Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
941/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että kommentoin lukematta ketjua läpi ensin.

Mutta onko kukaan ehdottanut kompromissia: Tyttö tulisi reissuun mukaan, mutta lähetettäisiin takaisin kotiin hieman aikaisemmalla lennolla? Jos on vaikka viikon reissu, niin tytön voisi lähettää paluumatkalle viiden päivän jälkeen ja ap saisi pidettyä miesystävänsä vielä pari päivää kutulomaa.

Vierailija
942/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vängätään nyt ihan turhasta kun naiset eivät ole se ongelma vaan se mies, joka on lapanen kun tottelee exänsä syöttämiä ajatuksia eikä pidä alkuperäisestä suunnitelmasta kiinni tuoreen naisystävänsä kanssa.

Miksi naiset haluavat tuollaisia miehiä, joilla ei ole pelisilmää edes ihan yksinkertaisille asioille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näin moni ihminen ei ymmärrä lukemaansa yhtään?

Ei tässä ole kyse lapsesta tai siitä haluaako hän enää kohta vähän kasvettuaan lähteä edes isänsä ja ap:n mukaan lomalle.

Kyse on siitä, että mies on nyt mokannut ja rikkonut lupauksen kahdenkeskisestä matkasta ap:lle.

Aika moni haluaa, että rikotaan se lapsellekin tehty lupaus jonkun irtosuhteen takia.

Vierailija
944/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kyse lapsesta tai siitä haluaako hän enää kohta vähän kasvettuaan lähteä edes isänsä ja ap:n mukaan lomalle.

Kyse on siitä, että mies on nyt mokannut ja rikkonut lupauksen kahdenkeskisestä matkasta ap:lle.

Aika moni haluaa, että rikotaan se lapsellekin tehty lupaus jonkun irtosuhteen takia.

Millainen isä lähtee matkalle irtosuhteen kanssa ja ottaa vielä lapsensakin mukaan? Isä voisi tormakoitua ja käydä lapsensa kanssa ulkomailla ihan kahdestaan. Pyytää jonkun kielitaitoisen sukulaisen mukaan tai varaa matkatoimistosta pakettimatkan, jossa on suomalainen matkaopas koko ajan paikalla.

Vierailija
945/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes vuoden seurustelu ei taida olla mikään irtosuhde.

Mitenkäs se ap:lle ensin tehty lupaus kahdenkeskisestä matkasta? Eikö sillä ole mitään merkitystä? Eikä tässä edes lapselle ollut luvattu mitään reissua.

Vierailija
946/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä lähtee matkalle irtosuhteen kanssa ja ottaa vielä lapsensakin mukaan? Isä voisi tormakoitua ja käydä lapsensa kanssa ulkomailla ihan kahdestaan. Pyytää jonkun kielitaitoisen sukulaisen mukaan tai varaa matkatoimistosta pakettimatkan, jossa on suomalainen matkaopas koko ajan paikalla.

Mistä sinä tuon irtosuhteen keksit?

Vierailija
947/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex- vaimo mukaan, tytön kanssa majoitus heille toiseen huoneeseen.

Hyvä on tutustua ja pysyä hyvissä väleissä.

Vierailija
948/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tuon irtosuhteen keksit?

Tuolta, joka väitti, että kyseessä on irtosuhde.

Vierailija
949/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista, että ex-vaimon aviomies ei ilahdu, kun pian synnyttävä vaimo lähtee tuolle matkalle. Entä ehdotuksia siitä, mitä ap:n pitäisi tehdä itse maksamallaan matkalla, jota varten joutui säästämään useita kuukausia?

Vierailija
950/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, odotamme syksymmällä mielenkiinnolla raporttia, millaista oli sillä ruskareissulla, jonne tyttö tietysti tulee mukaan, koska kotona on uusi vauva ja ei ole nähnyt juuri sen paikan ruskaa ennen.

