Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluvatko miehesi ex-liiton lapset perheeseesi?

Vierailija
10.12.2006 |

.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta olen samaa mieltä, että perinnöistä tulee isoja riitoja tulevaisuudessa. Olen miettinyt meidänkin kohdalla tätä, että kun kaikki on mun nimissä ja näin ollen vain yhteinen perii ja paljon. (ollaan avopari ja minun palkasta maksetaan lainat ja sijoitukset eli homma on kiistaton) Miehen lapset jäisivät " osattomiksi" . Mua tää tilanne vaivaa, kun tässä kuviossa on niin paljon syitä ja osasia, mutten halua näiden sisarusten vihaavan yhteistä, koska saa kaiken...

Vierailija
82/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sisarussuhteet. Mutta biologisesti ajateltuna adoptiolapset ja vanhemmista syhtyneet lapset eivät ole täyssisaruksia keskenään. Perheen henkisellä tasolla tosin on ideaalista, ettÄ heitä pidetään täyssisaruksiana ja tasa-arvoisina. niin se pitääkin olla. Ihanille vanhemmile kuulostatte ku noin ajattelette ja lapsianne noin tasa-arvoisina kasvatatte. Oikeaan perheeseen on adoptiolapsi päätynyt. Onnea ja rakkautta perheeseenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun tuloistasi vähennetään lainaa ja sijoituksetkin menee sinun tuloista. Eikö miehelläsi siis todella ole mitään tuloja?

Vierailija
84/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyä mm. mihin isän rahat ovat päätyneet. Oletko sinä saanut lahjoituksia tai uusi lapsi saanut ennakkoperintöä jne.

Yhtä kaikki minusta todella vastenmielistä " pimittää" lapsilta perintöä. He ovat menettäneet jo perheensä, pitääkö siis olla myös köyhiä?

Vierailija
85/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

88 ei myöskään sanonut etteikö adoptoiduilla ole samanlaisia juridisia

oikeuksia kuin biologisilla lapsilla.

Miten te oikein luette näitä tekstejä? Ei oma henkinen tunne tee

asiasta toista vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
86/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vanhemmat toisen (tai komannen, neljännen jne) lapsen saatuaan ovat sitä mieltä että tässä isosisko/veli saa nyt pikkusisaruksen. Ja kun on kysymyksessä samat vanhemmat niin täyssisaruksen. Tuohan on ihan luonnollinen asia, oli kysymys sitten bio- tai adoptiolapsesta.

Yhä kuulutan perään tuota tyssisarusta. Jos minulla on mustaa valkoisella siitä että veljelläni on (adoption kautta) samat vanhemmat kuin minulla, niin en pysty ajattelemaan häntä muuna kuin täyssisaruksena. Hän on tätä niin lain edessä kuin myös luonnollisesti perheen sisällä. Siksi on vaikea käsittää miksi hän ei olisi täyssisarukseni.

Kysyn vielä: mikä sisarus adoptiolapsi sitten on jos ei täyssisarus?

Vierailija
87/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se yleensä tarkoittaa? En ole ikinä kuullutkaan koko sanaa. Adoptiosisarus on täyssisarus. Ja lienee muuten myös adoptioperheiden asia määrittää tämä, ei ulkopuolisten.

Vierailija
88/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan uusperheeseen kuuluvia lapsia. Eli siis miehen entisen liiton lapsia ja naisen entisen liiton lapsia keskenään.

Ei tullut kyllä mieleenkään että tuolla tarkoitettaisiin adoptiolapsia.

Vierailija
89/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, kyllä se tunne on perheessä se ratkaiseva asia. Lue tämä ketju ja tule väittämään muuta.

Perhe rakentuu tunteen ympärille. Perhe voi olla vaikka viisi sinkkua, jotka asuu yhdessä, homopari ja toisen biologinen lapsi. Isä ja lapsi, äiti ja lapsi, isovanhemmat ja lapsi. Sinkku ja kissa.

Se on perhe, jos heistä itsestään siltä tuntuu. Sinä et sinä päätä.

Vierailija
90/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä miehesi miltään ihannemiheltä kuulosta, jos jättää lapsensa kuvaamasi kaltaiselle ex-naiselle... Eikö vanhempien velvollisuus ole huolehtia KAIKKIEN lastensa hyvinvoinnista eikä vain niiden nykyisen liiton lasten? Ja vaikka miehesi lapset eivät kuulu SINUN perheeseesi, niin toivon todella että he kuuluvat miehesi perheeseen!

Surullista luettavaa nämä viestit!

Vierailija
91/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyssisaruksilla kuvittelisin pääasiallisesti tarkoitettavan samojen vanhempien lapsia, eli näin ollen adoptiolapsi täyttää tuon kriteerin. Jos on kysymys asiasta jossa biologisilla seikoilla on merkitystä, silloin voidaan toki huomauttaa että tässä tapuksessa täyssisaruus on muodostunut adoption kautta. Mutta harvemmin tuota edes kysytään.

Muuten kyllä tulee surku mieli kun näitä näkemyksiä perheen koostumuksista lukee :( Täytyy vaan toivoa että itse saa tämän oman liiton pysymään kasassa ettei lasten tarvitse päätyä uusperheiden kiemuroihin. Hatunnosto teille muutamalle ihanalta kuulostavalle äitipuolelle! Lapsenne saavat olla teistä onnellisia!

Vierailija
92/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ainoa asia missä biologialla keksin olevan merkitystä on sairaudet.

Vierailija
93/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

104, olen kanssasi samaa mieltä, että ikävä lukea tätä ketjua ja tajuta se eriarvoisuus, mitä perheen sisällä saattaa olla. Onneksi tosiaan muutama uusperheellinen on onnistunut luomaan hyvän kodin kaikille perheen lapsille.

t. 102

Vierailija
94/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suhde tuo mukanansa viela isompia ongelmia, joista sitten ne kaikista rakkaimmat (lapset) karsivat.

Miettikaa tarkkaan ennen kuin eroatte. Eika heti kun oma ego on saanut kolauksen niin ovet paukkuen lahdetaan. Avioliitto tai suhde jossa on lapsia kestaa hautaan asti haluatte te sita tai ette.

Vierailija
95/133 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on fakta, että eivät ole, koska vanhemmat on eri. Siis toki saavat ruokaa yms tarvikkeita samoin, mutta kuitenkin. Jos osa tai yksi lapsista omaa eri äidin, ni se vain on niin. Minä ainakin haluan vain omien lasteni perivän minut enkä näe siinä mitään väärää. Lapset perivät äitinsä ja isänsä joka tapauksessa. Olishan se väärin,e ttä joku lapsi peris vielä äitipuolensakin biovanhempien lisäksi. Haloo.

Vierailija
96/133 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä toimiviakin. Meidän perheeseen kuuluu mieheni molemmat lapset, vaikka vain toinen heistä asuu meidän kanssamme. Myönnän etten tunne tätä äitinsä luona asuvaa lasta kohtaan samanlaista rakkautta kuin meidän luonamme asuvaa, koska on niin paljon vanhempi. Toisen kanssa taas olen elänyt vauvasta asti, joten on ikään kuin omampi (kauhea sana). Silti en tahdo että tuo vanhempikaan lapsi kokisi jotenkin osansa etäisemmäksi, vaikka ns, " etälapsi" onkin. Ja tietenkin omaani rakastan kaikkein eniten, mutta silti kohtelen kaikkia lapsia samanarvoisesti.

Vierailija
97/133 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajan tasoisella miehellä omaisuutta ei juuri ollut pankkitilillä olleita rahoja ja metsästyskivääriä lukuun ottamatta, kaikki oli uuden vaimon nimissä. Avioehtokin oli tietysti tehtynä.

Eipä hän ollut kyllä lapseensakaan pitänyt juuri mitään yhteyttä lähtönsä jälkeen (mieheni oli 7-vuotias, kun isänsä lähti toisen naisen matkaan). Minä en häntä koskaan edes tavannut, vaikka hän eli vielä kymmenkunta vuotta naimisiinmenomme jälkeen. Uusi anoppi ei edes tiennyt, että hän oli ollut aikaisemmin naimisissa ennen kuin mieheni saapui hautajaisiin...

Olisi tuosta varmaan saanut isommankin riidan aikaiseksi, mutta lakimiehemme otettua yhteyttä, tuli leski sen verran avokätisesti vastaan, että mies ei viitsinyt nähdä vaivaa. Mikään raha ei olisi kuitenkaan korvannut sitä pahaa mieltä, jonka lesken ja uusien puolisisarusten kanssa riitely olisi tuonut tullessaan.

