Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitittely, mitä mieltä? En 45-vuotiaana voi sietää että mua teititellään

Vierailija
02.07.2023 |

mutta huomaan kyllä että itsekin teitittelen selkeästi vanhempia eli arviolta yli seitsemänkymppisiä

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun työpaikalla terveydenhuollossa mun (nuoretkin) työkaverit teitittelevät asiakkaita. Mä en teitittele, vaan puhun murretta.

Kuka muka nykyaikana teitittele? Mä ymmärrän, että mun jo haudassa olevat isovanhemmat varmaan olisivat sitä mieltä, että kyllä pitää teititellä, mutta että kukaan alle 60-vuotias?

Ette te voi tietää mitä mieltä haudassa olevat ovat. Eiväthän he tiedä sitä itsekään.

Vierailija
102/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 ja teitittely tuntuu parhaimmillaan päälleliimatulta pelleilyltä ja ikävimmillään juurikin siltä että alleviivataan rupsahdustani.

Tästä nyt ei kenenkään kannata loukkaantua, että vastasin rehellisesti miltä teitittely minusta tuntuu. Myynnin kannalta se on huono juttu kun minua alkaa tympiä. Ei kuitenkaan asiakkaana kiinnosta ottaa puheeksi asiaa, koska jos ärsyynnyn esim. puhelinmyyjään, niin sitten vain en osta. Ei ole minun tehtäväni yrittää edistää myyntiä minulle. :D

Ja varmaankin johtuu siitä että on joku ikäkriisi ja huono itsetunto ja pipo tiukalla, mutta näin minä nyt silti vain tunnen ja voin hyvin ostaa ne vakuutukseni yms. myös sinuttelijalta, jonka kanssa on luontevampaa keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 42 ja teitittely tuntuu parhaimmillaan päälleliimatulta pelleilyltä ja ikävimmillään juurikin siltä että alleviivataan rupsahdustani.

Tästä nyt ei kenenkään kannata loukkaantua, että vastasin rehellisesti miltä teitittely minusta tuntuu. Myynnin kannalta se on huono juttu kun minua alkaa tympiä. Ei kuitenkaan asiakkaana kiinnosta ottaa puheeksi asiaa, koska jos ärsyynnyn esim. puhelinmyyjään, niin sitten vain en osta. Ei ole minun tehtäväni yrittää edistää myyntiä minulle. :D

Ja varmaankin johtuu siitä että on joku ikäkriisi ja huono itsetunto ja pipo tiukalla, mutta näin minä nyt silti vain tunnen ja voin hyvin ostaa ne vakuutukseni yms. myös sinuttelijalta, jonka kanssa on luontevampaa keskustella.

Itse toimin täsmälleen samoin. En asioi kaupoissa, joissa teitittelemällä simputetaan asiakkaita ja korostetaan, että olen jo yli 40v. Suomalaisessa kulttuurissa teitittely on todella epäkohteliasta. Myyjät purkavat argressioitaan asiakkaisiin.

Vierailija
104/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mua teititellään AINA esimerkiksi aspojen toimesta, vaikka mulla ei ole ikää kuin 23 vuotta ja näytän täsmälleen ikäiseltäni:(

Teitittely on aspojen peruskäytöstä. Ei liity ikään mitenkään. Kohteliasta käytöstä.

On wt tapaista, jos ei tätä ymmärrä.

Vierailija
105/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitittelystä loukkaantuminen on juntein asia, jonka tiedän. Teitittelijä yrittää olla kohtelias, arvostakaa ja käyttäytykää itse samalla tavalla. Kuten edellä on neuvottu, sinuttelun ehdottaminen on mahdollista, jos olet se ylempiarvoinen tilanteessa.

Minua teitittelee vanhemmat henkilöt kun itse olen (varsinkin asiakastapaamisissa). Eivät teitittele kun kerran jonka jälkeen ollaan samalla aaltopituudella. Minunhan heitä pitäisi teititellä.

Vierailija
106/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa henk.kohtaisesti. Minua teititeltiin ekan kerran 22-vuotiaana (HM:llä). Hassulta tuntui varsinkin silloin.

T. Nelikymppinen

Vierailija
107/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittely asiakaspalvelijan suusta kuulostaa yleensä jäykältä ja kömpelöltä. En mielelläni osta tuotteita tällaisesta paikasta, jos vaan voin valita. Paljon mukavampi on joku rento, ystävällinen myyjä, jonka kanssa juttelusta tulee hyvä mieli.

Vierailija
108/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika hauska hoipertava kulttuurimuutos, "me kaikki olemme tasa-arvoisia".

Käsittääkseni esim. Saksassa ja Ranskassa on vieläkin tapana sinutella vain läheisiä tuttuja.

Vierailija
109/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu asialliseen asiakaspalveluun.

Vierailija
110/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia teitittelevä henkilö on yleensä kylmä, etäinen ja kalsea luonne, joka haluaa pitää etäisyyttä tapaamaansa henkilöön, esim. asiakkaaseen. Teitittelemällä saa aikaan jäisen ilmapiirin, jolloin vastapuolen kanssa ei tarvitse turhia jutella.

Vierailija
111/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen asiakaspalvelu ei ole kiinni teitittelystä. No presidenttiä ja pääministeriä voi teititellä, mutta muuten se on vain säälittävää yritystä leikkiä hienoa asiakaspalvelijaa.

Vierailija
112/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisia teitittelevä henkilö on yleensä kylmä, etäinen ja kalsea luonne, joka haluaa pitää etäisyyttä tapaamaansa henkilöön, esim. asiakkaaseen. Teitittelemällä saa aikaan jäisen ilmapiirin, jolloin vastapuolen kanssa ei tarvitse turhia jutella.

Haluan pitää sosiaalisen etäisyyden tuntemattomiin ihmisiin teitittelemällä, mutta samalla voi kuitenkin olla kohtelias ja ystävällinen.

Vierailija
113/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei edes osata teititellä.

Vierailija
114/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen asiakaspalvelu ei ole kiinni teitittelystä. No presidenttiä ja pääministeriä voi teititellä, mutta muuten se on vain säälittävää yritystä leikkiä hienoa asiakaspalvelijaa.

Säälittävää jankuti-jankuttamista, eiköhän sun näkemyksesi ole jo tullut kaikille selväksi.

Vierailija
115/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, teitittely ei millään tavalla estä olemasta ystävällinen, lämmin ja empaattinen.

Vierailija
116/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää jankuti-jankuttamista, eiköhän sun näkemyksesi ole jo tullut kaikille selväksi.

Meitä on täällä kyllä useampia kirjoittamassa. Ja kaikilla on oikeus sanoa oma mielipiteensä keskustelupalstalla.

Vierailija
117/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen itseäni vanhempia ja oletan, että minua nuoremmat saattavat teititellä minua. En loukkaannu sinuttelusta,  paitsi jos se sisältää halveksivan asenteen, etten muka ymmärrä, mitä minulle sanotaan.

Vierailija
118/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on minun vuoroni jonossa ja asiakaspalvelija kysyy:

"Mitä Teille tulisi?"

Vilkaisen pikaisesti takanani olevaa jonoa ja kysyn sen jälkeen hämmästyneenä aspalta:

"Meille?!! Voisitko palvella yhden asiakkaan kerrallaan?"

Oih, miten nokkela tinä olet, tuota ei kyllä oliti kukaan muu kektinyt, noin omaperäittä ja älykättä. Wau!

Vierailija
119/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittely kunniaan!

Arvostan teititteleviä asiakaspalvelijoita.

Vierailija
120/125 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treella näki että osa ihan vattuillakseen korostaa etunimeä ja manipuloi, kontrollointiyrityksiä. Tai Sinä sitä ja tätä. TE kuulostaa mummolle sanotulta, keinotekoiselta. Jotkut vielä luulevat että jokainen asiakaspalvelija on ystävä, just. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi