Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni "masennus" selätetään ihan reippaalla liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla

Vierailija
05.07.2023 |

Ei ihme jos voitte huonosti kun löhöätte sisällä ja lounaaksi nutrilettiä ja mehukeittoa, ehkä yksi meetvursti viipale ruisleivän päälle ja omena jälkiruoaksi. Sitten ihmettelette miksi on koko ajan nälkä, väsymys ja masentaa.

Kommentit (366)

Vierailija
341/366 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on masentunut työttömyydestä niin ei se liikunnalla ja dieetillä katoa, edelleen veloissa ja kohta kadulla.

Vierailija
342/366 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on masentunut työttömyydestä niin ei se liikunnalla ja dieetillä katoa, edelleen veloissa ja kohta kadulla.

Paremman näköiset ihmiset saa helpommin töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/366 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja oikea ruokavalio parantaa masennuksen. Ja oikea ajatustapa, asioiden suhteuttaminen. Jos joku tarvitsee varsinki tuohon ajattelutapaan psykiatrin, niin maksakoot omilla rahoillaan. Ainut masennus jonka minä "ymmärrän", on sellainen joka on aiheutunut muiden ihmisten ilkeydestä/kiusaamisesta/syrjinnästä. Jos mitään noista ei ole kokenut ja "masentuu", niin sitten ihminen on vain narsu jollain tavoin.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/26/masentavat-laakkeet-kasikirjoi…

"Lääketutkimuksia tekevät lähinnä lääkeyhtiöt saadakseen uuden lääkkeen markkinoille.

Lääketutkimukset ovat niin sanottuja kaksoissokkotutkimuksia, joissa puolet koehenkilöistä syö varsinaista lääkeainetta ja puolet placeboa eli lumelääkettä. Keskimäärin vajaa puolet varsinaista lääkettä syöneistä ja kolmannes lumelääkettä syöneistä saa lievitystä masennusoireisiinsa.

Ero lumelääkkeen ja varsinaisen lääkkeen tehon välillä on vain 16-20 prosenttiyksikköä. "

Ihan saman efektin ilman haittavaikutuksia saa syömällä tryptofaani- / 5thp-pillereitä. Syön itse välillä noita jos mieli on maassa. "Masentuneet" eivät tätä tiedä, sillä he eivät koskaan tutki asioita itse mihinkään ongelmaan, vaan kaikki ratkaisut ongelmiin pitää tulla auktoriteeteilta, tässä tapauksessa lääkäreiltä. Ei mikään ihme jos masentaa!

Vierailija
344/366 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta. Toki aina masennukseen ei elämäntavat auta, mutta lievissä tapauksissa aika usein auttaa. Liikuntaa, kasviksia, lehtivihreää, liiallinen alkoholi ja sokeri pois, unirytmi kuntoon jne. Noista kaikista tärkein on liikunta ja ihan lääkäritkin sen myöntävät. Ja, jos elämässä on joku osa, joka aiheuttaa sitä masennusta (esim. työ), eliminoi se. Olen itse ollut lievästi ja keskivaikeasti masentunut, joten ihan sivusta en huutele. 

Vierailija
345/366 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saman efektin ilman haittavaikutuksia saa syömällä tryptofaani- / 5thp-pillereitä. Syön itse välillä noita jos mieli on maassa. "Masentuneet" eivät tätä tiedä, sillä he eivät koskaan tutki asioita itse mihinkään ongelmaan, vaan kaikki ratkaisut ongelmiin pitää tulla auktoriteeteilta, tässä tapauksessa lääkäreiltä. Ei mikään ihme jos masentaa!

On hienoa olla taas niin viisas? Ymmärrätkö, että tuo 5HTP on suht samankaltaista kamaa kuin SSRI-lääkitys ja saan siitä ihan samat haittavaikutukset kuin SSRI-lääkkeistä. Kaikkien ongelma ei piile serotoniiniaineenvaihdunnassa.

Vierailija
346/366 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selätetä. Osalla masennus johtuu menneisyyden kokemuksista. 

Vierailija
347/366 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sydönkohtaukseen auttaa kun vaan hengittää syvään 10 kertaa.

Vierailija
348/366 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan totta. Toki aina masennukseen ei elämäntavat auta, mutta lievissä tapauksissa aika usein auttaa. Liikuntaa, kasviksia, lehtivihreää, liiallinen alkoholi ja sokeri pois, unirytmi kuntoon jne. Noista kaikista tärkein on liikunta ja ihan lääkäritkin sen myöntävät. Ja, jos elämässä on joku osa, joka aiheuttaa sitä masennusta (esim. työ), eliminoi se. Olen itse ollut lievästi ja keskivaikeasti masentunut, joten ihan sivusta en huutele. 

Minulla masennuksen juurisyy taitaa olla heikko itsetunto, ja nyt kun pitkän työttömyyden jälkeen pääsin palkkatukityöhön, olen näitä omia epävarmuuksiani työstänyt ja elämä alkaa todellakin näyttää vihdon menevän parempaan suuntaan. Olen aina liikkunut paljon, tai mikä nyt kenellekin on paljon, mutta siis liikkunut joka tapauksessa.

Vanhemman sairastuminen nyt huolettaa, ja reagoin siihen kuten aina murheisiin: hukuttamalla ne alkoholiin, mikä ei kyllä edesauta paranemista. No, ainakin eilen sain soiteltua terveydenhoitoon, ja vanhempani sairastuminen on otettu hoidettavaksi. Enempää en voi itse tehdä, joten pahin huoli on harteiltani poissa.

Vierailija
349/366 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

reipas sul on sanonko missä kun on nivel ja selkävaurioita    kaik on suhteellista

Vierailija
350/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% totta

Vierailija
351/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä auttanut liikunta. Kertokaa nyt ihmeessä kun tiedätte, mikä ruokavalio parantaa masennuksen? Paleo? Keto? Välimerellinen? Rasvaton?

Vierailija
352/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä auttanut liikunta. Kertokaa nyt ihmeessä kun tiedätte, mikä ruokavalio parantaa masennuksen? Paleo? Keto? Välimerellinen? Rasvaton?

Ei mikään. Muuten lääkärit käskisivät syödä tietyllä tavalla, eivätkä he tee niin.

Vierailija
353/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitit kerran ja luovutit, tulit takaisin palstalle itkemään?

Kyllä se auttaa. Kaikki on plussaa

Vierailija
354/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eli ette tiedä mikä ruokavalio auttaa. haistakaa...

Vierailija
355/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Muuten lääkärit käskisivät syödä tietyllä tavalla, eivätkä he tee niin.

Luuletko tosiaan noin? lääkärit käskisivät syömään oikein? Lääketeollisuus menettäisi triljoonia dollareita? Olet kujalla :D

Vierailija
356/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi paljon <3 Olen samaa mieltä liikunta on avain ja ruokavalio 

Vierailija
357/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiovärin poistaminen tukasta ja laihduttaminen auttaa monesti myös.

Vierailija
358/366 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten tuo hollantilainen maahockeypelaaja parantunut masennuksesta?

Vierailija
359/366 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo todella suuri tekijä siinä. Se on aivan totta

Vierailija
360/366 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ryyppäämisen, otin lopputilin. Loppui kuin seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän