Miten tilaan ulkomailla maitokahvin?
Eivät ymmärrä, kun sanon, että cafe with milk. Ehdottavat vaan americano ynnä muita. Mikä se on se kahvi maidolla?
Anteeksi.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennatko maata missä tilaat?
Olen Kreikassa. Kreetalla. Lähellä Haniaa.
No sitten tilaa frappé. Se on sellaista jääkylmää maitokahvia.
No ei helkkarissa, jos haluaa suomalaiseen makuun sopivan maitokahvin! Filter coffee with milk, tai americano, kafe galaktos tai kafe me gala kreikaksi.
Mikä on suomalainen maku?
Tultiin juuri Kreikasta ja pähkäiltiin samaa.
Paras on Cafe Latte johon lisätään siis kuumaa maitoa ja sitten varmaan Cappuccino - jos siis vähän meidän makuun sopivaa haet. Americanoon lisätään vettä joten sitä ei edes kiinnostanut koittaa.
Itse join vallan Freddo Cappuccino eli kylmää kahvia - hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Café au lait
Caffé latte
Cappuccino
Espresso macchiato
Flat White
Latte macchiato
Kaikissa noissa on maitoa ja kahvia
Ei kai espresso macchiatossa ole maitoa. Latte macchiatossa on.
Espresso macchiatossa on suunnilleen teelusikallinen maitovaahtoa. "tahrattu kahvi" suomeksi
Vierailija kirjoitti:
Latte
Hän kysyi kahvia maidolla, ei maitoa kahvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei helkkarissa, jos haluaa suomalaiseen makuun sopivan maitokahvin! Filter coffee with milk, tai americano, kafe galaktos tai kafe me gala kreikaksi.
Ja vielä, jos tilaa frappen niin se ei todellakaan tule maidolla.
Jos ap on jossain Plataniaksessa niin ihan varmasti löytyy hotellien baareista ja kahviloista pohjoismaalaista filtterikahvia.
Do you have Gold Catrina and put some no fat milk in there, please.
Vierailija kirjoitti:
Paras on Cafe Latte johon lisätään siis kuumaa maitoa ja sitten varmaan Cappuccino - jos siis vähän meidän makuun sopivaa haet. Americanoon lisätään vettä joten sitä ei edes kiinnostanut koittaa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihinkäs se sinulla on tapana kahvisi keittää, jos tuo vesi hirvittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suomalainen maku?
Varmaan ymmärrät että tarkoittaa sitä perinteistä vaaleapaahtoista suodatinkahvia mitä täällä vallan juotiin ennen kuin tuli näitä satoja erikoiskahveja, ja mitä suurin osa väestä juo edelleen päivittäin.
Gold Catherine or Party Mocca with milk, please?
Aika iso ero sillä menetkö Ruotsiin vai Kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihinkäs se sinulla on tapana kahvisi keittää, jos tuo vesi hirvittää?
Kai tajusit ettei tuossa Americanossa ole siis yhtään maitoa jota tässä vähän niinku haettiin?
One cup of Regular President Cohvee with light milk.
Hyi yök. EN tjau miten jotkut pystyy juomaan jotain kulta katriinaa rasvattomalla maidolla . Kuraa. Suomi on kyllä niin nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajusit ettei tuossa Americanossa ole siis yhtään maitoa jota tässä vähän niinku haettiin?
No voijumalauta, ei niin, koska se on on pitka musta kahvi, johon lisäksi pyydetään milkkistä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voijumalauta, ei niin, koska se on on pitka musta kahvi, johon lisäksi pyydetään milkkistä?!
Ei tarvii apina pyytää mitään maitoa erikseen kun tilaa oikein samantien pelkällä nimellä!
Vierailija kirjoitti:
Gold Catherine or Party Mocca with milk, please?
Suosittelen kokeilemaan tuota Party Moccaa, ihan kiinnostaa, mitä tulee.
Emme kai nyt halua karkottaa loppujakin turisteja Suomesta.