Vierailija
951/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta vielä niin kolmen kimppa

Vierailija
952/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, odotamme syksymmällä mielenkiinnolla raporttia, millaista oli sillä ruskareissulla, jonne tyttö tietysti tulee mukaan, koska kotona on uusi vauva ja ei ole nähnyt juuri sen paikan ruskaa ennen.

Niin muuten, tuleekohan niitä "isäviikkoja" sit enemmänkin kun tyttären äiti on uupuneena synnytyksestä sun muusta vauvahärdellistä.

Vierailija
953/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla onnellinen -pilalla on vain kesälomareissu, ei koko kesäloma. Nuoren vaimon koko kesäloma pilalla, kun mies meni veemäisyyttään sairastumaan ja joutui päivystysleikkaukseen. 

peräänkuulutan joustavuutta ja kykyä nauttia hetkistä - ymmärrän kyllä ap:n näkökulmankin, mutta ehkä tuostakin lomasta löytyy onnenmurunen.

Vierailija
954/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti itse suostuisit tuohon?!

Epäilen!

Vierailija
955/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noissa ylläreissä mies maksoi kaikki minunkin kuluni. Ja korvasi asian kahdenkeskisellä reissulla (jotka myöskin maksoi!) myöhemmin, useimmiten niin, ettei lapsen äiti tiennyt suunnitelmistamme.

Vierailija
956/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi olla onnellinen -pilalla on vain kesälomareissu, ei koko kesäloma. Nuoren vaimon koko kesäloma pilalla, kun mies meni veemäisyyttään sairastumaan ja joutui päivystysleikkaukseen. 

peräänkuulutan joustavuutta ja kykyä nauttia hetkistä - ymmärrän kyllä ap:n näkökulmankin, mutta ehkä tuostakin lomasta löytyy onnenmurunen.

Mistä ihmeen nuoresta vaimosta ja miehestä horiset ja miten se tähän asiaan liittyy?

Vierailija
957/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän 100% ap:ta. Ne jotka täällä moittivat, moittivat vain moittimisen ilosta. Ihmettelen, ettei mies ymmärrä tilannetta yhtään sinun näkökulmastasi. Jotkut ihmiset eivät vaan pysty näkemään, että se heidän lapsensa ei ole muille samanlainen keskipiste kuin heille...

Olennaista tässä oli nimenomaan se, että matka oli ennalta suunniteltu ja sovittu kahdenkeskiseksi parisuhdematkaksi. Tollo täytyy olla jos ei pysty yhtään samaistumaan sen lapsettoman osapuolen näkökulmaan, jossa hänen romanttiselle parisuhdelomalleen onkin yhtäkkiä tulossa toisen lapsi mukaan. Onhan tuo nyt ihan perseestä, suoraan sanottuna :D

Lapsen kanssa voisi mies hyvin suunnitella toisen matkan, kun tämä matka oli jo sovittu näin. Ei sitä nyt aina kuulu mennä lapsen pillin mukaan. On ihan tervettä ja ok että vanhemmilla on omiakin juttuja.

Vierailija
958/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän 100% ap:ta. Ne jotka täällä moittivat, moittivat vain moittimisen ilosta. Ihmettelen, ettei mies ymmärrä tilannetta yhtään sinun näkökulmastasi. Jotkut ihmiset eivät vaan pysty näkemään, että se heidän lapsensa ei ole muille samanlainen keskipiste kuin heille...

Olennaista tässä oli nimenomaan se, että matka oli ennalta suunniteltu ja sovittu kahdenkeskiseksi parisuhdematkaksi. Tollo täytyy olla jos ei pysty yhtään samaistumaan sen lapsettoman osapuolen näkökulmaan, jossa hänen romanttiselle parisuhdelomalleen onkin yhtäkkiä tulossa toisen lapsi mukaan. Onhan tuo nyt ihan perseestä, suoraan sanottuna :D

Lapsen kanssa voisi mies hyvin suunnitella toisen matkan, kun tämä matka oli jo sovittu näin. Ei sitä nyt aina kuulu mennä lapsen pillin mukaan. On ihan tervettä ja ok että vanhemmilla on omiakin juttuja.

