Nykyään on poikkeavaa olla tatuoimaton?
Tuossa jutussa oli vähän outo sävy ollakseen valtakunnan median eikä jonkun marginaalijulkaisun tekemä. Ikään kuin koko kansa vanhukset pois lukien olisi tatuoitua ja jos ei ole, on joku erikoinen konservatiivi kotirouva. Noh, esim. minä olen 38 v nainen eikä tatuointeja löydy yhtäkään, edes nuoruudessa otettua. Arvot ovat silti kaikkea muuta kuin konservatiiviset ja olen hyvin itsenäisesti pärjäävä ihminen. Taidan sitten olla kummajainen, itse marginaalia.
Kommentit (65)
Tatskoja varmaan ottaakin nyt enemmän ylempien luokkien ihmiset kun muut joutuu karsimaan menoistaan jotta riittää rahaa ruokaan ja katto pään päällä.
Vierailija kirjoitti:
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/904fb1b0-ee09-463d-9700-6062b06dbe…
Noin 20 prosentilla suomalaisista on tatuointi.
Maksumuurin takana
Tatuoinnin lisäävät mm. ihosyöpään sairastumisen riskiä, joten terveydellisistä syistä johtuen ei välttämättä ole perusteltua ottaa tatuointeja.
Vaimolla ei ole tatskoja. Ai että hänen iho on kaunis.
Kaks muoti-ilmiötä mitkä yleensä vaan rumentaa ihmisiä. Tatuoinnit ja huulitäytteet... Hyi helv
Olen ihmetelly sitä kun esim. tv:ssä haastatellaan itsensä köyhäksi mieltävää ihmistä, niin tällä kuitenkin on runsaasti tatuointeja ja/tai lävistyksiä. Eikös ne ole kalliita ja ei niin tarpeellisia kuin esim. leipä?
Ihanaa, olen siis rohkeasti erilainen, suorastaan kapinallinen! Enpä olisi uskonut!
t: tatuoimaton
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnin lisäävät mm. ihosyöpään sairastumisen riskiä, joten terveydellisistä syistä johtuen ei välttämättä ole perusteltua ottaa tatuointeja.
Tän kaikki tietää ilman julistamatta. ..Silti niitä vaan otetaan joka yhteiskunta luokissa , ja kaiken ikäisinä. Tästä on ihan turha pelistä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
"Tatuoinnit eivät enää ole kapinaa - vaan osa tyyliä"
Korjaus: osa tyylittömyyttä.
"Mikä on tekosyysi sille, ettet ole vielä ottanut tatuointia?"
Vierailija kirjoitti:
Tatskoja varmaan ottaakin nyt enemmän ylempien luokkien ihmiset kun muut joutuu karsimaan menoistaan jotta riittää rahaa ruokaan ja katto pään päällä.
Niinpä. Kävin kesällä tk lääkärissä niin naislääkärillä oli käsivarsi tatuointi... minusta se oli kaunis.
Ei ole tatskoja eikä tule. Nuorena tein itse lävistyksen vasempaan korvalehteen ja pidin siinä korvakorua kunnes annoin reiän umpeutua.
Ei siinä, jos tatuointi on oikeasti persoonallinen ja hienosti toteutettu, mutta kun valtaosalla joilla sellainen on, se on ikään kuin jostain kuvastosta valittu ja sitten se tyyli jolla tatuointi on tehty, on myös vähän niin ja näin, niin siitä tulee vähän sellainen... Halpa vaikutelma. Melkein kuin olisi laitettu sellainen siirtotatuointi.
Kuinka monta jotain LOHIKÄÄRME, PÄÄKALLO, PANTTERIN TASSUT (etenkin jossain rintakehässä) tai KOMPASSIRUUSU tatuointia näkee... Unohtamatta tähtiä eri muodoissa.
Tatuointien kapinallisuus jäi jonnekin viime vuosisadalle, kuten myös punkin ja rockin kapinallisuus. Oikeastaan kaikki kapinallisuus jäi sinne, ei 2000-luvulla voi enää kapinoida entiseen tapaan.
Niin, mielenterveysongelmathan ovat lisääntyneet, ja se näkyy myös tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän kaikki tietää ilman julistamatta. ..Silti niitä vaan otetaan joka yhteiskunta luokissa , ja kaiken ikäisinä. Tästä on ihan turha pelistä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
On sinänsä outoa, että lihaa ei saisi syödä, koska se on kuulemma epäterveellistä, mutta tatuointeja pitää ottaa, vaikka se on terveydelle haitallista.
Vierailija kirjoitti:
Yläluokkaiset eivät ota tatuointeja. Ne on alaluokan merkki. Luuserius vaan näköjään lisääntyy yhteiskunnassa, mutta minkäs teet kun ollaan menossa alaspäin koko yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla tuntemillani X ja millennial ikäisillä naisilla on vähintään 1 tatuointi. Itse olen tuttavapiirissä ainoa jolla ei ole... Ja ihan on koulutettuja ihmisiä useimmat,vähintään amk-tasolla. Kun tuosta tosiaan ottaa pois ala-ikäiset, yli 60-vuotiaat ja uskovaiset, on jäljelle jäävässä demografiassa % reilusti yli 50.