Kuuluvatko miehesi ex-liiton lapset perheeseesi?
.
Kommentit (133)
Vierailija:
Onko tämä niin vaikea käsittää. Näin myös perheet tilastoidaan. Jos samassa taloudessa asuu esim. isä, äiti ja näiden kaksi lasta = ydinperhe. Jos sitten taloudessa asuu pysyvästi myös vaikkapa miehen ex-liitosta oleva lapsi = uusperhe. Näin se vaan menee. Henkiseksi perheekseen jokainen saa sitten mieltää vaikka koko maailman!
Mites meidän ystäväperheen tilanne, jossa toinen ex-ydinperheen pojista asuu isänsä kanssa ja toinen äitinsä kanssa? Eivätkö pojat ole enää perhettä keskenään? Voi helvetti!
Just tällaisten uusien naisten takia en itse aio ikinä erota!! Vaikka henki lähtisi.
Vierailija:
Mites meidän ystäväperheen tilanne, jossa toinen ex-ydinperheen pojista asuu isänsä kanssa ja toinen äitinsä kanssa? Eivätkö pojat ole enää perhettä keskenään? Voi helvetti!
Se nyt vaan on katson matemaattista faktaa ja piste. Nimim. aikuinen ja äiti.
Onneksi suuri osa vastauksista oli kuitenkin ihan inhimillisiä! Olin oikeastaan yllättynyt, miten fiksua porukkaa täälläkin oikeasti on :-)
Itselläni on vanhemmat eronneet. Olin silloin n.3v. Omassa perheessäni (siis siinä missä asuin, minkä wikipediakin perheeksi laskee) olin ainoa eri sukunimellä ja minun piti aina myös muistaa sanoa " puolisisarus" ja " isäpuoli" . Myös isäpuoleni suku suunnilleen unohti minut aina, olin se ex-lapsi jolle ei lässytetty kuten muille eikä esim. osteltu joulu- tai muitakaan lahjoja, ei vietetty synttäreitä jne. Isäni luona kävin kylässä(!) noin kerran vuodessa. Myös siellä minulla oli puolisisaruksia ja äitipuoli. Olin tavallaan ylimääräinen kakara jostain kamalasta mitä ei olisi pitänyt koskaan tapahtua (siis äitini ja isäni lyhyestä suhteesta, mistä kuitenkin katkeruus on yhä 30v jälkeen olemassa).
Mut hemmetti, jos se kerran wikipediankin mukaan on ihan ok, niin mikäs siinä sitten!
Minulla ja exällä yhteishuoltajuus 50/50. Toimii. Lapset pieniä. Exän uusi vaimo otti heti lapsemme hyvin vastaan. Eli kuuluvat heidän perheeseen. Minun uusi mieheni hyväksyi heti lapseni ja lapset ovat todellakin hänen perhettään. Minulla ja miehellä yksi yhteinen lapsi ja exän perheeseen nyt tulossa vauva. Koskaan ei kummassakaan perheessä puhuta " sinun lapset, minun lapset" . Kaikki ovat perheenjäseniä, ovat ne kenen perseestä tahansa tullut ja on ne kuka vaan siittänyt. :D
Minulle varmaan tätä exänkin tuleva vauva on perheenjäsen. Onhan hän lapsieni sisarus.
Mietihän mitä miehen suku miettii jos korteista puuttuu lasten nimet. Katsos kun ne miehen sukulaiset on näitten lasten verisukua. Sinä et ole!
uudella miesystävälläni on 7-vuotias poika ed. liitosta. Mun on tosi vaikeaa ajatella tulevaisuutta tämän miehen kanssa, koska en meinaa millään kestää ajatusta siitä, että tämä poika olisi tulevaisuudessa yhteisessä kodissamme melkein puolet ajasta. Tavallaan tämä on ristiriitaista, koska itselläni on myös lapsi (tosin aika paljon nuorempi).
Taidan palata ex-mieheni kanssa yhteen.
Huoh.
Vierailija:
uudella miesystävälläni on 7-vuotias poika ed. liitosta. Mun on tosi vaikeaa ajatella tulevaisuutta tämän miehen kanssa, koska en meinaa millään kestää ajatusta siitä, että tämä poika olisi tulevaisuudessa yhteisessä kodissamme melkein puolet ajasta. Tavallaan tämä on ristiriitaista, koska itselläni on myös lapsi (tosin aika paljon nuorempi).Taidan palata ex-mieheni kanssa yhteen.
Huoh.
Itselläni on pienet sisarukset isäni toisesta avioliitosta. Äitipuoli on minua 8 vuotta vanhempi. Siitä huolimatta kuulumme kaikki samaan perheesee, e ovat sisaruksiani ja that´s it. Äitipuoli on ennenkaikkea aina halunnut korostaa tätä sisaruutta, meillä ei mitään puoliskoja tunneta.
Voi jumalauta jos meille joskus tulee ero ja mun tyttö joutuis jonkun teidän armoille, ihan itkettää ajatuskin..
lapseni ei kuulu heidän perheeseen niin tulisi raato.Kamalia akkoja täällä;(
Itse en miellä, että miehen lapset kuuluisivat varsinaisesti perheeseen. Toisaalta miehen perheeseen he kuuluvat ja tavallaan yhteisen lapsenkin. Turha tuota silti on miettiä. Perheen käsite on niin monimutkainen ja se on ihan siitä kiinni, miltä kannalta sitä miettii. Tavallaan perheeseen voi kuulua vanhemmatkin.
Taas joutuu ensi vkonloppuna katselemaan tätä ylimäär. pyörää. Huoh, jo valmiiksi.
No ei se lapsi/nuori täällä loputtomiin käy, kohta alkaa omat menot olla tärkeämpiä.
Meillä kuuluu, koska asuvat meillä. Minun perheeni on minä, mieheni ja hänen kaksi tytärtään. (ja toivottavasti kohta yksi yhteinen :)) En tiedä, ajattelisinko toisin, jos eivät asuisi meidän kanssaan, mutta koska asuvat, mielestäni ovat perhettäni.
meillä ainakin kuuluu ja lapsi on tervetullut milloin vaan meille tottakai exliiton lapsi on samanlailla osa miestäni kun omatkin lapseni olisi tosi itsekästä jos yrittäisi ojentaa asiaa jotenkin muuten en usko että sellainen liitto kauaa kestää jossa ei hyväksytä kaikkia lapsia sitä paitsi mitäs itse ajattelisitte jos miehestä joskus ero tuleekin ja mies löytää uuden vaimon ja saa uusia lapsia ja sitte hylättäskin ne teijän muksut oisko hyvä fiilari???ei sitä toista niin omistaa voi sori vaan
Kukaan lapsi ei ole valinnut omia vanhempiaan ( tai heidän uusia siippojaan).
Jotain armoa sentään.
Minä olen tuonut siihen oman historiani ja mies omansa ja lapset kuuluvat luonnollisesti tähän historiaan.
Ei ihme, että satu pahasta äitipuolesta elää edelleen vahvana, jos asennevamma on tällainen vielä 2000-luvulla.
vain 1 sama vanhempi.