Teitittely, mitä mieltä? En 45-vuotiaana voi sietää että mua teititellään
mutta huomaan kyllä että itsekin teitittelen selkeästi vanhempia eli arviolta yli seitsemänkymppisiä
Kommentit (125)
Teitittelen itseäni nuorempia henkilöitä. Koska se on ihan helvetin ärsyttävää.
Työnantaja sanoo yleensä, että asiakkaita teititellään. Paitsi ihan lapsia tietenkään ei.
Onhan se vähän outoa, mutta kyllä sen oppii sietämään. On typerää ruveta kiukkuamaan ihmisille, jotka tekevät työtänsä.
Jos vielä kassankin pitäisi päivän sadoista asiakkaista muistaa, kenen kanssa on sovittu sinuttelusta, niin vaikeaa olisi.
Ennen muuten puhuteltiin sairaalassakin rouviksi kaikkia aikuisia naisia. Nykyisin sanotaan vaikka Möttönen Maija.
Olisi aika noloa kysyä naiselta, että oletko minkä ikäinen, että tiedän voinko sinutella.
Ennen hieman häiritsi kun puhuteltiin esim. rouva Möttöseksi ihan siviilisäädystä huolimatta kaikkia aikuisia naisia.
Itsekin olin naimisisssa, mutta pidin isäni nimen, eli en missään tapauksessa ollut isäni rouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitittely ei kuulu "hyviin tapoihin" vaan on jämähtämistä 1800-luvulle.
Tulkaa hyvät ihmiset jo 2020-luvulle ja lopettakaa ihmisten passiivis-agressiivinen pilkkaaminen "ikälopuiksi vanhoiksi lumpuiksi" teitittelyn avulla.
Suomessa on jo vuosikymmenten ajan eletty ns. samalla tasolla kaikkien ihmisten kanssa eli ei luokkayhteiskuntia eikä pokkurointia ikäluokan mukaan. Tahallinen toisen loukkaaminen ja haukkuminen vanhukseksi ei kuulu millään tavalla enää 2020-luvulle!
Teitittelijät voitaisiin laittaa näytille museoon, koska elävät selvästikin väärällä vuosisadalla ;)
Virossa teititellään tavallisesti kaikkia vähänkin vieraampia ihmisiä, ventovieraita käytännössä aina. Asiakaspalvelutilanteessa teititellään usein myös asiakkaana olevia teinejä, esimerkiksi n. 12-13-vuotiaasta alkaen.
Ei teitittely tarkoita vanhuksena pitämistä, vaan se on kunnioittava, kohtelias puhuttelumuoto.
Ei taideta olla Virossa tai Saksassa tai missään muussakaan maassa vaan ainoastaan Suomessa.
Teitittely on vanhanaikaista ja ärsyttävää. Itse olen vähän yli 60 v ja vielä työelämässä ja ärsyttää, jos kaupan kassa teitittelee. Sitä miettii, että pitääkö kassa minua yli 70 vuotiaana. Lopettakaa se teitittely!
Kyllä toimittajat teitittelevät tärkeitä ihmisiä haastatellessaan, vaikka olisikin sinunkaupat tehty yksityishenkilöinä