Tealle vinkki +2000€ vastikkeen kanssa pärjäämiseen:
Jos kyseessä on kaksio, voi hän vuokrata huonetta Airbnb kautta ja näin kolmen työn lisäksi hän voi tienata vähän extraa. Asuu itse vaikka olohuoneessa.
Olisiko muilla vinkkejä tähän?
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, älä ota lähes 300 tonnia lainaa 3 tonnin tuloilla.
Aika moni tekee riskivalintoja.
Mulla oli lainaa myös 300 000€ ja sairastuttuani tulot työmarkkinatuen verran, eikä toimeentulotukea saanut. Onneksi aloin tervehtyä ja pääsin osa-aikaisesti töihin ja lopulta minulla oli myös 3 työpaikkaa. Nyt velka on enää alle 50 000€ ja voisin sen tilillä olevilla rahoilla kuitata pois.
Airbnb oli mulla myös kokeilussa. Hyvin toimi. Vieraille oli oma huone. Veroa siitä meni 30%
Haluan nähdä muidenkin selviävän.
Miksi joku alanuolittaa tätä?
Hyvä selviytymistarina kiperästä tilanteesta!
Kuka vain voi sairastua!
Riskivalintoja ostamalla asunnon (suurimmaksi osaksi yhtiölainalla), mitä ei edes kykene maksamaan terveenäkään.
Kerrostalossa olet vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Puuro käy hyvin lounaallekin ja erilaisista ruokajonoista saa ilmaista ruokaa.
Kulje pummilla paikasta toiseen ja katso lopulta paljon se maksaa.
Niin ja työmatkoilla sekä vapaa-ajalla kävele ulkona ja kerää pulloja, niin voit saada pullonpalautuksesta velkavähennystä.
Taloyhtiöiden konkurssien pelätään lisääntyvän.
Kämppien hinnat etenkin suurissa kaupungeissa ovat ihan järjettömät. Hinnoissa jopa 50-70 % ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Työmarkkinatuki on 580 netto.
Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös kaupungin ja valtion työntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais edelleen tajuta, että asunnon myyntihinta ja velaton hinta on kaksi eri asiaa. Ja ota pankista se vh arvoinen laina.
Munkin unelmakämppä maksaa 700 000€, mutta se on unelma, lottovoittoa odotellessa.Oot kauhea ihminen kirjoituksesi perusteella. Tajuatko?
En, pankki ois tarjonnu lainaa 500 000€, mutta sitten ois menny muu eläminen liian tiukalle. Arvaa otinko? Äly hoi älä jätä, nyt on 1/3 tuosta lainaa ja hyvä kämppä alla.
Ja mikä sua vaivaa?
Ei tässä kysytty sun elvistelyistä. Äly hoiii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös kaupungin ja valtion työntekijöillä.
WEF-visio toteutuu: "You'll own nothing and you'll be happy."
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa taloyhtiöissä ollaan, ei vain kerrostaloissa. Itse katsoin myös asoy:n tilikirjoja ennen asunnonostoa ja asunkin nyt tällä hetkellä velattomassa taloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, älä ota lähes 300 tonnia lainaa 3 tonnin tuloilla.
Aika moni tekee riskivalintoja.
Mulla oli lainaa myös 300 000€ ja sairastuttuani tulot työmarkkinatuen verran, eikä toimeentulotukea saanut. Onneksi aloin tervehtyä ja pääsin osa-aikaisesti töihin ja lopulta minulla oli myös 3 työpaikkaa. Nyt velka on enää alle 50 000€ ja voisin sen tilillä olevilla rahoilla kuitata pois.
Airbnb oli mulla myös kokeilussa. Hyvin toimi. Vieraille oli oma huone. Veroa siitä meni 30%
Haluan nähdä muidenkin selviävän.
Miksi joku alanuolittaa tätä?
Hyvä selviytymistarina kiperästä tilanteesta!
Kuka vain voi sairastua!Riskivalintoja ostamalla asunnon (suurimmaksi osaksi yhtiölainalla), mitä ei edes kykene maksamaan terveenäkään.
Mulla on tuttuja jotka pitää mua tyhmänä ja ilkkui mun tilannetta. Edelleen ne tekee sitä. Ne on sen sortin tyhmiä, että ne luulee tietävänsä. Osaan laskea nämä yksinkertaiset asiat ja ennustaa riskit, joten en ole ollut tän suhteen pahassa paikassa ikinä... Riskin ottaessa tulee punnita myös häviön mahdollisuus. 300 000€ hoidettu, vaikka muut mua tol lona pitää ja itse osaa ostaa korkeintaan rääsyjä koko rahan edestä...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa olisi hyvä sallia GoFund me tyyppinen sivusto, jossa saisi lahjoittaa rahaa apua tarvitseville kiperiin elämäntilanteisiin.
Tea varmaan voi antaa sulle ja muillekin tilinumeron jos haluatte vipata hänelle muutaman huntin.
Ei kiitos Suomeen jenkkikulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WEF-visio toteutuu: "You'll own nothing and you'll be happy."
Oletkohan sama nainen joka hesarin kommenttipalstalla myös viljelee tuota samaa väsynyttä wef-pashaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais edelleen tajuta, että asunnon myyntihinta ja velaton hinta on kaksi eri asiaa. Ja ota pankista se vh arvoinen laina.
Munkin unelmakämppä maksaa 700 000€, mutta se on unelma, lottovoittoa odotellessa.Oot kauhea ihminen kirjoituksesi perusteella. Tajuatko?
En, pankki ois tarjonnu lainaa 500 000€, mutta sitten ois menny muu eläminen liian tiukalle. Arvaa otinko? Äly hoi älä jätä, nyt on 1/3 tuosta lainaa ja hyvä kämppä alla.
Ja mikä sua vaivaa?
Ei tässä kysytty sun elvistelyistä. Äly hoiii!
Pitäis järjestää asuntoa ostaville ihmisille joku pakollinen talous- ja matematiikkakurssi, missä todistavat maksukykynsä.
Kysymys 1, mitä tapahtuu kun yhtiölainan lyhennys alkaa 2 vuoden lyhennysvapaan jälkeen? Ja kuinka paljon se on omalla kohdallasi?
Kysymys 2, maksatko yhtiö- ja pankkilainaa jossain kohtaa samaan aikaan? Jos maksat, niin kuinka paljon?
Kysymys 3, mitä rahoitusvastike tarkoittaa? Jos asunnon vh on 300 000 ja myyntihinta 150 000, tuleeko sinun maksaa rahoitusvastiketta?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa olisi hyvä sallia GoFund me tyyppinen sivusto, jossa saisi lahjoittaa rahaa apua tarvitseville kiperiin elämäntilanteisiin.
Eikös onlyfans ole vähän sen tyyppinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa taloyhtiöissä ollaan, ei vain kerrostaloissa. Itse katsoin myös asoy:n tilikirjoja ennen asunnonostoa ja asunkin nyt tällä hetkellä velattomassa taloyhtiössä.
Joo, mutta putkiremontti on pakko tehdä.
Osa taloyhtiöistä ei hanki saada remonttilainaa.
Hänen tulisi ottaa pankista nyt uusi laina millä maksaa yhtiölainan pois. Kilpailuttaa laina monilla pankeilla mikä sisältää yhtiölainan ja nykysen asuntolainan.
Jos ei lainaa tipu, niin se on voi voi, ei ole tarpeeksi rahaa maksaa tuollaisesta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Hänen tulisi ottaa pankista nyt uusi laina millä maksaa yhtiölainan pois. Kilpailuttaa laina monilla pankeilla mikä sisältää yhtiölainan ja nykysen asuntolainan.
Jos ei lainaa tipu, niin se on voi voi, ei ole tarpeeksi rahaa maksaa tuollaisesta asunnosta.
Hän oli jo yrittänyt, mutta luonnollisesti mikään pankki ei myönnä tuollaista megalainaa 3000 euron tuloilla ja satunnaisilla keikkaextroilla.
Taaskaan tämän uutisen emäntä EI tajunnut, joten ihan oikeassa ketjussa on tuo kommentti. Näitä juttuja tulee ulos lähes viikoittain, joilla joku on yllättynyt ja pulassa kun lainaa joutuukin lyhentämään.