kun ihmiset työstäisivät epävarmuuksiaan ja osaisivat tarpeen tullen niellä ylpeytensä ja olla vaikka vain pinnallisesti ystävällisiä toisilleen, niin etteivät muut joutuisi tekemään jäykkiä valintoja itselleen tärkeiden ihmisten väliltä.
Vaikuttaa, että äitisi oikeasti on katkera isällesi eikä siksi hyväksy uutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vieras ä m m ä menisi kenenkään rippijuhliin. Juhlien järjestäjä kutsuu ne ihmiset, jotka haluaa paikalle. Sinua ei ole kutsuttu.
Onpa fiksua tuo ämmittely. Toivottavasti juhlavieraissa ei olisi tuollaisia, on sitten juhlissa ketä tahansa exiä ja nyxiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavia vastauksia.
Täällä on aiemmin kyselty saako miehen uutta puolisoa kieltää osallistumasta juhliin, niin 99 % on sitä mieltå, että EI. ex-vaimo ja lasten äiti on kateellinen, menneissä möyrivä ÄM MÄ jos estää uuden tulemasta lasten äidin omaan kotiin. Ihan sama vaikka olisi entinen paras kaveri, joka selän takana ratsastanut miehellä.
Nyt kun uusi kysyy, niin 99% on sitä mieltä, että ei ole mitään asiaa osallistua.
Palstan naiset. 👌
Miten voi olla ymmärtämättä että täällä on eri päivinä eri ihmisiä kirjoittamassa eri mielipiteitä.
Palstan miehet 👌
Vierailija kirjoitti:
Olette olleet puoli vuotta yhdessä. Mies ei halua pahoittaa mieltäsi ja sanoo, että haluaa sinut juhliin. Tajuaahan se, että sinä olisit niin mielellään lähdössä. Koitapa kestää nyt se tunne, jonka miehesi ex-perhe sinussa aiheuttaa. Tuo perhe on ollut miehellesi todella tärkeä pitkään. Ja sinä et siihen kuulu, mitenkään.
Ja mies kuuluu siihen perheeseen aina, koska on se lapsi. Ap on täysin ulkopuolinen, ei kuulu perheeseen nyt eikä tulevaisuudessa. Turha sinne mennä, jätä ap koko mies rauhaan ja anna exänsä pitää hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavia vastauksia.
Täällä on aiemmin kyselty saako miehen uutta puolisoa kieltää osallistumasta juhliin, niin 99 % on sitä mieltå, että EI. ex-vaimo ja lasten äiti on kateellinen, menneissä möyrivä ÄM MÄ jos estää uuden tulemasta lasten äidin omaan kotiin. Ihan sama vaikka olisi entinen paras kaveri, joka selän takana ratsastanut miehellä.
Nyt kun uusi kysyy, niin 99% on sitä mieltä, että ei ole mitään asiaa osallistua.
Palstan naiset. 👌
äläpä liioittele. Minä olen ollut mukana monessa ketjussa, ja johdonmukaisesti kirjoittanut, että älä osallistu, ellei suhde ole vakiintunut ja pitkä. Enkä todellakaan ole ollut ainoa niissä ketjuissa.
Ei mies jonka on tuntenut häthätää kuusi kuukautta ole mikään puoliso eikä tuntemattoman lapsen juhliin ole mitään asiaa.
Siis mitä hittoa. Jos olet lapsen elämässä mukana muutenkin, niin aika törkeää olisi, ettet saisi osallistua juhliin. Toki jos et ole lapsen kanssa tekemisissä muutenkaan, niin sitten voit olla juhlista pois.
Sanoivat minulle ja isälleen. Ei kai ne nyt niin huonokäytöksisiä ole, että rupeaisivat lahjoja arvostelemaan julkisesti. Kaikkia toki kiittivät samalla lailla.
Ja näkeehän sen käytöksestä: ne sukat ja kaulahuivi pitää olla mukana paikassa kuin paikassa.