Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tealle vinkki +2000€ vastikkeen kanssa pärjäämiseen:

Vierailija
01.07.2023 |

Jos kyseessä on kaksio, voi hän vuokrata huonetta Airbnb kautta ja näin kolmen työn lisäksi hän voi tienata vähän extraa. Asuu itse vaikka olohuoneessa.

Olisiko muilla vinkkejä tähän?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ostaa asunnon asuntoyhtiöstä jossa vastike, 

niin se tarkoittaa suomeksi sitä että asunnosta on valmiiksi lainaa alla

joka tulee itse otetun pankkilainan päälle. 

Ei muuten tarkoita. Se tarkoittaa sitä että viemäri ja muut vetesi maksetaan siitä vastikkeesta. Samoin kun lämpö (jota ainakin talvella haluat), roskien tyhjennykset, katujen kunnossapito, isännöitsijä, porraskäytävien siivoojat, taloyhtiön sähköt (hissit, porraskäytävien valot ja niin edespäin) jne... maksetaan niistä yhtiövastikkeista. Luulitko että ne ovat ilmaisia? Tiedän kaksi kerrostaloa Tampereella joissa ei ole yhtiövastiketta ollenkaan vaan rahaa tulee joka kuukausi yhtiön tilille koska niillä on alakerta täynnä vuokrattuja yritystiloja. Mutta ne talot sattuvat olemaan oikealla sijainnilla olevia.

Vierailija
102/110 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset oli eron jälkeen viikko-viikko sopimuksella.

Hommasin pojan huoneeseen lisäsängyn ja vuosia siinä asui joka 2 viikko virolainen työmies.

Pasilassa saa enemmän hintaakin.

Esim nyt saa kimppakämpistä huoneita. Muuttaa pariksi vuodeksi tollaseen ja laittaa omansa vuokralle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi ihminen ei saisi pankista 300 000 asuntolainaa mutta voi ostaa asunnon joka sisältää 300 000 euron rahoituslainan jos pystyy maksamaan asunnon myyntihinnan? Noinko se menee? Eihän tuossa ole mitään järkeä..

Enää ei tuo onnistu . Vielä kymmenen vuotta sitten lainaa sai tuosta vain. Osa uudistuotannosta ei tule löytämään ostajaa lainkaan .

Nykyisin rakennusyhtiöltä voi ottaa lainaa asuntoon.

Vierailija
104/110 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma-asunto, mutta ehtiikö hän edes olla siellä asunnossaan, jos on aina töissä? Eihän tuossa ole kyllä mitään järkeä.

Vierailija
105/110 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa olisi hyvä sallia GoFund me tyyppinen sivusto, jossa saisi lahjoittaa rahaa apua tarvitseville kiperiin elämäntilanteisiin.

Rahoittaa nyt jonkun omistusasumista ylikalliissa kämpässä? Miksi ihmeessä, kun tuo on ihan oma valinta? Etkö todella parempia avustuskohteita keksi?

Vierailija
106/110 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen, selvittäkää mitä tarkoittaa,

Myyntihinta?

Velaton hinta?

Yhtiövastike?

Rahoitusvastike?

Hoitovastike?

Lyhennysvapaa?

Yhtiölaina?

Kun tiedätte nämä, niin osaatte ainakin puhua asioiden oikeilla nimillä.

Vierailija
107/110 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pyydettiin vinkkejä selviytymiseen, ei mielipidettä Tean talousymmärryksestä.

Hyviä vinkkejä velkavyörytykseen ja kulujen minimointiin on Päivi Rantasen kolmio kuudelle instatililllä.

Päivi on eronnut.

1 syy voi olla mies kylläytyi liikaan nuukailuun.

Eihän Tealla ole velkoja, vaan liian iso velka. Sitä ei soijarouheella kuitata.

Olisi pitänyy heti alkaa lyhentämään velkaa, eikä pitää niitä lyhennysvapaita. Velka lyhenee joka krt.

Ei taloyhtiölainaa voi sillä tavalla maksella etukäteen. Siitä voi maksaa kerralla ehkä 1/4 tai 1/2, mutta ei sillä tavalla, että alkaisi joka kuukausi lyhennellä sitä lainaa, vaikka lainassa olisi vielä lyhennysvapaa menossa.

Vierailija
108/110 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pyydettiin vinkkejä selviytymiseen, ei mielipidettä Tean talousymmärryksestä.

Hyviä vinkkejä velkavyörytykseen ja kulujen minimointiin on Päivi Rantasen kolmio kuudelle instatililllä.

Päivi on eronnut.

1 syy voi olla mies kylläytyi liikaan nuukailuun.

Eihän Tealla ole velkoja, vaan liian iso velka. Sitä ei soijarouheella kuitata.

Olisi pitänyy heti alkaa lyhentämään velkaa, eikä pitää niitä lyhennysvapaita. Velka lyhenee joka krt.

Ei taloyhtiölainaa voi sillä tavalla maksella etukäteen. Siitä voi maksaa kerralla ehkä 1/4 tai 1/2, mutta ei sillä tavalla, että alkaisi joka kuukausi lyhennellä sitä lainaa, vaikka lainassa olisi vielä lyhennysvapaa menossa.

Voi lyhentää.

Vierailija
109/110 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Kaikki keinot käyttöön. Booking/Airbnb alivuokraus on hyvä! 30% veroa. Muistakaa vähentää tuloista hoitovastikkeen osuus huoneesta niiltä päivitä, kun on vuokrattuna!

Vierailija
110/110 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin muutamalle tutulle kuinka mun ei tarvinnut ottaa henkilökohtaista lainaa. Voin vaan kuvitella kuinka ovat olleet hirnumassa mun tyhmyyttä. Ei, kyllä mä tiesin tasan tarkkaan rahoitusvastikkeen noususta. Ymmärsin senkin ettei 0 korkojen aika jatku loputtomiin!

Mulla ei ollut ongelmaa ikinä lainan maksussa. Ei edes silloin, kun yhtiölainaa oli 300 000€ niskassa ja tulot 700€. Kyllä mä tilini saldon tiedän ja mitä sillä pystyy maksamaan. Nyt nettoa jo +3000€.

Se ettei joku kerro elämästään kaikkea ja luulette häntä tyhmäksi, on sen tyhmäksi luulevan tyhmyysongelma.

Niin myrkkyä tiedot mun kyvyistä tyhmäksi haukkumisien jälkeen oli, että nyt ei kehdata olla missään tekemisissä.

Luulkaa itsestänne vähemmän ja vielä vähemmän toisista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan