Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko lahjoitti omaisuuttaa miehelleni, mutta lahjoituksen ehdoissa sulki omaisuuden avio-oikeuden ulkopuolelle!

Vierailija
04.07.2023 |

Oon niin s**tanan loukkaantunut, etten enää halua nähdä koko äijää. Miten tästä eteenpäin? Appi selitti etukäteen, miksi aikoo tehdä näin, mutta silti koen tämän loukkauksena. mitä tekisitte?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmillani oli testamentissaan tuollainen lause. Viimeksi eilen kävin hoitamassa anoppia. Ja hoidan jatkossakin. Anoppi laittoi minut kyllä muutama vuosi sitten kirjoittamaan itselleen uuden testamentin jossa tuo lause muistaakseni edelleen mutta halusi että sekä minä ja meidän lapset saamme kaikki tietyn summan hänen perinnöstään ja loput ainoalle lapselleen eli miehelleni.

Omat vanhempani lahjoittivat meille rahaa vähän isomman summan muutama vuosi sitten niin pyysin jakamaan lahjoituksen neljään osaan eli molemmat vanhempani lahjoittivat rahaa sekä minulle että miehelleni. Säästimme näIn vähän lahjaveroissa. Ja minusta tämä rahan jakaminen on ok koska olen ollut pitkään työttömänä kotona ja mies on tienannut suurimman osan perheemme tuloista sinä aikana. Kuitenkin kaikki yli jäänyt raha on sijoitettu meidän molempien nimiin vaikka mies sen tienannut. Siksi halusin että vanhemmiltani tullut raha meni puoliksi minulle ja miehelleni. Ja meillä on tosiaan avioehto.

Sekä minä että mieheni koetamme miettiä mikä on reilua. Raha, kotityöt ym koetetaan jakaa niin että kaikilla hyvä olla. Minä olen meistä säästeliäämpi ja lisäksi koska tuloni ovat huomattavasti pienemmät käytän rahaa hyvin vähän. Mutta saan siirtää vapaasti miehen tililtä rahaa omalleni eikä mieheni koskaan moiti minua rahan käytöstä (tai korkeintaan kannustaa käyttämään sitä enemmän).

Vierailija
122/125 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti oletetaan että perittävä on "rikas". Ei tarvitse olla rikas, vanhempi vain haluaa varmistaa että kun hän kuolee vuoden/kymmenen/kolmenkymmenen vuoden päästä, omaisuus jää hänen omille jälkeläisilleen.

Tuliko mieleen että perintö voi olla myös muuttotappioalueella oleva puolilaho rintsikka tai kämppä jonka arvo on 15 tonnia ja siihen on tulossa putkiremppa eikä kukaan halua sitä ostaa?

Onko oikein että suvussa olleen mökin osuuden puoliso joutuu myymään (MAHDOLLISEN eron sattuessa) jotta voi lunastaa tulevan exän ulos jolloin mökki ei myöskään jää hänen omalle lapselleen? Vaikka sen tulevan exän suurin teko mökillä on ollut ottaa siellä arskaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka osaa kerätä, osaa myöskin jakaa. Kukin tekee OMALLE OMAISUUDELLEEN mitä haluaa.

Vierailija
124/125 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintöä ei poissuljettu puolisolta eikä ole avioehtoa ja on ns.vanha avioliitto?

Tuntemani papparainen peri sukunsa maatilan ( ollut suvun hallussa 1630- luvulta). Oli vaimoineen lapseton. Tila meni vaimolle. Tämän kuoltua meni vaimon sisaren lapsille.

Vierailija
125/125 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normikäytäntö minustakin, kunhan sitten toimii toiseenkin suuntaan, eli appivanhemmat eivät odota apua tai palveluksia muilta kuin omilta lapsiltaan.

Nykypäivän aikuiset lapset asuvat usein satojen kilometrien päässä vanhemmistaan. Ovat töissä, huolehtivat omista kodeistaan ja lapsistaan. Välillä pitäisi myös nukkua. Kuvitelma jatkuvasta vanhusten kotiapuna olosta on lähinnä harhainen.