Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison exä ei halua minun osallistuvan lasten juhliin.

Vierailija
09.07.2023 |

Mieheni taas haluaa minut mukaansa. Kuka on oikeassa? Miten toimia?

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap

Eikös lapsi saa itse päättää vieraat kun on noin vanha jo?

Tottakai saa, jos maksaa juhlat omassa kodissaan. Silloin saa kutsua äidin, äidin rakastajan ja rakastajattaren, äidin viime yön hoidon ja äidin poikaystävän, jonka on tavannut pari kertaa.

Saa myös kutsua isän ja tämän tyttiksen.

Vierailija
62/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet silti. Ja laitat jonkun upean mekon päälle ja olet nyksän eksälle supermukava. Siinähän kihisee kiukusta. :)

Jos naikkonen, jonka kanssa mieheni on pettänyt minua ja jonka vuoksi hakee eroa, tulisi kotiini minkään syyn varjolla, käskisin poistumaan välittömästi. Tarvittaessa soittaisin poliisit poistamaan kyseisen henkilön. Kotirauha on minulle pyhä.

Pidän ap:ta täysin tilannetajuttomana ja itsekkäänä, jos edes pohtii kyseisiin juhliin osallistumista kutsumattomana vieraana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainoa oikea tapa laittaa pulinat poikki on, että miehesi osallistuu yksin lapsen rippijuhliin ja pahoittelee paikan päällä kaikille suureen ääneen, kuinka olette juuri kihlautuneet, mutta sinä et valitettavasti päässyt paikalle.

Ei haittaa, vaikka päivänsankari jää varjoon, tuleepahan ainakin vieraille puhuttavaa koko rahalla.

Vierailija
64/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten etu ei ole aikuisten reviiritappelut. Olin juuri rippijuhlissa, johon osallistui lapsen vanhempien lisäksi vanhempien uudet puolisot, jotka myös olivat osallistuneet juhlien järjestelyihin. Juhlissa oli hyvä ja positiivinen tunnelma.

Vierailija
65/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella helpottunut.

Vierailija
66/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todellako ihmettelet ettei vitunreuhkasi ole koko sukua hurmannut

Vierailija
67/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni aina hyvin sivistyneeksi ihmiseksi kun luen näitä exien katkeria kommentteja.

Se on kyllä kumma, että katkerat exät järjestävät ja usein maksavatkin ne yhteisten lasten juhlat. Ne nyksien puolisot kieltäytyvät osallistumasta esim. juhlatilan vuokraan, koska kyllähän ne juhlat voi vähemmäkin rahanmenolla järjestää ihan omassa kodissa ilman pitopalvelua.

Eikä niitä nyksien puolisoita näe myöskään valmisteluissa, ruoanlaitossa eikä leipomisessa puhumattakaan, että jäisivät tiskaamaan.

Silti heillä on oikeus päättää, keitä he lapsensa juhliin kutsuu. Oikein vielä lapselta kysytään, että onko ok, jos tyttis juhliin tulee. Lapsi tietenkin vastaa ok, koska pelkää, että muuten se nyksän puoliso eli oma isä ei tule.

Jälkikäteen/juhlissa tulee toki asiaankuuluvaa palautetta (lue haukkumista) tarjoiluista yms. Taaskaan ei se katkera exä mitään osannut tehdä!

Vierailija
68/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään miehen nykyistä omaan kotiini päästäisi. Jos ei lasten isä pysty yksin tulemaan niin on tulematta sitte. Oma häviö.

Mitä se nykyinen on tehnyt, että tämmöisiä sääntöjä lapsen juhlissa?

Vierailija
69/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet juhlat tietenkin. Kirkkoon menet miehen mukana, mutta sieltä menette kotiinne. Lapsi jatkaa äitinsä ja äitinsä suvun kanssa heille juhlimaan. Viikon päästä sinun ja puolisosi kotona on juhlat lapselle, ja niihin tulee puolison suku eli lapsen isän puolen suku. Kaikki ovat tyytyväisiä: äiti (saa juhlia ilman sinua ja exäänsä), puolisosi (saa juhlia sinun kanssa), molemmat suvut (ei tarvitse kiusallisesti kohdata ex-sukulaisia), lapsi (saa kahdet juhlat).

Vierailija
70/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten etu ei ole aikuisten reviiritappelut. Olin juuri rippijuhlissa, johon osallistui lapsen vanhempien lisäksi vanhempien uudet puolisot, jotka myös olivat osallistuneet juhlien järjestelyihin. Juhlissa oli hyvä ja positiivinen tunnelma.

Kun tämä ap ei ole mikään uusi puoliso vaan tuntenut miehen vasta vajaat puoli vuotta.

Vierailija
71/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin viikko sitten juhlassa, jossa homma meni toisinpäin eli äiti oli järjestänyt kaiken ja sitten isä ilmestyi uuden tyttiksen ja tämän 4 lapsen kanssa paikalle ryhtyen isännöimään. Exästään hän teki kahvinkaatajan, tyttis sai emännöidä ja ottaa kehut juhlista. Jäi ikävä maku koko juhlasta ja rippilapsi totesi, ettei halua nähdä isää enää koskaan.

Vierailija
72/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat oikeassa. Ketä he haluavat juhliinsa?

Vierailija
73/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni aina hyvin sivistyneeksi ihmiseksi kun luen näitä exien katkeria kommentteja.

Se on kyllä kumma, että katkerat exät järjestävät ja usein maksavatkin ne yhteisten lasten juhlat. Ne nyksien puolisot kieltäytyvät osallistumasta esim. juhlatilan vuokraan, koska kyllähän ne juhlat voi vähemmäkin rahanmenolla järjestää ihan omassa kodissa ilman pitopalvelua.

Eikä niitä nyksien puolisoita näe myöskään valmisteluissa, ruoanlaitossa eikä leipomisessa puhumattakaan, että jäisivät tiskaamaan.

Silti heillä on oikeus päättää, keitä he lapsensa juhliin kutsuu. Oikein vielä lapselta kysytään, että onko ok, jos tyttis juhliin tulee. Lapsi tietenkin vastaa ok, koska pelkää, että muuten se nyksän puoliso eli oma isä ei tule.

Jälkikäteen/juhlissa tulee toki asiaankuuluvaa palautetta (lue haukkumista) tarjoiluista yms. Taaskaan ei se katkera exä mitään osannut tehdä!

En ole katkera ex. Olen vain elämää nähnyt. Äidit hoitavat lasten asiat ennen ja jälkeen eron. Miesten rooli on useissa tapauksissa valitettavan pieni. On ymmärrettävää, että juhlien järjestäjä haluaa juhliinsa vain sellaisia ihmisiä, jotka eivät pahoita hänen mieltään. Lapsen isää on siedettävä, mutta ei hänen tuoretta kumppaniaan. Järjestäköön tämäkin mies lapselleen aivan ihanat juhlat, jossa on hänen kutsumat vieraat.

Vierailija
74/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan.

Uudet puolisot ei tyttöystävät, joita lapsikin on nähnyt vain muutaman kerran.

Nämä uudet puolisot ovat varmaan jo toisilleen entuudestaan tuttuja? Samoin myös sukulaisille?

Osallistuneet järjestelyihin, ei vain mennyt juhliin.

Jättimäinen ero!

Vierailija
75/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin viikko sitten juhlassa, jossa homma meni toisinpäin eli äiti oli järjestänyt kaiken ja sitten isä ilmestyi uuden tyttiksen ja tämän 4 lapsen kanssa paikalle ryhtyen isännöimään. Exästään hän teki kahvinkaatajan, tyttis sai emännöidä ja ottaa kehut juhlista. Jäi ikävä maku koko juhlasta ja rippilapsi totesi, ettei halua nähdä isää enää koskaan.

Tuhannen kusipäät. Isä ja tunnevammainen tyttis.

Vierailija
76/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippijuhlat kyseessä ja seurustelua takana puolisen vuotta. Voiko lasten äiti päättää miehen puolesta? Itse haluan mennä. Lapsen olen tavannut muutaman kerran ja hänelle tuloni olisi ok. Ap

Noilla spekseillä et voi varmasti tietää onko lapselle sinun osallistumisesi ok. Lapsi ei välttämättä sano todellisia tunteitaan, jottei loukkaa isäänsä. Pari kertaa olet nähnyt lapsen? Ja haluat mennä juhliin? Vaikka lapsen äiti on ilmaissut ettet ole tervetullut. Joko tarina on keksitty tai ap olet harvinaisen kömpelö sosiaalisesti.

Vierailija
77/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni nyksä tanssi vanhojen tansseissa vanhempana, hän oli mukana meillä järjestetyissä ylioppilasjuhlissa sekä vieraan, että järjestäjän roolissa. Miksei olisi? 

Mutta puoli vuotta on melko lyhyt aika, se voisi mietityttää itseäni.

Vierailija
78/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni nyksä tanssi vanhojen tansseissa vanhempana, hän oli mukana meillä järjestetyissä ylioppilasjuhlissa sekä vieraan, että järjestäjän roolissa. Miksei olisi? 

Mutta puoli vuotta on melko lyhyt aika, se voisi mietityttää itseäni.

Minä en välitä siitä puolesta vuodesta, mutta että vain muutaman kerran nähnyt lapsen. Ei tuossa ole mitään syvää suhdetta lapseen muodostunut.

Vierailija
79/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tilanne on tulehtunut, niin miksi isä ei järjestä omia juhlia?

Vierailija
80/150 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tupaudu sinne älä sukuun, puoli vuotta on lyhyt aika ja sinut voidaan vaihtaa milloin vain.Olet keties vain Laastaria? 6kk serustelussa tavataan vain silloin kun lapsi,lapset toisella vanhemalla.Ota lusikka kauniisen käteesi heti ja mieti asiaa oikeasti.