Miksi ihmiset riitelevät perinnöstä? Siis ketä hittoa edes kiinnostaa toisen omaisuus, jos on vähänkään ylpeyttä vaurastua omalla työllä? Siis ihan uskomattomia juttuja olen saanut lukea noista perintöriidoista.
En kyllä iki päivänä koskiksi tikullakaan mihinkään perintöön. Onneksi niistä voi kieltäytyä.
Lehdistä saa lukea kuinka perilliset ovat "löytäneet piirongin kätköistä" tms. itselleen edullisen testamentin ja sitä on sitten ihmetelty oikeudessa perintöä suuremmalla hinnalla, kun toinen perillinen on puolestaan löytänyt "kellarista" mielestään paremman testamentin.
Loppujen lopuksi kaikki perilliset ovat jääneet velkaa oikeudenkäyntikuluista ja katkaisseet välit keskenään. Perintö on mennyt lakitoimistoille eikä ole riittänyt siihenkään.
Ai että kun mä nauran!
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei vaan näyttää siltä että muut halusivat rahaa ja tämä yksi osakas halusi säilyttää perheen kodin ja mökin. Ymmärrän että et suostuisi, suurimmalle osalle suomalaista raha on nro.1, varsinkin ilmainen raha minkä eteen ei tarvitse tehdä mitään. "
Ei vaan näyttää siltä, että tämä yksi haluaa käyttää taloa ja mökkiä, niin että muut osallistuvat sen kustannuksiin.
Ei vaan näyttää siltä että muut halusivat ilmaista rahaa ja tämä yksi osakas halusi säilyttää perheen kodin ja mökin.
Mikä perhe ja koti se on jos vanhemmat ovat kuolleet ja aikuisilla lapsilla on jo omat kodit? Meillä kuolinpesää jaettassa veljeni sai osituksessa mökin, eikä hän ollut siitä minulta enää mitään remonttirahoja vaill
Tämä kommentti sulle, joka ei ymmärrä perinnön rakennusten myyntiä:
Tällaiset yhteisomistukseen jäävät kuolinpesän rakennukset ovat usein lähinnä ongelmakohteita. Niiden käyttö ei jakaannu tasan, mutta käyttökustannuksia yritetään sitten saada niiltäkin, jotka eivät kohdetta käytä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Mitä ihmettä sekoilet. Ei niitä rahoja oltu käytetty vaan kuolinpesä piti maksaa kulut. Mutta jatka toki kiemurtelua, alat näyttää todella naurettavalta 😅
Kuolinpesällä on 50t ja kulut kuukaudessa 300e, siitä lasket, jos osaat.
Tarina muuttuu, tarina kasvaa. Kukaan ei usko satuiluasi enään. Tuokin raha riittäisi melkein 14vuotta kuluihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä yhtään mikä arvo esim lapsenlapsille voi olla isovanhempien koodilla tai suvun mökillä? Ymmärrät vain itselle tulevan rahan arvoa?
Suvun mökki oli ihan isovanhemman ulkopuoliselta ostama mökki. Lapsenlapsi ostaa oman mökin jos mökkeillä haluaa, ei mitään mökkiä hillota vuosikymmeniä jos joku sellaisen joskus haluaa. Ostaa oman jos haluaa.
Mutta sinä et tienaa omia rahoja jos rahaa haluat? Niinpä, ahne on ahne.
Tottakai tienaan, mutta osaan myös tehdä lisää rahaa ja myydä esimerkiksi tarpeetonta ja taas ostaa tarpeellista. Hyödyllinen taito, suosittelen opettelemaan. Näyttää kotonakin siistimmältä kun kaikkea roskaa ei ole säilötty.
Osaat tehdä lisää rahaa myymällä omaisuutta jonka eteen et ole tehnyt mitään? Vau kyllä taitava poika😂😂😂
Tällaiset yhteisomistukseen jäävät kuolinpesän rakennukset ovat usein lähinnä ongelmakohteita. Niiden käyttö ei jakaannu tasan, mutta käyttökustannuksia yritetään sitten saada niiltäkin, jotka eivät kohdetta käytä.
Sehän tässä taustalla onkin, yksi haluaa pitää mökin ja talon muttei halua niistä maksaa vaan pitää ilmaiseksi yksin käytössään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä yhtään mikä arvo esim lapsenlapsille voi olla isovanhempien koodilla tai suvun mökillä? Ymmärrät vain itselle tulevan rahan arvoa?
Suvun mökki oli ihan isovanhemman ulkopuoliselta ostama mökki. Lapsenlapsi ostaa oman mökin jos mökkeillä haluaa, ei mitään mökkiä hillota vuosikymmeniä jos joku sellaisen joskus haluaa. Ostaa oman jos haluaa.
Mutta sinä et tienaa omia rahoja jos rahaa haluat? Niinpä, ahne on ahne.
Tottakai tienaan, mutta osaan myös tehdä lisää rahaa ja myydä esimerkiksi tarpeetonta ja taas ostaa tarpeellista. Hyödyllinen taito, suosittelen opettelemaan. Näyttää kotonakin siistimmältä kun kaikkea roskaa ei ole säilötty.
Osaat tehdä lisää rahaa myymällä omaisuutta jonk
Perinnön eteen harva on mitään itse tehnyt :)
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä taustalla onkin, yksi haluaa pitää mökin ja talon muttei halua niistä maksaa vaan pitää ilmaiseksi yksin käytössään.
Eihän ollut. Taustalla oli se että yksi halusi säilyttää vanhempiani kodin ja mökin suvulle ja muut halusivat rahaa itselleen.
Toivottavasti mun vanhemmat ja sukulaiset ymmärtävät käyttää itse tienaamansa rahat itseensä, eikä kituuttaen säästä meille jälkipolville. Isovanhempani säästivät satoja tuhansia elämänsä aikana naurettavan pienistä palkoista. Minnekään ei reissattu, uusia vaatteita tai käyttötavaroita ei ostettu ja koko ajan elettiin kädestä suuhun. Koko elämä. No, isäni veljineen sai mukavan perinnön ja siitä monta kymmentä tuhatta veroina valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ollut. Taustalla oli se että yksi halusi säilyttää vanhempiani kodin ja mökin suvulle ja muut halusivat rahaa itselleen.
Koko perintö ei kuulu yhdelle osakkaalle jos osakkaita on enemmän kuin 1. Hän halusi siis yksin pitää muidenkin perinnöt käytössään. Tosi ahnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai muita jotain itse ansaitsemaasikin? Kyllä se porvarikin yllättää joskus😅
Henkilökohtaisesti en hetkeäkään arvostaisi sitä että joku väkisin pitää omanaan jotain minulta jäänyttä, vaikkei sillä tee yhtään mitään. Vielä vähemmän sitä että joskus minulle kenties tärkeä mökki rapistuu jossain kun sen voisi myydä ihmisille jotka sitä käyttävät ja pitävät Siitä huolta.
Henkilökohtaisesti en hetkeäkään arvostaisi sitä että joku olisi väkisin myymässä omanaan jotain minulta jäänyttä, vaikkea pärjäisi omillaan. Vielä vähemmän sitä että joskus minulle kenties tärkeä mökki myydään ahneuksissan ilman tarvetta rahalle. jossain kun sen voisi jättää tuleville sukupolville jotka sitä käyttävät ja pitävät Siitä huolta.
Tässä on niin tätä ajan henkeä. Kuvitellaan itdelle tärkeä mökki on muillekin tärkeä, vaikka näitä ei juurikaan löydy. Korona innostutti ihmisiä ostamaan mökkejä ja pari v sitten jo huomattiin ei se ollutkaan niin kiva juttu.
