Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison exä ei halua minun osallistuvan lasten juhliin.

Vierailija
09.07.2023 |

Mieheni taas haluaa minut mukaansa. Kuka on oikeassa? Miten toimia?

Kommentit (150)

Vierailija
41/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap

Jättäisin juhlat väliin. Mies voi esitellä sinut suvulle/ystäville muillekin. Juhlat on lapsen juhlat, niin miksi turhaa aiheuttaa kitkaa juhliin. Kuka siitä hyötyy? Ei kukaan.

Vierailija
42/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko mies järjestää lapsen rippijuhlat? Ex-vaimon kotona ne juhlat on. Ap ei kehtaa edes sanoa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä on kyseessä se, että mitä

Lapset

Lasten äiti

Lasten äidin sukulaiset ( mies on voinut loukata näitä tavalla, jota et tiedä.)

Mies

Miehen puolisi

haluaa.

Se ei kuitenkaan ole kaikki. Tärkeintä olisi että lapsella olisi mukavat juhlat. Jos ap:n mukanaolo loukkaa, vaikka turhaankin, Lasten äitiä tai tämän sukulaisia, niin rakkaudellista ja hienotunteista olisi jäädä pois. Jos ap:n mies ei osaa osoittaa hienotunteisuutta lastensa äitiä kohtaan edes lasten juhlien tähden, niin kertoo miehestä aika paljon.

Hmm, ensin sanot että tärkeintä olisi mukavat juhlat lapselle. Sitten kuitenkin oletkin huolissasi lapsen tunteiden sijaan lapsen äidin ja tämän sukulaisten loukkaantumisista. Ei kai monikaan pieni lapsi niistä ole perillä eikä välitä, joten eikö kaikkein rakkaudellisinta olisi, että kaikki aikuiset laittaisivat omat loukkaantumisensa sivuun hetkeksi eivätkä kostaisi niitä lapselle estäen jonkun lapselle tärkeän henkilön pääsyn juhliin kokonaan.

Tuntemani lapset eivät ole tyhmiä tunteettomia otuksia. He kyllä ovat tietoisia siitä, että joku on toista loukannut, vaikka ei tietäisi koska ja missä. Ja vaikka kaikki pyrkisivät tulemaan toimeen keskenään.

Ja juu meidän juhlissa on ollut exät, exien uudet puolisot jne. Kaikkialla ja kaikissa tilanteissa se ei ole oikea vaihtoehto. Rakkaudellinen ihminen osaa väistyä.

Lapset ovat fiksuja ja siksi heille ei kannatakaan opettaa, että loukkaantujien välttely ja piilossa kyräily on aikuisten tapa kohdata toisiaan. Kannattaa opettaa, että vaikka joku olisi loukannut jotakuta, samassa tilassa voidaan silti aina olla ja käyttäytyä normaalisti etenkin molemmille rakkaan lapsen takia. 

Varsinkin samassa tilassa, jos sinua on kohdeltu väkivalloin. Koska kyllähän se on aina aikuisen merkki, että antaa toisten kävellä yli.

Isän tyttöystävä, jonka on nähnyt muutaman kerran, ei tuo mitään lisäiloa juhliin.

Vierailija
44/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset

Lasten äiti

Mies

Miehen puolisi

haluaa.

Se ei kuitenkaan ole kaikki. Tärkeintä olisi että lapsella olisi mukavat juhlat. Jos ap:n mukanaolo loukkaa, vaikka turhaankin, Lasten äitiä tai tämän sukulaisia, niin rakkaudellista ja hienotunteista olisi jäädä pois. Jos ap:n mies ei osaa osoittaa hienotunteisuutta lastensa äitiä kohtaan edes lasten juhlien tähden, niin kertoo miehestä aika paljon.

Hmm, ensin sanot että tärkeintä olisi mukavat juhlat lapselle. Sitten kuitenkin oletkin huolissasi lapsen tunteiden sijaan lapsen äidin ja tämän sukulaisten loukkaantumisista. Ei kai monikaan pieni lapsi niistä ole perillä eikä välitä, joten eikö kaikkein rakkaudellisinta olisi, että kaikki aikuiset laittaisivat omat loukkaantumisensa sivuun hetkeksi eivätkä kostaisi niitä lapselle estäen jonkun lapselle tärkeän henkilön pääsyn juhliin kokonaan.