Tässä on suoraan ja selkeästi sanottu asia niinkuin se on.

Täytyy olla todellinen tollo tai ei ymmärrä ihmissuhteista mitään joka ei tätä ymmärrä.

Vierailija
959/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minäkin yritin aikani olla se fiksu, joustava aikuinen ja tein aina kaikkeni, että konflikteilta vältyttäisiin. Joustin, ja joustin, ja joustin, joka kerta minä joustin. Se johti siihen, että liian monet kerrat itkin epäreiluuden kyyneleitä yksin kotona, kun odotetut, kivat kahdenkeskiset suunnitelmat olivat taas kerran menneet myttyyn. Lopulta löysin itseni jätettynä (olinhan hullu ja lapselle mustasukkainen erehdyttyäni joskus sanoittamaan mielipahani) ja terapiassa aloin sitten opetella omien tarpeideni ja rajojeni tervettä puolustamista.

Sama kokemus itsellä. Jos pyysi jotain kahdenkeskistä, niin olin kuulemma mustasukkainen lapselle(?). Lapsi (silloin 10v) halusi isänsä viereen nukkumaan kun minä olin paikalla, joten parisängystä minä siirryin sitten sohvalle nukkumaan. Ja jos satuin asiasta huomauttamaan, niin minä olin se inhottava. Monet itkut tuli itkettyä, kunnes totesin, että hitto,olen ansainnut enemmän. Ironista oli, että mies ruikutti vielä vuosi eron jälkeen ja yritti lämmitellä suhdetta, pysyin lujana, annoin pakit ja olin ylpeä itsestäni.

Vierailija
960/1000 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minäkin yritin aikani olla se fiksu, joustava aikuinen ja tein aina kaikkeni, että konflikteilta vältyttäisiin. Joustin, ja joustin, ja joustin, joka kerta minä joustin. Se johti siihen, että liian monet kerrat itkin epäreiluuden kyyneleitä yksin kotona, kun odotetut, kivat kahdenkeskiset suunnitelmat olivat taas kerran menneet myttyyn. Lopulta löysin itseni jätettynä (olinhan hullu ja lapselle mustasukkainen erehdyttyäni joskus sanoittamaan mielipahani) ja terapiassa aloin sitten opetella omien tarpeideni ja rajojeni tervettä puolustamista.

Sama kokemus itsellä. Jos pyysi jotain kahdenkeskistä, niin olin kuulemma mustasukkainen lapselle(?). Lapsi (silloin 10v) halusi isänsä viereen nukkumaan kun minä olin paikalla, joten parisängystä minä siirryin sitten sohvalle nukkumaan. Ja jos satuin asiasta huomauttamaan, niin minä olin se inhottava. Monet itkut tuli itkettyä, kunnes totesin, että hitto,olen ansainnut enemmän. Ironista oli, että mies ruikutti vielä vuosi eron jälkeen ja yritti lämmitellä suhdetta, pysyin lujana, annoin pakit ja olin ylpeä itsestäni.

Minäkin siirryin omassa asunnossani nukkumaan sohvalle. Tyttö oli 12-13 v kun tutustuimme.

Sama tarina kuin näillä kahdella. Minulta hämärtyi lopultta täysin omat rajat.

Suhteen loputtua kävin juttelemassa terapeutilla. Se on kyllä jälkeenpäin ihmeellusta miettiä miksi en vaan pystynyt olemaan jämerä. Mutta jotenkin vain ajattelin, että minun pitää joustaa kun olen aikuinen.

Ydinperheellisten on turha syyllistää ja kehua omilla hienoilla reissuillaan lastensa kanssa. Ette ymmärrä yhtään mistä on kysymys.