Muita kohtalotovereita, joilla kasvaa kasvoissa karvoja?
Minä olen vaalea, mutta minulla on yllättävän tummaa viiksikarvoitusta ja viidenkympin lähestyessä pidempiä hajakarvoja leuan alla. Yritän nyppoä niitä siistimmiksi, mutta eihän se aina täydellistä ole. Miten te muut kohtalotoverit hoidatte tilannetta?
Kommentit (13)
Parempi on vahata nuo alueet. Tulee siistiä jälkeä ja karvat lähtee kerralla.
Ne vain lisääntyvät iän myötä. Minä käytän veet-vahaliuskoja.
Ovatko ne siis kasvoille tarkoitettuja liuskoja? Villitsevätkö ne karvan kasvua?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne siis kasvoille tarkoitettuja liuskoja? Villitsevätkö ne karvan kasvua?
Millä logiikalla villitsisivät kasvua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyppiminen joko heikentää tai saa tekemään paksumpaa karvaa. Riippuu alueesta.
Kulmakarvojen välistä nypin, kunnes siinä ei enää kasvanut. Monella kulmakarvan nyppijällä jää se nypitty alue lopullisesti karvattomaksi.
Sen sijaan päätin kauan sitten nyppiä viiksistä vain tietyn reunimmaisen osan. Siellä kasvaa nyt erittäin paksua karvaa, vaikka vieressä hentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyppiminen joko heikentää tai saa tekemään paksumpaa karvaa. Riippuu alueesta.
Kulmakarvojen välistä nypin, kunnes siinä ei enää kasvanut. Monella kulmakarvan nyppijällä jää se nypitty alue lopullisesti karvattomaksi.
Sen sijaan päätin kauan sitten nyppiä viiksistä vain tietyn reunimmaisen osan. Siellä kasvaa nyt erittäin paksua karvaa, vaikka vieressä hentoa.
Sattumaa tai luuloa. Ei seuraava karva varmastikaan tiedä, onko edeltävä karva nypitty vai tippunut.
Voi kyllä. Vaihdevuosien lähestyessä niitä alkoi kasvaa. Kävin silloin kerran laserilla poistattamassa karvoja, kun oli tarjous. Kyllä eron huomasi, mutta laseroija sanoi, että karvoista lähtee ainoastaan kolmannes, koska karvat ovat kolmessa eri kasvuvaiheessa. Kävisin kyllä laserhoidossa jos olisi varaa. Nyt saa olla joka päivä nyppimässä. Ällöintä on, kun löytää kaulasta sellaisia viiden sentin mittaisia karvoja, jotka ovat huomaamatta päässeet kasvamaan. En ymmärrä, että kuinka juuri kaulassa karvat kasvavat niin pitkiksi.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun jotkut vähemmän järkevät vielä uskovat siihen myyttiin että karvojen poisto aiheuttaa karvan kasvun kiihtymistä.
Mulla on sankat viikset, väritöntä hahtuvaa, mutta hyppää valossa silmille. Tekisi mieli alkaa nyppiä pois, mutta pelottaa, villiintyykö kasvu/muuttuvatko karvat paksuiksi/tummiksi. Onkohan nämä urbaanilegendaa? Ja onko sillä sitten väliä, jos ne kuitenkin nyppii säännöllisesti pois, olivat minkälaista karvaa tahansa.
Ajan parran aina aamuisin. Ei ole suurikaan vaiva. Välillä kyllästyn ajeluun, ja pidän jonkin aikaa lyhyttä partaa.