Kiinnitin huomiota samaan. Ikään kuin aikuiset olisivat pakotettuja käyttäytymään huonosti ja pilaamaan lapsen juhlat jos siellä on heille epämieluisa ihminen paikalla. Tämä ei kuitenkaan ole totta. Aikuinen ihminen voi myös päättää käyttäytyä hyvin vaikka paikalla olisikin joku josta ei pidä. Etenkin tällaisessa tilanteessa jossa se lapsi on tärkein. Mielestäni on jopa tekopyhää sanoa että tärkeintä on lapsi ja sen takia jonkun aikuisen pitäisi jäädä pois jotta muut aikuiset eivät loukkaantuisi. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Tuskin rippilapsi edes huomaa, että äidin suku ei puhu mitään isän paikalletuomalle tuntemattomalle. Lapsellekin voi olla ikävä yllätys huomata, että isä käyttää lapsensa juhlaa suhteen julkistamiseen eli valokeila siirtyy rippilapsesta isään, jolla on mukana näyttelyesine.

Vierailija
45/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin pois jo siksi, ettei mies paljastuisi täysin moukaksi. Johan sitä jo oma äiti häpeisi.

Joku muutaman kerran nähty tyttis sukujuhlaan.

15-vuotiaalta teinille sopisi joo, mutta ei erolapsen isälle.

Vierailija
46/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko mies järjestää lapsen rippijuhlat? Ex-vaimon kotona ne juhlat on. Ap ei kehtaa edes sanoa sitä.

Isän uusi tyttöystävä saa järjestää miehensä lasten juhlia jatkossa myös heille. ;=)

Vierailija
47/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun veljellä on aina matkassa joku randomnainen, elämän suuri rakkaus. Sedät nauraakin, että millaisen tytön se Ville tällä kertaa on ottanut mukaan. Samaa ei koskaan ole nähty kahdesti. Äitienpäivänä voi tuoda mummolaan Marian ja pari viikkoa myöhemmin serkkupojan yo-juhlissa kainalossa on Johanna.

Eihän se niiden tyttöjen vika ole että veljelläsi on löyhä moraali. 

Miksi tuolla veljellä olisi löyhä moraali? Jos nainen on muutaman viikon seurustelun jälkeen valmis lähtemään sukujuhliin, niin kivaahan se suvulle on arvuutella, onko tällä kertaa matkassa mukana blondi vai kalju.

Vierailija
48/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa olet tavannut miehen muita sukulaisia, lapsen äidin puoleisia sukulaisia ja muita juhlavieraita?

Ja missä ne juhlat järjestetään?

Vierailija
49/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oma "ehkä muista tyhmä" näkemykseni asiaan on, että jos nainen on lempannut miehen, niin ei pitäisi olla tuskallista nähdä sinua. Vaikka toki hän ei varmasti exän uuttä naista paikalle haluakkaan. Itse haluaisin tässä tapauksessa osallistua juhliin. Mutta koska hänellä on oikeus päättää ketä kotiinsa päästää, sanoisin miehelle, ettei tämä osallistu, VAAN pidetään upeat juhlat erikseen lapselle. Mutta jos mies haluaa mennä niin saa toki, tämä on vain ehdotus/vaihtoehto.

Sitten jos mies on ollut lemppaaja ja nainen yhä suree, niin ymmärrän myös hyvin jos ei halua paikalle miehensä uutta naisystävää. 

Mutta tästä syystä en ottaisi miestä, jolla on lapsia, kun itsellä ei ole. En haluaisi miehen näkevän exäänsä lasten vuoksi. Exästäkään ei koskaan tai kovin äkkiä pääse eroon, jos lapset on tehty.

Vierailija
50/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapset omiasi? Sitten olet tietenkin mukana.

Vierailija
51/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ei niitä uusia pidä tunkea lasten elämään tuollaisella aikataululla!

Kuulostaa jo ihan Nykäs-Taiveahon touhulta.

Vierailija
52/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet silti. Ja laitat jonkun upean mekon päälle ja olet nyksän eksälle supermukava. Siinähän kihisee kiukusta. :)

Vierailija
53/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen mieheni ex on mustasukkainen miehestäni vieläkin, vaikka erosivat paljon ennen kun mieheni tapasi minut ja on yrittänyt vaikka minkälaista temppua, jotta erottaisiin. No tästä syystä mies ei edes osallistu mihinkään lapsen juhliin, jossa pitäisi olla samassa tilassa tämän kanssa.