Miesystäväni vanhemmilla ja minun ex appivanhemmilla on kummallakin hienot mökit.
Yksikään lapsista ei viihdy niilä. Olikin mielenkiintoinen keskustelu pääsiäisenä miesystävän äidim kanssa. 3 krt kerroin minulla ei ole oikeutta teidän omaisuuteen , emme ole naimisissa ja hetken päästä sama uudestaan.
Olen iloinen, että omat vanhemmat ovat karsineet ja asuvat nyt kivassa ja pienessä asunnossa. Sisarukset asuvat lähellä ja joku voisi muuttaa, jos kauppa ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko perintö ei kuulu yhdelle osakkaalle jos osakkaita on enemmän kuin 1. Hän halusi siis yksin pitää muidenkin perinnöt käytössään. Tosi ahnetta.
Hän ei halunnut pitää perintöä itsellään, vaan perikunnalla ottamatta itselleen mitään. Muuta halusivat itselleen rahaa, mutta jatka toki jankutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei halunnut pitää perintöä itsellään, vaan perikunna
Nimenomaan halusi itsellään pitää koska oli ainut joka niitä käytti. Ahne mikä ahne, minkäs teet.
Hän ei halunnut pitää perintöä itsellään, vaan perikunnalla.
"Nimenomaan halusi itsellään pitää koska oli ainut joka niitä käytti. Ahne mikä ahne, minkäs teet."
Ei halunnut pitää itsellä vaan kaikilla. Muita halusivat itselle rahaa, ahneita mitä ahneita. Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset ovat enemmän tai vähemmän velkaisia, jotennperintö voi tuoda helpotusta.
Moni haluaa lapsuuskodistaan jotain.
Normaalisti vanhemmat haluavat jättää lapsilleen jotain perinnöksi kuten kesämökin tai jotain muuta vastaavaa. Sehän osoittaa että heillä on luonnostaan hyvät välit. Pitäisikö perintö sitten mielummin lahjoittaa Valtionkonttorille ja kaikkien yhteiseksi hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
"Nimenomaan halusi itsellään pitää koska oli ainut joka niitä käytti. Ahne mikä ahne, minkäs teet."
Ei halunnut pitää itsellä vaan kaikilla. Muita halusivat itselle rahaa, ahneita mitä ahneita. Minkäs teet.
Annapa minulle 40t niin ostan meille yhteisen mökin jota minä yksin käytän. No? Jos et anna olet AHNE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapa minulle 40t niin ostan meille yhteisen mökin jota minä yksin käytän. No? Jos et anna olet AHNE.
Ai menee jo sekoiluksi? Paljonko olit antanut rahaa kuolinpesään? Niinpä, mutta osta vain meilla mökki niin tulen sitten meidän mökille.
Vierailija kirjoitti:
Happamia, sanoi
Niin aloittajaa ei kiinnosta raha eikä esim, sata hehtaaria metsää no omapahan tyhmyys, no lopputulos on kuitenkin se että juristit vievät vuosikausia jatkuneen jutun jälkeen puolet siitä perinnöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai menee jo sekoiluksi? Paljonko olit antanut rahaa kuolinpesään? Niinpä, mutta osta vain meilla mökki niin tulen sitten meidän mökille.
Olet niin ahne, sinä olet vain rahoittaja, ahneuksissasi haluaisit vielä käyttääkin mökkiä, ehei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin ahne, sinä olet vain rahoittaja, ahneuksissasi haluaisit vielä käyttääkin mökkiä, ehei.
Porvari meni tilttiin kun tajusi oman rahan ahneutensa. No ehkä tuli herätys😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
? Totta kai he saavat sijoittaa oman perintöosuutensa mihin haluavat. Lapsuudenperheen kuuluukin hajota. Erittäin alhaista tuollainen ahneeksi haukkuminen, kun toiset noudattavat laillisia oikeuksiaan.