Miten tilaan ulkomailla maitokahvin?
Eivät ymmärrä, kun sanon, että cafe with milk. Ehdottavat vaan americano ynnä muita. Mikä se on se kahvi maidolla?
Anteeksi.
Kommentit (156)
"öö.en koffii",ja sitte vetäset paidan ja rintsikat ylös että tissit näkyy,ja sanot "maidolla".
Vierailija kirjoitti:
Haluatko nimenomaan suodatinkahvin tyylisen kahvin? Missä maassa?
Haluaisin sellaisen, mitä juon Suomessakin. Suodatinkahvia, missä maitoa.
Aamupalalla kyllä tuodaan sitä kahvia pöytään ja siihen sitten lorautan itse maitoa ja se on hyvää. Erikoiskahvit on toki ihan hyviä, mutta suomalaisena olen tottunut siihen "tavalliseen" kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua siinä ehdotetussa Cafe Americanossa hiertää? Sitähän se juuri on, ns. pitkä kahvi
Eikö americano oo kuumalla vedellä laimennettu espresso? Ei vastaa maitokahvia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua siinä ehdotetussa Cafe Americanossa hiertää? Sitähän se juuri on, ns. pitkä kahvi
Americano on amricano ja suodatin kahvi on eri. Maasta riippuen molempia voi olla tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennatko maata missä tilaat?
Olen Kreikassa. Kreetalla. Lähellä Haniaa.
No sitten tilaa frappé. Se on sellaista jääkylmää maitokahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko nimenomaan suodatinkahvin tyylisen kahvin? Missä maassa?
Haluaisin sellaisen, mitä juon Suomessakin. Suodatinkahvia, missä maitoa.
Aamupalalla kyllä tuodaan sitä kahvia pöytään ja siihen sitten lorautan itse maitoa ja se on hyvää. Erikoiskahvit on toki ihan hyviä, mutta suomalaisena olen tottunut siihen "tavalliseen" kahviin.
Ota omat kahvit mukaan ensi kerralla, jos ulkomailla haluat suomalaista kahvia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö americano oo kuumalla vedellä laimennettu espresso? Ei vastaa maitokahvia.
Voi hyvänen aika sentään.. 😒
Suomalaiset on kyllä niin juntteja, kun ne matkustaa tonne etelä-eurooppaan.
Sen verran ois voinut opetella kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Latte
😁 Italiassa kun tilaat tämän he kysyvä caldo o freddo? Ja saat kylmää tai kuumaa MAITOA
Caffe latte on maitokahvi Italiassa, cafe au lait Ranskassa. Turistukahvilassa vaikka flat white
Suomalaiset varmaan ravintolassakin tilaavat maitoa ruokajuomaksi ulkomailla. On siinä tarjoilijalla ihmettelemistä.
Americano with a hint of milk.
Espanjassa se on cortado eli espressoa maitotilkalla. Ei ole sokeria ellet pyydä.
Mitä pitää sanoa, jos haluaa kauramaidolla?
Vierailija kirjoitti:
Kahvila maidolla?
Det var den första tanken som slog en och säkert orsaken till att ingen begriper.
Om us. reser inom EU, kunde det vara vettigt att träna svenska, tyska, fransk, spanska och italienska då flera inom EU har finska som modersmål än engelska.
Suomalaiset kyllä tunnistaa junttiudesta ulkomailla. Ei osata edes kahvia tilata. Ja suomi-naisilla tatuointeja kaikki paikat täynnä. Ja sekoavat kun ulkomaalainen tumma mies edes hymyilee.
Tässä taas ihan typerä neuvo kyllä. Latte ei ole peruskahvi maidolla.
Ja miksi ihmeessä pyytää kahvinsa jollain valkaisijalla, kun voi pyytää kermalla tai maidolla, hä?