Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset riitelevät perinnöstä? Siis ketä hittoa edes kiinnostaa toisen omaisuus, jos on vähänkään ylpeyttä vaurastua omalla työllä? Siis ihan uskomattomia juttuja olen saanut lukea noista perintöriidoista.

Haaskalinnut helvettihin
05.07.2023 |

En kyllä iki päivänä koskiksi tikullakaan mihinkään perintöön. Onneksi niistä voi kieltäytyä.

Lehdistä saa lukea kuinka perilliset ovat "löytäneet piirongin kätköistä" tms. itselleen edullisen testamentin ja sitä on sitten ihmetelty oikeudessa perintöä suuremmalla hinnalla, kun toinen perillinen on puolestaan löytänyt "kellarista" mielestään paremman testamentin.

Loppujen lopuksi kaikki perilliset ovat jääneet velkaa oikeudenkäyntikuluista ja katkaisseet välit keskenään. Perintö on mennyt lakitoimistoille eikä ole riittänyt siihenkään.

Ai että kun mä nauran!

Kommentit (263)

Vierailija
101/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut ihmisille, jotka olisivat minulle jättämässä perintöä, että käyttäisivät ne mieluummin omaan hyvinvointiinsa. 

Joskus sitä perintöä jää yli vaikka kuinka käyttää omaan hyvinvointiinsa. En minä ainakaan pakolla ala myydä omaisuutta, jos siihen ei ole tarvetta. 

Vierailija
102/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli ihan oikeassa. Ahneita olitte. Halusitte ilmaista rahaa myymällä vahempienne kodin ja mökin joilla olisi voinut olla arvoa myös seuraaville sukupolville. Vai miten paljon olit maksanut näistä talosta ja mökistä joista halusit rahaa itsellesi.

Aah, vanha kunnon kommunisti keskustelussa. Yhdelle pitäisi yhteisistä rahoista rahoittaa talo ja mökki ja muille ei kuulu mitään :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Äsken kirjoitit että niitä oltaisiin rahoitettu kuolinpesästä. Eli et vissiin oikein omilla pärjään kun piti saada rahat pois vaikkei mitään lisäkuluja olisi tullut."

Tuskin ne kuolinpesän rahat ikuisesti riittää vaan jossain vaiheessa aletaan pyytä remonttirahaa ja vaikka mitä. Kuka tuollaiseen haluaa olla osakkaana, jos ei itse mökkiä tai taloa käytä? 

Ai tarina vaihtuu jo lennossa?😅

"halusi että kuolinpesä omistaa talot ja mökit ja niiden kuluja sitten maksetaan hamaan hautaan saakka kuolinpesän varoilla."

Ei tarina mitään vaihtunut?? Näin hän halusi. Minä ja muut osakkaat emme taloa tai mökkiä käytä, hän käyttää. Mitä nyt et ymmärrä?

Kyllä tarinasi vaihtui kun aloit väittää että kuolinpesä loppuu, vaikka puhe oli että maksetaan kuolinpesästä loppuun asti. Etkö osaa kunnolla suomea, kun kirjoitat täysin ristiriitaisia?

Vierailija
104/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on usein kyse sisaruskateudesta, koetaan että toinen on ollut lellikki ja halutaan että perinnönjako edes menee reilusti. Ja toisella eri käsitys asioista. Eli ei välttämättä edes riidellä rahasta ja materiasta vaan siitä vanhempien rakkaudesta jota ei ehkä ole ollut riittävästi tarjolla aikanaan. Lisäksi suru saa ihmisen käyttäytymään joskus epärationaalisesti, sureva ihminen raivostuu normaalia helpommin oikein välit poikki- tyyliin, olen tämän nähnyt parikin kertaa mut en onneksi ihan osallisena noihin perinnönjakoihin kuitenkaan.

No tämä. Siinä on vastakkain kaksi tapaa hahmottaa asia: toinen, jota on syrjitty vanhempien eläessä, kokee, että nyt vihdoin jokin menee tasan. Mutta se toinen, joka on vanhempien eläessä tottunut saamaan enemmän, onkin sitä mieltä, että hänelle kuuluu taas kerran enemmän, koska vanhemmathan ihan selvästi ovat aina tahtoneet niin ja niin on ennenkin tehty.

Sitten on se moraalinen puoli vanhempien toiminnassa: Jos tekee useita lapsia, onko oikein asettaa toinen tai toiset parempaan asemaan kuin toinen lapsi tai jotkut toiset lapset? Kaikkihan synnymme yhtä tyhjin käsin ja avuttomina, ja olemme hyvin pitkälti vanhempiemme armoilla elämän alkumetrit. Suosikkilapsi tietysti haluaa uskoa ansainneensa sen suosikin aseman jollain omilla ihanilla ominaisuuksillaan. Tai jopa sillä, että on aina ollut niin kiva lapsi, siis sopu on säilynyt vanhempien kanssa paremmin kuin sillä syrjityllä lapsella, joka on ollut negatiivisempi. Syrjitty sisarus taas ihmettelee, mitä hienoa luonteenlaatua siinä niinkuin ilmenee, jos tyyppi on iloinen, kun saa itse enemmän. Ja onko se nyt sitten ihme, jos ihminen suhtautuu negatiivisesti ja protestoi sitä, että häntä kohdellaan huonosti. 

Vierailija
105/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Äsken kirjoitit että niitä oltaisiin rahoitettu kuolinpesästä. Eli et vissiin oikein omilla pärjään kun piti saada rahat pois vaikkei mitään lisäkuluja olisi tullut."

Tuskin ne kuolinpesän rahat ikuisesti riittää vaan jossain vaiheessa aletaan pyytä remonttirahaa ja vaikka mitä. Kuka tuollaiseen haluaa olla osakkaana, jos ei itse mökkiä tai taloa käytä? 

"halusi että kuolinpesä omistaa talot ja mökit ja niiden kuluja sitten maksetaan hamaan hautaan saakka kuolinpesän varoilla."

Ei tarina mitään vaihtunut?? Näin hän halusi. Minä ja muut osakkaat emme taloa tai mökkiä käytä, hän käyttää. Mitä nyt et ymmärrä?

Kyllä tarinasi v

Niin maksetaan tietysti niin kauan kun rahaa riittää! Kun rahat loppuu, ei voida enää maksaa. Ihan perus matematiikkaa.

Vierailija
106/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli ihan oikeassa. Ahneita olitte. Halusitte ilmaista rahaa myymällä vahempienne kodin ja mökin joilla olisi voinut olla arvoa myös seuraaville sukupolville. Vai miten paljon olit maksanut näistä talosta ja mökistä joista halusit rahaa itsellesi.

Aah, vanha kunnon kommunisti keskustelussa. Yhdelle pitäisi yhteisistä rahoista rahoittaa talo ja mökki ja muille ei kuulu mitään :) 

Aah, Baja kunnon riistoporvari keskustelussa. Minä ansaitsen ilmaista rahaa. Myydään vaikka vanhempien koti että saan itselle lisää  ilmaista rahaa🤑

Vierailija
107/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aah, vanha kunnon riistoporvari keskustelussa. Minä ansaitsen ilmaista rahaa. Myydään vaikka vanhempien koti että saan itselle lisää  ilmaista rahaa🤑

Vierailija
108/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa lapsi ja pershäiriöiset vanhempani paho1npitelivät minua koko lapsuuteni/heidän kotonaan elämiseni ajan. Perintö on ainoa positiivinen asia, jonka heiltä voin saada. Olisi enemmän ihme, jos en avosylin ottaisi vastaan korvausta kärsimyksestä. 

Vierailija
109/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, Baja kunnon riistoporvari keskustelussa. Minä ansaitsen ilmaista rahaa. Myydään vaikka vanhempien koti että saan itselle lisää  ilmaista rahaa🤑

Myin vanhan autonikin kun en enää sitä tarvinnut, tietysti kunnon ihminen olisi jättänyt maatumaan ladon taakse. Tai muuten on AHNE AHNE.

Vierailija
110/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten tai ylipäätään lähisukulaisten luulisi voivan sopia nämä asiat keskenään ilman käräjöintiä. Oma lukunsa näinä nettitreffailujen aikoina on täysin ilmiselvästi hyötymismielessä ikääntyneiden ihmisten "puolisoiksi" ängenneet ulkopuoliset. Näissä tapauksissa usein asiat on sotkettu niin täydellisesti, ettei muuta vaihtoehtoa jää, kuin käräjöinti.

Vierailija
111/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sadastatuhannesta eurosta kannattaa jo vähän,  jos ei riidellä niin pitää puolensa. Sivusta seurasin, miten appeni kuolinpäivänä leski ja toinen lapsista alkoi ja suunnitella, miten perintö jaetaan. Siis kuolinpäivänä. Minusta se oli irvokasta. Olisivat odottaneet hautajaisten yli. 

Riitaa ei lopulta tullut, mutta lakiosaa piti vaatia ja muutenkin käyttää lakimiestä. en yhtään ihmettele, jos joillekin tulee riitaa, sillä lempilapsijärjestys voi tulla selvästi ilmi jakoyrityksissä.

Vierailija
112/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarina mitään vaihtunut?? Näin hän halusi. Minä ja muut osakkaat emme taloa tai mökkiä käytä, hän käyttää. Mitä nyt et y

Niin maksetaan tietysti niin kauan kun rahaa riittää! Kun rahat loppuu, ei voida enää maksaa. Ihan perus matematiikkaa

Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää Suomen kieltä, vai kiemurteletko vain kun tarina ei toiminutkaan?

Vierailija
113/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa kaikki raha alkuperästä riippumatta.

Vierailija
114/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelemattomuus, itsekkyys ja niin edelleen.

Isäni kuoli vaimonsa kanssa kun olin teini ja heidän yhteinen lapsensa, siskoni, jöi orvoksi. Minusta ei tullut orpoa, koska minulla on eri äiti.

Siskon äidin vanhemmat olivat sitä mieltä, että siskolle kuuluisi isän omaisuudesta enemmän perinnöksi kuin minulle, koska sisko oli ydinperheen lapsi, toisin kuin minä. Yrittivät riidellä perinnöstä kaikin mahdollisin keinoin, mikä tuntui siinä tilanteessa ihan typerältä, erityisen riitaisia olivat siitä, että perheen kotitalo oli pakko myydä, mikä siis oli myös siskon lapsuudenkoti.

Hahhah

Vierailija
115/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin vanhan autonikin kun en enää sitä tarvinnut, tietysti kunnon ihminen olisi jättänyt maatumaan ladon taakse. Tai muuten on AHNE AHNE.

Ai muita jotain itse ansaitsemaasikin? Kyllä se porvarikin yllättää joskus😅

Vierailija
116/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sadastatuhannesta eurosta kannattaa jo vähän,  jos ei riidellä niin pitää puolensa. Sivusta seurasin, miten appeni kuolinpäivänä leski ja toinen lapsista alkoi ja suunnitella, miten perintö jaetaan. Siis kuolinpäivänä. Minusta se oli irvokasta. Olisivat odottaneet hautajaisten yli. 

Riitaa ei lopulta tullut, mutta lakiosaa piti vaatia ja muutenkin käyttää lakimiestä. en yhtään ihmettele, jos joillekin tulee riitaa, sillä lempilapsijärjestys voi tulla selvästi ilmi jakoyrityksissä.

Ja jollei pidä puoliaan, niin siitä se vasta riitely, kiukuttelu ja passiivis-aggressiivinen välttely alkaa.

Vierailija
117/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää Suomen kieltä, vai kiemurteletko vain kun tarina ei toiminutkaan?

Hamaan hautaan saakka on suomalainen sananlasku. Ei tarkoita kirjaimellisesti sitä että kunnes maailma tuhoutuu, vaan pitkän aikaa. Ole hyvä.

Vierailija
118/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ainoa lapsi ja pershäiriöiset vanhempani paho1npitelivät minua koko lapsuuteni/heidän kotonaan elämiseni ajan. Perintö on ainoa positiivinen asia, jonka heiltä voin saada. Olisi enemmän ihme, jos en avosylin ottaisi vastaan korvausta kärsimyksestä. 

Minua pahoinpidellyt isä kehotti luopumaan perinnöstä xD Hänellä uusi perhe, jotka ovat oikein joukolla kiusanneet minua selän takana ja reippaasti päin naamaa lukuisilla eri tavoilla aina seksuaaliseen väkivaltaan asti. Testamenteista on tiedotettu jo aikapäiviä sitten ja siitä, että äitiini ei ole talousasioissa luottamista. Aina kun tuosta henkilösta kuulee jotain, tuntuu kuin helvetti soittaisi. Noh, mitä vaan voi tapahtua. Tuskinpa tuollaisten ihmisten rahatkaan ovat kovin eettisistä lähteistä, eli kannattaako sellaisista kiistelläkään. Ties minkä kirouksen saa niskaansa jos niistä haaveilee. 

Vierailija
119/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai muita jotain itse ansaitsemaasikin? Kyllä se porvarikin yllättää joskus😅

Henkilökohtaisesti en hetkeäkään arvostaisi sitä että joku väkisin pitää omanaan jotain minulta jäänyttä, vaikkei sillä tee yhtään mitään. Vielä vähemmän sitä että joskus minulle kenties tärkeä mökki rapistuu jossain kun sen voisi myydä ihmisille jotka sitä käyttävät ja pitävät Siitä huolta. 

Vierailija
120/263 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas niin? Moni suunnittelee noita asioita jo kauan ennen kuolemaansa. SE on irvokasta. Yrittää vielä kuolemansa jäkleenkin käytellä valtojaan :D Mitä on pahimmillaan tehnyt lastensa selkänahkaa piiskaamalla ja repimällä. Sairas kulttuuri kerta kaikkiaan. Herra minut armahtakoon tuosta helvetinsikiöiden taistelusta.