Ettekö osaa iloita siitä, että exällänne on uusi. Menkää eteenpäin elämässä. Minä en haluaisi, että oma exäni olisi yksin ja yksinäinen. Enkä halua hankaloittaa heidän elämää jättämällä uuden kumppanin ulkopuolelle. Saati "näyttää hänen paikkaansa" kuten joku täällä kirjoitti.

Vierailija
54/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset

Lasten äiti

Mies

Miehen puolisi

haluaa.

Tuntemani lapset eivät ole tyhmiä tunteettomia otuksia. He kyllä ovat tietoisia siitä, että joku on toista loukannut, vaikka ei tietäisi koska ja missä. Ja vaikka kaikki pyrkisivät tulemaan toimeen keskenään.

Ja juu meidän juhlissa on ollut exät, exien uudet puolisot jne. Kaikkialla ja kaikissa tilanteissa se ei ole oikea vaihtoehto. Rakkaudellinen ihminen osaa väistyä.

Lapset ovat fiksuja ja siksi heille ei kannatakaan opettaa, että loukkaantujien välttely ja piilossa kyräily on aikuisten tapa kohdata toisiaan. Kannattaa opettaa, että vaikka joku olisi loukannut jotakuta, samassa tilassa voidaan silti aina olla ja käyttäytyä normaalisti etenkin molemmille rakkaan lapsen takia. 

Varsinkin samassa tilassa, jos sinua on kohdeltu väkivalloin. Koska kyllähän se on aina aikuisen merkki, että antaa toisten kävellä yli.

Isän tyttöystävä, jonka on nähnyt muutaman kerran, ei tuo mitään lisäiloa juhliin.

Ööh,  mistä sinä puhut? Jos joku on ollut sinua kohtaan väkivaltainen niin ymmärrettävää että olet loukkaantunut mutta voit kyllä suoraan sanoa että kyse on sinun tunteistasi eikä lapsen. Ei sinun tarvitse piilotella lapsen takana. Se ei ole aikuista käytöstä.

Myöskään hyvä käytös ei ole sama asia kuin antaa kävellä ylitseen. Ihminen joka ei anna kävellä ylitseen, ottaa itse vastuun omista tunteistaan ja odottaa sitä myös muilta. Ihminen joka piilottelee siksi, että hänen läsnäolonsa voisi aiheuttaa tilanteen jossa toinen aikuinen ei enää osaa olla vastuussa tunteistaan, antaa kävellä ylitseen. Etenkin jos hänellä ei ole osaa eikä arpaa tuon toisen loukkaantumisiin tai kokemaan väkivaltaan.

Vierailija
55/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua siellä juhlissa tarvita. Yritä nyt ymmärtää, että olet vain bonuksena nyksäsi elämässä rajattuihin kehyksiin ripustettuna. Sinulta tietty odotetaan panostusta suhteeseen ja omissa tekemisissäsi sekä suunnitelmissasi odotetaan, että otat nyksän elämän huomioon. Kyllä nyksää vituttaa, jos et annakaan hänelle aikaa, kun hänen puolestaan sitä olisi. Itse taas joudut toisinpäin alistumaan niihin edellä mainittuihin kehyksiin ja sinulta odotetaan, että osallistut/ et osallistu niihin tiettyyn juttuihin.

Vierailija
56/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap

Eikös lapsi saa itse päättää vieraat kun on noin vanha jo?

Vierailija
57/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissasi. Pysy kotona, tuossa tilanteessa se on päivän selvää.

Vierailija
58/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös lapsi saa itse päättää vieraat kun on noin vanha jo?

No, mun mielestä joo, jos myös hoitaa juhlajärjestelyt: siivouksen, kutsut, mahdollisen majoituksen pitkänmatkan vieraille, koristelut, leipomiset, ruoanlaitot, kattaukset, kaupassakäynnit, kutsut, kyydit, loppusiivoukset ja maksut.

Vierailija
59/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeria ämmiä palsta täynnä.

Vierailija
60/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni aina hyvin sivistyneeksi ihmiseksi kun luen näitä exien katkeria kommentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi