Kuuluvatko miehesi ex-liiton lapset perheeseesi?
Kommentit (133)
Samasta äidistä eri isästä puolikkaita.
mut miehen perheeseen kuuluu. Ei asu samassa taloudessa joten en laske kuuluvaks. Tosin yritän opettaa yhteisille lapsille et ne puolikkaat on ihan ns oikeita
Täyssisarus (molemmat vanhemmat biologisia)
Puolisisarus ( toinen vanhempi biologinen).
Ja näin asia on oikeesti!
Täyssisarus = molemmat vanhemmat samat
Puolisisarus = toinen vanhempi sama, aivan sama kumpi
52 kirjoitti aivan saman minkä 53, vain eri sanoin.
Voi, näitä " tietäjiä" ..
Minulla on 5 täyssisarusta ja meillä kaikilla on siis samat vanhemmat. Viidelle nämä vanhemmat ovat biologiset, yhdelle adoptiovanhemmat. Mutta siis täyssisaruksia ollaan silti koko porukka.
Täyssisarus=molemmat biologiset vanhemmat on samat
Puolisisarus= toinen biologinen vanhempi on yhteinen
Täyssisarus (molemmat vanhemmat biologisia) lapsillahan on aina biologiset vanhemmat...
Puolisisarus ( toinen vanhempi biologinen). mikä se toinen vanhempi sitten on??? ufosta pudonnut vihreä ukkoko???
Ja näin asia on oikeesti!
=))
on oikeessa lakipykälien mukaan. Varmaan jäänne jostain ajalta jolloin isän perintö oli tärkee.
Käytäntö on sit eri
Mutta siis minun mielestäni voi olla täyssisarus vaikkei oliskaan mitään yhteisiä biologisia juuria :)
jos sinulla kerta on niin hyvin asiat, voisit tosiaan kasvattaa noita miehesi lapsiakin, ainakin antaa heille huolenpitoa ja turvaa, jota vailla ilmeisesti ovat. Ihan noin niinkun kaikesta muusta kiireestä huolimattakin. Et tarvitse siihen kasvatussuunnitelmia tai ylimääräistä aikaakaan; vain erilaisen asenteen.
lapset aina täyssisaruksia vaikka äiti olisi eri?
56 (52) on oikeassa ja täytyy olla nimenomaan se biologinen (ei esim adoptiovanhempi) kyseessä.
Mieheltä kysyin, että kuinka monta lasta meidän perheessä hänen mielestään on.. Hän vastasi että kaksi, kolmas on mahassa. Ei maininnut edellisen liiton lastaan.
Kysyin lapsilta, että kuinka monta lasta meidän perheeseen kuuluu. Vastauksena sain kummaltakin, kaksi ja masuvauva.
Siis minä en ole ainut, joka ei laske edellisen liiton lapsia perheeseemme.
Voisin ehkä ajatella, että olemme tavallaan eri taloutta, mutta samaa väkeä. Lapset ovat käytännössä sisaruksia eikä " puolikkaiden" käyttö kuulu meidän puheissa.
Minä esittelen perheeni niin, että luettelen kaikki lapset ja meidät aikuiset. Kerron etälapsien asuvan äidillään enemmän mutta meillä myös.
Tämä on ollut alusta asti selvää. Tuntuu vain niin inhottavalta ajatella uusperheiden lapsia, joissa lapsia ei mielletä " omaan väkeen" kuuluvaksi, miten se vaikuttaa pieniin lapsiin...
Lapsella on lakiosuus isänsä perintöön eli myös esimerkiksi asunnosta tietty prosentuaalinen osuus.
50
entä jos hän eroaa sinusta ja löytää vielä uuden naisen. silloin teidn yhteisillä lapsilla ei ole enää isää. Hän ei enää miellä lapsiasi perheeseen kuuluvaksi. Kurjaa sinun lapsillesi. Herättele nyt miestäsi, hyvä nainen!!!
Sitten ei ole sinun kahdella lapsellasi ja masuvauvallasi isää.
Vierailija:
Tästä täällä palstalla joku aika sit juur tapeltiin. Samasta äidistä eri isästä sisaruspuolet.
Luuletko siis että lapsi syntyy pelkästä miehen siemennesteestä!!!? Luultavammin ilman äidin munasolua lasta ei synny ja jos on siis eri äiti ja sama isä ni eipä ne sillon kyllä ole täysiä sisaruksia!!! älyhoi!
sellaisen miehen kanssa, joka unohtaa edellisten liittonsa lapset. Yksi sellainen tuttu mulla on ja edelleenkään en kykene häneen oikein suhtautumaan oikein. En voi ymmärtää, miten joku voi hylätä lapsensa! Enkä ainakaan lisää isättömiä maailmaan tekisi.
Minun isäni oli toista kertaa naimisissa ja minulla on sisaruspuolia. Ei ollut mitään epäilystä siitä, että kaikki oltiin hänen lapsiaan ja minusta se on kyllä ainoa oikea tapa.
Käsittämättömiä miehiä! YÖK.
ns. ex-liiton lapsiin tietää tulevaisuudessa? Helvetinmoisia perintöriitoja ja itkeviä uusvaimoja, jotka joutuu muuttamaan kodistaan, kun heillä ei ole varaa maksaa ex-liiton lapsia ulos kuolinpesästä.
t. lakimies