Vierailija:

Tuosta olen samaa mieltä, että perinnöistä tulee isoja riitoja tulevaisuudessa. Olen miettinyt meidänkin kohdalla tätä, että kun kaikki on mun nimissä ja näin ollen vain yhteinen perii ja paljon. (ollaan avopari ja minun palkasta maksetaan lainat ja sijoitukset eli homma on kiistaton) Miehen lapset jäisivät " osattomiksi" . Mua tää tilanne vaivaa, kun tässä kuviossa on niin paljon syitä ja osasia, mutten halua näiden sisarusten vihaavan yhteistä, koska saa kaiken...

Vierailija
98/133 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe

Wikipedia

Matematiikassa perhe tarkoittaa joukkoa, jonka alkiot ovat joukkoja.

Perhe on kahden tai useamman henkilön muodostama yhteisö, jossa usein vähintään kahden yksilön välillä on pitkäaikainen (useimmiten seksuaalinen) kiintymyssuhde.

Tavallisimmillaan perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdollliset jälkeläisensä eli lapset. Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Joskus myös lemmikkieläimet saatetaan laskea perheenjäseniksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Vaihtoehtoisesti myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä voi muodostaa perheen. Myös yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen.

Ydinperhe on lapsiperhe, jossa vanhemmat ovat lapsien biologiset vanhemmat. Uusperheiksi kutsutaan sellaisia perheitä, jossa isällä ja/tai äidillä on lapsia aiemmasta perhesuhteesta. Suomessa suurperheeksi lasketaan perhe, johon kuuluu isän ja äidin lisäksi vähintään kolme lasta. Suurperheitä hankitaan usein myös uskonnollisen vakaumuksen vuoksi: Suomessa suurperheet ovat yleisiä vanhoillislestadiolaisilla ja Herran kansalaisilla.

Sosiologiassa suurperheellä usein tarkoitetaan perhettä, jossa asuu kolme tai useampia sukupolvia (vertikaalinen) ja/tai useita sisaruksia (ydinperheitä) samassa taloudessa. Tutkimusten mukaan tällaisia suurperheitä on Suomessa esiintynyt lähinnä Itä-Suomen kaskiviljelyalueilla, ei koskaan Länsi-Suomessa. Mahdollisesti perheillä oli ennen myös palvelusväkeä, jotka saattoivat tulla perheen kanssa niin läheisiksi, että heidät miellettiin osaksi perhettä. Perheen yksiselitteinen määrittely on osoittautunut ongelmalliseksi kaikilla yhteiskunnan toiminnan tasoilla. Perheen psykoterapauttisessa hoidossa (perheterapiassa) perheen määrittely liittyy läheisesti siihen, keitä ovat ne perheenä elävät henkilöt, joita yhdistää samasta ongelmasta puhuminen.

Edellä kuvatun kaltaiset ydinperhettä laajemmat perheet ovat edelleen yleisiä useimmissa maissa.

Vierailija
99/133 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipediahan se on loistava perhedynamiikan aapinen. Kannattaa muuten muistaa, että sinne (kuten muutenkin kaikkeen nettiin) voi kuka tahansa laittaa ihan mitä vaan. Ties kuka tuonkaan kirjoituksen on laatinut.

Samaten ongelmia tulee, jos käännetään. Monessa kielessä sana perhe ja suku määritellään eri tavoin kuin Suomessa. Esimerkiksi englannissa sana family voi tarkoittaa ihan kumpaa vain. Kontekstista riippuen.

Vierailija
100/133 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lahjoittaa ennakkoperintöä omilleni ihan niin kuin haluan. Meillä tulot jakautuu niin, että minun palkkani on erittäin hyvä ja säästöjen ja lainojen jälkeen minulle jää saman verran laittaa elämiseen kuin miehelle hänen verotettavista tuloistaan, kun elarit on vähennetty. Ts. me osallistumme verotettavien tulojen mukaan tasavertaisesti tämän yhteisen perheen menoihin, vaikka minä sen lisäksi säästän ja sijoitan lähes 2000 Eurolla kuukaudessa.

Vierailija:

Ja kysyä mm. mihin isän rahat ovat päätyneet. Oletko sinä saanut lahjoituksia tai uusi lapsi saanut ennakkoperintöä jne.

Yhtä kaikki minusta todella vastenmielistä " pimittää" lapsilta perintöä. He ovat menettäneet jo perheensä, pitääkö siis olla myös köyhiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme