Miten tilaan ulkomailla maitokahvin?
Eivät ymmärrä, kun sanon, että cafe with milk. Ehdottavat vaan americano ynnä muita. Mikä se on se kahvi maidolla?
Anteeksi.
Kommentit (156)
Ei ainakaan täällä Kreikassa aamupalapöydässä ole mitään erikoisakahveja. Pöytään kannetaan sellainen pieni kannu kahvia. Ja sitten pöydässä on näitä pieneiä maito kapseleita, jotak lisästään kahviin. Kahvi maistuu suodatikahville. Mihin ne nyt hukkui ne americaanot ja capuciinot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan Presidentti maistaa suomalaista kahvia:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005810716.html
:D
Oliko edes Presidentti-kahvia?
Ei kun Saludoa.
Suomi on maailman onnelisin maa. Ja meillä juodaan eniten kahvia maailmassa. Kyllä me tiedetään mikä on se OIKEA kahvi. Se on PArty Mocca! Nää Capuccinot ja cafe au laitit on vaan ranskaalaisten ja italialaisetn nirppanenien hienostelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latte
En halua mitään hienostelevia erikoiskahveja vaan tavallisen kahvin maidolla
Mitähän hienoa lattessa on. Laihaa kahvia ja paljon maitoa.
Syö vain makkaraa ja pottumuusia maidolla, välipalaksi ruisleipää ja salmiakkia. Aterian päälle vaalea suodatinkahvi maidolla. Laula karaokea hirveässä kännissä, polta kalpea nahkasi karrelle hotellin uima-altaalla. Älä poistu hotellilta muualle kuin siihen Suomi-ravintolaan/Suomi-baariin. Parasta tietysti jos se on hotellin yhteydessä.
Siinä suomalaisen unelmaloma.
Vierailija kirjoitti:
Americano with milk.
With cold milk
Voi apua! Me suomalasiet ollaan Euroopan juntein kansa. Sitten tulee moldova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennatko maata missä tilaat?
Olen Kreikassa. Kreetalla. Lähellä Haniaa.
Coffee with milk, niin minä Kreetalla tilasin ja sain mitä halusin.
Matkusta Moldovaan seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuten ulkomailla noi kahvimaidot laktoosittomia?
Miksi alanuolet?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan täällä Kreikassa aamupalapöydässä ole mitään erikoisakahveja. Pöytään kannetaan sellainen pieni kannu kahvia. Ja sitten pöydässä on näitä pieneiä maito kapseleita, jotak lisästään kahviin. Kahvi maistuu suodatikahville. Mihin ne nyt hukkui ne americaanot ja capuciinot
Joissain hotelleissa tuodaan kannu, joissain on samantapainen säiliö kuin suomalaisissa hotelleissa, tai niitä pienempiä "termoksia" mistä "pumpataan", mä en tiedä mikä on oikea sana. Joissain hotelleissa on erikoiskahvikone. Vaihtelee hotellin tason mukaan, ja myös sen kuinka turistinen paikka on, minkä maalaisia turisteja enimmäkseen...
Riippuu myös missä maassa olet tilaamassa maitokahvia. Monessa maassa saat maitokahvin tilaamalla latten mutta käsittääkseni esim. Italiassa jos tilaa latten saa pelkkää maitoa. Ja heillä ei cappucinoa tilata enää klo 12 jälkeen päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kreetalla oli kahvikone josta sai valita haluamansa kahvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkennatko maata missä tilaat?
Olen Kreikassa. Kreetalla. Lähellä Haniaa.
Coffee with milk, niin minä Kreetalla tilasin ja sain mitä halusin.
Mää oon kreetalla ja sanoin Coffe with milkö. Mutta kun ne rupee tarjoamaan näittä Americaanoja ja siribetröönejä! Haluan Coffee with milkin, enkä mitään nirppanenien kahveja!!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maailman onnelisin maa. Ja meillä juodaan eniten kahvia maailmassa. Kyllä me tiedetään mikä on se OIKEA kahvi. Se on PArty Mocca! Nää Capuccinot ja cafe au laitit on vaan ranskaalaisten ja italialaisetn nirppanenien hienostelua!
Mikä on party mocca vai pitäskö olla party moca?
https://en.wikipedia.org/wiki/Milk_coffee